Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ben2han »

Vijen skrev:
9. dec 2019, 06:45
Vi skal vel have 3 centerback som holder ens niveau. Der kunne Scholz, Nicolaisen og Sanneh godt være trioen. Også må det være Patrick der bliver kørt i stilling som 4 mand. Han så ihvertfald meget stærk ud før hans skade. Jeg forventer at vi skal spille en del flere kampe i næste sæson, så vi kommer nok til at rotere noget mere end vi har gjort i indeværende.

Og så må Reese og James slås om spilletiden for reserverne.
Jeg tror aldrig at Nicolaisen bliver det store hit, hans fødder er ikke gode nok, det mål Silkeborg laver mod FCM, det er jo Nicolaisen der fumler med sine ben og bolden smutter under ham.

Hovedspillet er godt, men opspil er ikke godt nok, og mand til mand er han på det jævne.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

ben2han skrev:
9. dec 2019, 10:00
Vijen skrev:
9. dec 2019, 06:45
Vi skal vel have 3 centerback som holder ens niveau. Der kunne Scholz, Nicolaisen og Sanneh godt være trioen. Også må det være Patrick der bliver kørt i stilling som 4 mand. Han så ihvertfald meget stærk ud før hans skade. Jeg forventer at vi skal spille en del flere kampe i næste sæson, så vi kommer nok til at rotere noget mere end vi har gjort i indeværende.

Og så må Reese og James slås om spilletiden for reserverne.
Jeg tror aldrig at Nicolaisen bliver det store hit, hans fødder er ikke gode nok, det mål Silkeborg laver mod FCM, det er jo Nicolaisen der fumler med sine ben og bolden smutter under ham.

Hovedspillet er godt, men opspil er ikke godt nok, og mand til mand er han på det jævne.

Nicolaisens gider ikke være 3 valg, og sanneh ville være alllt for dyre at bruge som reserve

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Enig og godt se, at det faktisk er Nicolaisen, der bliver lavet en grisefanger på mod SIF. Ser total fumlet ud.
Dyhr forventer ikke at den går igennem, så selvom han sover lidt, bør han ikke få skylden.

RN, Reese og James er alle lige “dårlige”.
Måske er RN en kende bedre. Men de bliver aldrig gode nok til at spille Europa for FCM.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Nico har niveau til at spille SL for os. Det ændrer en situation sidst i SIF kampen ikke på.

En spillerevaluering kan ikke bestå af en enkelt situation. I øvrigt er jeres analyse uden kontekst: https://www.fcm.dk/nyheder/fcm-tv/highl ... -sif-(2-1) (Se fra 2.41) Der er intet pres på bold holder fra de offensive spillere, som får lov til at spille ind i mellemrum, i mellemrummet har Sparv sluppet sin mand og kommer derfor for sent i presset hvilket efterlader pladsen til through bolden, her har I så ret i, at Nico bør cleare. Det er ingen hemmelighed, at fcm forsvarsspil starter med presset, så det er klart Nico bliver udstillet, når samtlige spillere foran ham er gået i bad/ikke evner at holde deres markering trods de er indskiftet sent.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev:
9. dec 2019, 10:50
Nico har niveau til at spille SL for os. Det ændrer en situation sidst i SIF kampen ikke på.

En spillerevaluering kan ikke bestå af en enkelt situation. I øvrigt er jeres analyse uden kontekst: https://www.fcm.dk/nyheder/fcm-tv/highl ... -sif-(2-1) (Se fra 2.41) Der er intet pres på bold holder fra de offensive spillere, som får lov til at spille ind i mellemrum, i mellemrummet har Sparv sluppet sin mand og kommer derfor for sent i presset hvilket efterlader pladsen til through bolden, her har I så ret i, at Nico bør cleare. Det er ingen hemmelighed, at fcm forsvarsspil starter med presset, så det er klart Nico bliver udstillet, når samtlige spillere foran ham er gået i bad/ikke evner at holde deres markering trods de er indskiftet sent.
Helt enig. Nico har helt klart niveauet til at skulle spille en rolle for os.
Det er også et ekstra plus, at han er venstrebenet.

Til gengæld bør vi skille os af med både Reese og James i min optik.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Stoffer, det er jo selvfølgelig ikke en situation der afgør - hvilket i øvrigt heller ikke skrevet står.
Han kan umiddelbart snildt begå sig i SL, også mod FCK og BIF, men han er indtil nu for dårlig på bolden og i hans placeringer til EL niveau. Der mangler bare kvalitet, intet mindre.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

JBT skrev:
9. dec 2019, 11:04
Stoffer, det er jo selvfølgelig ikke en situation der afgør - hvilket i øvrigt heller ikke skrevet står.
Han kan umiddelbart snildt begå sig i SL, også mod FCK og BIF, men han er indtil nu for dårlig på bolden og i hans placeringer til EL niveau. Der mangler bare kvalitet, intet mindre.
Det er naivt at tro, at hele truppen kan bestå af spillere der kan shine på den europæiske scene.
Du har også brug for spillere med niveau til Superligaen. Og når det tilmed er en egenudviklet én af slagsen vil det være dumt at skibe ham afsted.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Ja som nævnt vil han fint kunne gå i SL regi og bevise sig, men det er vel ikke for meget at forlange, at have 3 europæiske klassespillere til to pladser i midtforsvaret? Er det ikke det man som minimum kan forlange og tillade sig som FCM? Så kan man for min skyld godt skippe RN, James og Reese af h til, og have en ung mand i back up til de 3 store kanoner.
Sådan et set up har det været længe i FCK, så hvorfor fanden skulle vi ikke. RN skal bevise og udvikle sig, men det skal komme senest næste sæson, hvis man satser på ham. Ellers er det ud.

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

Hvordan defineres en spiller til at være god nok til Europa? Det gør han vel ved at prøve. Lad os tage Evander og Nicolaisen, hvem af dem er mest parate til EL eller CHL? Ingen af dem har enorm erfaring med turneringerne, men vi kan jo ikke med vores budget forvente at spille 11 spilere, der har +10 kampe i euroiske turneringer.

Nico har niveauet, der har han bevist i lang tid. Han har lederevner, og kender klubben ud og ind. Jeg er komplet enig i at han skal have chancen.

Det sagt skal vi polstre os frem mod Europa. Jeg ser bare ikke nødvendigvis Nico som den første der bør erstattes (såfremt Erik er væk) i den kontekst...
// Straarup :fcmwolf:

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af BMBrandt »


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Ser også Nicolaisen som klart nøglespiller fremad i FCM.
Ung, egenudviklet, ledertype og stabil forsvar, stærk på dødbolde osv.

Hvis FCM fortsat skal have akademi som identitet, er det en af dem der er oplagte at tro på.
42 kampe, 30 hvoraf 30 er fra start. 6 mål. Heller ikke dårligt af en forsvar.


Artiklen, har lidt en ide om at bold artiklen laver lidt en journalistisk stramning, uden at have læst original artiklen. Men overskriften gør godt nok meget for ens opfattelse af artiklen, og helt sikkert der er nogle journalister, der gerne vil have en lille konflikt.

Nicolaisen er blevet lidt offer for både systemskiftet, samt at vi kun spiller en turnering, men er slet ikke i tvivl om at der nok skal komme kampe til ham, og at man stadig tror på ham.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... rgrer-sig/

Synes det sejler en lille smule for knægten. Jeg ikke er total fan af ham som spiller, men slå koldt vand i blodet. “Vi er 3 der fortjener at spille” - ok, fint nok. Måske har han delvist ret. Men lad da være med at udstille de resterende centrale forsvarsspillere, som også er dine holdkammerater. Han kan jo ikke forvente noget som helst når ES og AS er langt foran ham, og at man tilmed kun er med i en turnering. Der må man også kigge indad og se hvorfor det så skyldes. Det er RN jo også en del af. Jf artiklen er det da også bare en behersket skuffelse, også pga systemskifte sikkert, da det nu var Nicos tur efter Kian... og han er vel åben for at spille fast i FCM, fra sommeren næste år. Spørgsmålet er så bare om han er god nok til den tid, og hvem der ellers går ind/ud nede bagved. Enhver bør også kunne se, at BP udtaler sig lidt fedtet som del af det spin off der altid kører i sådanne situationer. Klogt nok i øvrigt

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Vijen »

Hmm han bliver 23 til foråret. Er han ved at blive for gammel til at han kan blive et stor salg? Jeg mener, han har jo ikke brændt ligaen af. Det kan da godt være at vi skal have Scholz, Sanneh og Patrik som de 3 der rotere og en ny u/19 med kæmpe talent som 4 mand.

Jeg tror ikke på at han får os i Cl/El og han lyder som om han kan blive et problem, hvis han ikke er fast mand til sommer.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Hvis RN selv er klar på det og vi kan finde den rigtige klub, så ville det efter min mening gik god mening at lave et 6 måneders lejeophold til ham i suppen, hvor han så må vise at han er god nok til at komme retur til FCM og erstatte ES. Han bliver i hvert fald ikke klar af at sidde på bænken i FCM.

Jeg tror heller ikke niveau forskellen fra RN til James er så stor, at det vil gøre en væsentlig forskel ift. hvor få antal kampe han har i vente i foråret.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Acebone »

Vijen skrev:
10. dec 2019, 08:31
Hmm han bliver 23 til foråret. Er han ved at blive for gammel til at han kan blive et stor salg? Jeg mener, han har jo ikke brændt ligaen af. Det kan da godt være at vi skal have Scholz, Sanneh og Patrik som de 3 der rotere og en ny u/19 med kæmpe talent som 4 mand.

Jeg tror ikke på at han får os i Cl/El og han lyder som om han kan blive et problem, hvis han ikke er fast mand til sommer.
Vi har ikke råd til Sanneh. Eller, det har vi måske, men det vil i mine øjne ikke være value for money, hvis vi skal hente ham tilbage. Anderlecht vil med garanti ikke gå med til noget under 30 mio., måske endda ikke under 40. De vil selvsagt prøve at hive så meget som muligt af transfersummen hjem igen for at redde stumperne af det, der ligner en gedigen katastrofetransfer for dem. Det kan vi ikke hjælpe dem med.

Vi kan få samme kvalitet som Sanneh for færre penge.

Nicolaisen er det for tidligt at snakke fremtid om. Han bliver nødt til at blive her i foråret. Vi kan ikke gå svækket ind i en mesterskabskamp, og han er førstereserve. Der bliver brug for ham her og nu. Så må man vurdere til sommer, om et skifte er det rette. Meget kommer an på foråret samt de bud, der evt. tikker ind på Sviatchenko og Scholz.

Patrick er en kæmpe ubekendt pga. skaden. Han er næppe en, vi kan satse på som en løsning i nærmeste fremtid.

Låst