SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Sniper skrev:
6. okt 2019, 22:07
De 3 point er vel det eneste brugbare i en runde hvor både nr 2 og 3 i ligaen taber.
For nøj hvor er vi ineffektive, 1.halvleg en stor gang sløseri på nær målet. 2. Halvleg var noget bedre men SIF målmand stod en god kamp og vi er simpelthen for dårlige til at komme i de rigtige positioner og ramme målet.

Brumado viser absolut intet, på nær et enkelt skud udenfor feltet der bliver rettet af. Han befinder sig ikke hvor en spidsangriber bør være og han kommer altid for sent i feltet. Når han ikke er der kan han ikke score og de andre har ikke nogen at spille, ret simpelt.
Mabil var også skuffende i min bog.
Sviachenko og J.Hansen med kæmpe brølere der kunne have kostet.

Synes der skal strammes op i tilgangen til kampene, siden kampen i parken har vi spillet arrogant og nonchalant og det er der ikke råd til, snuden tilbage sporet og få sulten tilbage, der venter et par svære kampe efter landsholdspausen.

Men det er dog lækkert trods alt at gå på pause med 4 point til FCK og 9 point minimum til resten af feltet :fcmwolf:
Ja vi har 4 point til FCK lige nu, men det burde have været min. 7, men det vælger vi så selv at det ikke skal være. Som jeg ser det er det lige nu vi skal rykke for FCK er ekstremt presset med et hårdt program og skader og bøvler med at skabe chancer. Superligaen er trods alt ikke bedre end at vi har 9 point til nr. 3, og lad os så få skabt stor afstand til 2 pladsen nu.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Densestar7430 skrev:
7. okt 2019, 15:17
Vanvittigt at høre mig selv sige det højt, men havde vi været bedre tjent med Mayron George som 2. violin til Kaba?
Du har en pointe. Synes såmænd selv Kraev viste bedre takter, og så er det vel lidt ekstremt. Det er ligefør vi skal sætte Dal Hende op i angrebet, han kender da vejen til nettet.

Mrlewanski
Indlæg: 42
Tilmeldt: 3. feb 2017, 09:38

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Mrlewanski »

Det ser rigtig skidt ud med Brumado. 580 minutter i Suppen og 0 mål i denne sæson.
Også Mikael Anderson og Awer Mabil kan man diskutere, om de er gode nok til at spille for et hold, der vil vinde mesterskabet. De har hver især to sæsonligamål i hhv. 586 minutter (MA) og 599 minutter (AW) og har generelt mange boldtab og tendens til at forsvinde ud af kampe.

Heldigvis er Evander, Marcondes og Kaba på højt niveau, men der skal nok suppleres på kanterne, hvis det skal blive helt godt.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Cortez »

Mener ikke at det er vores kanter, der er problemet. Hvis Paul havde været her, er jeg sikker på de var noteret for adskillige assists.

Problemet er at indlæggene ikke fører til noget og derfor prøver man noget andet. Kaba kan jo ikke rigtigt noget i hovedspillet. Han vil hellere tæmme bolden i anden sals højde end sætte hovedet på. Hvorfor skal kanterne så hælde indlæg ind i hovedet på ham? Hvad gør de i stedet? De prøver - sammen med Evander, Marcondes og Kaba - at brodere sig igennem i midten, hvilket er svært, særligt mod hold der står kompakt. Men det er det eneste vi forsøger, for overlap fra backs og cutbacks i feltet åbenbart er åbenbart for svært for vores spillere. Men det kræver jo også en hvis form for spil- og kollektiv forståelse.

Når vi forsøger at strække de kompakte hold ud i både længde- og bredderetning, er vores boldomgang så uendelig langsom, at det ikke har nogen effekt.

“Hold kæft hvor er du negativ, Cortez!”...

Undskyld! Vi ligger nr. 1! Fedt!

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Mrlewanski skrev:
8. okt 2019, 09:00
Det ser rigtig skidt ud med Brumado. 580 minutter i Suppen og 0 mål i denne sæson.
Også Mikael Anderson og Awer Mabil kan man diskutere, om de er gode nok til at spille for et hold, der vil vinde mesterskabet. De har hver især to sæsonligamål i hhv. 586 minutter (MA) og 599 minutter (AW) og har generelt mange boldtab og tendens til at forsvinde ud af kampe.

Heldigvis er Evander, Marcondes og Kaba på højt niveau, men der skal nok suppleres på kanterne, hvis det skal blive helt godt.
Jeg forstår virkelig ikke, at I sådan er ude med riven efter Brumado. Ja, han er en spiller uden selvtillid pt., men han er også 20 år gammel. Ro på.

Kaba er købt for en pris, der er klubrekord., han er 24 og bør nærme sig toppen. Han har 2 mål (1 i åbent spil) på 594 minutter. Han har en god mulighed for at få hul på bylden mod Silkeborg, men tager en tåbelig og umoden beslutning mod OB, fordi han er frustreret. Hvad er det, han gør, som er på højt niveau? - Han holder bolden godt op med stor fysisk, ja det gjorde Brumado også i starten af sæsonen. Han kan slå en mand med en dribling, ja det gjorde Brumado også i starten af sæsonen. Deres fejl minder endda også om hinanden, de er begge utilstrækkelige afsluttere. De har begge en tendens til at holde for længe i bolden, i stedet for at slå afleveringen. De har begge problemer med at placere sig (og være nok) i boksen, fordi de gerne vil ned og deltage i opbygningen.

Jeg synes, det er urimeligt at gøre den store forskel i kritikken af de to. De mangler begge det centrale i øjeblikket, hvilket jeg tror på kommer med tid. Og de har begge stort potentiale.

I øvrigt minder de langt mere om hinanden, end nogen af dem minder om Paul. For mig har de nogle fattigmands Lukaku kvaliteter, det er ikke spillere, der stanger dem ind på stribe. De skal først og fremmest have bolden langs jorden, fx. i medløb, på cut back eller lade dem skabe deres egen plads i feltet, og det skal vi vænne os til ifht. tiden med Paul, der var en lidt anden type. Jeg er enig med Cortez i, at det er et work in progress.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

Stoffer skrev:
8. okt 2019, 10:52
Mrlewanski skrev:
8. okt 2019, 09:00
Det ser rigtig skidt ud med Brumado. 580 minutter i Suppen og 0 mål i denne sæson.
Også Mikael Anderson og Awer Mabil kan man diskutere, om de er gode nok til at spille for et hold, der vil vinde mesterskabet. De har hver især to sæsonligamål i hhv. 586 minutter (MA) og 599 minutter (AW) og har generelt mange boldtab og tendens til at forsvinde ud af kampe.

Heldigvis er Evander, Marcondes og Kaba på højt niveau, men der skal nok suppleres på kanterne, hvis det skal blive helt godt.
Jeg forstår virkelig ikke, at I sådan er ude med riven efter Brumado. Ja, han er en spiller uden selvtillid pt., men han er også 20 år gammel. Ro på.

Kaba er købt for en pris, der er klubrekord., han er 24 og bør nærme sig toppen. Han har 2 mål (1 i åbent spil) på 594 minutter. Han har en god mulighed for at få hul på bylden mod Silkeborg, men tager en tåbelig og umoden beslutning mod OB, fordi han er frustreret. Hvad er det, han gør, som er på højt niveau? - Han holder bolden godt op med stor fysisk, ja det gjorde Brumado også i starten af sæsonen. Han kan slå en mand med en dribling, ja det gjorde Brumado også i starten af sæsonen. Deres fejl minder endda også om hinanden, de er begge utilstrækkelige afsluttere. De har begge en tendens til at holde for længe i bolden, i stedet for at slå afleveringen. De har begge problemer med at placere sig (og være nok) i boksen, fordi de gerne vil ned og deltage i opbygningen.

Jeg synes, det er urimeligt at gøre den store forskel i kritikken af de to. De mangler begge det centrale i øjeblikket, hvilket jeg tror på kommer med tid. Og de har begge stort potentiale.

I øvrigt minder de langt mere om hinanden, end nogen af dem minder om Paul. For mig har de nogle fattigmands Lukaku kvaliteter, det er ikke spillere, der stanger dem ind på stribe. De skal først og fremmest have bolden langs jorden, fx. i medløb, på cut back eller lade dem skabe deres egen plads i feltet, og det skal vi vænne os til ifht. tiden med Paul, der var en lidt anden type. Jeg er enig med Cortez i, at det er et work in progress.
Nu kommer Kaba til afslutninger, hvilket Brumado ikke gør, hvis det ikke havde været for klasse redninger og stolpeskud, så kunne han nemt have haft 3 mål mere

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
8. okt 2019, 11:03
Stoffer skrev:
8. okt 2019, 10:52
Mrlewanski skrev:
8. okt 2019, 09:00
Det ser rigtig skidt ud med Brumado. 580 minutter i Suppen og 0 mål i denne sæson.
Også Mikael Anderson og Awer Mabil kan man diskutere, om de er gode nok til at spille for et hold, der vil vinde mesterskabet. De har hver især to sæsonligamål i hhv. 586 minutter (MA) og 599 minutter (AW) og har generelt mange boldtab og tendens til at forsvinde ud af kampe.

Heldigvis er Evander, Marcondes og Kaba på højt niveau, men der skal nok suppleres på kanterne, hvis det skal blive helt godt.
Jeg forstår virkelig ikke, at I sådan er ude med riven efter Brumado. Ja, han er en spiller uden selvtillid pt., men han er også 20 år gammel. Ro på.

Kaba er købt for en pris, der er klubrekord., han er 24 og bør nærme sig toppen. Han har 2 mål (1 i åbent spil) på 594 minutter. Han har en god mulighed for at få hul på bylden mod Silkeborg, men tager en tåbelig og umoden beslutning mod OB, fordi han er frustreret. Hvad er det, han gør, som er på højt niveau? - Han holder bolden godt op med stor fysisk, ja det gjorde Brumado også i starten af sæsonen. Han kan slå en mand med en dribling, ja det gjorde Brumado også i starten af sæsonen. Deres fejl minder endda også om hinanden, de er begge utilstrækkelige afsluttere. De har begge en tendens til at holde for længe i bolden, i stedet for at slå afleveringen. De har begge problemer med at placere sig (og være nok) i boksen, fordi de gerne vil ned og deltage i opbygningen.

Jeg synes, det er urimeligt at gøre den store forskel i kritikken af de to. De mangler begge det centrale i øjeblikket, hvilket jeg tror på kommer med tid. Og de har begge stort potentiale.

I øvrigt minder de langt mere om hinanden, end nogen af dem minder om Paul. For mig har de nogle fattigmands Lukaku kvaliteter, det er ikke spillere, der stanger dem ind på stribe. De skal først og fremmest have bolden langs jorden, fx. i medløb, på cut back eller lade dem skabe deres egen plads i feltet, og det skal vi vænne os til ifht. tiden med Paul, der var en lidt anden type. Jeg er enig med Cortez i, at det er et work in progress.
Nu kommer Kaba til afslutninger, hvilket Brumado ikke gør, hvis det ikke havde været for klasse redninger og stolpeskud, så kunne han nemt have haft 3 mål mere
Brumado har fire kampe med 90 min eller tæt på:

Mod FCN (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 60450?s=20) hvor Brumado skaber o,61 xG og et straffe via en dribling.

Mod Esbjerg (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 18593?s=20) til en værdi af 0,75 xG hvor han bla. afslutter tre gange lige foran det lille felt.

I en sløj kamp af hele holdet mod Hobro afslutter han to gange lige foran det lille felt (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 48/photo/3) til en værdi af 0,33 xG.

Først her mod Silkeborg vil jeg give dig ret. Her afslutter han kun en gang lige ude foran det lille felt (https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 79552?s=20) til en værdi, som jeg selv har hurtigt lagt sammen til 0,12 xG.

Jeg vil være nødt til at regne hans tal ud i hånden for hans indskiftninger, så det sker ikke. (Men det er fx Brumado der vinder hovedetstødet der udgør assisten til Kabas mål mod Horsens.)

Selvom jeg i et omfang cherrypicker for at støtte min, så synes jeg tallene allerede viser klart, at du tager lodret fejl i, at han ikke afslutter. Er det nok? - Nej, som jeg også skriver, så synes jeg også, at han har problemer med placeringsevnen, hvilket fører til, at han får afsluttet for lidt inde centralt (det er så svært at vide, om noget af det med placering er taktisk instruks efter Marcondes er kommet til og kan spille falsk 9'er). Men jeg holder fast i, at det er urimeligt, at være efter Brumado i udpræget grad, hvis man samtidig roser Kaba, som naturligvis må forventes at være bedre.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

@Stoffer

Som jeg nævnte i min første kommentar, så er mit problem med Brumado at det bliver dårligere og dårligere.

Jeg synes netop at han så spændende ud til at starte med, at han kom frem til chancerne, men bare manglede at få dem prikket ind.....

Mod SIF mistede Brumado bolden hver gang den blev spillet op til ham, fordi 2 no-name forsvarsspillere gik op i duellen med ham.

Jeg er enig i, at vi skal huske at tage Brumado's alder med i betragtning, men vi skal så sandelig også tage prisen med. Når man kigger på begge deler mener jeg stadig det samme, at det overordnet bare ikke er godt nok.


Kaba er så stor en mundfuld for forsvarsspillerne, at han også skaber plads for sine medspillere. Se f.eks. FCK kampen, hvor FCK stopperne (spillere til 15-30 mio) til sidst opgiver at tage duellen med Kaba når bolden blev spillet op på ham. Så kunne Kaba spille bolden videre og vi havde flyttet spillet frem på banen.
- Dertil har Kaba også scoret 2 i ligaen, 1 mod Rangers, samt en der blev fejlagtigt underkendt mod Aab.


Hvis du med hånden på hjertet ikke kan se forskel i det Brumado og Kaba byder ind med på banen, så må vi nok bare erkende at vi ser fodbold på vidt forskellige måder.

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Noerum »

Brumado er tæt på en katastrofe i angrebet. Han bidrager ikke med meget andet end boldtab mod Silkeborg. I øvrigt er det vildt at se, at vi brænder kæmpe chancer på stribe, hvor Ronnie Schwartz skal bruge 1 chance for at score.

Er der nogen der følger træningen i Ikast som kan fortælle om det er samme mønster der med Brumado?

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

Noerum skrev:
8. okt 2019, 12:41
Brumado er tæt på en katastrofe i angrebet. Han bidrager ikke med meget andet end boldtab mod Silkeborg. I øvrigt er det vildt at se, at vi brænder kæmpe chancer på stribe, hvor Ronnie Schwartz skal bruge 1 chance for at score.

Er der nogen der følger træningen i Ikast som kan fortælle om det er samme mønster der med Brumado?
Jeg har set noget der ligner 10-15 træninger i år og der har det desværre været kendetegnene, ja. - Han har dog driblet fint, gået godt med i kombinationerne og været fysisk stærk. Men afslutningsmæssigt er det bare for tyndt. - Her var Dovbyk faktisk noget skarpere i afslutningerne, men han manglede så alt det andet.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
8. okt 2019, 12:28
@Stoffer

Som jeg nævnte i min første kommentar, så er mit problem med Brumado at det bliver dårligere og dårligere.

Jeg synes netop at han så spændende ud til at starte med, at han kom frem til chancerne, men bare manglede at få dem prikket ind.....

Mod SIF mistede Brumado bolden hver gang den blev spillet op til ham, fordi 2 no-name forsvarsspillere gik op i duellen med ham.

Jeg er enig i, at vi skal huske at tage Brumado's alder med i betragtning, men vi skal så sandelig også tage prisen med. Når man kigger på begge deler mener jeg stadig det samme, at det overordnet bare ikke er godt nok.


Kaba er så stor en mundfuld for forsvarsspillerne, at han også skaber plads for sine medspillere. Se f.eks. FCK kampen, hvor FCK stopperne (spillere til 15-30 mio) til sidst opgiver at tage duellen med Kaba når bolden blev spillet op på ham. Så kunne Kaba spille bolden videre og vi havde flyttet spillet frem på banen.
- Dertil har Kaba også scoret 2 i ligaen, 1 mod Rangers, samt en der blev fejlagtigt underkendt mod Aab.


Hvis du med hånden på hjertet ikke kan se forskel i det Brumado og Kaba byder ind med på banen, så må vi nok bare erkende at vi ser fodbold på vidt forskellige måder.
Helt ærligt. Hvad er det her for en stråmand (markeret med fed)? Jeg skriver i begge posts helt klart og tydeligt, at de er to forskellige spillere, som vi naturligvis må have forskellige forventninger til qua alder og pris. Jeg skriver netop, at forventinger til Kaba er højere, deri lægger jo allerede svaret på dit spørgsmål. Så jo, jeg kan se forskel. Og jo, jeg forventer, at Kaba er bedre, skarpere og kan mere.

Til dit argument: Hvad er det, som ikke er godt nok? Ja, Brumado har tabt selvtillid, og ja han har afsluttet dårligt. Han var også svag mod Fremad Amager, hvor han kom frem til meget lidt, og tog mange dårlige beslutnigner. Men Brumado har også vist evner som hold-up spiller, der skaber plads. Han ahr også vist evner på bolden, som ligger langt over, hvad Paul nogensinde kunne. Men det sker for angribere, at de taber selvtillid, særligt unge spillere skal lære at trække sig op der. Kabas frustrations gule kort mod OB var da netop et udtryk for det samme, men han trækker sig op og viser ærgerrighed senere.

Mit argument - som jeg så for sikkerheds skyld skærer ud i pap - er, at det er urimeligt ikke at støtte Brumado, hvis man støtter Kaba. De trænger begge to netop til støtte, Brumado nok endnu mere, da han ligner en uden nogen selvtillid, hvor Kaba ligner en med noget selvtillid i behold og tro på tingene. Og videre, de har begge vist stort potentiale, som retfærdiggør, at vi er tålmodige.

Hvis man vil udvikle spillere, så må man også have tålmodighed, når man køber dem yngre end midt 20'erne. Jeg synes jeres utilfredshed med Brumado minder om forkælelse eller i al fald for høje forventninger, som en klub med vores finansielle muskler ikke kan tillade sig at have. Vi skal pinedød udvikle spillere, så vi kan blive ved med at skabe god resultater samtidig med, at vi køber (halv)billigt og sælger dyrt.

Fx sådan noget her:
Noerum skrev:
8. okt 2019, 12:41
Brumado er tæt på en katastrofe i angrebet. Han bidrager ikke med meget andet end boldtab mod Silkeborg. I øvrigt er det vildt at se, at vi brænder kæmpe chancer på stribe, hvor Ronnie Schwartz skal bruge 1 chance for at score.

Er der nogen der følger træningen i Ikast som kan fortælle om det er samme mønster der med Brumado?
Hvor er det vildt skrevet om en 20 årig, der har spillet cirka 600 minutters SL nogensinde.

Hvis han fejler, så vil han være en kæmpe fejl qua hans pris, men hvis hans talent forløser sig, så er han jo en angriber til en top 4 liga uden problemer.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

Stoffer skrev:
8. okt 2019, 12:59
Densestar7430 skrev:
8. okt 2019, 12:28
@Stoffer

Som jeg nævnte i min første kommentar, så er mit problem med Brumado at det bliver dårligere og dårligere.

Jeg synes netop at han så spændende ud til at starte med, at han kom frem til chancerne, men bare manglede at få dem prikket ind.....

Mod SIF mistede Brumado bolden hver gang den blev spillet op til ham, fordi 2 no-name forsvarsspillere gik op i duellen med ham.

Jeg er enig i, at vi skal huske at tage Brumado's alder med i betragtning, men vi skal så sandelig også tage prisen med. Når man kigger på begge deler mener jeg stadig det samme, at det overordnet bare ikke er godt nok.


Kaba er så stor en mundfuld for forsvarsspillerne, at han også skaber plads for sine medspillere. Se f.eks. FCK kampen, hvor FCK stopperne (spillere til 15-30 mio) til sidst opgiver at tage duellen med Kaba når bolden blev spillet op på ham. Så kunne Kaba spille bolden videre og vi havde flyttet spillet frem på banen.
- Dertil har Kaba også scoret 2 i ligaen, 1 mod Rangers, samt en der blev fejlagtigt underkendt mod Aab.


Hvis du med hånden på hjertet ikke kan se forskel i det Brumado og Kaba byder ind med på banen, så må vi nok bare erkende at vi ser fodbold på vidt forskellige måder.
Helt ærligt. Hvad er det her for en stråmand (markeret med fed)? Jeg skriver i begge posts helt klart og tydeligt, at de er to forskellige spillere, som vi naturligvis må have forskellige forventninger til qua alder og pris. Jeg skriver netop, at forventinger til Kaba er højere, deri lægger jo allerede svaret på dit spørgsmål. Så jo, jeg kan se forskel. Og jo, jeg forventer, at Kaba er bedre, skarpere og kan mere.

Til dit argument: Hvad er det, som ikke er godt nok? Ja, Brumado har tabt selvtillid, og ja han har afsluttet dårligt. Han var også svag mod Fremad Amager, hvor han kom frem til meget lidt, og tog mange dårlige beslutnigner. Men Brumado har også vist evner som hold-up spiller, der skaber plads. Han ahr også vist evner på bolden, som ligger langt over, hvad Paul nogensinde kunne. Men det sker for angribere, at de taber selvtillid, særligt unge spillere skal lære at trække sig op der. Kabas frustrations gule kort mod OB var da netop et udtryk for det samme, men han trækker sig op og viser ærgerrighed senere.

Mit argument - som jeg så for sikkerheds skyld skærer ud i pap - er, at det er urimeligt ikke at støtte Brumado, hvis man støtter Kaba. De trænger begge to netop til støtte, Brumado nok endnu mere, da han ligner en uden nogen selvtillid, hvor Kaba ligner en med noget selvtillid i behold og tro på tingene. Og videre, de har begge vist stort potentiale, som retfærdiggør, at vi er tålmodige.

Hvis man vil udvikle spillere, så må man også have tålmodighed, når man køber dem yngre end midt 20'erne. Jeg synes jeres utilfredshed med Brumado minder om forkælelse eller i al fald for høje forventninger, som en klub med vores finansielle muskler ikke kan tillade sig at have. Vi skal pinedød udvikle spillere, så vi kan blive ved med at skabe god resultater samtidig med, at vi køber (halv)billigt og sælger dyrt.

Fx sådan noget her:
Noerum skrev:
8. okt 2019, 12:41
Brumado er tæt på en katastrofe i angrebet. Han bidrager ikke med meget andet end boldtab mod Silkeborg. I øvrigt er det vildt at se, at vi brænder kæmpe chancer på stribe, hvor Ronnie Schwartz skal bruge 1 chance for at score.

Er der nogen der følger træningen i Ikast som kan fortælle om det er samme mønster der med Brumado?
Hvor er det vildt skrevet om en 20 årig, der har spillet cirka 600 minutters SL nogensinde.
@Stoffer

Du skriver, og nu citere jeg: "Jeg synes, det er urimeligt at gøre den store forskel i kritikken af de to.".
- Jeg er helt med på at du også nuancere tingene mere end det, men nu sidder jeg heller ikke selv og skriver Brumado er lort og Kaba er gud.

Det jeg mener ikke er godt nok ved Brumado: De chancer han før brændte, kommer han end ikke til længere. Mod SIF bliver han pludselig egoistisk og prøver selv at afslutte ellers lovende angreb. Han er ikke god nok til at få spillet bolden op på sig og derfra distribuere den videre. Han lykkedes ind i mellem med nogle fine driblinger, som dog ikke rigtigt fører til noget. Derudover kan jeg godt lide, at han går til den i nærkampe (husker tydeligt ham vælte både Rudolf Austin og Jores Okore).

Som jeg skriver til en anden ovenfor, så har jeg også set ham 10-15 gange til træning, hvor han desværre har været ligeså uskarp.

Nu nævner du selv, at en klub med vores finansielle forudsætninger.. Brumado har kostet +15 mio og er vores 5. dyreste indkøb nogensinde. Så selvfølgelig er der forventninger til manden.

Jeg kan ikke tale på andres vegne end min egen, men jeg åbner debatten med at sige han faktisk startede fornuftigt, men at jeg så bekymre mig for at det er med pil ned for ham. Selvfølgelig ønsker og håber jeg at Brumado bliver en succes for os, men jeg begynder også at tro, at der muligvis skal en udlejning til inden det kan lykkedes.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af hviid »

Brumado kom altså også til en stor chance mod Silkeborg, hvor han netop stod hvor han skulle - lige udenfor det lille felt. Var i 2. halvleg vist efter et indkast, som i første omgang bliver headet væk og så kommer tilbage i zonen igen. Hans afslutning bliver dog blokeret, mener det var af Alves. Var svært at se om det var dårlig afsluttet eller godt forsvarsspil.
Er enig i at han mangler selvtillid, men med lidt held ville han have scoret et par stykker allerede. Så at dømme ham som et fejlindkøb er alt for tidligt.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
8. okt 2019, 13:32
Stoffer skrev:
8. okt 2019, 12:59
Densestar7430 skrev:
8. okt 2019, 12:28


@Stoffer

Du skriver, og nu citere jeg: "Jeg synes, det er urimeligt at gøre den store forskel i kritikken af de to.".
- Jeg er helt med på at du også nuancere tingene mere end det, men nu sidder jeg heller ikke selv og skriver Brumado er lort og Kaba er gud.

Det jeg mener ikke er godt nok ved Brumado: De chancer han før brændte, kommer han end ikke til længere. Mod SIF bliver han pludselig egoistisk og prøver selv at afslutte ellers lovende angreb. Han er ikke god nok til at få spillet bolden op på sig og derfra distribuere den videre. Han lykkedes ind i mellem med nogle fine driblinger, som dog ikke rigtigt fører til noget. Derudover kan jeg godt lide, at han går til den i nærkampe (husker tydeligt ham vælte både Rudolf Austin og Jores Okore).

Som jeg skriver til en anden ovenfor, så har jeg også set ham 10-15 gange til træning, hvor han desværre har været ligeså uskarp.

Nu nævner du selv, at en klub med vores finansielle forudsætninger.. Brumado har kostet +15 mio og er vores 5. dyreste indkøb nogensinde. Så selvfølgelig er der forventninger til manden.

Jeg kan ikke tale på andres vegne end min egen, men jeg åbner debatten med at sige han faktisk startede fornuftigt, men at jeg så bekymre mig for at det er med pil ned for ham. Selvfølgelig ønsker og håber jeg at Brumado bliver en succes for os, men jeg begynder også at tro, at der muligvis skal en udlejning til inden det kan lykkedes.
Det er vel åbenbart for os alle, at de skal vurderes på forskellige grundlag. Når jeg skriver "Jeg synes, det er urimeligt at gøre den store forskel i kritikken af de to."., så handler det om, at du (og andre) ikke på ene side kan anklage Brumado for at være uskarp og mangle mål, hvis man ikke er klar til at rette samme kritik mod Kaba. Kaba

Men Mrlewanski skriver, at det ser rigtig skidt ud for Brumado, men Kaba er på højt niveau. Noerum at Brumado er tæt på en katastrofe. Enig, du kan ikke tages til indtægt for andet end dit udsagn "at det bare ikke er godt nok" med Brumado.

De konklusioner drager I på baggrund af at Brumado havde - og her er vi enige - en dårlig kamp mod Silkeborg, og du videre, at han til træning viser, at han mangler at udvikle sig som afslutter. Det sidste må jeg bare takke for som en oplysning.

Brumado savner selvtillid pt., så ja det er pil ned i øjeblikket, men jeg forstår simpelthen ikke, at I føler behov for allerede at kaste så hård dom over ham. Han afslutter fx selvisk mod SIF, men det vidner da netop om, at han er en spiller, der er desperat efter at få scoret og higer efter vores og trænernes anerkendelse.

Brumado trænger mest af alt lige nu til vores opbakning og tillid. Jeg mener, hans præstationer (naturligvis dem tidligt på sæsonen) retfærdiggør begge dele fremfor vores spot og hån. Hvis han skal have en udleje, fint med mig. - Jeg ser det ikke som et nederlag, det virkede for Mabil, og det ligner, at det har rykket Mikael også.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: SL R12: Silkeborg - Midtjylland

Indlæg af TheLegend »

Jeg vil gerne hoppe med på Christians vogn. Jeg synes nogle af jer mangler nuancer.

Vi møder i Silkeborg et hold, som stiller sig helt tilbage, parkerer bussen, og smider nøglerne væk. Noget som stort set alle vi møder gør brug af, og det bliver bare aldrig nemme kampe. ALT initiativ er efterladt til os, og vi skal ALTID skabe kampene. Vi får mod Silkeborg ikke dirket op for dem i 1. halvleg, men forstår ikke rigtig jeres appeller i forhold til 2. halvleg, hvor man sidder på alt, og tilmed får skabt flere store chancer. (henvendt til jer der maler et billede af vi er helt væk, og der intet er at tage med fra kampen)

Vi spiller ikke altid super pænt, og jeg ville da også hellere have at vi klaskede Silkeborg, bundproppen i Superligaen, 0-4. Men vi vinder (fortjent) 2-1 mod desperate modstandere, hvilket er acceptabelt. Og forfanden hvor ser tabellen bare dejlig ud lige nu, i en sæson hvor alle havde skudt FCK til at vinde med kæmpe forspring. Lad os nyde det!

Besvar