Brian Priske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Brian Priske

Indlæg af THenry »

Mit indtryk er, at sårene ikke er helet ift. Glen, selvom det kunne være fedt at få ham hjem.

Kuhn tror jeg ikke på (han har ikke bevist noget de seneste år), og Riemer i Brentford er vist rimelig meget FCK-mand, så af de nævnte navne tror jeg mest på Thomasberg.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Brian Priske

Indlæg af Danand123 »

Kan slet ikke se Glen retur med hans holdning til sin situation i 2015... og har han reelt kvalifikationerne? Men ok, han havde da krammet på Fcm i denne sæson.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Brian Priske

Indlæg af ABT »

Helt rigtigt at tage pengene og løbe mens man kan. Der er brug for kræfter ude fra, der kan ruske op i truppen og kulturen.

Spændende hvem man henter ind! Det kan umuligt være nordireren, KBB eller Dunken. Ej heller Disco...
/ ABT

Billede

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Brian Priske

Indlæg af 6256 »

Vi kan da nuppe Lars Friis og Polle i VFF, nu hvor de lige er rykket op.

Ellers håber jeg nok mest på noget udefra, der kan se med nye friske øjne på det hele.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Brian Priske

Indlæg af Stoffer »

Tillykke til Priske. Flot flot arbejde her. Han fortjener alt mulig ros.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Brian Priske

Indlæg af MFKM »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -er-prisen

1 million euro, jf. tipsbladet.

Prisen er lav, men man får selvfølgelig historisk set ikke ret mange penge for en træner. Samtidig begræder jeg ikke tabet af Priske så meget.

Jeg har anerkendt Priske for arbejdet og været en af dem der har taget ham i forsvar, når folk herinde har råbt på en trænerfyring, men samtidig er jeg overbevist om, at finder vi "den rette" så er det et punkt, hvor vi potentielt kan forstærke os betydeligt. Det bliver uhyre spændene!

Alt god vind til Priske, gennemført sympatisk mand, altid god og rolig i pressen. En smule kedelig - men det synes jeg ikke nødvendigvis er et kritikpunkt. Jeg ved ikke om jeg helst ville have en Priske eller en David Nielsen i pressen. Begge dele har sin charme, Priske passer nok bedst til et etableret tophold, imens en Glen/David passer bedre til udfordereren.

Jeg kunne sagtens se Priske få succes i udlandet og potentielt komme videre til endnu større adresser.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Brian Priske

Indlæg af ABT »

MFKM skrev:
29. maj 2021, 12:38
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -er-prisen

1 million euro, jf. tipsbladet.

Prisen er lav, men man får selvfølgelig historisk set ikke ret mange penge for en træner. Samtidig begræder jeg ikke tabet af Priske så meget.
Er prisen ikke ret habil, når vi snakker træner-transfer?

Til sammenligning havde Thorup en frikøbsklausul i Gent på 550.000 euro.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Brian Priske

Indlæg af tatoo »

Nu har vi chancen for nyt blod. Kan ikke forstå at Glen overhovedet bliver nævnt. Vi kan ikke bruge ham til en skid. Måske vi skulle hente Jacob Friis alt. En af de unge coming men fra Tyskland. Så vil vi også få tilført noget disciplin. Det er i mine øjne helt afgørende at vi henter en moderne træner. Glen, PS, Michelsen er jo ikke trænere der kan udrette noget i sl

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Brian Priske

Indlæg af Konsulen »

og afløseren bliver Bo Henriksen

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Brian Priske

Indlæg af tatoo »

Han er jo nok billig - håber han kan ruske op i truppen

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Brian Priske

Indlæg af Lupus1999 »

Bo Henriksen er den nye cheftræner.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Brian Priske

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
29. maj 2021, 13:46
Bo Henriksen er den nye cheftræner.
Jeg er i total chok :o
Har ventet lidt med at skrive her, fordi jeg gerne ville have vores sæson lidt på afstand, selvom jeg før sæsonen havde solgt den for sølv + CHL gruppespil, så var man jo lidt skuffet over det alligevel, mest af alt pga det kun var et point. Held og andet kunne ligeså godt have gået vores vej, bare se andensidste runde...

Man hvad sker der så? på meget kort tid har jeg overset Priske er væk og ingen mindre end Bo Henriksen som ny træner... Det er vel endnu mere overraskende end at vi ikke vandt guld. Jeg må indrømme jeg faktisk kiggede på datoen, bare for lige at være sikker på tiden på en eller anden måde havde ført mig til 1. april.


Synes faktisk det er spændende, tror Bo Henriksen kan passe godt ind i vores klub. Bliver meget spændende at se om det ændre på nogle af vores taktiske tilgange. Men se det lige for jer. Bo Henriksen som Mester i 2022 med FCM. Det kunne blive noget af en begivenhed og overskrift! Jeg tror på det kan lykkes, synes han virker meget fodbold kompetent både taktisk og i forhold til mandskabspleje.

Hvad bliver det næste? får vi nogle helt uventede spillere? (måske kampen om 2 timer kan hjælpe lidt med det, hvis udfaldet bliver godt for os)

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Brian Priske

Indlæg af ChristianJ »

BT kommer med lidt mere kontekst her: https://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjy ... ben-venter

I store træk, tror jeg det varsler en ny stabs struktur omkring holdet. Man vil nok forsøge at bygge de taktiske kundskaber længere ned i staben, og så primært have en god mandskabsbehandler som frontfigur. Jeg er en anelse chokeret, men sidder også med et lille smil, fordi jeg tror faktisk det kunne blive rigtig godt. Jeg er spændt på hvad det betyder for Bach og så vidt også Duncan, for hvis det er øget faglighed man vil have, så er de jo begge ret grønne. Mon ikke hele setuppet omkring Bo er totalt ændret om et par måneder.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Brian Priske

Indlæg af MFKM »

Jeg kan godt mærke stemningen på særligt twitter og bold.dk er i den negative retning i forhold til Bo Henriksen. Jeg er dog ikke så negativ.

For det første mener jeg, at man skal passe på med at vurdere Bo bare som en "Brøleabe" fordi det er det man ser udad til. Ret beset er der ingen af os der kender hans taktiske egenskaber og på nogen måde kan bedømme dem. Ja, han spillede simpelt med Horsens, men det var fra et lavt budget og skabte dem fantastiske resultater. Det er for simpelt at tro man kun kan være dygtig til en ting.

Var det primitivt og "let" taktisk løsning og udtryk for han ikke evnede andet? Eller var det en taktisk genistreg, der gav de bedste resultater muligt med materialet?

Det jeg dog tror alle kan se er, at han har været fantastisk til mandskabsbehandling. Den har vel nok ikke været set bedre i superligaen nogensinde. I Horsens gjorde han det med en primært dansk/skandinavisk trup, krydret med en håndfuld udlændinge. Nu skal han gøre det med en international mikset trup. Det bliver spændene.

Det kan virkelig blive fugl eller fisk, at se hvordan spillere som Sisto, Evander og Kaba vil reagere på en mand som Bo. Accepterer og elsker de ham, så kan det blive fantastisk. Går de skævt af hinanden kan det blive en katastrofe.

Også uhyggeligt spændene hvad der skal ske med trænerstaben fremover, jf. BT's udlægning. Jeg har ikke indtryk af at hverken Bak-Bach eller Duncan er dem der trak det tungeste læs taktisk. Jeg kunne forestiller mig man beholdte Bak-Bach i superligastaben, Duncan blev spredt ud på superliga/akademi som angrebstræner og vi så bliver suppleret af en mere taktisk assistent ala Ruben Selles (Uden på nogen måde at tro det er ham vi henter).

Jeg er positiv - om ikke andet har vi som minimum fået en af de mest underholdende trænere i superligaen - det giver lidt kolorit på tilværelsen. Et punkt Priske ikke har shinet på. Det var uventet, men fedt!

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Brian Priske

Indlæg af Danand123 »

Salget af Priske er nu bekræftet af klubben. Men de skriver, han har været i spidsen for holdet i godt to år. Vel ikke helt rigtig. Kenneth Andersen trådte tilbage i august 2019...

Besvar