SL R16: FC Midtjylland - FC København

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af BMBrandt »

Nogen bud på hvor man kan gense kampen...

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Benzo »

Viaplay

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af FCM2000 »

TrueWolfMidt skrev:
11. nov 2019, 14:40
Cortez skrev:
10. nov 2019, 20:36
Wow.... bare wow!

Fænomenal indsats hele vejen rundt. Virkelig, virkelig flot fodbold!

/Cortez
Ja kort og godt i klar tale. Prøv så lige se hvor mange fcm'ere der er med i feltet og gøre vores chancer for mål større. Næsten all Fck'ere er lukket ned -deres altid bedste mand Zeca, fuldstændig anonym som så mange andre spllere. Håber nu vi har set, og fundet ud af, hvor og i hvilke områder vi skal være, samt komme med super indlæg fra fløjen og de skal bare være præcise. Går stadigvæk med hænderne over hovedet og kan ikke få dem ned, og undskyld for den klagesang jeg her kommer med. Det danske mesterskab skal simpelt hen til Herning igen i år, det må ikke gå galt. Fcm for ever.

Håber man genser kampen og præsiserer og optimerer, hvor man vil have vores angribere til at placere sig, så de ikke står og klumper sig sammen det samme sted. Derudover kan man vel også fin-tune andre fazetter i vores spil en smule, selv om det var/ er svært at sige noget dårligt om vores spil imod Fck i går aftes.
Kammerat der er noget du har misforstået
FCM er ikke = Herning, de spiller på Ikast FS spillelicens, de træner i Ikast.

FCM er regionens hold (Midtjylland)

Ser man historisk på det, Så var Ikast FS en klasse over Herning Fremad, tilskuerrekorden er stadig Ikast FS med 12600 i 1983 mod Vejle.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af TrueWolfMidt »

FCM2000 skrev:
11. nov 2019, 15:31
TrueWolfMidt skrev:
11. nov 2019, 14:40
Cortez skrev:
10. nov 2019, 20:36
Wow.... bare wow!

Fænomenal indsats hele vejen rundt. Virkelig, virkelig flot fodbold!

/Cortez
Ja kort og godt i klar tale. Prøv så lige se hvor mange fcm'ere der er med i feltet og gøre vores chancer for mål større. Næsten all Fck'ere er lukket ned -deres altid bedste mand Zeca, fuldstændig anonym som så mange andre spllere. Håber nu vi har set, og fundet ud af, hvor og i hvilke områder vi skal være, samt komme med super indlæg fra fløjen og de skal bare være præcise. Går stadigvæk med hænderne over hovedet og kan ikke få dem ned, og undskyld for den klagesang jeg her kommer med. Det danske mesterskab skal simpelt hen til Herning igen i år, det må ikke gå galt. Fcm for ever.

Håber man genser kampen og præsiserer og optimerer, hvor man vil have vores angribere til at placere sig, så de ikke står og klumper sig sammen det samme sted. Derudover kan man vel også fin-tune andre fazetter i vores spil en smule, selv om det var/ er svært at sige noget dårligt om vores spil imod Fck i går aftes.
Kammerat der er noget du har misforstået
FCM er ikke = Herning, de spiller på Ikast FS spillelicens, de træner i Ikast.

FCM er regionens hold (Midtjylland)

Ser man historisk på det, Så var Ikast FS en klasse over Herning Fremad, tilskuerrekorden er stadig Ikast FS med 12600 i 1983 mod Vejle.
Skal vi ikke bare kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade. Stadion ligger i Herning - hvis ikke, skal jeg have mine skolepenge tilbage. :-)

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Densestar7430 »

At ovenstående diskussion er det noget af det eneste folk kan være uenige omkring, siger vidst alt om kampen i går.

Det bliver tit nævnt herinde at der altid er mest aktivitet når det går skidt, men det er vel fordi der ikke rigtig er noget at diskutere om efter de flotte kampe? - Vi er jo bare en masse fans der sidder og bekræfter hinanden, at vi er skide gode? :D

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af JBT »

Både og. Man skal ikke glemme forløbet af det spil- og resultatmæssige frem til denne kamp. Vi topper til den rigtige kamp så at sige (det kan der være mange gode som dårlige grunde til), og så glemmer man det alt andet, lidt klassisk, fordi man vinder flot og over dem man helst vil slå af alle. Vigtigst af alt, gælder det om at fortsætte med at kværne resten af ligaen, da intet jo bliver afgjort før til sidst, formentlig. Og man har iøvrigt ikke andet at tænke på, som Ståle efterhånden helt korrekt har nævnt det et par gange.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Cortez »

Er der nogen der har set xG opgørelsen for kampen i går?

/Cortez

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Matjavsen »

Cortez skrev:
11. nov 2019, 20:23
Er der nogen der har set xG opgørelsen for kampen i går?

/Cortez
3,68 til os.
1,33 til FCK

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
11. nov 2019, 21:02
Cortez skrev:
11. nov 2019, 20:23
Er der nogen der har set xG opgørelsen for kampen i går?

/Cortez
3,68 til os.
1,33 til FCK
https://public.tableau.com/profile/tapi ... 019/Sheet3

Efter sammenregning får jeg det til 3,91 til os og 1,4 til FCK. Ikke desto mindre en stor afstand mellem de to tal, som meget godt understreger det øjnene så.
/ ABT

Billede

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mousebreaker »

Densestar7430 skrev:
11. nov 2019, 16:03
Det bliver tit nævnt herinde at der altid er mest aktivitet når det går skidt, men det er vel fordi der ikke rigtig er noget at diskutere om efter de flotte kampe?
Det er jo meget normalt. Det er bare sådan vi mennesker er skruet sammen. Tag nu FCKs fan forum, sidelinien.dk som et eksempel. Det er et i bund og grund meget dødt forum. Der sker ikke ret meget. Lige indtil de får en over nallerne på MCH, så er der krisestemning og indtil nu 12 sider i kamptråden hvilket er helt usædvanligt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mousebreaker »

ABT skrev:
11. nov 2019, 21:06
Matjavsen skrev:
11. nov 2019, 21:02
Cortez skrev:
11. nov 2019, 20:23
Er der nogen der har set xG opgørelsen for kampen i går?

/Cortez
3,68 til os.
1,33 til FCK
https://public.tableau.com/profile/tapi ... 019/Sheet3

Efter sammenregning får jeg det til 3,91 til os og 1,4 til FCK. Ikke desto mindre en stor afstand mellem de to tal, som meget godt understreger det øjnene så.
Hvis jeg forstår dig ret så har du lagt alle afslutningerne xG sammen og kommet frem til 3,91 - er det korrekt forstået?
Eks i situationen omkring målet til 1-0 så har vi flere afslutninger efter det hjørnespark som samlet giver mere end 1,0 i xG. Måske tap-in har reguleret for den slags - det vil jeg formode de har, ellers giver det jo slet ingen mening. Derfor de så lander på 3,68.

Iøvrigt er FCKs 1,33 et af de højere vi har givet væk. Jeg mener faktisk at det var helt vores egen skyld. Udover det så har også en 4 mod 2 situation som Fischer klatter. Specielt målet og den 4-2 situation var efter store fejl fra vores side hvor jeg sad med følelsen at vi var grebet af overmod og disciplinen var væk fordi alle ville frem og score. Nu havde vi jo endelig fået hul på bylden. Lidt ærgeligt men vi lever med det. De trængte virkeligt til at levere offensivt. Kollektiv forløsning
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af ABT »

mousebreaker skrev:
11. nov 2019, 21:59
ABT skrev:
11. nov 2019, 21:06
Matjavsen skrev:
11. nov 2019, 21:02


3,68 til os.
1,33 til FCK
https://public.tableau.com/profile/tapi ... 019/Sheet3

Efter sammenregning får jeg det til 3,91 til os og 1,4 til FCK. Ikke desto mindre en stor afstand mellem de to tal, som meget godt understreger det øjnene så.
Hvis jeg forstår dig ret så har du lagt alle afslutningerne xG sammen og kommet frem til 3,91 - er det korrekt forstået?
Eks i situationen omkring målet til 1-0 så har vi flere afslutninger efter det hjørnespark som samlet giver mere end 1,0 i xG. Måske tap-in har reguleret for den slags - det vil jeg formode de har, ellers giver det jo slet ingen mening. Derfor de så lander på 3,68.
Korrekt. Undrede mig også over hvorfor jeg kom frem til et andet resultat, men det giver fin mening, som du skriver.
/ ABT

Billede

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mousebreaker »

@ABT
De tre afslutninger vi har i forbindelse med det første mål har henh 3, 33 og 70 procent chance for en scoring iflg tap-in. Så hvis du bare lægger dem sammen så giver det 106% chance for en scoring, hvad der jo bare ikke giver mening. Matematisk giver det 80,5% for en scoring som en samlet sekvens.
Jeg ved intet om hvor tap-in sætter deres grænser for hvornår flere afslutninger skal regnes sammen. Skal den afslutning der blev blokeret og førte til hjørnesparket der gav første mål med i den sammenhæng, eksempelvis? Så tag alt med et gran salt da jeg gætter lidt her på hvordan de registrerer tingene. Vil dog mene det er kvalificerede gæt/antagelser.
Tap-in er nødt til også at registrere dem alle som enkelt situationer. De data skal for eksempel så bruges ifht til at vurdere hvad de enkelte spillere er kommet frem til af chancer. Her vil Kaba noteres for 0,7 xG, Marcondes 0,33 og Erik 0,03. Marcondes ville blive noteret for 0,7 xA oven i hatten, men da FCK’eren der redder på stregen ikke bare bliver ramt men forsøger at cleare med lår/knæ, så noteres han ikke for xA.
Som hold vil vi noteres for tre afslutninger, to danger zone afslutninger, to scoring chances og to high danger scoring chances (0,2+ xG, kan ikke huske om det er den rigtige term for den gruppe af afslutninger) - og som nævnt 0,805 xG
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Densestar7430 »

mousebreaker skrev:
11. nov 2019, 21:45
Densestar7430 skrev:
11. nov 2019, 16:03
Det bliver tit nævnt herinde at der altid er mest aktivitet når det går skidt, men det er vel fordi der ikke rigtig er noget at diskutere om efter de flotte kampe?
Det er jo meget normalt. Det er bare sådan vi mennesker er skruet sammen. Tag nu FCKs fan forum, sidelinien.dk som et eksempel. Det er et i bund og grund meget dødt forum. Der sker ikke ret meget. Lige indtil de får en over nallerne på MCH, så er der krisestemning og indtil nu 12 sider i kamptråden hvilket er helt usædvanligt
Du har nok ret. Sidder og er ved at læse lidt af indlæggende på sidelinjen og det er sjovt, at se hvordan kommentarerne er på det interne forum kontra delte forummer som f.eks. bold.dk.

På bold.dk kommer det mere til at handle om, at forsvare sit eget hold, hvor de på eget forum sviner dem til for fuld skrue :D

mosefund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jun 2009, 20:09

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mosefund »

Når jeg her efterfølgende ser på kampens højdepunkter, synes jeg at reduceringsmålet lugtede betænkeligt af offside. Jeg tror ikke at den var gået igennem hos VAR. Tjek selv efter 2:17-2:18 https://www.youtube.com/watch?v=ovsbb5cg41Q
FCM - FCK.png
FCM - FCK.png (107.63 KiB) Vist 3274 gange

Besvar