Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Transfer vinter 19/20

Indlæg af Administrator »

Fyr løs. Som vi plejer.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Hvis vi forsat ligger godt til i tabellen når vinduet åbner, så håber jeg ledelsen vil investere lidt, for at forøge chancerne for et mesterskab. Vi må formode at FCK kun bliver stærkere når de ikke længere skal spille i Europa, samt får deres angribere tilbage.

Mine ønsker til det kommende transfervindue:

Ind:
1. Forlængelse eller køb af Marcondes. Synes allerede nu det er tydeligt, at han har klasse, han mangler bare det sidste.

2. Køb af en peak/profil til den centrale midt. Ala hvad man forsøgte med Hiljemark.

3. Lejeaftale med købsoption på en angriber, der kan hjælpe os med at spille guldet til heden.

4. Hvis man forsat har tænkt sig at spille med Evander centralt og Marcondes på 10'eren, så ser jeg også gerne vi henter en top spiller til kanten. Jeg er med på, at dette vil skubbe Anderson og Isaksen en plads bagud. En skade til Mabil efter transfervinduets lukning ville være tæt på katastrofal.


Ud:
1. Udlejning af Brumado - Ved ikke hvor godt hans engelske er blevet, men helst til en klub i Danmark. Evt. en klub der også har Brazilianere i truppen, der kan hjælpe ham i gang.

2. Salg af James og Reese. En af dem kan evt. blive, hvis de har de fint med, at være 4. fald. Dog kan denne plads ligesåvel gå til et talent fra akademiet.
- Hvis man stoler på, at Erik og scholle kan spille ca. 90 % af kampene, så kun man alternativt overveje, at udleje Nicolaisen for så at gøre Reese eller James til 3. valg. Planen med dette ville være, at give Nicolaisen en masse minutter i benene, da han helt sikkert er den man sætter sin lid til af de 3.

3. Salg af Korcsmar

4. Salg af MDH.
- Ellers skal han blive enig med klubben i, at han bliver og prøver at spille et nyt mesterskab til heden. I det tilfælde kan man udleje Dyhr.

5. Udlejning af Nicolas Madsen. Har senest været ude og brokke sig over manglende spilletid og han står bag Frank, Tim, Evander og Cajuste.


Slutteligt vil jeg lige nævne at de 2 spillere jeg nærmest fik hug for, at over hovedet bringe på banen seneste transfervindue har gjort det glimerende i deres respektive klubber. - Om de havde gjort det samme for os kan man selvfølgelig kun gisne om.

Christian Gytkjær: 11 kampe og 8 mål og 0 assists for Poznan.
Saba Lobjanidze: 13 kampe 7 mål og 3 assis for Randers.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Ved godt det er ønsketænkning, men hvor ville det være fedt, hvis vi på mirakuløs vis, kunne overtale Kaiser til at flytte til Herning!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fly ... -kontrakt/

Der er nok mange ting, der skal gå op i en højere enhed, men IMO ville han virkelig kunne løfte vores centrale midt.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
28. okt 2019, 10:10
Ved godt det er ønsketænkning, men hvor ville det være fedt, hvis vi på mirakuløs vis, kunne overtale Kaiser til at flytte til Herning!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fly ... -kontrakt/

Der er nok mange ting, der skal gå op i en højere enhed, men IMO ville han virkelig kunne løfte vores centrale midt.
Hvor ville du placere ham i den nuværende opstilling? - som en del af to-mandsmidtbanen?

Jeg må indrømme, at jeg gerne ser os gå andre veje. Det skal ikke tage noget fra Kaiser, men jeg ser ikke, at han passer super godt, og derfor tvivler jeg på, at han vil løfte os (det nødvendige, som vi vil kræve af en spiller uden udviklingspotentiale).

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Stoffer skrev:
28. okt 2019, 10:32
Densestar7430 skrev:
28. okt 2019, 10:10
Ved godt det er ønsketænkning, men hvor ville det være fedt, hvis vi på mirakuløs vis, kunne overtale Kaiser til at flytte til Herning!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fly ... -kontrakt/

Der er nok mange ting, der skal gå op i en højere enhed, men IMO ville han virkelig kunne løfte vores centrale midt.
Hvor ville du placere ham i den nuværende opstilling? - som en del af to-mandsmidtbanen?

Jeg må indrømme, at jeg gerne ser os gå andre veje. Det skal ikke tage noget fra Kaiser, men jeg ser ikke, at han passer super godt, og derfor tvivler jeg på, at han vil løfte os (det nødvendige, som vi vil kræve af en spiller uden udviklingspotentiale).
Jeg ville sætte ham ind centralt ja. - Hvilken type spiller mener du ville passe bedre til vores centrale midt?

Selvfølgelig så jeg hellere en 27 årig, der kunne spille her mange år fremover, men jeg mener at Kaiser viser et tårnhøjt niveau og lederevner, der ville kunne gøre en mærkbar forskel på vores hold her og nu. Jeg tror det ville være et stort plus i vores bog ift. øge chancerne for et mesterskab i indeværende sæson.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
28. okt 2019, 10:57
Stoffer skrev:
28. okt 2019, 10:32
Densestar7430 skrev:
28. okt 2019, 10:10
Ved godt det er ønsketænkning, men hvor ville det være fedt, hvis vi på mirakuløs vis, kunne overtale Kaiser til at flytte til Herning!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fly ... -kontrakt/

Der er nok mange ting, der skal gå op i en højere enhed, men IMO ville han virkelig kunne løfte vores centrale midt.
Hvor ville du placere ham i den nuværende opstilling? - som en del af to-mandsmidtbanen?

Jeg må indrømme, at jeg gerne ser os gå andre veje. Det skal ikke tage noget fra Kaiser, men jeg ser ikke, at han passer super godt, og derfor tvivler jeg på, at han vil løfte os (det nødvendige, som vi vil kræve af en spiller uden udviklingspotentiale).
Jeg ville sætte ham ind centralt ja. - Hvilken type spiller mener du ville passe bedre til vores centrale midt?

Selvfølgelig så jeg hellere en 27 årig, der kunne spille her mange år fremover, men jeg mener at Kaiser viser et tårnhøjt niveau og lederevner, der ville kunne gøre en mærkbar forskel på vores hold her og nu. Jeg tror det ville være et stort plus i vores bog ift. øge chancerne for et mesterskab i indeværende sæson.
Jeg ville foretrække en spiller, som i højere grad dikterer tempoet i kampen fra en dybere position med pasninger og som besidder flere defensive kvaliteter. Jeg opfatter Kaiser som en box box spiller, og hvis jeg skulle pege på noget, så savner vi en defensiv midtbanespiller med store kvaliteter i pasningsspilet og som er presresistent. For at sætte et spillereksempel på, så mener jeg, at vi i højere grad mangler en Zeca end en Kasier.

Og så vil jeg sige, Kaiser er god i tiden for Brøndby, men løfter han barren nok? Jeg tror, at den løn Kaiser vil kræve, den er af international standard, og så skal vi kigge ud for at sammenligne. Vi ser jo ikke de mange midtbanespillere, der løber rundt ude i verden.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... lkeborg-if

Hvad tænker I om ham?
Stabil Superligaspiller og garant for mål, men uden udviklings- og videresalgspotentiale. Lidt a la Duncan eller Pusic - ikke nødvendigvis i spillestil, men spillere der på den korte bane, kan hjælpe os med mesterskabet, men ikke har niveauet til ret meget mere end Superligaen.

Jeg tænker i hvert fald, at der skal ske noget med angrebet, hvis vi skal køre mesterskabet hjem i år. Det tror jeg simpelthen ikke sker med Kaba og Brumado.

Et køb af Schwartz ville betyde udleje til Brumado (han er simpelthen ikke klar til Superliga-toppen) og tid til tilpasning for Kaba, så alt ikke afhænger af ham endnu.

For kulturen i klubben, tror jeg heller ikke det ville være et dårligt valg. Den virker (udefra set) til at have været bedre. Uoptimalt mix af (for) mange forskeliige eksotiske spiller, kombineret med mange urutinerede akademispillere, og få ledertyper. Jeg tror man (også) skal kigge på det parameter i næste vindue, når man handler spillere. Ældre, skandinaviske, vellidte ledertyper - det tror jeg ville give en bedre harmoni i truppen - men det er naturligvis en ekstern betragtning, som ikke nødvendigvis holder vand.

Personligt, var det et køb jeg gerne så ske til vinter.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Stoffer skrev:
28. okt 2019, 11:56
Densestar7430 skrev:
28. okt 2019, 10:57
Stoffer skrev:
28. okt 2019, 10:32


Hvor ville du placere ham i den nuværende opstilling? - som en del af to-mandsmidtbanen?

Jeg må indrømme, at jeg gerne ser os gå andre veje. Det skal ikke tage noget fra Kaiser, men jeg ser ikke, at han passer super godt, og derfor tvivler jeg på, at han vil løfte os (det nødvendige, som vi vil kræve af en spiller uden udviklingspotentiale).
Jeg ville sætte ham ind centralt ja. - Hvilken type spiller mener du ville passe bedre til vores centrale midt?

Selvfølgelig så jeg hellere en 27 årig, der kunne spille her mange år fremover, men jeg mener at Kaiser viser et tårnhøjt niveau og lederevner, der ville kunne gøre en mærkbar forskel på vores hold her og nu. Jeg tror det ville være et stort plus i vores bog ift. øge chancerne for et mesterskab i indeværende sæson.
Jeg ville foretrække en spiller, som i højere grad dikterer tempoet i kampen fra en dybere position med pasninger og som besidder flere defensive kvaliteter. Jeg opfatter Kaiser som en box box spiller, og hvis jeg skulle pege på noget, så savner vi en defensiv midtbanespiller med store kvaliteter i pasningsspilet og som er presresistent. For at sætte et spillereksempel på, så mener jeg, at vi i højere grad mangler en Zeca end en Kasier.

Og så vil jeg sige, Kaiser er god i tiden for Brøndby, men løfter han barren nok? Jeg tror, at den løn Kaiser vil kræve, den er af international standard, og så skal vi kigge ud for at sammenligne. Vi ser jo ikke de mange midtbanespillere, der løber rundt ude i verden.
@Stoffer
Jeg kender måske ikke Zeca og Kaiser indgående nok.

Men IMO er en af Zeca's helt store evner hans bolderobninger. Den del samt presspillet synes jeg Frank gør op for.

Det jeg synes vi mangler mest er en der kan sætte spillet og kreere chancerne og gerne komme i feltet. Her bilder jeg mig selv ind, at Kaiser's kompetencer passer bedre. (Måske det skyldes uvidenhed ;))


@UlveLars
Jeg har faktisk selv tænkt tanken, men har næsten ikke turde skrive det. Umiddelbart passer han ikke ind i måden vi gerne vil spille på, men når vi frem til transfervinduet og Kaba stadig ikke er kommet i gang, så bør man i hvert fald at gøre sig overvejelsen!

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Stort nej tak herfra til Sorte Ronnie!

Er han god nok til at sparke os i Europa? Mit bud er nej

Er han for gammel? Mit bud er ja. Vi kan ikke tjene penge på ham, og som nævnt kan jeg ikke se, at han komme løfte os sportsligt til næste niveau, så lad bare nogle andre klubber hente ham!

Derudover er han stadigvæk en idiot fra episoden med Martin Albrechtsen ;)

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ng-i-vrede

Aprospos hvem der kan se sig selv som 4. valg til midterforsvaret, så fik vi i hvert fald et tydeligt svar på, hvem der ikke kan her.

Han må være fortid i kommende transfervindue.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
28. okt 2019, 12:50
Stort nej tak herfra til Sorte Ronnie!

Er han god nok til at sparke os i Europa? Mit bud er nej

Er han for gammel? Mit bud er ja. Vi kan ikke tjene penge på ham, og som nævnt kan jeg ikke se, at han komme løfte os sportsligt til næste niveau, så lad bare nogle andre klubber hente ham!

Derudover er han stadigvæk en idiot fra episoden med Martin Albrechtsen ;)
Ronnie passer ikke til FCM, hans force er kontra mål, men FCM har brug for boxspiller der scorer når modstanderne har begravet sig i feltet med 10 mand.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af FCM2000 »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ng-i-vrede


Det viser at specielt midtforsvaret skal tyndes ud i næste vindue. James er for god til "kun" reserveliga tjans, samme med Søren R.

Vreden kan dog være begrundet, hvis han reelt er bedre end Rasmus Nicolaisen, eller lige så god.

Man kan undre sig over at en Paulinho, med en assist til J.B i dag, ikke er god nok til venstreback pladsen, når Dal Hende er væk.

Jeg frygter, at akademispillere har visse fortrin i truppen, det er ikke noget der gavner FCM på længere sigt, hvis det er noget der rygtes ud i europa mv.. Vi har jo tidligere hørt at en M. Albrechtsen udtale, at han blev holdt ude af truppen for at give plads til en akademispiller.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
28. okt 2019, 18:14
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ng-i-vrede


Det viser at specielt midtforsvaret skal tyndes ud i næste vindue. James er for god til "kun" reserveliga tjans, samme med Søren R.

Vreden kan dog være begrundet, hvis han reelt er bedre end Rasmus Nicolaisen, eller lige så god.

Man kan undre sig over at en Paulinho, med en assist til J.B i dag, ikke er god nok til venstreback pladsen, når Dal Hende er væk.

Jeg frygter, at akademispillere har visse fortrin i truppen, det er ikke noget der gavner FCM på længere sigt, hvis det er noget der rygtes ud i europa mv.. Vi har jo tidligere hørt at en M. Albrechtsen udtale, at han blev holdt ude af truppen for at give plads til en akademispiller.

Han er en af de forsvare som blev ramt efter vores formations skifte.

Hvis vi skiftede formation før vinduet var han også blevet lejet ud

Mon ikke konsekvensen for akademi spillere allerede havde været der så?
Det er hvad, 8 år siden Albrechtsen spillede for os?

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Lund7400 »

Kunne vi bare grave en Zeca-kom frem, ville jeg være tryg ved, vi vinder guld. Han er simpelthen fænomenal god. Desværre.

Selvfølgelig også Damen, men Zeca. Puha. Hvem kunne det så være...? Aner det ikke

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Vijen »

Kunne godt tænke mig en ekstra fløj som har indlæg som spidskompentence. Isaksson har helt sikkert fremtiden foran sig, men jeg kunne godt se at en udlejning vil være godt for ham.

Låst