SL R16: FC Midtjylland - FC København

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mousebreaker »

Mazower skrev:
10. nov 2019, 18:53
Sindssygt lettelse med det mål til 2-0. Det havde ikke været til at bære uden, med de kæmpe chancer lige inden.
Helt enig. Under kanten af overliggeren samt Kalla Johnson der redder med hovedet fra tæt hold. Fed situation den med hovedstødet fordi man kunne følge bolden så lang tid - ikke ofte man har den slags situationer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af TheLegend »

Magtdemonstration.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Christian »

Fantastisk kamp og stærkt spil over hele banen.

Særligt fedt selvfølgelig at Kaba kommer i gang. Ærgerligt at der nu er pause.

Kan se at flere ikke er så begejstrede for Dyhr. Jeg tænkte faktisk flere gange under kampen, at dette var hans bedste kamp, og gjorde ham berettiget til en startplads.

Stor ros til Kaba og Erik, men min MOM er Frank. Hans indflydelse på både det defensive og det offensive bliver bare større og større, og jeg er bange for at vi ikke kan holde på ham meget længere.

Fremtiden er lys og vi må være store favoritter til at tage mesterskabet.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Cortez »

Wow.... bare wow!

Fænomenal indsats hele vejen rundt. Virkelig, virkelig flot fodbold!

/Cortez

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
10. nov 2019, 20:30
Kan se at flere ikke er så begejstrede for Dyhr. Jeg tænkte faktisk flere gange under kampen, at dette var hans bedste kamp, og gjorde ham berettiget til en startplads.

Stor ros til Kaba og Erik, men min MOM er Frank. Hans indflydelse på både det defensive og det offensive bliver bare større og større, og jeg er bange for at vi ikke kan holde på ham meget længere.

Fremtiden er lys og vi må være store favoritter til at tage mesterskabet.
Dyhr har et megadumt boldtab til Daramy der fører til en kæmpechance til Santos og få øjeblikke senere er han i en god position offensivt men sløser bolden væk. Desuden bakker han alt for langt op ved FCKs scoring. Han sælger hele venstresiden med den aktion. Han var med afstand den dårligste FCM spiller i aften, men det er ikke det vi skal bruge tiden på en aften som i aften - Dyhr lærer forhåbentlig en del af den her kamp, han er hvad, 18 år?

Vi skal derimod bruge tid på at hylde at vi for første gang i sæsonen får gang i spil og chancer og vigtigst af alt, så scorer Kaba to gange og Evander får brudt en 8 kampes måltørke.
Jeg er fuldstændig enig i at Frank var helt igennem fantastisk i dag, det samme var Erik og Mabil. De tre overstråler alle andre i den her kamp. Jeg stemte dog alligevel på Kaba som MoM fordi det er så fantastisk at få ham i gang igen. Nu ser vi forhåbentlig den spiller han var da han lige var kommet til klubben. Det kan ikke understreges nok hvor vigtigt det er.

De to bedste indsatser i hele 2019 har været mod FCK. Det er sgu meget rart at drengene er big game players.

Det her var en fremragende kamp som helt sikkert vil gøre den kommende uge en hel del sjovere. Ærgeligt Liverpool vandt - havde de tabt så havde det været en perfekt søndag.

Vedrørende Erik. Med det her spil er han væk til sommer, så rygterne omkring Sanneh må godt tage til. Det ville være rettidigt omhu at signe ham her til vinter
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg glæder mig helt til at høre næste omgang sort snak hvor vi forhåbentlig/formentlig kan snakke lidt mindre om at fyre offensiven (Dog forstår jeg ikke helt juniors behov for at trække et gult kort i denne kamp?)

Dejligt med 2 kasser til Kaba, og hvor er det vildt at sidde og have vundet 4-1 over FCK og tænke: Jaja, men det kunne sagtens have været større.
Jeg tænker især på Mabils fremragende forsøg der gik på stolpen og Marcondes hovedstødet, særligt hovedstødet havde været så fedt at se gå ind, men det ville tilfældet desværre ikke denne gang.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af mousebreaker »

DenStolteJyde skrev:
10. nov 2019, 20:48
Jeg glæder mig helt til at høre næste omgang sort snak hvor vi forhåbentlig/formentlig kan snakke lidt mindre om at fyre offensiven (Dog forstår jeg ikke helt juniors behov for at trække et gult kort i denne kamp?)

Dejligt med 2 kasser til Kaba, og hvor er det vildt at sidde og have vundet 4-1 over FCK og tænke: Jaja, men det kunne sagtens have været større.
Jeg tænker især på Mabils fremragende forsøg der gik på stolpen og Marcondes hovedstødet, særligt hovedstødet havde været så fedt at se gå ind, men det ville tilfældet desværre ikke denne gang.
Vi ramte stolperne/overliggeren 4 gange. De to gik ind. Det er vel ok :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
10. nov 2019, 20:45
Det her var en fremragende kamp som helt sikkert vil gøre den kommende uge en hel del sjovere. Ærgeligt Liverpool vandt - havde de tabt så havde det været en perfekt søndag.
Nu snakker du vist ud af bagdelen, Mousebreaker ;)

Det har været en perfekt søndag :D

/Cortez

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Densestar7430 »

Vanvittig præstation af drengene i dag

Hansen med en stærk redning på Santos ved 0-0. Man er bare rolig med ham i kassen.

Dyhr lige et niveau under de andre i dag. Skyld i ovenstående chance til Santos og bidrager ikke med meget offensivt. Bliver dog bedre gennem kampen.

Erik latterlig stærk både offensivt og defensivt, endda også fin med fødderne?!

Scholz sindssyg god timing og udviser en fantastisk ro i opspillet.

Joel god stabil indsats. Ikke lige nogle situationer, der springer i øjnene, men lukker godt af og deltager fint i kombinationer frem i banen.

Awer blander sig MOM kampen. Stærke udfordringer, et godt drive og eminente indlæg.

Evander gode hjørnespark, flot mål hvor han kommer med i feltet også tæt på, hvor han rammer Kalle i knolden. 2 assists og en kasse, bravo!

Frank har virkelig spillet sig op til at være en profil! Ham har vi ikke længe! Været blandt vores Aller bedste i flere kampe i træk!

Mikael falder lidt ind og ud af kampen, men kommer til nogle gode indlæg!

Marcondes ved at score fra på hovedstød fra 35 meter?! Med i nogle gode kombinationer og skaffer mange dødbolde, da FCK’erne går så hårdt til ham.

Kaba What a guy! Kan blive forskellen på guld og sølv i år. Udover målene, så kæmpe plusser for at agere opspilsmand, gå jernhårdt i duellerne og finder sine medspillere godt i den opbyggende- og kontrafasen!

Isaksen ligner stadig en der prøver for hårdt at bevise noget.

Brumado latterligt gult kort at trække.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Ravnen »

En af de bedste kampe på MCH Arena. Jeg bøjer mig i støvet for den præstation, det lugter af guld til næste sommer! :-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Stoffer »

Frank er min MoM. Han er over alt på den midtbane, og han bliver bare ved med at bygge på ifht. at tage gode beslutninger på bolden, ligesom hans placeringsevne uden bold også bliver bedre (omend det nok aldrig bliver hans styrke qua han netop kommer så vidt omkring).

Vel første kamp i denne sæson hvor vores offensive dødbolde virker så farlige som i gamle dage. Det giver fundamentet for at mose dem i andre faser af kampe.

Erik spiller på et højt højt niveau lige nu. Han spiller lige op med Ndoye - det kræver international klasse at gøre det. Det er utroligt, hvordan vi har bevaret den defensive stabiltiet selvom, vi er gået over til en 4 back kæde. Scholz, Erik og Frank bliver vel efterårets MVP's, hvis det her fortsætter.

En virkelig skøn topkamp, siden resultatet faldt ordenligt ud. Nu er det på med arbejdeshandskerne igen. Vi viste sidste forår, at vi har vores problemer i playoff formatet, så der skal kværnes videre nu.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Vijen »

Fantastisk kamp af hele holdet, der er jo ingen som spiller en middelmådig kamp. Kaba han bliver så vigtig for os til næste sæson når vi igen skal spille i Europa. Han har spillet klasse i alle de store kampe.

Ikke mindre sjovt er det at læse på diverse fora alle undskyldningerne fra FCK. Mange kampe og skader. Så for sjovt skyld kiggede jeg lige på deres trup. De har 28 spillere, heraf 4 målmænd. Dvs 24 markspillere, heraf kom Santos og Bendtner kun ind pga skaderne til N’Doye og Wind. Dvs Solbakken havde planlagt at have 22 mand heriblandt kronisk skadede Bjelland og Boilesen, og langtidsskadet Mudrazija. Samt de 2 ungdomsspiller Roerslev og Daghim.

Efter min mening har Solbakken selv skabt dette “problem” ved at have en alt for lille trup. Vi har samme trupstørrelse selvom vi blev slået ud af EL før vinduet lukkede.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af JBT »

Frank Onyeka opfører sig pt. som FCM's "Zeca light". Uden tvivl MVP i denne sæson, indtil videre.

Der var dog mange, ekstrem gode præstationer over hele linjen, med undtagelse af Dyhr (hvilket, som andre nævner, er forståeligt på dette niveau) og Mikael Andersson, som begge kæmpede en hel del med deltagelse i spillet når man havde bolden, særligt offensivt. Men ellers klart godkendt, som enhed.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af Densestar7430 »

Har stadig Kaba som MOM i kampen i går. Måske jeg er forblindet, men det var ikke kun målene. Den fysiske styrke, opspilsstationen og slå de rigtige afleveringer i kontrafasen. Det hele spillede.

Erik er min MVP for sæsonen, skarp forfulgt af Frank.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R16: FC Midtjylland - FC København

Indlæg af TrueWolfMidt »

Cortez skrev:
10. nov 2019, 20:36
Wow.... bare wow!

Fænomenal indsats hele vejen rundt. Virkelig, virkelig flot fodbold!

/Cortez
Ja kort og godt i klar tale. Prøv så lige se hvor mange fcm'ere der er med i feltet og gøre vores chancer for mål større. Næsten all Fck'ere er lukket ned -deres altid bedste mand Zeca, fuldstændig anonym som så mange andre spllere. Håber nu vi har set, og fundet ud af, hvor og i hvilke områder vi skal være, samt komme med super indlæg fra fløjen og de skal bare være præcise. Går stadigvæk med hænderne over hovedet og kan ikke få dem ned, og undskyld for den klagesang jeg her kommer med. Det danske mesterskab skal simpelt hen til Herning igen i år, det må ikke gå galt. Fcm for ever.

Håber man genser kampen og præsiserer og optimerer, hvor man vil have vores angribere til at placere sig, så de ikke står og klumper sig sammen det samme sted. Derudover kan man vel også fin-tune andre fazetter i vores spil en smule, selv om det var/ er svært at sige noget dårligt om vores spil imod Fck i går aftes.

Besvar