Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af RandomHero »

Acebone skrev:
3. feb 2020, 14:28
RandomHero skrev:
3. feb 2020, 14:02
@acebone bare fordi pengene ikke er et problem, behøves vi jo ikke købe spillere til 20-30 mil hver gang :)
Hvorfor vidste jeg bare, at dét modargument ville komme! :)

Og du har helt ret, det behøver vi ikke. Men selvom jeg sagtens kan se det fornuftige i hver af vores indkøb her i januar, så er der ikke rigtig noget, der giver mig en øget tro på, at vi kvaller til Europa denne gang. Det er virkelig ikke for at lyde som en forkælet fan - jeg prøver bare at forholde mig nøgternt til den målsætning, der hedder, at vi skal i gruppespil.

Hvis jeg skal være lidt krads, så er to af indkøbene danske spillere, der har rundet de 30, og som ingen ville have været sådan super overraskede over at se havne i OB/AaB/AGF. Igen, det betyder ikke, at Vibe og Schwartz ikke kan blive gode og vigtige for os. Jeg syntes også, Simon Kroon var den mest spændende signing, da vi hentede tre mand i SønderjyskE. ;)

De andre to spillere har set lovende ud, men har begge været på vej i den gale retning i et års tid eller sådan. De skal have noget tid.
RandomHero skrev:
3. feb 2020, 14:02
Tænker en spiller som R. Schwartz har nogle fornuftige grafer i benhams computer ;-)
30 år, spiller for et bundhold, 12 mål i 20 kampe. Kan erhverves for 2 mil. Whats not to like. Vi kunne sagtens udleje brumado og købe endnu en spiller til 15 mil til angrebet, men det ville jo ikke være økonomisk ansvarligt. Her viser vi at vi bruger penge med omtanke og går efter den bedst mulige Deal.
Nej, vi skulle bestemt ikke ud at smide et tocifret millionbeløb for en angriber igen dette vindue. Det ville være helt skævt. Men jeg ville ikke have haft noget imod en seriøs investering i en central midtbanespiller. Det er det, vi har manglet, siden Jakob Poulsen begyndte at gå ned i kadence.

Jeg håber da af hele mit hjerte, at Cajustes store gennembrud kommer nu, og at Sårte Ronnie bomber os ud i Europa, men lige nu, så mener jeg, der mangler en brik eller to i puslespillet, før jeg for alvor tror på, at klubben kommer til at tage næste skridt op.
Er fuldstændig enig med dig, i at vi mangler den store midtbane profil ved siden af Frank. Der er ingen diskussion, det er dét vi mangler, for forhåbenligt at brage igennem til Europa til sommer. Han var åbenbart ikke til at få fat i i dette vindue, så lad os håbe han kommer 1. Dag i sommerens vindue.

Kan mærke jeg er én af de eneste der virkelig er tilfreds med at vi har signet Ronnie, hans fandenivoldskhed, aggresivitet og lysten til at plaffe til alt, samt evnerne til det, har vi manglet. 12 mål i 20 kampe for SIF, jeg tror han kan gøre det endnu bedre her, hvis han får lov ;-)

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Peter »

Jens Lys bliver den store profil ved siden af Frank.

RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af RandomHero »

Det er muligt Jens Lys står foran et gennembrud. Men. Får vi bare én skade eller karantæne, begynder vi pludselig at se mærkbar svækkelse. Ja vi har Sparv, men går Evander i stykker, er det kun defensive cm’er Vi har.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Jeg tror også virkeligt på Jens Lys i det her forår, og med Sparv tilbage i fysisk topform har vi 4 kvalificerede spillere til to centrale midtbanepladser. Jeg tror på dem - også til Europa om 6 måneder.

Jeg hører til dem, der er meget glad for Ankersens udmelding om, at man fravælger en etableret midtbanespiller for at give plads til Jens Lys

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

UlveLars skrev:
5. feb 2020, 14:59
Jeg tror også virkeligt på Jens Lys i det her forår, og med Sparv tilbage i fysisk topform har vi 4 kvalificerede spillere til to centrale midtbanepladser. Jeg tror på dem - også til Europa om 6 måneder.

Jeg hører til dem, der er meget glad for Ankersens udmelding om, at man fravælger en etableret midtbanespiller for at give plads til Jens Lys
Sparv tilbage i fysisk topform?

Han har været tæt på en katastrofe i træningskampene. For langsom på bolden og vendingerne og skyld i flere farlige kontraer imod.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Lad os nu se når det gælder. Han har netop selv udtalt, at han er helt ovenpå igen efter sine skavanker i efteråret

Edit: skulle vi vælge ikke at forlænge med Sparv (og det gør vi nok ikke), så er det helt fint med mig at vi vælger at erstatte ham med en endnu bedre skandinavisk midtbanemand. Gerne lidt mere offensiv, da vi som der bliver nævnt, godt kan blive lidt for defensive fraset Evander

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

mousebreaker skrev:
1. feb 2020, 12:15
@Ulvelars
Jeg kan ikke forestille mig at Sparv på nogen måde skulle stå skarpt efter en slutrunde. Det betyder kortere ferie efter en periode med masser af indtryk han ikke har prøvet før. Som anfører for et debuterende hold til en slutrunde skal han stå parat til så meget mere han er vant til. Mit bud vil være at Sparv er presset fysisk efter slutrunden og fremfor alt drænet mentalt.
Forståeligt nok.
Desuden har jeg svært ved at forestile mig at Sparv bliver forlænget.

Vedr vores midtbane til Europa. Vi er helt vildt tyndt besat inde på midten. Evander og Onyeka er uslebne diamanter og specielt Onyeka er hastigt på vej frem. En skade til ham og vi kan glemme alt om Europa. Ærgeligt at klubben ikke ser ud til at have lært af de senere års fadæser i Europa. Vi er blevet kørt over på midtbanen gang på gang og det er tordnende naivt at tro at Cajuste, Evander og Onyeka kan klare den opgave. Vi skal i hvert fald bruge en gigantisk portion held i både lodtrækning og på banen.

I den hjemlige turnering er truppen med stor afstand den næstbedste i DK (til begge sider), men vi har bestemt en chance for at vinde mesterskabet og dermed få en ekstra chance for at komme i Europa. Hvis vi ikke snart stepper op på den front så vil et mesterskab dog være en katastrofe for dansk fodbold, men vi skal selvfølgelig gøre hvad vi kan og så håbe på at vi finder en vej til et af gruppespillene. Uanset at vi ikke fandt den profil til 8’eren som klubben helt åbenlyst leder efter (og dermed også anerkender at det er et problem) så har vi jo en chance og den skal vi naturligvis gå efter.
Men jeg havde så i hvert fald ret i at klubben tror på den her trup og vælger at prioritere spilletid til den midtbane, som vi har, når man hører Ankersen evaluere i Sort Snak
Derfor må du naturligvis gerne være uenig, men vi er da 2 som tror på den

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Hov, min tilføjelse til mousebreakers indlæg starter med afsnittet “men jeg havde så i hvert fald ret...”
Jeg fik det flettet ind i det oprindelige notat

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af DenStolteJyde »

Store Paul version 2.0 udlejes til Island :

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

(Jibril Abubakar)

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

Tipsbladet melder Sammy Skytte til Bodø/Glimt på en permanent aftale.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... mmy-skytte

Vil være fint hvis vi har holdt pengene hjemme på ham (mener vi gav i omegnen af ½ mio euro for ham)

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Vijen »

Jeg håber vi fik en god videresalgsklausul med på Sørloth ;)

bt.dk/superligaen/superliga-komet-floppede-i-england-nu-jagtes-han-af-real-madrid
https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... eal-madrid

YellowFlames
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. aug 2019, 09:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af YellowFlames »

Vijen skrev:
26. feb 2020, 23:48
Jeg håber vi fik en god videresalgsklausul med på Sørloth ;)

bt.dk/superligaen/superliga-komet-floppede-i-england-nu-jagtes-han-af-real-madrid
https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... eal-madrid
Som jeg husker det, så er der en videresalgsklausul på 25%. Det er dog "kun" af det overskydende beløb, som Palace gav for Sørloth. :) Det må næsten være fra 75 mil taxameteret vil begynde og tælle, da det var hovedsummen i handlen til Palace..

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af MFKM »

YellowFlames skrev:
27. feb 2020, 17:52
Vijen skrev:
26. feb 2020, 23:48
Jeg håber vi fik en god videresalgsklausul med på Sørloth ;)

bt.dk/superligaen/superliga-komet-floppede-i-england-nu-jagtes-han-af-real-madrid
https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... eal-madrid
Som jeg husker det, så er der en videresalgsklausul på 25%. Det er dog "kun" af det overskydende beløb, som Palace gav for Sørloth. :) Det må næsten være fra 75 mil taxameteret vil begynde og tælle, da det var hovedsummen i handlen til Palace..
Der har tidligere været nyheder ude om at Trabzonspor havde en frikøbsklausul i lejekontrakten på 6 millioner euro. Det vil desværre formenligt nok betyde at vi ikke får noget, andet end glæden ved at en af vores tidligere spillere klarer sig godt.

Brandværdien i at vi får en spiller ind der er gået død i udlandet, sælger ham stort til Premier League og efterfølgende skifter han til Real Madrid, er dog noget jeg godt kunne forestille mig Steinlein kunne bruge konstruktivt overfor den næste spiller der skal lokkes til klubben.

YellowFlames
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. aug 2019, 09:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af YellowFlames »

MFKM skrev:
27. feb 2020, 19:21
YellowFlames skrev:
27. feb 2020, 17:52
Vijen skrev:
26. feb 2020, 23:48
Jeg håber vi fik en god videresalgsklausul med på Sørloth ;)

bt.dk/superligaen/superliga-komet-floppede-i-england-nu-jagtes-han-af-real-madrid
https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... eal-madrid
Som jeg husker det, så er der en videresalgsklausul på 25%. Det er dog "kun" af det overskydende beløb, som Palace gav for Sørloth. :) Det må næsten være fra 75 mil taxameteret vil begynde og tælle, da det var hovedsummen i handlen til Palace..
Der har tidligere været nyheder ude om at Trabzonspor havde en frikøbsklausul i lejekontrakten på 6 millioner euro. Det vil desværre formenligt nok betyde at vi ikke får noget, andet end glæden ved at en af vores tidligere spillere klarer sig godt.

Brandværdien i at vi får en spiller ind der er gået død i udlandet, sælger ham stort til Premier League og efterfølgende skifter han til Real Madrid, er dog noget jeg godt kunne forestille mig Steinlein kunne bruge konstruktivt overfor den næste spiller der skal lokkes til klubben.
Ok, det vidste jeg faktisk ikke de havde ;)
Men så tror jeg da bestemt, at Trabzonspor (desværre) køber ham til de 6 mil euro, sådan som han har brændt den tyrkiske liga af :)

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ChristianJ »

Nu er der vel en relativt god sandsynlighed for, at Sørloth selv vil noget andet end Tyrkiet, efter sådan en sæson. Mit bud er at frikøbsklausulen ender med at være irrelevant.

Hvorvidt det så rent faktisk ender med Real Madrid, er nok mere tvivlsomt. Lyder rimelig sindsygt, men måske Haaland feberen raser omkring unge Norske angribere til sommer :)

Låst