Opstart forår 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Jacob »

Anderson er med det islandske landshold. De slog Canada (og James) 1-0 i dag, med Anderson i startopstillingen.
https://www.google.com/search?q=iceland ... 60;ln;fp;1;;

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Jacob »

Det ser heldigvis ud til, Frank bare er mødt lidt senere ind. Han har gennemført fysiske tests idag jf. hans egen Instagram story.

https://instagram.com/stories/super_fra ... ltc6kzckop

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af ChristianJ »

Andre der så træningskampen mod Esbjerg?

Der var virkelig nogle opløftende præstationer fra de unge. Bed mærke i Oliver Sørensen i 1. og specielt Aral Simsir i 2. halvleg. Det er nok for tidligt at bygge en masse hype, men det bliver virkelig spændene at følge det her kuld de næste par år.

WBW
Indlæg: 463
Tilmeldt: 18. mar 2011, 10:13

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af WBW »

Aral Simsir imponerede virkelig også mig!

Nogen der følger træning eller evt ungdomsholdene, der kan fortælle hvor langt fra førsteholdet han er pt?

Var også imponeret over den unge midterforsvarer, Onyedika. Selvom det ikke var meget forsvaret havde at lave i anden halvleg. Ikke et navn jeg er stødt på før. Hvad er han for en gut?

Dejlig træningskamp, godt at få gang i offensiven og gode takter fra Vibe med mål, assist og flere gode dybdeløb.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

WBW skrev:
17. jan 2020, 15:53
Aral Simsir imponerede virkelig også mig!

Nogen der følger træning eller evt ungdomsholdene, der kan fortælle hvor langt fra førsteholdet han er pt?

Var også imponeret over den unge midterforsvarer, Onyedika. Selvom det ikke var meget forsvaret havde at lave i anden halvleg. Ikke et navn jeg er stødt på før. Hvad er han for en gut?

Dejlig træningskamp, godt at få gang i offensiven og gode takter fra Vibe med mål, assist og flere gode dybdeløb.
Onyedika missede totalt bolden ved Esbjergs mål. Det lignede en nem clearing. Jeg tror ikke helt han er klar endnu. Håber at Oliver Sørensen kan komme ud på leje i en superliga klub.

WBW
Indlæg: 463
Tilmeldt: 18. mar 2011, 10:13

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af WBW »

Nicolai Kammersgaard skrev:
17. jan 2020, 18:08
WBW skrev:
17. jan 2020, 15:53
Aral Simsir imponerede virkelig også mig!

Nogen der følger træning eller evt ungdomsholdene, der kan fortælle hvor langt fra førsteholdet han er pt?

Var også imponeret over den unge midterforsvarer, Onyedika. Selvom det ikke var meget forsvaret havde at lave i anden halvleg. Ikke et navn jeg er stødt på før. Hvad er han for en gut?

Dejlig træningskamp, godt at få gang i offensiven og gode takter fra Vibe med mål, assist og flere gode dybdeløb.
Onyedika missede totalt bolden ved Esbjergs mål. Det lignede en nem clearing. Jeg tror ikke helt han er klar endnu. Håber at Oliver Sørensen kan komme ud på leje i en superliga klub.
Jeg så desværre ikke Esbjergs mål, så det var jeg ikke klar over.

Vil dog stadig mene han så yderst spændende ud! Ikke at jeg forventer han skal spille nogen rolle på førsteholdet endnu.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Dondinho »

Var det så heldigt at en af jer der så kampen kunne skrive et par linjer om hvordan de enkelte klarede sig?

Jeg er specielt spændt på de nye: Vibe og Dreyer
(Hvilken plads spillede Vibe?)

Men også feks Kaba, så han skarp ud?

Og hvad med midtbanen? Var Tim Sparv tung eller så han klar ud?

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af EsbenVest »

Dondinho skrev:
17. jan 2020, 21:32
Var det så heldigt at en af jer der så kampen kunne skrive et par linjer om hvordan de enkelte klarede sig?

Jeg er specielt spændt på de nye: Vibe og Dreyer
(Hvilken plads spillede Vibe?)

Men også feks Kaba, så han skarp ud?

Og hvad med midtbanen? Var Tim Sparv tung eller så han klar ud?
Jeg har kun set 2. halvleg, så det bliver kort.
Sparv så sløv ud og begik en del fejl. Vibe ser skarp ud både offensivt og i presset.
Aral Simsir, Joel og Paulinho var også gode.
Kaba var so-so. Ikke imponerende, men ikke helt skidt.
Onyedika, Nicolas Madsen og Isaksen ser stadig ikke helt ud til at være klar til Superliga-niveau.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Kent »

Dondinho skrev:
17. jan 2020, 21:32
Var det så heldigt at en af jer der så kampen kunne skrive et par linjer om hvordan de enkelte klarede sig?

Jeg er specielt spændt på de nye: Vibe og Dreyer
(Hvilken plads spillede Vibe?)

Men også feks Kaba, så han skarp ud?

Og hvad med midtbanen? Var Tim Sparv tung eller så han klar ud?
Du kan se kampen her: https://youtu.be/GScO6-X8Y1o

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Densestar7430 »

Så kun anden halvleg, men Sparv startede for forfærdeligt, men spillede sig en smule op.

Kaba var på ingen måde skarp. Målet var 100 % en gave fra en uselvisk Vibe. Derudover brændte han hvad han havde a chancer. Bl.a. et frit hovedstød som han sendte over mål. Tror faktisk også han fik sendt et hovedstød udover sidelinjen!
Synes han ligger alle de forkerte steder og kommer tit for langt ned i banen eller ud på kanten. Lavede også nogle simple opspils fejl.
IMO blandt 2. Halvlegs dårligste.

madsbs
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. jan 2020, 00:18

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af madsbs »

Udover hvad der er sagt om Esbjerg kampen;

Vibe var kanon. Det virkede som en meget fri rolle, trods han placering på 10eren.

Anker er virkelig spændende i forsvaret. Han kan godt blive en god mand på niveau.
Damtoft var ok på højre back, men næppe som backup for Joel.
Dreyer gik de hårdt til og han var anonym.
Brumado spillede som han plejede. Skandaløst.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af JBT »

Aaarhh. Damtoft var helt væk. Joel mangler i den grad konkurrence for at blive en bedre spiller og engang kunne håndtere en større liga.
Simsir var også way better end Isaksen. Virker som et klart større talent, selvom det er meget snævert vurderet på sådan en kamp. Men det er jo så dejligt, at ikke alle øjne ser ens på tingene.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af ABT »

madsbs skrev:
18. jan 2020, 16:49
Udover hvad der er sagt om Esbjerg kampen;

Vibe var kanon. Det virkede som en meget fri rolle, trods han placering på 10eren.

Anker er virkelig spændende i forsvaret. Han kan godt blive en god mand på niveau.
Damtoft var ok på højre back, men næppe som backup for Joel.
Dreyer gik de hårdt til og han var anonym.
Brumado spillede som han plejede. Skandaløst.
At kalde Damtoft på HB'en for OK er i min verden ret så gavmildt. I mine øjne var han fuldstændig miserabel og slet ikke klar til at indgå i nogen som helst rotation på Suppe-niveau. Ingen fysik og dårlig defensivt, offensivt samt i kombinationsspillet. Dauda tørrede røv i ham op til flere gange. En enkelt af gangene var Sviatchenko også involveret - Generelt en halvleg hvor Erik for ofte spillede dumdristigt. Og ja, jeg er med på at knægten er ung og dit og dat, men for mig lignede han ikke en spiller der i nærmeste fremtid har talent eller potentiale til at indgå i Superliga-truppen i Midtjylland. På sigt kan jeg også have min tvivl, da han ikke ligner en spiller med unikke spidskompetencer rent fysisk og atletisk. En ny HB til rotationen er et must.

Ellers enig i dine betragtninger. Jeg er mest ærgerlig over, at Dreyer ikke var mere toneangivende.
/ ABT

Billede

madsbs
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. jan 2020, 00:18

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af madsbs »

Jeg ser heller ikke Damtoft som fremtiden, men synes fortsat han gjorde det ok, i forhold til forventningerne.
Omvendt er jeg overrasket over, at de færreste nævner hvor pinligt dårlig Paulinho var defensivt. Offensivt var det derimod spændende.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af hviid »

Kan vi ikke blive enige om, at det er dårlig stil at kalde en 18-årig for "miserabel" og "helt væk" på et offentligt forum, når han spiller sin første kamp med førsteholdet? Synes at det er en meget uheldig tendens blandt flere debattører herinde at rakke unge spillere ned, når de får chancen. Hvad får I ud af at skrive sådan noget? Håber I på, at spilleren læser med herinde?
En spiller som Joakim Mæhle var f.eks. en af de sidste i rækken til at få kontrakt med AaB, da han rykkede op som senior. De unge spillere har enormt meget at lære i overgangen fra ungdomsfodbold til senior.
Og ja, jeg så også kampen og synes at Damtoft gjorde det helt ok. På akademiholdene lever han meget på sin fart, men på seniorniveau kan han jo ikke gøre det samme (endnu). Her spiller han i øvrigt kantangriber, men måske har han større chancer for at bryde igennem på backen som senior.

Besvar