SL R14: Esbjerg - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R14: Esbjerg - Midtjylland

Indlæg af Noe »

mousebreaker skrev:
26. okt 2019, 09:39

Negativiteten bunder selvflg også i at vi er mange der er nervøse for at heldet snart hører op. For det er den altafgørende ting for os i øjeblikket. Mod Esbjerg var det en skade til deres og banens med afstand bedste spiller samt et kolossalt målmandsdrop der gav os tre point. Den slags holder bare ikke ved og der er ikke meget i vores spil der tyder på at vi er på vej i en retning hvor vi er mindre afhængige af held.
Det er efter min bedste overbevisning udtryk for ekstrem hjemmeblindhed, det der. Offensiven er langt fra prangende at kigge på, og vi kunne (burde) producere flere store chancer, men det er på effektiviteten, ikke chanceproduktionen, at vi er blandt de ringeste i ligaen. Forsvaret derimod, er fuldstændig udenfor kategori. Udover de (tilfældige) nedslagspunkter man altid kan finde i en kamp, har jeg ikke set indikationer på, at vi er mere heldige end vores konkurrenter. Tværtimod. Det er ikke mere end en uge siden, at FCK tillod tre gigantiske chancer mod netop EFB. Men det var måske udtryk for kynisme mere end held, at FCK vandt den kamp?

Jeg er med på, at de kristiske indlæg altid vil have overvægt herinde. Sådan er det nok bare med fodbold-fora i almindelighed, og FCM i særdeleshed. Men come on, vi har 35 points, det tredjebedste pointsnit i ligaens historie efter 14 kampe. Og selv om man kan få på næsen over den slags, synes jeg det er værd at påpege, at vi for en gang skyld fører både ligaen og "Table of Justice". Det er sjovere at kigge på en sprudlende offensiv, men det er forsvaret, der gør, at vi meget fortjent ligger nr. 1 i øjeblikket.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R14: Esbjerg - Midtjylland

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

mousebreaker skrev:
25. okt 2019, 20:45

Vi må konstantere nu hvor Kaba bliver skiftet ud at vi har gigantisk angriber krise i FCM, selvom ledelsen naturligvis forsøger at sugarcoate det hele. 50 mio indkøb. De 10 mio lejet ud og de 40 mio resterende har nu scoret 2 mål i snart 14 kampe!!! Det ene på straffe. Det er jo vanvittigt og naturligvis en stor del af svaret på vores offensive krise. For har man angribere med selvtillid så kommer de også til flere chancer og giver en smittende effekt
Jeg synes ikke at vi har en angriberkrise, men vi har en spillemæssig krise ift. det offensive. Angriberne får jeg nærmest ikke noget at arbejde med. Kvaliteten af indlæggene fra backs er virkelig ringe og det er sgu svært at spille gennem midten når der er 11 mand bag bolden på den sidste 3. del. Selvom Brumado og Kaba har nogle vandvittige prisskilte på sig, så er vi altså nødt til at give dem noget mere tid, specielt fordi de ikke bliver serviceret godt nok. Omend jeg er enig i, at Brumado måske vil have godt af en udlejning for at få lidt selvtillid, men måske et par mål også kan gøre det her ;)

Nicolai Kammersgaard

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R14: Esbjerg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Generelt:
Hvor var det, at Ankersen udtrykte ærgelsen over den mangleden anerkendelse af, at truppen har gennemgået et generationsskifte men fortsat scorer point?

Både det gode og det negative i denne sæson kan i min optik på mange måder spores tilbage til, at holdet er umodent. Det her hold kan blive rigtig godt, og det er flot, at de har præsteret så flot i SL. Det ændrer ikke på, at vi røg ud af både europa og pokalen med et brag. Hvad kan man forvente af en sæson, hvor man skifter så mange startere, som tilfældet er? - Det handler vel om cirka halvdelen af start 11 afhængigt af opstillingen. Jeg ved det ikke, men jeg havde forventet mindre voldsomme klø i europa (men det samme udfald) og jeg havde helt sikkert forventet mere i pokalen. På den anden side præsterer de (resultatnæssigt) bedre end jeg har forventet i SL.

Holdet er svært at blive klog på denne sæson. Og det er måske ikke så mærkeligt endda.

Om kampen:
- Kaba er virkelig på en selvtillidsglidetur i øjeblikket. Jeg aner ikke, hvordan man får det stoppe. Mål! - Ja, men indtil det bliver scoret, hvad så?

- Begge backs skal (i det mindste når de har tid og rum) slå bedre bolde ind indlæg. Jeg er generelt utilfreds med vores brug af indlæg i kampen - de tidlige indlæg bliver slået for ofte, og indlæg i etableret angrebspil fra halvrum og siderum lige omkring feltet bliver slået for sjældent (her mener jeg ikke indlæg til header, men også i forsvarets bagrum på bagerste stolpe som Mabil/Mikael bør kunne tage ned, flugte, snitte videre, you name it.

- Cajuste og Oneyka sammen kan potentielt set være et makkerpar med international klasse i en dyb to mandsmidtbane. De komplimenterer hinanden rigtig godt både i spil uden og med bold.

- Vores mentalitet er off i perioder af kampen. Jeg håber, at en leder træder frem af de unge, for det virker ikke til, at Erik tager rollen på god nok vis.

- Vores spil i fase 1 og 2 med bold har ikke fået nok ros nok i de seneste kampe. Fans og medier måler os meget på afslutningsspillet, men vi ser velorganiseret, boldfaste og konsekvente ud i faserne forud. Det samme gælder i øvrigt organiseret fase 1 og 2 uden bold. Det er omstillingerne der dræber os - og hvem sker det ikke for? Vores forsvar er fortsat i en god gænge, selvom de lukker et mål ind.

- Vores afslutningsspil er dybt frustrerende, og det er altså ikke kun Kaba, der fejler. ALLE offensive spillere træffer igen og igen forkerte valg selvom de kommer i gode situationer. De skyder, når de burde spille chancen større, og de forsøger at spille chancen større hver gang de bør skyde eller gå direkte på deres mand.

- Would all the Mikael haters please stand up? - Det er en joke, men det er en fornøjelse at han producerer. Det her med at vores udlejede spillere kommer hjem og er bedre, det er vigtigt for fremtiden. Hvis vi kan gøre det konsekvent, så kan vi begynde at producere meget, meget dygtige spillere.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R14: Esbjerg - Midtjylland

Indlæg af Noe »

Stoffer skrev:
28. okt 2019, 10:26
Generelt:
Hvor var det, at Ankersen udtrykte ærgelsen over den mangleden anerkendelse af, at truppen har gennemgået et generationsskifte men fortsat scorer point?

Både det gode og det negative i denne sæson kan i min optik på mange måder spores tilbage til, at holdet er umodent. Det her hold kan blive rigtig godt, og det er flot, at de har præsteret så flot i SL. Det ændrer ikke på, at vi røg ud af både europa og pokalen med et brag. Hvad kan man forvente af en sæson, hvor man skifter så mange startere, som tilfældet er? - Det handler vel om cirka halvdelen af start 11 afhængigt af opstillingen. Jeg ved det ikke, men jeg havde forventet mindre voldsomme klø i europa (men det samme udfald) og jeg havde helt sikkert forventet mere i pokalen. På den anden side præsterer de (resultatnæssigt) bedre end jeg har forventet i SL.

Holdet er svært at blive klog på denne sæson. Og det er måske ikke så mærkeligt endda.

Om kampen:
- Kaba er virkelig på en selvtillidsglidetur i øjeblikket. Jeg aner ikke, hvordan man får det stoppe. Mål! - Ja, men indtil det bliver scoret, hvad så?

- Begge backs skal (i det mindste når de har tid og rum) slå bedre bolde ind indlæg. Jeg er generelt utilfreds med vores brug af indlæg i kampen - de tidlige indlæg bliver slået for ofte, og indlæg i etableret angrebspil fra halvrum og siderum lige omkring feltet bliver slået for sjældent (her mener jeg ikke indlæg til header, men også i forsvarets bagrum på bagerste stolpe som Mabil/Mikael bør kunne tage ned, flugte, snitte videre, you name it.

- Cajuste og Oneyka sammen kan potentielt set være et makkerpar med international klasse i en dyb to mandsmidtbane. De komplimenterer hinanden rigtig godt både i spil uden og med bold.

- Vores mentalitet er off i perioder af kampen. Jeg håber, at en leder træder frem af de unge, for det virker ikke til, at Erik tager rollen på god nok vis.

- Vores spil i fase 1 og 2 med bold har ikke fået nok ros nok i de seneste kampe. Fans og medier måler os meget på afslutningsspillet, men vi ser velorganiseret, boldfaste og konsekvente ud i faserne forud. Det samme gælder i øvrigt organiseret fase 1 og 2 uden bold. Det er omstillingerne der dræber os - og hvem sker det ikke for? Vores forsvar er fortsat i en god gænge, selvom de lukker et mål ind.

- Vores afslutningsspil er dybt frustrerende, og det er altså ikke kun Kaba, der fejler. ALLE offensive spillere træffer igen og igen forkerte valg selvom de kommer i gode situationer. De skyder, når de burde spille chancen større, og de forsøger at spille chancen større hver gang de bør skyde eller gå direkte på deres mand.

- Would all the Mikael haters please stand up? - Det er en joke, men det er en fornøjelse at han producerer. Det her med at vores udlejede spillere kommer hjem og er bedre, det er vigtigt for fremtiden. Hvis vi kan gøre det konsekvent, så kan vi begynde at producere meget, meget dygtige spillere.
Fremragende, nuanceret og meget kompetent indlæg. Jeg blev klogere af at læse det.

Besvar