Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
10. dec 2019, 10:48
Vijen skrev:
10. dec 2019, 08:31
Hmm han bliver 23 til foråret. Er han ved at blive for gammel til at han kan blive et stor salg? Jeg mener, han har jo ikke brændt ligaen af. Det kan da godt være at vi skal have Scholz, Sanneh og Patrik som de 3 der rotere og en ny u/19 med kæmpe talent som 4 mand.

Jeg tror ikke på at han får os i Cl/El og han lyder som om han kan blive et problem, hvis han ikke er fast mand til sommer.
Vi har ikke råd til Sanneh. Eller, det har vi måske, men det vil i mine øjne ikke være value for money, hvis vi skal hente ham tilbage. Anderlecht vil med garanti ikke gå med til noget under 30 mio., måske endda ikke under 40. De vil selvsagt prøve at hive så meget som muligt af transfersummen hjem igen for at redde stumperne af det, der ligner en gedigen katastrofetransfer for dem. Det kan vi ikke hjælpe dem med.

Vi kan få samme kvalitet som Sanneh for færre penge.

Nicolaisen er det for tidligt at snakke fremtid om. Han bliver nødt til at blive her i foråret. Vi kan ikke gå svækket ind i en mesterskabskamp, og han er førstereserve. Der bliver brug for ham her og nu. Så må man vurdere til sommer, om et skifte er det rette. Meget kommer an på foråret samt de bud, der evt. tikker ind på Sviatchenko og Scholz.

Patrick er en kæmpe ubekendt pga. skaden. Han er næppe en, vi kan satse på som en løsning i nærmeste fremtid.
Jeg er meget enig. Udviklingsmæssige ville det være optimalt for alle parter med udleje i foråret, så han står skarp, når Erik rejser til sommer, men det kommer ikke til at ske, når vi ligger til guld. Det tør klubben ikke gamble med

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

UlveLars skrev:
10. dec 2019, 11:10
Acebone skrev:
10. dec 2019, 10:48
Vijen skrev:
10. dec 2019, 08:31
Hmm han bliver 23 til foråret. Er han ved at blive for gammel til at han kan blive et stor salg? Jeg mener, han har jo ikke brændt ligaen af. Det kan da godt være at vi skal have Scholz, Sanneh og Patrik som de 3 der rotere og en ny u/19 med kæmpe talent som 4 mand.

Jeg tror ikke på at han får os i Cl/El og han lyder som om han kan blive et problem, hvis han ikke er fast mand til sommer.
Vi har ikke råd til Sanneh. Eller, det har vi måske, men det vil i mine øjne ikke være value for money, hvis vi skal hente ham tilbage. Anderlecht vil med garanti ikke gå med til noget under 30 mio., måske endda ikke under 40. De vil selvsagt prøve at hive så meget som muligt af transfersummen hjem igen for at redde stumperne af det, der ligner en gedigen katastrofetransfer for dem. Det kan vi ikke hjælpe dem med.

Vi kan få samme kvalitet som Sanneh for færre penge.

Nicolaisen er det for tidligt at snakke fremtid om. Han bliver nødt til at blive her i foråret. Vi kan ikke gå svækket ind i en mesterskabskamp, og han er førstereserve. Der bliver brug for ham her og nu. Så må man vurdere til sommer, om et skifte er det rette. Meget kommer an på foråret samt de bud, der evt. tikker ind på Sviatchenko og Scholz.

Patrick er en kæmpe ubekendt pga. skaden. Han er næppe en, vi kan satse på som en løsning i nærmeste fremtid.
Jeg er meget enig. Udviklingsmæssige ville det være optimalt for alle parter med udleje i foråret, så han står skarp, når Erik rejser til sommer, men det kommer ikke til at ske, når vi ligger til guld. Det tør klubben ikke gamble med
Uenig. Vi har brug for Nico. Erik får karantæne måske allerede mod GF, så skal Nico på banen igen. Erik fik et slag til hovedet, måske er der mere i det? Så skal Nico på banen igen. Derudover er vores bænk ikke bred i offensiven, står vi pludseligt og skal bruge et mål sidst i en kamp, kan Nico smides ind helt fremme, og efter en eventuel scoring trækkes hjem i forsvaret. Der er rigeligt med grunde til at beholde ham.
// Straarup :fcmwolf:

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Ravnen »

Det er en skam vores unge spillere har så lidt tålmodighed. Det er da væsentlig bedre for fremtiden at klappe hesten og blive her, for at afløse Erik i nær fremtid. Vi har bevist igen og igen at vi kan fyre spillerne af når tiden er moden, således også Nicolajsen. Han risikerer at vælge en lavere rangeret klub nu, som han så kommer til at stå i stampe i, fordi han kommer ind på et hold med lavere niveau. Med lidt is i blodet kan han blive et storsalg om et par år, og så hedder det Bundesliga eller noget andet sjovt, i stedet for 10 år i Randers eller AGF.

Der er jo også en grund til at stærke spillere som Erik og Scholz vælger Midtjylland, de ved vi kan fyre dem af igen. Det gælder også Rasmus.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Straarup skrev:
10. dec 2019, 12:37
UlveLars skrev:
10. dec 2019, 11:10
Acebone skrev:
10. dec 2019, 10:48


Vi har ikke råd til Sanneh. Eller, det har vi måske, men det vil i mine øjne ikke være value for money, hvis vi skal hente ham tilbage. Anderlecht vil med garanti ikke gå med til noget under 30 mio., måske endda ikke under 40. De vil selvsagt prøve at hive så meget som muligt af transfersummen hjem igen for at redde stumperne af det, der ligner en gedigen katastrofetransfer for dem. Det kan vi ikke hjælpe dem med.

Vi kan få samme kvalitet som Sanneh for færre penge.

Nicolaisen er det for tidligt at snakke fremtid om. Han bliver nødt til at blive her i foråret. Vi kan ikke gå svækket ind i en mesterskabskamp, og han er førstereserve. Der bliver brug for ham her og nu. Så må man vurdere til sommer, om et skifte er det rette. Meget kommer an på foråret samt de bud, der evt. tikker ind på Sviatchenko og Scholz.

Patrick er en kæmpe ubekendt pga. skaden. Han er næppe en, vi kan satse på som en løsning i nærmeste fremtid.
Jeg er meget enig. Udviklingsmæssige ville det være optimalt for alle parter med udleje i foråret, så han står skarp, når Erik rejser til sommer, men det kommer ikke til at ske, når vi ligger til guld. Det tør klubben ikke gamble med
Uenig. Vi har brug for Nico. Erik får karantæne måske allerede mod GF, så skal Nico på banen igen. Erik fik et slag til hovedet, måske er der mere i det? Så skal Nico på banen igen. Derudover er vores bænk ikke bred i offensiven, står vi pludseligt og skal bruge et mål sidst i en kamp, kan Nico smides ind helt fremme, og efter en eventuel scoring trækkes hjem i forsvaret. Der er rigeligt med grunde til at beholde ham.
Jeg tror nu vi er fuldstændig enige!
Vi kan naturligvis ikke udleje ham og gøre os sårbare i en guldsæson, det tror jeg alle kan forstå. Han er klart vores 3. valg i centerforsvaret, og et niveau over vores øvrige CBer. Men forløber foråret ligesom efteråret uden store skader til ES eller AS, så får han jo maximalt 10% af spilletiden, og så kan vi vel være enige om, at 100% spilletid i Horsens på en lejeaftale frem til sommer ville være bedre for hans udvikling og dermed også komme os til gavn som klub?
Vores situation taget i betragtning er det naturligvis for risikabelt. Deri er vi enige, og jeg er helt sikker på at ledelsen ser det på samme måde.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:
10. dec 2019, 13:39
Det er en skam vores unge spillere har så lidt tålmodighed. Det er da væsentlig bedre for fremtiden at klappe hesten og blive her, for at afløse Erik i nær fremtid. Vi har bevist igen og igen at vi kan fyre spillerne af når tiden er moden, således også Nicolajsen. Han risikerer at vælge en lavere rangeret klub nu, som han så kommer til at stå i stampe i, fordi han kommer ind på et hold med lavere niveau. Med lidt is i blodet kan han blive et storsalg om et par år, og så hedder det Bundesliga eller noget andet sjovt, i stedet for 10 år i Randers eller AGF.

Der er jo også en grund til at stærke spillere som Erik og Scholz vælger Midtjylland, de ved vi kan fyre dem af igen. Det gælder også Rasmus.
Men vi kan jo ikke fyre ham af, hvis ikke han spiller. Det er efterhånden 3 år siden han fik sin debut, og han bliver 23 inden længe. Hans niveau er højt nok, til at gå i start-11eren alle andre steder end København og Herning. Hvis han skal tage næste skridt, skal der fast spilletid til, og hvis ikke han har en realistisk chance for det i Midtjylland, skal han selvfølgelig kigge på alternativer.
Synes der er stor forskel på dengang med Thychosen og så Nicolaisen, der virker velovervejet og klar i spyttet omkring, at han er nået til et punkt i hans karriere, hvor bænken ikke er tilfredsstillende mere, hvis han skal udvikle sig.

Nu nævner du at han risikerer at gå i stampe i en lavere klub, men hvis ikke snart han får fast spilletid, så er det jo netop det der sker her.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

UlveLars skrev:
10. dec 2019, 14:06
Straarup skrev:
10. dec 2019, 12:37
UlveLars skrev:
10. dec 2019, 11:10


Jeg er meget enig. Udviklingsmæssige ville det være optimalt for alle parter med udleje i foråret, så han står skarp, når Erik rejser til sommer, men det kommer ikke til at ske, når vi ligger til guld. Det tør klubben ikke gamble med
Uenig. Vi har brug for Nico. Erik får karantæne måske allerede mod GF, så skal Nico på banen igen. Erik fik et slag til hovedet, måske er der mere i det? Så skal Nico på banen igen. Derudover er vores bænk ikke bred i offensiven, står vi pludseligt og skal bruge et mål sidst i en kamp, kan Nico smides ind helt fremme, og efter en eventuel scoring trækkes hjem i forsvaret. Der er rigeligt med grunde til at beholde ham.
Jeg tror nu vi er fuldstændig enige!
Vi kan naturligvis ikke udleje ham og gøre os sårbare i en guldsæson, det tror jeg alle kan forstå. Han er klart vores 3. valg i centerforsvaret, og et niveau over vores øvrige CBer. Men forløber foråret ligesom efteråret uden store skader til ES eller AS, så får han jo maximalt 10% af spilletiden, og så kan vi vel være enige om, at 100% spilletid i Horsens på en lejeaftale frem til sommer ville være bedre for hans udvikling og dermed også komme os til gavn som klub?
Vores situation taget i betragtning er det naturligvis for risikabelt. Deri er vi enige, og jeg er helt sikker på at ledelsen ser det på samme måde.
Men du skrev "... For alle parter..." - det er ikke en god løsning for os, som jeg ser det. Kun for Nico og lejeren.
// Straarup :fcmwolf:

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Straarup skrev:
10. dec 2019, 16:29
UlveLars skrev:
10. dec 2019, 14:06
Straarup skrev:
10. dec 2019, 12:37


Uenig. Vi har brug for Nico. Erik får karantæne måske allerede mod GF, så skal Nico på banen igen. Erik fik et slag til hovedet, måske er der mere i det? Så skal Nico på banen igen. Derudover er vores bænk ikke bred i offensiven, står vi pludseligt og skal bruge et mål sidst i en kamp, kan Nico smides ind helt fremme, og efter en eventuel scoring trækkes hjem i forsvaret. Der er rigeligt med grunde til at beholde ham.
Jeg tror nu vi er fuldstændig enige!
Vi kan naturligvis ikke udleje ham og gøre os sårbare i en guldsæson, det tror jeg alle kan forstå. Han er klart vores 3. valg i centerforsvaret, og et niveau over vores øvrige CBer. Men forløber foråret ligesom efteråret uden store skader til ES eller AS, så får han jo maximalt 10% af spilletiden, og så kan vi vel være enige om, at 100% spilletid i Horsens på en lejeaftale frem til sommer ville være bedre for hans udvikling og dermed også komme os til gavn som klub?
Vores situation taget i betragtning er det naturligvis for risikabelt. Deri er vi enige, og jeg er helt sikker på at ledelsen ser det på samme måde.
Men du skrev "... For alle parter..." - det er ikke en god løsning for os, som jeg ser det. Kun for Nico og lejeren.
Jeg skrev UDVIKLINGSMÆSSIGT ville det være optimalt for alle parter. At det så ikke lader sig gøre med en udleje i foråret er en anden sag, som jeg også redegjorde for. Med mindre vi naturligvis hiver Sanneh eller noget andet voldsomt ind

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
10. dec 2019, 13:39
Det er en skam vores unge spillere har så lidt tålmodighed. Det er da væsentlig bedre for fremtiden at klappe hesten og blive her, for at afløse Erik i nær fremtid. Vi har bevist igen og igen at vi kan fyre spillerne af når tiden er moden, således også Nicolajsen. Han risikerer at vælge en lavere rangeret klub nu, som han så kommer til at stå i stampe i, fordi han kommer ind på et hold med lavere niveau. Med lidt is i blodet kan han blive et storsalg om et par år, og så hedder det Bundesliga eller noget andet sjovt, i stedet for 10 år i Randers eller AGF.

Der er jo også en grund til at stærke spillere som Erik og Scholz vælger Midtjylland, de ved vi kan fyre dem af igen. Det gælder også Rasmus.
Tja, man kan sige, det er en skam, men man kan jo også godt forstå dem (jeg kan dog ikke forstå behovet for at være så offentlig om det).

Nej, der hvor hunden ligger begravet, det er, at man ikke har evnet at kvalle europæisk særligt sidste år men også i år, og i år ryger man også ud af pokalen. Det er en skam! Og det er roden til mange af disse problemer med manglende spilletid.

Mrlewanski
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. feb 2017, 09:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Mrlewanski »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... obro-juvel

Kom så. Lad os få Sabbi til venstrekanten. Mikael Andersson gør det fint, men med Sabbi kan vi få en billig profil med et kæmpe videresalgspotentiale. Samtidig kan vi begynde at arbejde ud fra, at Mabil måske vil videre inden alt for længe.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ABT »

Mrlewanski skrev:
11. dec 2019, 16:08
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... obro-juvel

Kom så. Lad os få Sabbi til venstrekanten. Mikael Andersson gør det fint, men med Sabbi kan vi få en billig profil med et kæmpe videresalgspotentiale. Samtidig kan vi begynde at arbejde ud fra, at Mabil måske vil videre inden alt for længe.
Kunne være en interessant nok case. Han har tydelige spidskompetencer, 21 år, har et navn blandt europæiske klubber allerede og kan formentlig erhverves for et mindre beløb grundet udløb til sommer. Kunne også være spændende at brygge en alternativ handel sammen med Hobro, hvor de får et symbolsk beløb i overgangsum, men samtidig får Brumado, Paulinho eller andre ind på leje i et halvt eller helt år. Forskellen i spillestil er naturligvis en udfordring, men vi har jo tidligere sendt spillere afsted til fx Horsens som også spiller relativt primitivt.
/ ABT

Billede

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Hvis han kan fåes billigt, så kan jeg godt se meningen i at forsøge. Tror dog godt det kan blive en svær omstilling for ham, at komme fra Hobro, hvor han kan leve 100% af at løbe kontra. De kompetencer bliver svære at bringe i spil når holdende pakker sig. Derudover får han heller ikke lov til at skyde løs udefra eller tage frispark (medmindre han er den bedste), som jeg har set ham gøre for Hobro.

Men, hvis vi kan få ham billigt og evt. sende en brasser den anden vej, så er der også en chance for at han kan steppe op og hvis ikke, lejes ud og formegentlig sælges videre til break even eller endda et lille plus.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Jeg vil med glæde signe Sabbi. Synes der er så meget FCM-spiller over ham, og når han er gratis, så er det oplagt at jagte ham.

Jeg tænker også, at vi har bedre muligheder for at få ham end Brøndby, da han passer bedre ind i vores spillestil end i den BIF praktiserer, som jeg ser det. Derudover er vi på et højere sportsligt niveau pt., og så må han altså rykke fra Hobro til Aarhus, hvis han ikke vil bo i Herning, som BT taler om...Til gengæld er det svært at vurdere, hvordan vi står ift. de interesserede udenlandske klubber.

Jeg tror dog ikke på, at Hobro er interesseret i, at få en af vores brassere på leje for at give os en reduktion i prisen. Hobro er en sælgende klub, og har brug for pengene, men kan vi få Sabbi, så skal vi bare slå til!

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ABT »

THenry skrev:
11. dec 2019, 22:34
Hobro er en sælgende klub, og har brug for pengene, men kan vi få Sabbi, så skal vi bare slå til!
Enig i din betragtning. Problemet for Hobro i dette tilfælde er, at de kan se sig nødsaget til at gå med på sådan en løsning. De har en elendig forhandlingsposition med hans snarlige udløb + de spillere vi kan tilbyde i leje kan være tungen på vægtskålen, der kan sikre dem overlevelse, så de undgår en kritisk million nedjustering ved nedrykning. Den halve eller hele million (antaget) de kan hive ekstra i en overgangsum for at han går til Brøndby eller en anden klub er pebernødder ift. den millionpræmie de fastholder ved overlevelse i Suppen. Tænker godt at vi kan presse citronen på dem. Sabbi må også have en agent der kan se idéen i et Midtjylland skifte, når nu vi har så mange positive cases. Hvis Sabbi har is i maven, så vælger han os med henblik på et senere salg til en midter eller sub-top klub et sted i Europa, i stedet for at tage springet nu til et formodentlig bundhold i en europæisk liga.
/ ABT

Billede

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Problemet er vel, hvis vi skal sætte os i Hobros sted, så er det relativt usikkert, om det er Paulinho eller Isaksen, der sparker dem til overlevelse. I det tilfælde er det formentlig bedre for Hobro, at beholde Sabbi frem til sommer for at afværge nedrykning end at sælge ham til vinter for peanuts til os samtidig med at de får en spiller med, som ikke har brændt banen af i efteråret, og med forøget risiko for nedrykning.

Enig i, at Hobro står i en dårlig forhandlingsposition, og jeg håber vi udnytter det ved at signe Sabbi pr. 1 Jan.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Vijen »

Lejeaftalen med Okosun er blevet forlænget til sommer. Meget fornuftigt

https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... bd679fa2d/

Låst