Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Lupus1999 »

Og det er er den østrigske Bundesliga der køber ham for 12 millioner kroner.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ub/8179966

Dejligt at det ikke var os.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
26. jun 2020, 18:26
Jeg tror heller ikke det er os. Vi har så mange talenter til den centrale midt, som vi lige så godt kan satse på. Køber vi ind til den centrale midt tror jeg mere på en stor profil, det er lidt ældre. Det kunne være en skandinavisk landsholdspiller a la Hiljemark.
Jeg er lidt for sent til denne, men jeg er helt enig og vil egentlig bare bakke dig op. Et nyindkøb til midten som erstatning for Sparvs rolle i truppen kræver stor opmærksomhed på erfaring og kvalitet. Det eneste, der giver mening, er at finde en ny spiller af Jakob/Sparv typen, som du også skriver: Over 25 med internationalt erfaring og landsholdsklasse. Det er helt, helt afgørende, at Cajuste, Madsen, mfl. kan se deres vej til spilletid.

kopi
Indlæg: 60
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af kopi »


ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ben2han »

kopi skrev:
30. jun 2020, 14:44
Så er der lidt nyt om Frank :-(
https://www.bt.dk/transfervinduet/fcm-s ... en-14-dage
Jeg kan ikke forstille mig en pris under 10 mill euro, Frank er p.t. den bedste spiller i superligaen.

FCK fik 10-12 mill euro pris på både målmand og centerforsvar solgt til italien, så jeg ser samme prisleje

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Er der egentlig overblik over hvordan transfervinduet ser ud i år?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

Uha. Gad vide om det holder.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ony ... r-14-dage/

Vil godt nok savne ham, men det var jo det samme med Paul Onuachu.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Steffen am skrev:
30. jun 2020, 15:30
Er der egentlig overblik over hvordan transfervinduet ser ud i år?
Fandt her, UEFA foreslår fælles lukning af vindue 5. oktober.
Giver god mening når EL play-off er 1. oktober, og alle europæiske skæbner er kendt der.

https://www.goal.com/en/news/uefa-sugge ... rtayls7uom


Så mon ikke at Steinlein tager en god snak med agenten.
Tænker Midtjylland står i en ret god forhandlings situation, både i forhold til kontrakt længde, og at klubben ingen interesse har i at sælge før 1. oktober.
Er ret overbevist om at hvis prisen ikke bliver fin, kan man sagtens vente med at sælge til i hvert fald næste sommer.

Bliver også spændende at følge hvor meget Corona har påvirket transferpriserne.

Klubben har også tidligere meldt ud, at hvis priserne er smadret pga. Corona, kan man sagtens holde på truppen, og at det sportsligt kun kan være en fordel.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

kopi skrev:
30. jun 2020, 14:44
Så er der lidt nyt om Frank :-(
https://www.bt.dk/transfervinduet/fcm-s ... en-14-dage
Det er, hvad vi kunne forvente. Hans niveau har været så tårnhøjt, at jeg godt forstår, hvis han vil prøve sig af mod bedre modstand. Min eneste anker er, hvorfor agent skal blande sig og tale prisen ned, inden der overhovedet er kommet bud. Det virker unødvendigt.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af bifr05t »

Stoffer skrev:
30. jun 2020, 17:04
kopi skrev:
30. jun 2020, 14:44
Så er der lidt nyt om Frank :-(
https://www.bt.dk/transfervinduet/fcm-s ... en-14-dage
Det er, hvad vi kunne forvente. Hans niveau har været så tårnhøjt, at jeg godt forstår, hvis han vil prøve sig af mod bedre modstand. Min eneste anker er, hvorfor agent skal blande sig og tale prisen ned, inden der overhovedet er kommet bud. Det virker unødvendigt.
Ja, det er desværre hvad man kunne forvente med det benhårde arbejde han har leveret. Så må der vel også være et systemskifte på vej, da vi er faldet sammen i de kampe hvor han ikke har været der til at agere anker, opstilstation og til tider kreatør på midtbanen. Han er simpelthen uvurderlig i vores nuværende setup.

edit: Agenten har vel sin klient og sig selv for øje ved at tale prisen ned. Desto billigere Midtjylland sælger ham, desto flere penge er der i eksempelvis "sign on fee" bonusser.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Jeg vil sige det så blidt som jeg nu kan.

Hvis en eller flere af Scholz, Erik, Jesper Hansen eller i særdeleshed Frank Onyeka bliver solgt uden at spille Europa kvalifikationen til ende, så har hele ledelsen dumpet med et brag "uanset" salgsprisen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
30. jun 2020, 19:09
Jeg vil sige det så blidt som jeg nu kan.

Hvis en eller flere af Scholz, Erik, Jesper Hansen eller i særdeleshed Frank Onyeka bliver solgt uden at spille Europa kvalifikationen til ende, så har hele ledelsen dumpet med et brag "uanset" salgsprisen.
Altså hvis der kommer et bud på Frank på 100 mio. og er over forventet indtægt på et EL gruppespil, kan det være svært at forsvare ikke at sælge ham.
Både at det gælder om at smede mens hjernet er varmt + høje bud kan tage fokus fra spilleren, som så alligevel ikke præstere.

Forstår ganske udemærket din pointe, og er enig langt hen af vejen, synes dog godt der kan være tilfælde, hvor det ville give mening.

Men man kan håbe at et Champions League kval, kan være god motivation for at spillerne ikke har så travlt. Og vinduet ser ud til først at lukke d. 5. oktober, så spillerne har ikke SÅ travlt.

Hvem ved, måske vi er heldige med hjemmebane i Champions League kval, der pludselig bliver lidt ekstra spændende, når det skal afgøres over bare en kamp.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Playoff-runden dog både ude og hjemme

Enig i at vi naturligvis kan blive nødt til at sælge, hvis buddet er højt nok. Ligger vi til europæisk gruppespil må det dog også være en gulerod for spilleren at blive i klubben. Dels for oplevelsen og dels for muligheden for at spille sig til en endnu bedre kontrakt

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
30. jun 2020, 19:09
Jeg vil sige det så blidt som jeg nu kan.

Hvis en eller flere af Scholz, Erik, Jesper Hansen eller i særdeleshed Frank Onyeka bliver solgt uden at spille Europa kvalifikationen til ende, så har hele ledelsen dumpet med et brag "uanset" salgsprisen.
Jeg køber din pointe, men man har bragt sig i en svær situation. Vi har ikke vist os duelige i europæisk kval, så et løfte, om at de bliver solgt i et vintervindue med europæisk gruppespil i bagagen, klinger hult.

Min pointe bunder i, at jeg nødig ser os stå et sted, hvor man tvinger spillere til at blive - med offentlige skænderier til følge og potentiel afskrækkelse af andre, som måtte overveje at komme til klubben. Hvis de skal blive, så skal det være fordi klubben har overbevist dem om, så spillerne er topmotiveret. Den seneste udtalelse fra agenten giver mig en frygt for, om man kan motivere spillerne.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af DenStolteJyde »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

Mayron George vender tilbage til Midtjylland efter meget begrænset spilletid i Ungarn.

Han skal vel bare sendes videre til de første der byder 25 kr for ham?

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Lund7400 »

Jeg ser Alexander Bah som en perfekt tilføjelse. Vi har angiveligt været ude efter ham før, og det forstår man godt. Power, fysik, fart og slutprodukt. En klassisk opskrift på en god FCM-kant eller sågar back.

Kunne være super som erstatning for Joel.

Låst