Træningslejr i Emiraterne 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Ravnen »

Dejligt at Tim siger det ligeud. Kom nu FC, nu er vi sluppet af med Det Faglige Hus, fjern nu også den sidste dårlig smag fra vores brand ;-)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Selv vores nye storsponsor hader idéen om det:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -til-dubai

Mon ikke snart presset bliver for stort? ....tja FCM plejer jo godt nok at gå deres egne veje, ligemeget hvad vi alle mener :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Cortez »

bobthebuilder_dk skrev:
24. apr 2020, 09:12
Selv vores nye storsponsor hader idéen om det:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -til-dubai

Mon ikke snart presset bliver for stort? ....tja FCM plejer jo godt nok at gå deres egne veje, ligemeget hvad vi alle mener :roll:
Men "problemet" er jo netop, at man i fan- og sponsorkredse generelt ikke mener, det er et problem.

Misforstå mig ikke. Jeg ser meget gerne, at FCM finder en alternativ destination, men det her er første gang en sponsor ytrer sig kritisk - som jeg har hørt.

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Ravnen »

Mener man ikke i "fankredse" at det er et problem? Det synes jeg da nok man gør, det har været diskuteret en hel del :-)

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:
24. apr 2020, 14:45
Mener man ikke i "fankredse" at det er et problem? Det synes jeg da nok man gør, det har været diskuteret en hel del :-)

Jeg har kun set det diskuteret herinde, med nogle få der gentagne råber op, og så en enkelt gang på Facebook, hvor ham der smed indlægget op, blev mødt med en mur af ligegyldighed. Min generelle opfattelse er at folk bare trækker på skuldrene.
Høvdingen af Herning

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

Da der var en hurtig måling på det i Facebook-forummet for noget tid siden svarede 147 at de var imod det og 647 svarede at de syntes at det var helt iorden - det modsvarer at 78% synes at det er ok!

En sådan afstemning kan have usikkerhedsmomenter: dem der bare holder med FCM no matter what stemmer for, hvilket påvirker.. samtidigt er dem der stemmer imod måske ekstra påvirket af at medier mv. har kritiseret :-)
Dog synes jeg at tallene taler for sig selv!
Det er alligevel 800 mennesker der har svaret!

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Cortez »

974 skrev:
24. apr 2020, 18:41
Da der var en hurtig måling på det i Facebook-forummet for noget tid siden svarede 147 at de var imod det og 647 svarede at de syntes at det var helt iorden - det modsvarer at 78% synes at det er ok!

En sådan afstemning kan have usikkerhedsmomenter: dem der bare holder med FCM no matter what stemmer for, hvilket påvirker.. samtidigt er dem der stemmer imod måske ekstra påvirket af at medier mv. har kritiseret :-)
Dog synes jeg at tallene taler for sig selv!
Det er alligevel 800 mennesker der har svaret!
Spørgsmålet er så om ikke demografien i pågældende gruppe er skæv. Men lad os ikke diskutere mere om for og imod, vi bliver alligevel ikke enig.

/Cortez

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

Cortez skrev:
24. apr 2020, 20:13
974 skrev:
24. apr 2020, 18:41
Da der var en hurtig måling på det i Facebook-forummet for noget tid siden svarede 147 at de var imod det og 647 svarede at de syntes at det var helt iorden - det modsvarer at 78% synes at det er ok!

En sådan afstemning kan have usikkerhedsmomenter: dem der bare holder med FCM no matter what stemmer for, hvilket påvirker.. samtidigt er dem der stemmer imod måske ekstra påvirket af at medier mv. har kritiseret :-)
Dog synes jeg at tallene taler for sig selv!
Det er alligevel 800 mennesker der har svaret!
Spørgsmålet er så om ikke demografien i pågældende gruppe er skæv. Men lad os ikke diskutere mere om for og imod, vi bliver alligevel ikke enig.

/Cortez
Jeg er helt enig i at demografien har en rigtig stor betydning! (rødt i storbyerne - blåt i landmandsliv/erhverv agtigt..)
Og med det sagt, så kunne det måske godt udligne sig en lille smule mere, men jeg vil nu tro at det er ganske marginalt alligevel
Og da vores fælles klub befinder sig i det midtjyske, må det vel være det bedste udgangspunkt for en samlet vurdering?
Jeg har endnu tilgode at forstå hvorfor det har været SÅ stort et issue herinde på Ulvegraven, men når det er sagt så hylder jeg bestemt at vi er forskellige :-)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

UlveLars skrev:
23. apr 2020, 16:18
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -til-dubai

Dejlig udmelding. Mon ikke det var et endeligt punktum i den sag.
Samtidig er dfh taget af brystet. Så er der ikke mere malurt i stoltheden over at bære fcm på trøje og i hjerte
Det må man sige. Super fedt.
Spændende om FCM så kan finde et andet godt sted i Portugal, Spanien, Cypern eller andet. ;)

Altså dfh taget af brystet, så er der tilgengæld Arbejdernes Landsbank, så ved ikke om det er bedre. Sådan er der så meget.
Men hellere det end 3F ;)

Men så kommer vi vist ind i en diskussion der ikke hører sig til her.
Men glædeligt at Dubai er droppet.

EDIT:
Ender nok med at blive løst af at der ikke er udlandstræningstur pga. Corona, og evt. mindre vinter pause, med et presset kampprogram
Så der er et år mere til at finde en god løsning?

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af tubbe93 »

Steffen am skrev:
23. maj 2020, 14:02
UlveLars skrev:
23. apr 2020, 16:18
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -til-dubai

Dejlig udmelding. Mon ikke det var et endeligt punktum i den sag.
Samtidig er dfh taget af brystet. Så er der ikke mere malurt i stoltheden over at bære fcm på trøje og i hjerte
Det må man sige. Super fedt.
Spændende om FCM så kan finde et andet godt sted i Portugal, Spanien, Cypern eller andet. ;)

Altså dfh taget af brystet, så er der tilgengæld Arbejdernes Landsbank, så ved ikke om det er bedre. Sådan er der så meget.
Men hellere det end 3F ;)
Du er godt klar over, at AL er ejet af fagbevægelsen og 3F, ikk?
FCM!
FCM!
FCM!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

tubbe93 skrev:
23. maj 2020, 23:22
[quote="Steffen am" post_id=166489 time=1590235362 user_id=12011

Det må man sige. Super fedt.
Spændende om FCM så kan finde et andet godt sted i Portugal, Spanien, Cypern eller andet. ;)

Altså dfh taget af brystet, så er der tilgengæld Arbejdernes Landsbank, så ved ikke om det er bedre. Sådan er der så meget.
Men hellere det end 3F ;)
Du er godt klar over, at AL er ejet af fagbevægelsen og 3F, ikk?
[/quote]

Her kan man se ejerforhold for AL (som iøvrigt jævnligt er den bank med flest tilfredse kunder)

https://www.al-bank.dk/om-banken/fakta- ... jerforhold

og de ejer iøvrigt tæt på 1/4 af Vestjysk Bank
https://finans.dk/finans2/ECE11397032/a ... ctxref=ext

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
24. maj 2020, 11:57
tubbe93 skrev:
23. maj 2020, 23:22
[quote="Steffen am" post_id=166489 time=1590235362 user_id=12011

Det må man sige. Super fedt.
Spændende om FCM så kan finde et andet godt sted i Portugal, Spanien, Cypern eller andet. ;)

Altså dfh taget af brystet, så er der tilgengæld Arbejdernes Landsbank, så ved ikke om det er bedre. Sådan er der så meget.
Men hellere det end 3F ;)
Du er godt klar over, at AL er ejet af fagbevægelsen og 3F, ikk?
Her kan man se ejerforhold for AL (som iøvrigt jævnligt er den bank med flest tilfredse kunder)

https://www.al-bank.dk/om-banken/fakta- ... jerforhold

og de ejer iøvrigt tæt på 1/4 af Vestjysk Bank
https://finans.dk/finans2/ECE11397032/a ... ctxref=ext
[/quote]

Vidste jeg ikke. Tak for det Tubbe og 974.

Gør det ikke bedre.
En ting er at jeg synes AL's ejer, 3F er destruktive og har nogle dårlige værdier, som er en farlig diskussion når ikke skal ind i politik, og nok er tilsvarende dem der ikke kunne lide Det Faglige Hus.
Noget andet er så at talspersonen for den nye sponsor, Peter Frodlund er ret dedikeret Brøndby fans, og viste senest at han ikke var objektiv i forbindelse med trøje-gate.

Fedt med ny sponsor, pengene, at vi har taget Brøndbys sponsor er også lidt sjovt, dejligt hvis vi stopper med at tage til Dubai,
men falde på hallen over AL og 3F gør jeg i hvert fald ikke.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Mange Midtjylland fans siger det her med at man ikke skal blande sport og politik.

Vil så bare lige høre hvordan Midtjylland fans har det med klubbens seneste tweeter opslag.
https://twitter.com/fcmidtjylland/statu ... 62213?s=19

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
2. jun 2020, 21:34
Mange Midtjylland fans siger det her med at man ikke skal blande sport og politik.

Vil så bare lige høre hvordan Midtjylland fans har det med klubbens seneste tweeter opslag.
https://twitter.com/fcmidtjylland/statu ... 62213?s=19
Det her handler jo mest af alt om en kamp mod racisme. Så tænker ikke, at det er et politisk statement. Det er på linje med de “No to racism”-kampagner, der har kørt i fodboldverdenen i mange år. Så jeg synes, at det er fint, at de bakker op. Hvis man skal være kritisk, så kan man sige, at det sikkert bare er et tomt statement (‘en gratis omgang’), der ikke ændrer noget - ligesom førnævnte ‘No to racism’-kampagner. Men nu står vi vel heller ikke i FCM med det største problem på det område.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
3. jun 2020, 11:46
Steffen am skrev:
2. jun 2020, 21:34
Mange Midtjylland fans siger det her med at man ikke skal blande sport og politik.

Vil så bare lige høre hvordan Midtjylland fans har det med klubbens seneste tweeter opslag.
https://twitter.com/fcmidtjylland/statu ... 62213?s=19
Det her handler jo mest af alt om en kamp mod racisme. Så tænker ikke, at det er et politisk statement. Det er på linje med de “No to racism”-kampagner, der har kørt i fodboldverdenen i mange år. Så jeg synes, at det er fint, at de bakker op. Hvis man skal være kritisk, så kan man sige, at det sikkert bare er et tomt statement (‘en gratis omgang’), der ikke ændrer noget - ligesom førnævnte ‘No to racism’-kampagner. Men nu står vi vel heller ikke i FCM med det største problem på det område.
True.
Men det er en sjov diskussion hvad der er politik.
Kampen mod racisme handler jo selvfølgelig om ens rettigheder for alle racer og farver. Det er okay.
Og FIFA godkender det i øvrigt også, og går ikke efter de spillere i Bundesligaen der har trykt sympati statements på deres trøjer.

Men faldt lige over den her.
Der er protester for rettigheder i Qatar, men mon ikke de bliver straffet inden VM 2022 https://twitter.com/janjensen09/status/ ... 2666690561

Så rettigheder for sorte er ikke politisk og okay.
Men rettigheder for kvinder, homo'er, arbejdere (for ikke at være slaver), ytrings- og pressefrihed det er politik og derfor ikke okay.

Ved godt historien er mere nuanceret og specielt i dansk fodbold var der en "Spark Homofobi ud af Stadion"-Kampagne. Men undrer mig over grænsen hvad der er politisk og hvad der ikke er.
Hvis et land forbød sorte mennesker ville holdet aldrig rejse dertil på træningslejr, både af de åbenlyse grunde og af de afskyelige menneskesyns-grunde. Men et land der forbyder homo'er, det er noget andet. Og lande der forbyder kvinder på stadion, skal vi helst heller ikke snakke om.

Klubben siger den ikke vil på nogen måder agere politisk, og er glad for at klubben ikke er fløj- eller partipolitisk, men åbenlyse politiske menneskerettigheder, burde fra mit synspunkt altid kunne nå ud over det.

Besvar