Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

mousebreaker skrev:
19. jan 2020, 09:21
Jeg er meget tilfreds med udmeldingerne om at Frank bliver hvor han er.
Sælger man ham vil jeg vove den påstand at det er game over med mesterskabet og Europa til sommer ligner et tidligt farvel som sædvanligt.
Lige nu er han den vigtigste spiller for os.
Håber vi snart ser det nyindkøb til højre back som vi har brug for. Ikke sundt at vi har en ung spiller løbende uden konkurrence på pladsen.
Uenig! Den (med afstand) vigtigste spiller i vores trup lige nu hedder Jesper Hansen, og den kontrakt er forhåbentligt blevet forlænget i alt hemmelighed.

Det sagt så er Onyeka piv vigtig for vores udtryk, det så vi mod GF. Han skal under alle omstændigheder være i klubben indtil vi enten er i et gruppespil, eller er røget ud til sommer.
// Straarup :fcmwolf:

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af BMBrandt »

Baidoo fortsætter i fk jerv på lejeaftale. Fundet på fcm.dk

RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af RandomHero »

Dejligt vi begynder at få tyndet truppen. Der mangler lige et par stykker på ud siden, så er vi i mål der.
På ind siden vil jeg sige vi mangler 1 HB, 1 CM og Marcondes hvis det kan lade sig gøre.
Desuden kunne det være rart at få styr på J. Hansen’s kontrakt inden 1/2, så man evt kan få en erstatning ind allerede nu

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af CasperA »

RandomHero skrev:
21. jan 2020, 16:13
Dejligt vi begynder at få tyndet truppen. Der mangler lige et par stykker på ud siden, så er vi i mål der.
På ind siden vil jeg sige vi mangler 1 HB, 1 CM og Marcondes hvis det kan lade sig gøre.
Desuden kunne det være rart at få styr på J. Hansen’s kontrakt inden 1/2, så man evt kan få en erstatning ind allerede nu
Vi har stadigvæk en trup på 37 mand, så der skal godt nok udlejes en god sjat, før transfervinduet slutter.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

RandomHero skrev:
21. jan 2020, 16:13
Dejligt vi begynder at få tyndet truppen. Der mangler lige et par stykker på ud siden, så er vi i mål der.
På ind siden vil jeg sige vi mangler 1 HB, 1 CM og Marcondes hvis det kan lade sig gøre.
Desuden kunne det være rart at få styr på J. Hansen’s kontrakt inden 1/2, så man evt kan få en erstatning ind allerede nu
Både en CM OG Marcondes?

Så begynder truppen da at blive (for) bred igen?

Kontraktforlængelse til Jesper Hansen er tilgengæld super vigtig at få lukket.

RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af RandomHero »

Steffen am skrev:
21. jan 2020, 16:56
RandomHero skrev:
21. jan 2020, 16:13
Dejligt vi begynder at få tyndet truppen. Der mangler lige et par stykker på ud siden, så er vi i mål der.
På ind siden vil jeg sige vi mangler 1 HB, 1 CM og Marcondes hvis det kan lade sig gøre.
Desuden kunne det være rart at få styr på J. Hansen’s kontrakt inden 1/2, så man evt kan få en erstatning ind allerede nu
Både en CM OG Marcondes?

Så begynder truppen da at blive (for) bred igen?

Kontraktforlængelse til Jesper Hansen er tilgengæld super vigtig at få lukket.

Enig i at det lyder voldsomt med en CM og Marcondes.
Men som jeg ser det lige nu, så er vores 2 CM Evander og Frank. Altså ingen decideret 10’er, medmindre Vibe tager den. Men en skade/karantæne på 6/8/10’er positionerne, så er vi på røven, og det har vi ikke råd til. Franks erstatning er Sparv, hvilket er fint. Evander’s erstatning er Jens-Lys, som jeg bare ikke føler er nok til at konkurrer mod fck og avancere i Europa. Så jeg ser god værdi i at hente en 28+ CM, som kan konkurrere med Evander, som virkelig trænger til konkurrence, samt forhåbentlig Marcondes. Hvis vi skal forbedre vores trup 5% hvert transfer vindue som stein tit udtaler, så SKAL vi have kvalitetsspillere i start 11 og på bænken. Men selvfølgelig skal der stadig være plads til de BEDSTE akademispillere, men der skal sgu også noget output på. De skal føle at de er i DK’s bedste trup, og det er svært at få kampminutter, ikke umuligt, men hårdt.

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

RandomHero skrev:
21. jan 2020, 23:14
Steffen am skrev:
21. jan 2020, 16:56
RandomHero skrev:
21. jan 2020, 16:13
Dejligt vi begynder at få tyndet truppen. Der mangler lige et par stykker på ud siden, så er vi i mål der.
På ind siden vil jeg sige vi mangler 1 HB, 1 CM og Marcondes hvis det kan lade sig gøre.
Desuden kunne det være rart at få styr på J. Hansen’s kontrakt inden 1/2, så man evt kan få en erstatning ind allerede nu
Både en CM OG Marcondes?

Så begynder truppen da at blive (for) bred igen?

Kontraktforlængelse til Jesper Hansen er tilgengæld super vigtig at få lukket.

Enig i at det lyder voldsomt med en CM og Marcondes.
Men som jeg ser det lige nu, så er vores 2 CM Evander og Frank. Altså ingen decideret 10’er, medmindre Vibe tager den. Men en skade/karantæne på 6/8/10’er positionerne, så er vi på røven, og det har vi ikke råd til. Franks erstatning er Sparv, hvilket er fint. Evander’s erstatning er Jens-Lys, som jeg bare ikke føler er nok til at konkurrer mod fck og avancere i Europa. Så jeg ser god værdi i at hente en 28+ CM, som kan konkurrere med Evander, som virkelig trænger til konkurrence, samt forhåbentlig Marcondes. Hvis vi skal forbedre vores trup 5% hvert transfer vindue som stein tit udtaler, så SKAL vi have kvalitetsspillere i start 11 og på bænken. Men selvfølgelig skal der stadig være plads til de BEDSTE akademispillere, men der skal sgu også noget output på. De skal føle at de er i DK’s bedste trup, og det er svært at få kampminutter, ikke umuligt, men hårdt.
Jeg håber og tror maks. Vi henter en 8'er eller en 10'er(måske Marcondes). Hvis vi får en 8'er ind, skubbes Evander frem hvor han stadig er bedst IMO. Kommer der en 10'er ind spiller Evander videre som 8'er. Hvis vi henter en til begge positioner, ender der en spiller på bænken, som ikke kan holdes tilfreds. Ydermere tager det minutter fra Cajuste og måske Madsen, som virkelig begge fortjener chancerne.
Skulle det glippe, og vi ikke henter mere offensivt, lever jeg også med det. Vibe bliver uvurderlig for os, og kan dække alle de offensive.

Derudover skal der gerne en HB ind.

Jeg må sige at jeg på ud siden gerne snart vil have lidt fart på. Truppen er stadig enorm, og jeg savner afklaring på folk som Brumado og Paulinho. Isaksen kunne også ligne en mand der skal låne græs i en anden klub i foråret.

Din med afstand vigtigste pointe, er jeg komplet enig i. Få så skrevet med JEW!
// Straarup :fcmwolf:

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Straarup skrev:
22. jan 2020, 09:52
Jeg har nøjagtigt de samme tanker som Straarup ovenfor. Det eneste jeg kan frygte er, at klubben ikke aktivt søger efter den 8'er, der kan skubbe Evander op på 10'eren. Eller den 10'er der kan fastholde Evander på 8'eren.
Det kan også være at klubben har noget i hånden, men afventer Marcondes situation inden de beslutter sig for noget.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Densestar7430 skrev:
22. jan 2020, 12:14
Straarup skrev:
22. jan 2020, 09:52
Jeg har nøjagtigt de samme tanker som Straarup ovenfor. Det eneste jeg kan frygte er, at klubben ikke aktivt søger efter den 8'er, der kan skubbe Evander op på 10'eren. Eller den 10'er der kan fastholde Evander på 8'eren.
Det kan også være at klubben har noget i hånden, men afventer Marcondes situation inden de beslutter sig for noget.
Vil minde på, hvis vi siger
Vibe, Evander og Frank er de foretrukne startere,
så har vi alligevel Sparv, Jens-Lys og Nicolas Madsen som indskiftere til midtbanen.

Hvis Vibe ikke er til rådighed, kan man rykke Evander op, og så måske rykke Mabil ind som 3. valg.

Der er også 'kun' 16 kampe i foråret, så ingen grund til at fyre bænken op med alt for mange spillere, der er dyre, kan blive utilfredse eller gøre længden til spilletid for lang for de unge.

Og på fløjene har vi PT Mabil, Anderson, Dreyer, Isaksen, Paulinho og Aral.
Så syntes egentlig vi er dækket ok ind, hvis vi ikke sælger fra toppen.


Kairinen selvfølgelig også, hvis man ikke udlejer ham igen.
Ved ikke på ud siden, jeg får den totale trup størrelse til 51, hvoraf 16 er udljet så 35 tilbage.

Korsmar kan jeg ikke lige blive klog på.
Riis og Thomsen er vel et spørgsmål om de kommer til spille fodbold igen på højt niveau?
Oliver Olsen, Patrick, Torp er langtidsskadet.

Hvis vi tager dem fra, og siger der bliver en løsning på David og Skytte.
Så 28 spillere tilbage
Og det er med Nicolas Madsen, Martis, Jibril, Isaksen og Dyhr der stadig kan spille ynglinge bold.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

Nedenstående bliver en lidt lang smøre vedrørende mit syn på resten af vinduet. Læs det hvis i orker ;-)

I min optik er en forlængelse med Jesper Hansen essentiel og det må hellere ske i dag end i morgen.

Kigger vi på selve den resterende del af transfervinduet er det i min optik af højeste prioritet at vi får kigget på 2 ting:

1. En peak-spiller til 8'er positionen. De hænger ikke på træerne, men det vil pynte så gevaldigt på vores hold. Vi vil kunne rykke Evander op på 10'eren, hvor han er bedst. Og med Frank til at rydde op på 6'eren vil der blive plads til og mulighed for at en rutineret 8'er vil kunne blomstre. En 10'er a la Marcondes vil i min optik kun være en nødløsning, idet Evander vil skulle fortsætte ude af position på 8'eren, da vi ikke har nogle 8'ere, som er klar til toppen af SL endnu. Cajuste, som er den af de unge, der er tættest på at udfordre på den centrale midt, ser jeg også mere som 6'er. Rutinerede Sparv er der slet ingen tvivl om er 6'er. Ergo mangler vi en 8'er. Jeg håber det bliver en international spiller sidst i 20'erne med europæisk erfaring. Er det ikke muligt vil jeg faktisk ikke græde snot hvis vi skulle gå efter Amini i Aarhus. Jeg mener han er bedre end mange gør ham til.

2. En højreback. Ingen kan være i tvivl om vi skal have en HB ind, da Joel er vores eneste skadesfrie mulighed her. Spørgsmålet er om man skal gå efter en helt ung udviklingsspiller som klar back up, eller en mand der er klar til en seriøs duel om pladsen i start 11.
Jeg mener vi bør gøre det sidste. Joel Andersson præsterer stabilt og på et niveau, hvor man godt vil kunne forvente interesse til sommer eller allersenest næste vinter. I min optik vil det være oplagt at hente en "klar" spiller, som vil kunne presse Joel i foråret og integrere sig, for så at stå skarpt til sommer, såfremt Joel bliver skudt af. Her vil Oliver Olsen så formentlig være klar til at agere ung back up, og eftersom man netop har forlænget 5 år med ham må det være en spiller man ser et vist potentiale i. Den 22-årige norske højre back fra Stabæk Andreas Hanche-Olsen, som BT har meldt os interesseret i, passer egentlig ganske fint på beskrivelsen

En eventuel dark horse på ind siden kunne være i angrebet, såfremt man mener Brumado har godt af en tur på græs andetsteds for at hente selvtillid, og hvis man ikke mener Vibe skal bruges helt i front i vores system. Så står vi pludselig kun med Kaba til 9'er positionen, hvilket ikke er holdbart.
Så kunne man måske fristes til at leje med en købsoption for at se en interessant kandidat an.

I forhold til ud siden bør vi i min optik skibe følgende afsted:

- (Manjrekar James) - Salg/Leje - Grunden til jeg sætter ham i parantes er, at jeg mener man bør sende ham afsted, såfremt man vurderer at have en spiller internt, som er klar til at steppe op som 4.valg i det centrale forsvar (efter Erik, Scholz og Nico). Det kan både være Korcsmar eller Patrick, hvis én af dem skulle blive skadesfri til foråret eller en Tobias Anker, hvis man mener han er klar til det. Hvis ikke man har et 4. valg internt vil det i min optik være dumt at afskibe James, for så at skulle finde et nyt 4 valg. Men man kan jo have lovet James noget :-)

- (Paulinho) - Salg/Leje - Ligeledes i parantes, hvilket denne gang skyldes Dal Hende. Er han klar til foråret mener jeg bare vi skal skyde Paulinho afsted; helst i form af et salg. Hvis Dal Hende ikke er klar mener jeg man bør holde på Paulinho, da vi ikke kan nøjes med én VB i truppen. Alternativt kunne man have en kandidat på listen, som vil kunne lejes med købsoption frem til sommer (a la Kurzawa sidste år), hvilket vil frigøre muligheden for at sælge Paulinho uanset hvad, for på den måde at få begrænset tabet på en spiller, der er kommet i klemme i formationsskiftet.

- Kaan Kairinen - Salg/Leje - Hvis der kan laves en fornuftig handel kunne et salg være en mulighed. Alternativt skal der findes et sted, hvor Kaan kan få spilletid på 1. holds niveau; ligesom han gjorde i HJK.

- Sammy Skytte - Salg/Leje - Ser allerhelst man får "cashet ind" på Skytte. Jf. diverse rygter skulle han, efter et godt efterår i Norge, have skaffet sig et rimelig godt navn her. Kan vi få den halve million euro vi købte ham for ind igen mener jeg vi bør slå til. Jeg ser ham ikke have en fremtid hos os. Under alle omstændigheder mener jeg man bør få ham afsted på den ene eller anden måde.

- Victor Torp - Leje - Et efterår i skadernes tegn. Man bør få Torp ud på græs til foråret. Måske Fredericia, hvor han havde fint succes i sidste sæson, kunne være en mulighed. Torp bliver 21 til sommer og har en alder, hvor han skal spille så mange 1.holds kampe som muligt. Jeg mener fortsat vi skal have ham afsted på leje, da jeg ikke har afskrevet ham i FCM-regi på sigt.

- Babajide David - Salg - Det kan siges kort. Cash in på Babajide mens han stadig er hot efter et fornuftigt år i Rosenborg. Han er netop blevet 24, og har en alder hvor han skal spille. Jeg ser ham ikke umiddelbart gå ind i start 11 hos os. Og et halvt år på bænken hos os gør ikke noget godt for hans markedsværdi. Kan vi få ca. 1 mio euro som jungletrommerne siger nogle steder mener jeg bare vi skal skyde ham afsted.

- Junior Brumado - Leje - Jeg er af den overbevisning at Junior vil have godt af et lejeophold. Der er ingen tvivl om, at hans præstationer i efteråret har været dårlige. Men jeg ser en ung mand som rigtig gerne vil, og som også har nogle interessante forcer. Men som er udfordret af en uskarphed og en vanvittig dårlig selvtillid. Der skal nogle kampe ind under bæltet hos ham. For min skyld må det gerne være i toppen af 1. division. Selvom nogle siger det er for lavt et niveau, skal vi altså huske på at Paul var præcis på samme alder som Brumado er nu (20 år; 21 til maj), da han tilbage i 2015 tog et halvt år hos Vejle i 1. division. Og det er da gået meget godt siden. ;-). Måske det er hvad Junior har brug for

Det vil efterlade os med følgende spilleklare trup:

Målmand (3 stk.) = Jesper, Mikkel, Oliver
Højre back (2 stk.) = Joel, Nyt indkøb
Venstre back (2 stk.) = Dyhr, Dal Hende, (Paulinho/Ny, hvis Dal Hende ikke er klar)
Central forsvar (4 stk.) = Scholz, Erik, Nicolaisen, James/Korcsmar/Patrick/Anker
6'er position (3 stk.) = Onyeka, Cajuste og Sparv
8'er position (2-3 stk.) = Nyt indkøb, Nicolas Madsen, (Evander)
10'er position (1-2 stk.) = Evander, (Vibe)
Kanter (4-5 stk.) = Dreyer, Mabil, Anderson, Isaksen, (Vibe)
Angreb (2/3 stk.) = Kaba, Vibe + en eventuel ny signing.

Martin121
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. jan 2020, 18:12

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Martin121 »

I mine øjne kommer der ikke til at ske noget ind af døren, da der ikke er kommet mere ud siden vi hørte om den unge back. Stein sidder tungt på muldvarpen, (ærgerligt) og satser med garanti på de unge som vi ser der er med i træningskampene.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Man skal komme ud af dette vindue med den trup der skal kvalle os til gruppespil til august. Som det ser ud nu har jeg svært ved at se det ske, men begynder vores angribere at ligne angribere så er vi kommet langt. Det er dog også et fandens stort spørgsmålstegn. Vi har bare ikke råd til at misse det fandens gruppespil igen. Håber vi får to chancer via mestervejen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af BMBrandt »

Bt podcast melder om interesse i brazil for paulinho

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Steffen am skrev:
22. jan 2020, 14:02
Densestar7430 skrev:
22. jan 2020, 12:14
Straarup skrev:
22. jan 2020, 09:52
Jeg har nøjagtigt de samme tanker som Straarup ovenfor. Det eneste jeg kan frygte er, at klubben ikke aktivt søger efter den 8'er, der kan skubbe Evander op på 10'eren. Eller den 10'er der kan fastholde Evander på 8'eren.
Det kan også være at klubben har noget i hånden, men afventer Marcondes situation inden de beslutter sig for noget.
Vil minde på, hvis vi siger
Vibe, Evander og Frank er de foretrukne startere,
så har vi alligevel Sparv, Jens-Lys og Nicolas Madsen som indskiftere til midtbanen.

Hvis Vibe ikke er til rådighed, kan man rykke Evander op, og så måske rykke Mabil ind som 3. valg.

Der er også 'kun' 16 kampe i foråret, så ingen grund til at fyre bænken op med alt for mange spillere, der er dyre, kan blive utilfredse eller gøre længden til spilletid for lang for de unge.

Og på fløjene har vi PT Mabil, Anderson, Dreyer, Isaksen, Paulinho og Aral.
Så syntes egentlig vi er dækket ok ind, hvis vi ikke sælger fra toppen.
Ang. Vibe så tror jeg aldrig det har været planen, at han skulle gå ind og tage 10’er rollen. Ikke den store erfaring herfra heller. Er helt overbevist om, at han er/var tiltænkt som supplement til angrebet (mere en kontra spiller), samt på fløjene. Nu fik han så chancen på 10’eren mod Esbjerg og det gik så rigtig godt, hvilket måske har ændret ledelsens syn på vores “mangel”.

På kanterne er vi rigtig godt besat med ankomsten af Dreyer og Vibe. Eneste minus IMO er, at de på papiret stærkeste, Dreyer og Mabil, begge er bedst i højre siden.

Selvom der kun er 16 kampe i foråret, så starter den europæiske kval kort efter. Her kan vi inden eller imens med stor sandsynlighed vinke farvel til Evander, Frank og Erik. Så jeg tænker det ville være helt på sin plads at sikre sig en stærk 8’er allerede nu.
- Vi skal ud og finde vores Polle/Zeca/Kaiser.

Gider ikke lige til at gå i dybden med den lange liste af spillere, men Cajuste er tæt på at være klar, men jeg ser ham bare som 6’er efter Frank og ikke som 8’er ved siden af.

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jacob »

Sunday og Jibril prøvetræner i FK Jerv med henblik på en lejeaftale:
https://www.smp.no/100Sport/fotball/Bai ... 5881b.html

Låst