SL R10: FC København - FC Midjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Steffen am »

Som jeg har forstået de over ordnede retningslinjer, er der jo kun de 4 situationer.
- Mål/ikke mål
- straffe/ikke straffe
- Tvivl om direkte rød kort
- Forkert indentitet

Så hvis vi tager stemplingen, skal dommerne vurdere at der er en risiko for at det er direkte rødt, og så kan han se den igennem og bagefter give gult. Men hvis han dømmer ingenting eller gult i første omgang, er der intet at gøre. Så dommeren har stadig meget at kunne sige, men man kunne da håbe at VAR kunne have hjulpet dommeren i flere situationer i går.

Er meget pro VAR, glæder mig til det kommer, men vi skal nok passe på med at forvente for meget. Det vil stadig være dommerskøn hvad der skal kigges på + diverse børnesygdomme, der vil være i systemet.

Undrer mig over hvis man bruger 15 mio på VAR, eller hvad det nu koster, men vi stadigvæk har amatør dommere.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Steffen am skrev:
23. sep 2019, 15:11
Som jeg har forstået de over ordnede retningslinjer, er der jo kun de 4 situationer.
- Mål/ikke mål
- straffe/ikke straffe
- Tvivl om direkte rød kort
- Forkert indentitet

Så hvis vi tager stemplingen, skal dommerne vurdere at der er en risiko for at det er direkte rødt, og så kan han se den igennem og bagefter give gult. Men hvis han dømmer ingenting eller gult i første omgang, er der intet at gøre. Så dommeren har stadig meget at kunne sige, men man kunne da håbe at VAR kunne have hjulpet dommeren i flere situationer i går.

Er meget pro VAR, glæder mig til det kommer, men vi skal nok passe på med at forvente for meget. Det vil stadig være dommerskøn hvad der skal kigges på + diverse børnesygdomme, der vil være i systemet.

Undrer mig over hvis man bruger 15 mio på VAR, eller hvad det nu koster, men vi stadigvæk har amatør dommere.
Der har ikke været nogen snak om at alle dommerne skal være fuldtidsprofessionelle, så det tror jeg ikke de ændre på. Det bliver også spændende hvem der skal sidde ude i vognene. om det skal være gamle topdommere eller 1. divisions dommere. Forhåbentligt tager Leander det op i hans kommende podcast på Mediano, så vi kan blive lidt klogere.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Steffen am »

Der er ikke nogen der har lavet et klip, GIF eller meme over Kaba der hopper, og FCK's spillere der falder som kegler?

Flyveskallen fik gult kort,
men stempling og spark i maven blev vel ikke dømt noget på?
Ved vi om disciplinærudvalget selv kan tage den op, eller om det kræver FCM indgiver protest,
eller nogen der har styr på evt. efterspil i forhold til karantænepoint?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
24. sep 2019, 17:00
Der er ikke nogen der har lavet et klip, GIF eller meme over Kaba der hopper, og FCK's spillere der falder som kegler?

Flyveskallen fik gult kort,
men stempling og spark i maven blev vel ikke dømt noget på?
Ved vi om disciplinærudvalget selv kan tage den op, eller om det kræver FCM indgiver protest,
eller nogen der har styr på evt. efterspil i forhold til karantænepoint?
Jeg tror ikke det er situationer disciplinærudvalget tager op. Finder det utænkeligt. Kun hvis man finder at der er tale om et bevidst spark i maven eller stempling på Evander og Kehlet siger han ikke kunne se hændelsen, men det kan der næppe være her.
Det er vist bare med at komme videre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
24. sep 2019, 17:13
Steffen am skrev:
24. sep 2019, 17:00
Der er ikke nogen der har lavet et klip, GIF eller meme over Kaba der hopper, og FCK's spillere der falder som kegler?

Flyveskallen fik gult kort,
men stempling og spark i maven blev vel ikke dømt noget på?
Ved vi om disciplinærudvalget selv kan tage den op, eller om det kræver FCM indgiver protest,
eller nogen der har styr på evt. efterspil i forhold til karantænepoint?
Jeg tror ikke det er situationer disciplinærudvalget tager op. Finder det utænkeligt. Kun hvis man finder at der er tale om et bevidst spark i maven eller stempling på Evander og Kehlet siger han ikke kunne se hændelsen, men det kan der næppe være her.
Det er vist bare med at komme videre
Med kampen på afstand er den mest frustrerende Sotirios stempling imo. Vammel aktion, der klart ligner et bevidst forsøg på at forårsage skade/smerte på en anden spiller og intet som helst andet.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Steffen am »

Ja har i nok ret i.

Der er noget sportsligt/sportslig fairness, og så er der konkurrence delen.

Rent fairness, vil jeg fastholde man både kan fastholde karantæne dage til Fischer, Soteriu og Nelsson, men er nok Soteriu der er størst chance for bliver taget op og gjort noget ved, og rent konkurrencemæssigt den spiller der gør den mindste forskel, eller måske endda en fordel for FCK at få ham booket.

Rent forboldlovtekst spørgsmål.

Er blevet fortalt man kan få gult kort for at gestikulere kort til dommeren. Zeca gør det et par gange, han burde også have været udvist så, eller?

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af hviid »

Sotirios er ude af balance i situationen efter en duel med Kaba, så det er sikkert blevet vurderet af dommeren, at det ikke var forsætligt at træde på Evander. Og vil vel også være ret dumt af Sotirios at stemple Evander forsætligt, når han i forvejen havde gult. Synes ikke at dette var en decideret fejldom.

Nelssons spark i maven på Andersson var dog en klar dommerfejl, men den ville sikkert også kun have været til gult, hvis den var blevet dømt.

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Eponaj »

Steffen am skrev:Der er ikke nogen der har lavet et klip, GIF eller meme over Kaba der hopper, og FCK's spillere der falder som kegler?
Den situation morede også mig gevaldigt! Jeg håber virkelig den bliver lavet som GIF :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Steffen am »

Jeg ville prøve at se kampen igennem igen, men kampen var så kun tilgængelig i 48 timer, så blev kun 2. halveg.

Nu går jeg måske lidt for meget op i retfærdighed, og af samme grundt var det nok fint at det ikke var mig der skulle give interview efterfølgende, som Priske gjorde så smukt.

Der er jo selvfølgelig en risiko for at være biased, men hold da op det var vildt.
For at prøve at balancere det, undrer jeg mig måske lidt over Frank ikke fik et gult, som ville være det, der havde givet mest mening.

Nu har jeg smidt mine noter nedenunder, ved ikke om folk gider at læse det. Hvis jeg skal fremhæve noget,
overrasker det mig lidt i forhold til da jeg så kampen i real tid:

- hvor tydeligt Fischer gik efter manden og ikke efter bolden i 58
- Hvor meget Papa faktisk skubber Kaba på hjørne i 67. Ville nok være i den tynde ende, og der er andre der er større. Men kan godt forsvares.
- Hvor tynde kortene er til både Mabil, Joel og Evander.
- Hvor bitter jeg havde været hvis Bendter havde scoret i 94, hvor dommeren ikke dømmer frispark på Brumado.

Tog lige lidt noter på minutter
48 Anderson sparket ned i maven.
54 Soteriu stempling Evander
58 Fischer tager ben på Frank, klart går efter manden
60 Tydeligt snydt for hjørne
62 Fischer har hånd på bolden i feltet
63 FCK hiver Kaba ned og FCK får frispark
64 Evander får god afslutning på mål, men bliver dømt frispark fordi en FCK spiller falder
For blodtrykkets skyld, fint at Evander brændte
67 Hjørne går til Kaba på indersiden af stolpen, Papa skubber med strakte arme, kan også give straffe.
67 FCK får frispark fordi de mister bolden?
69 Kaba spiller med hvide kegler - Meget "GIF venligt"
69 Santos vælter frontalt ind i Nicoalaisen uden det giver noget (ok, svær at dømme)
76 Mabil gult kort for at holde i Falks arm, selv Werge har svært ved at se det kan give gult.
77 Gult kort til Joel. Svært ved at se den tackling er hårdere end resten af kampen?
80 Papa skubber Isaksen i ryggen i feltet
84 Bendter vil bryde og tager armgreb på Frank. HVIS Joel og Mabil skulle have gult, skal dette også.
89 Andet gult til Mabil. Godt nok også tyndt gult kort, men kan selvfølgelig i lovbogen forsvares
90 Stadig forundret over hvordan dommeren kan finde 3+7:40 min ekstra
92 Hvor er det fedt da Kaba går ind i mellem Stage og Frank, cool type.
92 Evander gult kort, fordi han står i vejen?
94 Bendter sætter fra på Brumado og kommer til godt hovedstød
97 FCK får et frispark som Frimann heller ikke kan se, hvor Kaba så får kort for brok

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Saemala »

Nogen af de ting du nævner, er jo helt i skoven.
Der er ikke i nærheden af straffe på det hjørne i 67. minut. Som i aldrig nogen sinde ville den kunne forsvares.

Bendtner hopper bare tidligt. Han sætter ikke af på Brumado, eller holder ham nede. Ikke engang tæt på frispark.

Mabil får jo det første gule, fordi han allerede var på grænsen til gult inden. Det andet gule er klokkeklart. Han får lige fat i trøjen og hiver Daramy ud af balance. Han stoppede en livsfarlig kontra, der snildt kunne have kostet os ét point.

Dommeren var elendig, men ingen grund til at opfinde flere forseelser, bare for at føle sig mere uretfærdigt behandlet.
Høvdingen af Herning

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af mousebreaker »

@Steffen
Kampen er slut for længe siden
Alle ved Kehlet dømte ensidigt FCCs vej. Inkl deres fans som har været meget ærlige omkring det. Vi havde haft en god chance for at være foran med 7 hvis det ikke var for den dommerpræstation. Uheldigt ja, men set over sæsonen har vi ikke just været uheldige.
Tør øjnene og kom videre, der er snart en ny kamp at glæde sig til ;)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R10: FC København - FC Midjylland

Indlæg af Steffen am »

Jeg lytter og noterer ;)

Besvar