Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lan ... l-danmark/

Dette kunne blive et billigt transfer og dermed en stærk defensiv backup til Erik og Scholz, ved skader eller karantæner. Derudover er han pokkers skarp på indlæg og hovedstød i modstanderens felt, samt som oprydder i vores felt, når modstanderen har hjørne. Vi mangler i den grad hovedstøds stærke spillere og kan vel godt bruge en habil midt stopper som reserve.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Jeg kan ikke se, at Sanneh kommer tilbage for at blive reserve. Han mangler spilletid, og kommer givetvis til at gå markant ned i løn, hvis han skal vende tilbage. Jeg synes også, vi er fint besat med reserver til midtforsvaret. Nicolaisen passer vel også meget godt på den hovedstødsstærke spiller, som du nævner, og han skal snart have chancen, og ellers skal/vil han formentlig videre.

Til gengæld kan jeg godt se et salg af Erik eller Scholz, der begge spiller virkelig stærkt. Buba kan være en fin erstatning for særligt Sviatchenko.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Vijen »

Kan ikke se hvad vi skal med Sanneh.

Ja, han er en dygtig spiller. Desværre er det pengene der driver ham. Hvis vi henter ham som erstatning for sviatchenko eller Scholz, så er det ikke holdbart hvis han 6 måneder efter begynder at tude igen og han vil væk.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vijen skrev:
5. nov 2019, 13:33
Kan ikke se hvad vi skal med Sanneh.

Ja, han er en dygtig spiller. Desværre er det pengene der driver ham. Hvis vi henter ham som erstatning for sviatchenko eller Scholz, så er det ikke holdbart hvis han 6 måneder efter begynder at tude igen og han vil væk.
Spørger måske dumt, men går du ikke på arbejde for at tjene penge måske. Hvis er kommer bud på Erik eller Scholz så er Sanneh god at have som erstatning.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

TrueWolfMidt skrev:
5. nov 2019, 13:45
Vijen skrev:
5. nov 2019, 13:33
Kan ikke se hvad vi skal med Sanneh.

Ja, han er en dygtig spiller. Desværre er det pengene der driver ham. Hvis vi henter ham som erstatning for sviatchenko eller Scholz, så er det ikke holdbart hvis han 6 måneder efter begynder at tude igen og han vil væk.
Spørger måske dumt, men går du ikke på arbejde for at tjene penge måske. Hvis er kommer bud på Erik eller Scholz så er Sanneh god at have som erstatning.

Jeg tror slet ikke vi kan matche hans løn.

Anderletch har en gns løn på 600.000 euro om året, og Sanneh for sikkert mere end det da han er en af deres dyreste køb nogensinde
https://www.thebulletin.be/pro-football ... 0000-month.

Også er den artikel 4 år gammel, så det er med garanti højere.


Bjelland for nogenlunde det samme, og han er med afstand den bedst betalte i suppen

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

Men Bjelland har de mest skrøbelige ben i SUPPEN og heldigvis kom han til Fck og ikke til FC Midtjylland. Hvis han vil op i gear igen, må han forvente at gå ned i løn, sådan er det, eller er han nødsaget til at forspilde sin karriere og sidde på bænken og tjene penge, men så er karrieren også ovre for hans vedkommende.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af oros »

TrueWolfMidt skrev:
5. nov 2019, 14:42
Men Bjelland har de mest skrøbelige ben i SUPPEN og heldigvis kom han til Fck og ikke til FC Midtjylland. Hvis han vil op i gear igen, må han forvente at gå ned i løn, sådan er det, eller er han nødsaget til at forspilde sin karriere og sidde på bænken og tjene penge, men så er karrieren også ovre for hans vedkommende.
Jeg synes, vi skal lade Bjelland sidde på en bænk i København og tjene sin løn ved det.. Hvad skulle vi kunne bruge ham til?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

oros skrev:
5. nov 2019, 19:38
TrueWolfMidt skrev:
5. nov 2019, 14:42
Men Bjelland har de mest skrøbelige ben i SUPPEN og heldigvis kom han til Fck og ikke til FC Midtjylland. Hvis han vil op i gear igen, må han forvente at gå ned i løn, sådan er det, eller er han nødsaget til at forspilde sin karriere og sidde på bænken og tjene penge, men så er karrieren også ovre for hans vedkommende.
Jeg synes, vi skal lade Bjelland sidde på en bænk i København og tjene sin løn ved det.. Hvad skulle vi kunne bruge ham til?
Jeg tror TrueWolf mener Sanneh og ikke Bjelland.
At jeg så ikke synes vi bør signe Sanneh er en helt anden sag :-)

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Vijen »

TrueWolfMidt skrev:
5. nov 2019, 13:45
Vijen skrev:
5. nov 2019, 13:33
Kan ikke se hvad vi skal med Sanneh.

Ja, han er en dygtig spiller. Desværre er det pengene der driver ham. Hvis vi henter ham som erstatning for sviatchenko eller Scholz, så er det ikke holdbart hvis han 6 måneder efter begynder at tude igen og han vil væk.
Spørger måske dumt, men går du ikke på arbejde for at tjene penge måske. Hvis er kommer bud på Erik eller Scholz så er Sanneh god at have som erstatning.
Selvfølgelig vil ingen arbejde gratis. Men lige med fodboldspillere er der ikke så stor forskel på arbejdet uanset arbejdsgiver. Spil fodbold. Derfor mener jeg at vi risikere at han smutter igen. Det var jo ikke fordi det var en bedre liga, større klub osv at han ville væk. Det var pga. lønnen.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

974 skrev:
4. nov 2019, 20:27
THenry skrev:
4. nov 2019, 19:18

Jeg er meget i tvivl, om Vibe stadigvæk kan lave mange mål i en alder af snart 33
Altså
Kamil Wilczek bliver 32 her til januar
Dame N´Doye bliver 35 til februar
Ronnie Schwartz er dog kun 30 år

Jeg tænker nu nok at han godt kan komme til at bidrage med noget for os i de 1½ år han har kontrakt - også mål :)
For mig at se, så er den store forskel, at N'Doye og Kamil har været i deres respektive klubber i lang tid og meget af spillet er bygget op omkring dem.

Vibe kommer ind som 33 årig og skal først lære spillerne, trænerne og spilsystemerne at kende. Derudover har han levet rigtig meget af hans hurtighed, hvilket aftager med alderen. Kamil og N'Doye lever af deres fysiske styrke i feltet og opspillet, det kan man blive ved med i længe.


Ang. Sanneh snakken, så ser jeg ham gerne retur i FCM i tilfælde af et salg af Scholz eller Svia. Han skifter selvfølgelig ikke til FCM for at sidde på bænken. Om han så kan fungere ligeså godt i en 4 back kæde kan jeg godt tvivle på, ligesom jeg slet ikke tror, at han er klar til at sluge den lønnedgang.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af 974 »

Hans alder er faktisk det jeg ser som den helt store fordel :-)

han har en stor erfaring, og ved derfor hvad der er smart at gøre i forskellige situationer - sådan rent spillemæssigt, og det virker for mig til at have været en akilleshæl de senere år, og specielt i år.

Jeg håber og tror ligeledes at han kan blive en slags mentor for vores spillere i de offensive positioner, og han qua sin erfaring og kvaliteter rimeligt let kan indgå i truppen i alle sammenhænge

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Jeg læste et sted, at Vibe faktisk skulle have været ret god for de unge i IFK. Han beskrives generelt som en god person udenfor banen, men den del må man også have vidst, da det trods alt er en spiller, som har spillet i Brentford igennem flere år. Ankersen og Benham må derfor kende ham ret godt.

Jeg er som nævnt i tvivl om, hvor god han er i dag, og hvilken forskel han kan gøre på banen, men på den anden side, så virker det også som om, at vi tager en ret lille risiko ved at hente ham.

Han kommer gratis, forholdsvis kort kontrakt og tror heller ikke at hans løn er astronomisk (han har tjent sine penge i Kina), og som jeg forstår det i svenske medier, så sagde han nej til flere penge (bl.a. MLS-klubber og Rosenborg jagtede ham) for at vende tilbage til IFK i april, hvor han også sagde nej til en sign-on bonus. Det er nu hans eget ønske at flytte hjem til DK (gætter på at han vil bo i Aarhus), og derfor tror jeg ikke, at han har haft de bedste betingelser for at presse os voldsomt på lønnen, selvom jeg ikke har set noget om, hvad han står til at tjene hos os.

Jeg tænker derfor, at vi får en relativ billig spiller, der kan skabe mere bredde og konkurrence på de offensive pladser, en erfaren leder, der er god i omklædningsrummet og for de unge, og så håber jeg bare, at han også stadigvæk besidder lidt af den målnæse, som han har vist igennem det meste af sin karriere.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Den her artikel viser noget om, hvordan man - formentlig - finder (eller i al fald shortlister, og siden scouter) spillere fx i fcm. Artiklen viser også hvor meget videre vi er nået end bare xG, der allerede er en standard og ikke kompleks model sammenlignet med disse nye.

https://www.optasportspro.com/news-anal ... t-targets/

Artikelen er i øvrigt sjovt, da den er til illustration og derfor bruger tal fra sidste sæson. Mabil og særligt Wikheim træder flot frem i analysen. - Det er ikke svært at se, at vi er glade for de samme spillere som "modellerne", også selvom disse er udarbejdet af fx Opta. David oppe i Rosenborg ligger også godt med med i modellen. Mabil lå fx nr. 1 i possesionvalue (som modellen er) på crosses i hele populationen (sidste sæson i hele Skandianvien og Østrig.

Jeg håber dette er rette placering. Om ikke andet kan artiklen bruges til at slå mindre kendte spillere som fx. Philip Zinckernagel op. Og hvad skete der egnetlig med Oti i Esbjerg? - er han bare for skadet?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Jeg synes, det er interessant, at særligt Tibbling ser rigtig god ud, men også at Bah er at finde på listen i artiklen, da vi som bekendt har jagtet begge. Jeg skal derfor ikke afvise, at vi også bruger den type af modeller.

Jeg er dog ret sikker på, at Benhams global xG league table stadigvæk er en hjørnesten i vores scouting- og rekrutteringsproces. Via denne tabel kan man finde klubber, der er stærke ift. xG (men ikke nødvendigvis topper deres aktuelle liga, selvom de gør det godt). Det må gerne være mindre klubber (eller klubber fra mindre kendte steder), der ikke forlanger mange penge for deres spillere, da det handler om at finde undervurderede spillere i markedet. Et eksempel kan være Greuter Fürth, som man identificerer som et hold, der spiller på PL-niveau, og derefter går man ind og analysere, hvem er nøglespiller på dette hold. Det er en finne ved navn Tim Sparv, som vi kan købe for et par millioner.

En anden måde at bruge global xG league table på kan være, hvis du skal finde en ny midterforsvar, ved at identificere hold, der har et lavt xG imod og indkasserer få afslutninger med stor sandsynlighed for mål. Dette kan tegne et billede af et hold, der har stærke forsvarsspillere.

Som jeg forstår det, så er en af styrkerne ved Benhams global xG league table, at Smartodds indsamler data på rigtig mange ligaer (i modsætning til f.eks. Opta og andre), herunder mindre ligaer, og derfor kan vi have en konkurrencefordel på de mere "utraditionelle" markeder. Vi har også de senere år set en tendens til, at vi henter spillere fra ligaer, som vi ikke tidligere var orienteret i mod. F.eks. blev Kaba spottet i de lavere spanske rækker, Kurzawa i den polske liga, brasilianerne i den brasilianske liga (Mon Bahia gør det godt xG-mæssigt?) og James i den ungarske liga m.v. Jeg bliver efterhånden ikke længere overrasket, når vi bliver linket til spillere fra de mest mærkelige og eksotiske ligaer :D

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
8. nov 2019, 13:45
Jeg synes, det er interessant, at særligt Tibbling ser rigtig god ud, men også at Bah er at finde på listen i artiklen, da vi som bekendt har jagtet begge. Jeg skal derfor ikke afvise, at vi også bruger den type af modeller.

Jeg er dog ret sikker på, at Benhams global xG league table stadigvæk er en hjørnesten i vores scouting- og rekrutteringsproces. Via denne tabel kan man finde klubber, der er stærke ift. xG (men ikke nødvendigvis topper deres aktuelle liga, selvom de gør det godt). Det må gerne være mindre klubber (eller klubber fra mindre kendte steder), der ikke forlanger mange penge for deres spillere, da det handler om at finde undervurderede spillere i markedet. Et eksempel kan være Greuter Fürth, som man identificerer som et hold, der spiller på PL-niveau, og derefter går man ind og analysere, hvem er nøglespiller på dette hold. Det er en finne ved navn Tim Sparv, som vi kan købe for et par millioner.

En anden måde at bruge global xG league table på kan være, hvis du skal finde en ny midterforsvar, ved at identificere hold, der har et lavt xG imod og indkasserer få afslutninger med stor sandsynlighed for mål. Dette kan tegne et billede af et hold, der har stærke forsvarsspillere.

Som jeg forstår det, så er en af styrkerne ved Benhams global xG league table, at Smartodds indsamler data på rigtig mange ligaer (i modsætning til f.eks. Opta og andre), herunder mindre ligaer, og derfor kan vi have en konkurrencefordel på de mere "utraditionelle" markeder. Vi har også de senere år set en tendens til, at vi henter spillere fra ligaer, som vi ikke tidligere var orienteret i mod. F.eks. blev Kaba spottet i de lavere spanske rækker, Kurzawa i den polske liga, brasilianerne i den brasilianske liga (Mon Bahia gør det godt xG-mæssigt?) og James i den ungarske liga m.v. Jeg bliver efterhånden ikke længere overrasket, når vi bliver linket til spillere fra de mest mærkelige og eksotiske ligaer :D
Tak for at dele dine tanker.

Hvor har du informationer om Benhams system fra? - Kan du overtales til at sende et link?

Låst