Træningslejr i Emiraterne 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Lige for at tage noget andet nærliggende også.
Vi ved nu at Corona situationen og lockdown i DK ikke længere har noget med sundhedsmyndighederne at gøre, men det er rent politisk.

Steinlein var i medierne at sige at han ser man godt kan åbne lidt mere op.
Det er jo så også politisk, selvom det selvfølgelig tildels også er for at styrke den virksomhed han er ansat i.

Tænker heller ikke det vil opfattes specielt kontroversielt hvis Midtjylland hopper med på noget miljø tiltag/målsætning?

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Gode og relevante indlæg, Steffen!

+1

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
3. jun 2020, 13:16
True.
Men det er en sjov diskussion hvad der er politik.
Kampen mod racisme handler jo selvfølgelig om ens rettigheder for alle racer og farver. Det er okay.
Og FIFA godkender det i øvrigt også, og går ikke efter de spillere i Bundesligaen der har trykt sympati statements på deres trøjer.

Men faldt lige over den her.
Der er protester for rettigheder i Qatar, men mon ikke de bliver straffet inden VM 2022 https://twitter.com/janjensen09/status/ ... 2666690561

Så rettigheder for sorte er ikke politisk og okay.
Men rettigheder for kvinder, homo'er, arbejdere (for ikke at være slaver), ytrings- og pressefrihed det er politik og derfor ikke okay.

Ved godt historien er mere nuanceret og specielt i dansk fodbold var der en "Spark Homofobi ud af Stadion"-Kampagne. Men undrer mig over grænsen hvad der er politisk og hvad der ikke er.
Hvis et land forbød sorte mennesker ville holdet aldrig rejse dertil på træningslejr, både af de åbenlyse grunde og af de afskyelige menneskesyns-grunde. Men et land der forbyder homo'er, det er noget andet. Og lande der forbyder kvinder på stadion, skal vi helst heller ikke snakke om.

Klubben siger den ikke vil på nogen måder agere politisk, og er glad for at klubben ikke er fløj- eller partipolitisk, men åbenlyse politiske menneskerettigheder, burde fra mit synspunkt altid kunne nå ud over det.
Fint du bringer det op. Det udstiller hykleriet.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Link til ledelsen omkring forholdene i Gulfstaterne. Jeg tror godt Graversen og co kan regne med, at de ikke er bedre i UAE - tværtimod!

Hermed link til seneste rapport fra Human Rights Watchs omkring forholdene for asiatiske arbejdere. Læs den Svend, Rasmus og Claus og fortæl mig, at I kan garantere, at ingen er blevet snydt og misbrugt, fx under opførslen af jeres udvalgte hotel.

Heldigvis lader det til at Arbejdernes Landsbank er enige i, at træningslejren skal holdes et andet sted til vinter. Skal vi ikke aftale, at I finder et sted i Portugal eller lignende?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/vm/forf ... r-svindlet

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Dejligt at spillertruppen kan se det problematiske i en træningslejr i Dubai (modsat størstedelen af klubbens fans samt ledelse).
Kæmpe respekt til Erik herfra

https://www.bt.dk/fodbold/sviatchenko-v ... eningslejr

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Stoffer »

Min kaptajn <3

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

- Jeg kan da godt se, hvordan det for nogle kan se ud, at vi på den ene side kører gode projekter i FCM Samfund (et socialt initiativ, red.) og så samtidig tager til Dubai og glemmer menneskerettighederne. Det skal vi tænke over
Præcis. Tak, Erik!

Håber det var den endegyldige presbold, der får det ændret. Peter Froulund fra Arbejdernes Landsbank har også udtalt, at han gerne så, vi droppede Dubai.

Hellere for sent ude med den rigtige beslutning end at holde fast i den forkerte.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af SimonH »

Synes det er lidt dobbeltmoralsk, hvis han samtidig synes det er helt fint, at skifte til Tyrkiet.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Jakla »

Tak Erik - Så må det blive Grækenland, Spanien eller Portugal

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
18. okt 2020, 11:13
Synes det er lidt dobbeltmoralsk, hvis han samtidig synes det er helt fint, at skifte til Tyrkiet.
Udtrykker han, at han synes det? - Jeg kan ikke se det på tipsladet eller bold.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
18. okt 2020, 11:58
SimonH skrev:
18. okt 2020, 11:13
Synes det er lidt dobbeltmoralsk, hvis han samtidig synes det er helt fint, at skifte til Tyrkiet.
Udtrykker han, at han synes det? - Jeg kan ikke se det på tipsladet eller bold.

Nu har jeg læst og set flere interviews med ham. Og nej man kan ikke lave kontrafaktiske historier, men synes det er meget åbenlyst, at han var skiftet til Tyrkiet hvis Fcm gav lov.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
18. okt 2020, 12:42
Stoffer skrev:
18. okt 2020, 11:58
SimonH skrev:
18. okt 2020, 11:13
Synes det er lidt dobbeltmoralsk, hvis han samtidig synes det er helt fint, at skifte til Tyrkiet.
Udtrykker han, at han synes det? - Jeg kan ikke se det på tipsladet eller bold.

Nu har jeg læst og set flere interviews med ham. Og nej man kan ikke lave kontrafaktiske historier, men synes det er meget åbenlyst, at han var skiftet til Tyrkiet hvis Fcm gav lov.
Med "skifte" troede jeg, du mente, han forslog et skifte til Tyrkiet som destination for træningslejren.

Men ifht. din pointe. Ad hominem argumenter er problematiske. Kan du acceptere argumentet, hvis det kommer fra Scholz? For dit modargument er kun gyldigt, hvis Erik er afsender. Så hvis du er uenig uanset afsender, så må du prøve igen.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
18. okt 2020, 13:33
SimonH skrev:
18. okt 2020, 12:42
Stoffer skrev:
18. okt 2020, 11:58


Udtrykker han, at han synes det? - Jeg kan ikke se det på tipsladet eller bold.

Nu har jeg læst og set flere interviews med ham. Og nej man kan ikke lave kontrafaktiske historier, men synes det er meget åbenlyst, at han var skiftet til Tyrkiet hvis Fcm gav lov.
Med "skifte" troede jeg, du mente, han forslog et skifte til Tyrkiet som destination for træningslejren.

Men ifht. din pointe. Ad hominem argumenter er problematiske. Kan du acceptere argumentet, hvis det kommer fra Scholz? For dit modargument er kun gyldigt, hvis Erik er afsender. Så hvis du er uenig uanset afsender, så må du prøve igen.
Jeg er med på det er ad hominem. Jeg synes det er dobbeltmoralsk. Jeg forholder mig til erik og ikke selve ideen om at droppe Dubai. Eriks argument er i sig selv fair.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
18. okt 2020, 13:36
Stoffer skrev:
18. okt 2020, 13:33
SimonH skrev:
18. okt 2020, 12:42



Nu har jeg læst og set flere interviews med ham. Og nej man kan ikke lave kontrafaktiske historier, men synes det er meget åbenlyst, at han var skiftet til Tyrkiet hvis Fcm gav lov.
Med "skifte" troede jeg, du mente, han forslog et skifte til Tyrkiet som destination for træningslejren.

Men ifht. din pointe. Ad hominem argumenter er problematiske. Kan du acceptere argumentet, hvis det kommer fra Scholz? For dit modargument er kun gyldigt, hvis Erik er afsender. Så hvis du er uenig uanset afsender, så må du prøve igen.
Jeg er med på det er ad hominem. Jeg synes det er dobbeltmoralsk. Jeg forholder mig til erik og ikke selve ideen om at droppe Dubai. Eriks argument er i sig selv fair.
Cool. Tak for afklaring.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Men super fedt.
Men tænker gad vide om den er clearet indadtil.
Tænker der må have været nogen diskussioner. Både med en spiller i FCM Samfund og den diskussion der har været de andre år, som bare er taget til år for år. Ikke lige her, at man ønsker at skilde sig ud, som det eneste nordiske hold, der tager til Emiraterne.

Spændt på hvad alternativet bliver. Og om man bliver hjemme i denne Corona sæson. Er i hvert fald en kærkommen mulighed for at tage skiftet.
Spiller i FCM Samfund, nu sponsor der er imod og så selvfølgelig Corona restriktioner.

Portugal, Spanien og Grækenland er selvfølgelig oplagte.
Håber ikke på Tyrkiet.
Ungdomslandsholdene har været på Cypern og i Mexico, ved ikke om de kunne blive aktuelle? Men måske sværere i forhold til mulige modstandere.

Besvar