Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ABT »

Én ting er sikkert - Vi bør ikke give en rød reje i en transfer overgangsum for Amini til januar! Gratis til sommer er low-risk high-reward, og minder vel meget om da vi støvsugede SønderjyskE for spillere i form af Kroon, Drachman og Dal Hende rent type/niveau mæssigt. Han er max en breddespiller på et muligt mesterskabshold ala de førnævnte spillere og en spiller som Okosun fx.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Danand123 skrev:
22. nov 2019, 20:54
Steffen am skrev:
22. nov 2019, 18:31
Stoffer skrev:
20. nov 2019, 16:42


Jeg ville være umådelig stolt af at afsætte en træner til en klub så stor som United.
Mon ikke der menes tiden i ManU.
At han gjorde det godt some caretaker, og ikke så godt som fastansat.

At Solskjær så red meget på en bølge og måske især "ny-træner bølgen", er en anden snak.
Tænker f.eks. også Tottenham klare sig bedre de næste par kampe, men uden at tro Tottenham er et bedre sted om hverken et eller fem år.

Med det agt er jeg meget begejstret for fastansættelsen af Priske, og tror til gengæld at det gør FCM står et bedre sted, både på kort og lang sigt.
Jo, jeg mente blot at Solskjær gjorde det fantastisk, indtil han blev fastansat.
Beklager min misforståelse.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af bobthebuilder_dk »

FC Midtjylland får ifølge Washington Post fem millioner kroner for Bill Hamid i D.C. United.

Det er da vidst en no-brainer! :D
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Marcondes gør det ikke dårligt, men han brænder på heller ingen måde ligaen af. Vi skal måske ikke strække os alt for langt for at få tilknyttet ham permanent.

Bliver det ikke til nogen forlængelse af Marcondes, så håber jeg vi finder en rigtig stærk 8'er med offensive kompentecer, så Evander kan komme op på 10'eren. Derudover synes jeg at kampen i går viser, at vi skal være bekymret for bredden på vores kanter.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Ravnen »

Hvis salget af Wikheim skyldtes at vi fik Marcondes, så har det været et dårlig bytte. Jeg savner Wikheims kvaliteter, særligt i kontrafasen, men også generelt som driblestærk kanter. Det var lidt paradoksalt at da vi endelig gik tilbage til at spille med kanter, så sælger vi Wikheim. Nå men det kan jo ikke laves om :-)

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af FCM2000 »

FCM skal have en god kant, og skal vel også have en 8'er hvis marcondes skal tilbage.

Mabil er den eneste med klasse på kanten, den går ikke

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

FCM2000 skrev:
26. nov 2019, 11:35
FCM skal have en god kant, og skal vel også have en 8'er hvis marcondes skal tilbage.

Mabil er den eneste med klasse på kanten, den går ikke
Jeg tror at det ender med at Marcondes bliver i Fcm, for vi vinder mesterskabet og han kan garanteret godt lide stemningen i og omkring klubben. Enig i at Mabil er en fantastisk kant, men mon ikke man vil have Paulinho til at spille den anden kant. Han skal lige lære vores spillere og system at kende, så tror jeg han bliver venstre fløj.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
26. nov 2019, 10:58
Hvis salget af Wikheim skyldtes at vi fik Marcondes, så har det været et dårlig bytte. Jeg savner Wikheims kvaliteter, særligt i kontrafasen, men også generelt som driblestærk kanter. Det var lidt paradoksalt at da vi endelig gik tilbage til at spille med kanter, så sælger vi Wikheim. Nå men det kan jo ikke laves om :-)
Nogen gange mistænker jeg, at ledelsen har mere øje på fremtiden, end vi lige går og tror. Personligt er jeg ikke negativt stemt over det, hvis det er tilfældet.

Fx var salget af Wikheim uden at hente en direkte erstatning muligvis en sportsligt satsning grundet manglende dybde, men det ligner godt købmandsskab. Wikheim bliver 27 i starten af næste år, så værdien toppede nok cirka i sommers, medmindre vi kommer i EL næste år (og hvem fanden tør satse på det med vores track record?). Vi havde lige fået Mikael hjem, som tidligere har gjort det klart, at han ønsker spilletid, ellers ville han søge væk. Med salget af Wikheim gjorde vi altså plads til Mikael, som man har investeret en del tid og midler i, og man åbner 1. reserve pladsen, så Isaksen kan begynde at lugte seniorfodbold på et ordentligt niveau, et andet aktiv man har forventninger til. Havde man købt en direkte erstatning for Wikheim havde man altså udover at skulle bruge penge på en ny spiller også muligvis gødet jorden for at investeringen i Mikael ville realiseres dårligt og bremset Isaksens udvikling. Det er måske banale tanker, men jeg synes, det hører med. - Og for at slutte hvor jeg startede, så tror jeg, at disse overvejelser er vigtigere, end hvilket opstilling vi anvender netop nu. Det sportslige i nu'et er ikke et og alt for ledelsen, som det er for os. Heldigvis.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Matjavsen skrev:
25. nov 2019, 11:27
Selvfølgelig er det ikke et alternativ.
Som jeg har forstået det for vi en til vinter, amini vil først kommer til sommer, derudover vil han.værr quick cash hvis man kan sælge ham videre hurtigt
Som jeg ser det, så bygger hele essensen i "Transfermarkedet som vores Lalandia" på en "aktionærstrategi" om, at købe en aktie til lavest mulige kurs og sælge til den højeste mulige. Derefter gentag denne øvelse gang på gang, og vi får dermed bedre økonomi til at løfte investeringer i spillertruppen. Det er sikkert også derfor, at vi efterhånden har så kæmpe stor en spillertrup!

De spillere, der enten har kontraktudløb eller sidder på bænken, kan typisk erhverves til lav kurs. Amini passer derfor på denne beskrivelse, så jeg kan også godt se os være efter ham. Forhistorien har i hvert fald vist, at vi gerne slår til, hvis vi kan hente en Superliga-profil til billige penge (MDH, Drachmann og Sanneh blev alle købt til småpenge pga. de havde kontaktudløb et halvt år senere ligesom Amini). Derudover blev både Skytte og George hentet via nedrykningklausul (Skytte) og noget klausulværk på George, som Lyngby kunne indfri - formentlig til billige penge.

Bill Hamid kommer også til at blive en økonomisk fin case, selvom han intet viste i det halve år, han var i klubben.

Som type synes jeg faktisk, at Amini passer rigtig fint ind i vores spillestil med dynamik, tempo og højt presspil. Jeg ser ham som en boks-til boks 8'er, der er mere kreativ, bedre i det fremadrettede spil og på bolden end Sparv og Onyeka. Han vil kunne give os nogle andre kompetencer centralt i banen, såfremt man gerne vil flytte Evander længere frem.
Amini er vel som type lidt den dynamiske type, som vi ikke har haft siden Petter Anderson?

Amini er en fin Superliga-spiller og AGF-profil, men jer er i tvivl om han kan løfte os til europæisk niveau. Han er desværre nok kvalitetsmæssigt mere en "Petter Anderson-light" end på niveau med den ægte Petter, så håber du får ret i, at vi jagter en spiller på en højere hylde (Hiljemark eller lignende) til vinter, men derfor kan vi sagtens signe Amini. Typemæssigt er hans profil fin og det kan sagtens være en spiller, der hurtigt kan blive en god økonomisk case (det skader sikkert heller ikke, at han er landsholdsspiller) og quick cash, da han kan erhverves gratis til sommer, og jeg vil gætte på, at både spilleren (det lader til, at han har ambitioner om mere end DK) og klubben (han er sikkert ikke helt billigt i løn, da hans forskerordning vist snart udløber) sikkert har en interesse i at skyde ham hurtigt videre til udlandet med profit, hvis det ender ud i en aftale.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandin ... t-lignende

Jeg havde allerede Jonas i tankerne i sommer, inden han skiftede til Malmø, hvor han har fået meget sparsomt med spilletid. Lokal knægt (fra Esbjerg), bedste fodboldalder (27 år), position hvor vi godt kunne styrke os, hvis MDH forlader os. Paulinho kommer aldrig til at spille back efter vi er gået over til en 4-back kæde, og vi satser vel ikke alt på en 18årig knægt, som dog gør det ok, men nok ikke spiller os i EL.
Tror i slet ikke klubben har haft ham i kikkerten?

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af 6256 »

Jeg ved ikke, hvor meget man skal ligge i denne udtalelse, for der er jo intet nyt under solen.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mar ... il-nytaar/

Jeg synes Marcondes har gjort det godt på trods af det manglende output i form af særligt mål og vil helt sikkert være en gevinst for os i foråret også. Som de spiller i Brentford for tiden, får han sikkert svært ved at komme på holdet. Men hvis han alligevel er væk til sommer, kan jeg godt tænke om giver det mening at beholde ham med henblik på Europa-kval efter sommer. Eller om det er bedre at få en ind nu her til vinter, der også er der efter sommerpausen. Som vel også var planen i sommers med Hiljemark.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Ravnen »

Han har ikke brændt ligaen af, det har været en jævn og stabil indsats, men der er en fornemmelse af at der er mere i vente. Håber han bliver.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Hold nu op jeg håber vi udlejer Brumado i 1-1½ år, måske til en 1 div klub i Jylland så han stadigvæk har Evander og Paulinho tæt.

Jeg har stadigvæk stor tiltro tilKaba, det er ikke ofte vi køber en angriber som slår til fra dag 1, selv Duncan skulle bruge et halvt år.
Men jeg håber vi finder en ordenligt 2nd angriber som kan udfordre ham.


Også en midtbane ved siden af Frank

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
2. dec 2019, 22:07
Hold nu op jeg håber vi udlejer Brumado i 1-1½ år, måske til en 1 div klub i Jylland så han stadigvæk har Evander og Paulinho tæt.
Ganske enig... Han er forhåbentlig kun i kamptruppen en enkelt gang mere inden vinterpausen, da han endnu en gang ragede et klodset gult kort til sig mod SIF (Hans spidskompetence), og dermed står til karantæne mod Brøndby. Han bør blive sendt til Fredericia i pausen, hvis det er muligt - Kender ikke til reglerne for max antal lejede spillere fra én klub?
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Kunne de unge spillere ikke godt lade være med at tage deres bekymringer til pressen hver gang? Tak.

Nu er det Nico, som er ude og klage sin nød:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mat ... il-spille/

Låst