SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Stoffer »

Hvorfor er det, at folk her og på Twitter fremhæver Isaksen for en negativ indsats? Det var det samme sidst. Jeg er med på, at vi har forventninger, men man kunne tage og starte med den dyreste spiller i klubbens historie for slet ikke at tale om Paulinho 30 minutters forsvindingsnummer. Isaksen forsøger blandt en flok spillere, der spiller for sig, og så er han altså kun 18 år gammel.

Min MoM er nok Erik - vild timing i alle indgreb, og målet mod mener jeg skyldtes et ugideligt pres nærmere end ham og Nico.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Konsulen »

Mon ikke kommentarerne omkring Isaksen indsats skyldes hans mange boldtab, der resulterede i omstillinger til modstanderne? Der er jo forskel på hvor man kan “tillade” sig at lave den hasarderede dribling, og hvor man skal spille mere sikkert. Isaksen spiller ikke med indersiden af hovedet..
Ift. SIF’s mål, så er det jo det der sker. Afleveringen sad lige i skabet - det man kan indvende imod det er, at JH redder de to første forsøg, hvor Dyhr bar står og kigger fodbold (stopper med at løbe) - det var for slapt

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Saemala »

Jeg forstår slet ikke folk, der skriver de var nervøse igår?
Selvfølgelig bliver det lidt spændende til sidst, fordi de får det mål, men de kommer jo frem til absolut intet, hverken før eller efter målet.
Vi har bolden konstant på Silkeborgs banehalvdel, og kom frem til langt mere end rigeligt i sådan en kamp. At vi så var pivelendige i afslutninger og specielt til sidst burde have spillet chancerne større, er hvad det er.

Jeg var på intet tidspunkt nervøs, og sad med samme følelse som i Brøndby kampen, hvor vi sad på det hele og var i fuldstændig kontrol.
Så skal vi altså også lige huske på, at Silkeborg har fået en del mere styr på organisationen end i starten af sæsonen.
De sidste 11 kampe de har spillet, er det kun i Parken de har tabt med mere end ét mål.

Både Joel og Dyhr fik lavet en assist hver i går. Det er godt nok længe siden, at vores backs har lavet assists i samme kamp. Tænker vel næsten vi skal helt tilbage til Novak/Nissen-tiden?
Høvdingen af Herning

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af JBT »

Styr på organisationen? Det er vist mere FCM s egen fortjeneste at Silkeborg havde det i går. Havde man haft mere kvalitet på den sidste tredjedel var det blevet 6-0. Desværre ender det med at et uheldigt indgreb eller aflevering kunne have gjort det til 2-2 uanset hvor gode man så var (eller dårlige de andre er). Der er ingen nåde på Brøndby stadion næste gang hvis man spiller sådan.

Det er helt vildt hvor smal og dårlig truppen er fra 11 mand og op. For satan, hvor der mangler kvalitet i det man generelt foretager sig flere steder på banen. Det er sgu kun JH, Frank og Erik og Scholle der viser kontinuitet og stabilitet hver weekend

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Christian »

Isaksen: jeg tager ja-hatten på her, for han lykkedes langt fra med det hele, men han er synlig på banen og er med i rigtig meget. Jeg mente ikke han skulle have endnu en start allerede, inden kampen i går, men nu tænker jeg han skal have en chance mere i næste kamp. Han var meget tit i centrum offensivt, står de rigtige steder, har mindst en god afslutning og er generelt bare involveret.
Modsat Paulinho, som Stoffer også skriver, som er nærmest usynlig i den tid han er på banen.

Mere Isaksen, mindre Paulinho.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af JBT »

Mon ikke man rykker Evander frem på offensiven, Emiliano til venstre og Sparv ind ved siden af Frank, mod Brøndby. Det håber jeg for de to andre der er sgu lige ringe - selvom det er unge gutter, skal deres tid nok komme, især Isaksen, hvor man sikkert ønsker sig en enorm pose penge i fremtiden, men lad se.

Også Dyhr manglede i går, og som altid kvalitet i det offensive. Han slår vel knap nok et indlæg i går? Det defensive sidder der nogenlunde, men får han gang i venstre skøjten bliver han rigtig god spiller med tiden.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
3. dec 2019, 11:07
Mon ikke man rykker Evander frem på offensiven, Emiliano til venstre og Sparv ind ved siden af Frank, mod Brøndby. Det håber jeg for de to andre der er sgu lige ringe - selvom det er unge gutter, skal deres tid nok komme, især Isaksen, hvor man sikkert ønsker sig en enorm pose penge i fremtiden, men lad se.

Også Dyhr manglede i går, og som altid kvalitet i det offensive. Han slår vel knap nok et indlæg i går? Det defensive sidder der nogenlunde, men får han gang i venstre skøjten bliver han rigtig god spiller med tiden.
Han lavede da en assist på et indlæg.

Der var dog INGEN som kunne lave et indlæg igår

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Christian »

Matjavsen skrev:
3. dec 2019, 11:31
Han lavede da en assist på et indlæg.

Der var dog INGEN som kunne lave et indlæg igår
[/quote]

Joels indlæg til Marcondes sad da rimelig godt ;)

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af JBT »

Bevares, et indlæg til RN, som kom fra modsatte side fra Dyhr, husker ikke om det var efter et hjørne. Han har generelt for få i egen side inkl at gå mand mod mand og udfordre for at komme ind i feltet f.eks. Mon ikke det kommer med tiden

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af UlveLars »

Christian skrev:
3. dec 2019, 10:58
Isaksen: jeg tager ja-hatten på her, for han lykkedes langt fra med det hele, men han er synlig på banen og er med i rigtig meget. Jeg mente ikke han skulle have endnu en start allerede, inden kampen i går, men nu tænker jeg han skal have en chance mere i næste kamp. Han var meget tit i centrum offensivt, står de rigtige steder, har mindst en god afslutning og er generelt bare involveret.
Modsat Paulinho, som Stoffer også skriver, som er nærmest usynlig i den tid han er på banen.

Mere Isaksen, mindre Paulinho.
Eller marcondes på kanten og Sparv centralt. Er enig i at truppen er smal (på kvalitet). Derfor er vi nødt til at finde plads til vores bedste spillere

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
3. dec 2019, 10:58
Isaksen: jeg tager ja-hatten på her, for han lykkedes langt fra med det hele, men han er synlig på banen og er med i rigtig meget. Jeg mente ikke han skulle have endnu en start allerede, inden kampen i går, men nu tænker jeg han skal have en chance mere i næste kamp. Han var meget tit i centrum offensivt, står de rigtige steder, har mindst en god afslutning og er generelt bare involveret.
Modsat Paulinho, som Stoffer også skriver, som er nærmest usynlig i den tid han er på banen.

Mere Isaksen, mindre Paulinho.
Isaksen skal på ingen måde have en start mere i 2019. Dertil er modstanden for stærk. Han har slet ikke niveau endnu, men det var godt han fik en start mod Silkeborg. Han var som forventet pivringe, men talentet er der og han lærer hele tiden. Lige pludselig spiller han en god kamp og så kommer der selvtillid i tanken. Vi skal også huske på at det han skal gøre er så meget sværere end det Dyhr skal gøre.
Vi har en rigtig svag venstre side generelt med MDH ude. Han er godt nok savnet. Venstre siden kan dog fint klare sig defensivt, primært fordi det er der Dyhr er god.

Hvis Anderson ikke er skadesfri til Brøndby kampen håber jeg at Priske starter med Cajuste eller Sparv og flytter Evander frem i banen. Så kan Marcondes og ham veksle mellem venstrekant og midt.
Alle de gode kantspillere vi havde engang.... vi er godt nok sårbare nu. Kun Mabil har den klasse der skal til for at gøre os farlige gennem det meste af en kamp. Jeg håber vi kan tage 4 point mere i de sidste to kampe og så få tanket lidt op i truppen.

De 50 mio kroner vi har brugt på Dovbyk, Kaba og Brumado....de har ikke været godt givet ud ifht til det vi har set indtil videre, og selvom de er unge og tidligt i deres respektive kontraktperioder, så er jeg ved at blive en smule skeptisk overfor fremtidsudsigterne. Det er altså dem der skal føre os til Europa allerede til august - og Vibe naturligvis. Jeg tror det er sidstnævnte vi kommer til at hænge vores hat på
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af bifr05t »

mousebreaker skrev:
3. dec 2019, 19:13
De 50 mio kroner vi har brugt på Dovbyk, Kaba og Brumado....de har ikke været godt givet ud ifht til det vi har set indtil videre, og selvom de er unge og tidligt i deres respektive kontraktperioder, så er jeg ved at blive en smule skeptisk overfor fremtidsudsigterne. Det er altså dem der skal føre os til Europa allerede til august - og Vibe naturligvis. Jeg tror det er sidstnævnte vi kommer til at hænge vores hat på

Korriger mig endelig hvis jeg tager fejl, men var Dovbyk ikke gratis? Samtidig er jeg af den opfattelse, at han i bund og grund har tjent sig selv ind med den 3-2 scoring han lavede mod FC København i mesterskabssæonen 2017-18.
Jeg vil samtidig også gerne tage vores angribere til forsvar - De får ikke særlig meget serveret kontra andre angribere i suppen.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Matjavsen »

bifr05t skrev:
3. dec 2019, 20:01
mousebreaker skrev:
3. dec 2019, 19:13
De 50 mio kroner vi har brugt på Dovbyk, Kaba og Brumado....de har ikke været godt givet ud ifht til det vi har set indtil videre, og selvom de er unge og tidligt i deres respektive kontraktperioder, så er jeg ved at blive en smule skeptisk overfor fremtidsudsigterne. Det er altså dem der skal føre os til Europa allerede til august - og Vibe naturligvis. Jeg tror det er sidstnævnte vi kommer til at hænge vores hat på

Korriger mig endelig hvis jeg tager fejl, men var Dovbyk ikke gratis? Samtidig er jeg af den opfattelse, at han i bund og grund har tjent sig selv ind med den 3-2 scoring han lavede mod FC København i mesterskabssæonen 2017-18.
Jeg vil samtidig også gerne tage vores angribere til forsvar - De får ikke særlig meget serveret kontra andre angribere i suppen.
Vi gav 500.000 Euro for Dovbyk, hvilket han tjent ind for os (iflg mig)

Kaba har gjort det okay syntes jeg, givet at han kun har været hos os i 4 måneder.

Brumado gider jeg slet ikke spilde min tid på

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

LoL, jeg huskede det som at vi gav 10 mio for Dovbyk. My bad
Kaba har masser af upside, men der bare nogle mangler i hans spil jeg ikke er så sikker på at han nemt får tillært sig. Hans beslutninger er ofte vildt dårlige, både når han er frustreret og kåd, hans timing ser meget off ud. Jeg frygter lidt det ligesom med Onuachu er spilintelligensen/forståelsen den er galt med og vi har ikke oceaner af tid som vi havde med Paul til at lære ham op. Jeg er ikke i tvivl om at Kaba kan blive et monster hvis han ender med at producere chancer som Paul og bliver en fornuftig afslutter, men der er godt nok lang vej igen, specielt hvis han er så ufærdig som det ser ud til. Vi bliver klogere når vi nærmer os næste sommer. Han skal også have tid til at få relationerne på plads

Brumado er fire år yngre. Han har mere tid, men vejen til hans succes er længere og meget op af bakke. Synd for knægten at han fik så dårlig en start at al selvtillid er væk
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Matjavsen »

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 4039704577


VIser lidt hvor dumt spillerne afsluttede i mandags....

"kun" 2,58 XG på 26 skud, det er 0,10 i snit

Besvar