Træningslejr i Emiraterne 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Ravnen »

Tak Erik!

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af CasperA »

https://www.bt.dk/superligaen/fcm-maa-i ... ie-i-dubai

At Erik så selv har rejst til Dubai for nyligt er ikke videre smart.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af tubbe93 »

CasperA skrev:
25. okt 2020, 16:03
https://www.bt.dk/superligaen/fcm-maa-i ... ie-i-dubai

At Erik så selv har rejst til Dubai for nyligt er ikke videre smart.
Det er jo helt absurd, så dårligt han svarer på de spørgsmål!

Han burde ligge sig fladt ned og sige fra begyndelsen, at han er blevet klogere siden januar, og at han ikke vil gøre det igen.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Ah. Den er ikke god.

Altså rigtig nok at man kan blive klogere, og man kan vel også lave en legitim forklaring på forskellen som at rejse som privatperson og så som en organisation der lever af opmærksomhed og dermed bidrager til sportswashing.

Men godt nok en tynd kop te, hvor det lyder som at han ikke helt selv ved hvad han mener.

Omkring at tjekke forholdene og overenskomst. Virker meget sympatisk, men hvis landet (blandt andet) krænker menneskerettighederne på den måde at det er ulovligt at være med i en fagforening, er det vel svært at finde et hotel der opfylder alle menneskerettighederne.

Men positivt hvis både privat Erik, fodboldspiller Erik og FCM organisationen er blevet klogere

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »


MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af MFKM »

974 skrev:
9. dec 2020, 17:56
FCK tager til Dubai til januar ;-)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ur/8395397
Puha - først at melde ud at man ikke tager afsted, som følge af forholdene, for så året efter at vælge at tage afsted.. Man skulle tro det var Oscar der styrede deres kommunikationsafdeling derinde.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
9. dec 2020, 17:56
FCK tager til Dubai til januar ;-)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ur/8395397
Two wrongs do not make a right

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Så, spændende når FCM melder noget ud, der er vel intet kommet endnu?

Fedt at der er så mange FCK fans der retmæssigtnkritisere klubben, og flere påmtwutter der deler de annulere deres sæsonkort.

Ville være et stærkt tidspunkt for FCM at vise en bedre løsning.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Saemala »

Det eneste jeg har i mod en tur til Dubai, er den dårlige pr. Men hvis man kigger på de seneste par år, så er det ikke ligefrem fordi at det har været særligt slemt for os.
Nu vælger FCK så at tage derned, på trods af at de har meldt andet ud. Det er dem der kommer til at tage alt shitstormen, så jeg ser det faktisk som en gratis omgang for os, at tage derned igen.
Som det ser ud nu, så ligner det eneste alternativ at blive hjemme. Så ved jeg godt hvad jeg ville vælge.
Høvdingen af Herning

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af SimonH »

De tager ikke til Dubai jf. Steinlein i Mediano

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Jeg ved, at jeg har været meget insisterende omkring klubbens Dubai-tur sidste år, og at det virker som en rød klud på mange af klubbens fans. Alligevel vil jeg tillade mig, at komme med endnu et indlæg omkring emnet.

I år er det FCK, der har valgt at sætte sportslige hensyn over sports-washing. Men modsat os er der en helt anden modstand mod beslutningen fra klubbens fans.

"Fanklubben (FCKs) stiller sig "uforstående over for, at man alligevel prioriterer træningsfaciliteter over menneskerettigheder" og opfordrer FCK til at finde "et alternativ, der ikke støtter styret i et land, hvor gæstearbejdere arbejder under slave-lignende forhold, og hvor homsexualitet straffes med fængsel op til 10 år...For mange fans handler klubben ikke kun om spillet på banen. Det handler også om, hvordan den agerer indadtil og udadtil. Det vil vi som fanklub gerne sige fra over for, siger fanformanden...Når jeg siger ”min klub”, står det også for nogle værdier...Det er blandt andet, at man siger fra over for homofobi og racisme. Det er for mig FCK-DNA mere end 4-4-2 og zoneforsvar...En lang række fans har onsdag og torsdag fortalt på sociale medier, at de på grund af Dubai-turen har droppet at donere penge og i stedet beholder dem."

Sakset fra https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... alternativ

På Fangruppens debatside "Sidelinien" kører der en afstemning omkring FCKs største selvmål i 2020. Ankersens selvmål har i runde tal 30%, mens beslutningen om Dubai har 70%.

Jeg er ked af, at ødelægge noget af stemningen her dagen derpå, men jeg kommer uvilkårligt til at tænke på Trumps vælgerbase i midvesten, når jeg tænker på vores fangruppering, og den måde vi slet ikke kunne se noget forkert i at støtte undertryggende dikaturer for egen vindings skyld. "FCM First". Der er bare noget ignorant hill-billy over sådan en holdning, modsat "demokraterne" fra de store byer. Og det smerter mig virkelig så dybt ind i mit FCM-hjerte.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

UlveLars skrev:
10. dec 2020, 15:42
Jeg er ked af, at ødelægge noget af stemningen her dagen derpå, men jeg kommer uvilkårligt til at tænke på Trumps vælgerbase i midvesten, når jeg tænker på vores fangruppering, og den måde vi slet ikke kunne se noget forkert i at støtte undertryggende dikaturer for egen vindings skyld. "FCM First". Der er bare noget ignorant hill-billy over sådan en holdning, modsat "demokraterne" fra de store byer. Og det smerter mig virkelig så dybt ind i mit FCM-hjerte.
Arh, det bliver sgu en tand for generaliserende til min smag. Jeg synes netop, denne tråd har vist, at det her er et punkt, hvor fanbasen er ret splittet. Ingen grund til at blande amerikansk politik eller stereotyper ind i det her. Det bør vi være bedre end.

Jeg håber personligt, vi stikker kniven ind, dropper Dubai-turen og efterlader FCK alene med den her stinker af en møgsag.

Nyd evt. Kvist på glatis her:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/8396251

Det er alletiders PR-chance.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af MFKM »

Acebone skrev:
10. dec 2020, 19:44
UlveLars skrev:
10. dec 2020, 15:42
Jeg er ked af, at ødelægge noget af stemningen her dagen derpå, men jeg kommer uvilkårligt til at tænke på Trumps vælgerbase i midvesten, når jeg tænker på vores fangruppering, og den måde vi slet ikke kunne se noget forkert i at støtte undertryggende dikaturer for egen vindings skyld. "FCM First". Der er bare noget ignorant hill-billy over sådan en holdning, modsat "demokraterne" fra de store byer. Og det smerter mig virkelig så dybt ind i mit FCM-hjerte.
Arh, det bliver sgu en tand for generaliserende til min smag. Jeg synes netop, denne tråd har vist, at det her er et punkt, hvor fanbasen er ret splittet. Ingen grund til at blande amerikansk politik eller stereotyper ind i det her. Det bør vi være bedre end.

Jeg håber personligt, vi stikker kniven ind, dropper Dubai-turen og efterlader FCK alene med den her stinker af en møgsag.

Nyd evt. Kvist på glatis her:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/8396251

Det er alletiders PR-chance.
Steinlein har sagt vi ikke tager til Dubai i interviewet i Mediano, lavet i dag.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis det er varme og forholdsvis godt vejr man ønsker på træningslejren, hvordan er corona situationen i Australien så, der skal naturligvis også være træningsbaner, hold at spille imod mm. bare en tanke, men det kræver nok at corona er under kontrol dernede.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
10. dec 2020, 19:44
UlveLars skrev:
10. dec 2020, 15:42
Jeg er ked af, at ødelægge noget af stemningen her dagen derpå, men jeg kommer uvilkårligt til at tænke på Trumps vælgerbase i midvesten, når jeg tænker på vores fangruppering, og den måde vi slet ikke kunne se noget forkert i at støtte undertryggende dikaturer for egen vindings skyld. "FCM First". Der er bare noget ignorant hill-billy over sådan en holdning, modsat "demokraterne" fra de store byer. Og det smerter mig virkelig så dybt ind i mit FCM-hjerte.
Arh, det bliver sgu en tand for generaliserende til min smag. Jeg synes netop, denne tråd har vist, at det her er et punkt, hvor fanbasen er ret splittet. Ingen grund til at blande amerikansk politik eller stereotyper ind i det her. Det bør vi være bedre end.

Jeg håber personligt, vi stikker kniven ind, dropper Dubai-turen og efterlader FCK alene med den her stinker af en møgsag.

Nyd evt. Kvist på glatis her:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/8396251

Det er alletiders PR-chance.
Splittet, med en klar overvægt af uforståenhed over kritikken af en tur til Dubai. Det tror jeg både tilhængere og modstandere blev enige om, da vi diskuterede det sidste vinter.
På samme måde vandt Trump jo heller ikke Oklahoma med 100% (men derimod med 65%), mens Biden vandt Californien med 63%.
Som jeg skrev, synes ca 70% af fck-tilhængerne at beslutningen om Dubai var klubbens største selvmål i 2020. Mon ikke ca det modsatte ville være tilfældet i FCM.
Jeg synes ikke det er for generaliserende. Havde vi været en amerikansk klub, havde vi været F.C.Midtvesten.

Besvar