Brian Priske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Brian Priske

Indlæg af FCM2000 »

Jeg er ganske enig med JBT.

I et indlæg jeg havde efter sidste kamp, forudsagde jeg, at det eneste rigtige for Priske og FCM var at han skulle videre i teksten, at han var en færdig mand i FCM :-)

man kan sige, at selv en miniputtræner kunne få succes med det hold i medvind.

Faktum er og var, at Priske dumpede i han første krise i FCM.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Brian Priske

Indlæg af EsbenVest »

JBT skrev:
6. jun 2021, 09:24
EsbenVest skrev:
6. jun 2021, 09:15
JBT skrev:
6. jun 2021, 08:52
Jeg husker, at nogen skrev at en fyring var det rene utopi og uhørt. At det aldrig skete i nogen klubber nærmest, efter et mesterskab osv.
Det er et meget mystisk indlæg af JBT, det her. Der står jo helt tydeligt i artiklen, at det ikke handlede om Priskes resultater eller præstation som træner, men om, at Priske ville skifte væk fra FCM, fik nej til det, og at der derfor kom en konflikt mellem Priske og ledelsen.
Nu skal man jo ikke tro på alt der står - self har det handlet om resultaterne.
Jeg har ikke én eneste grund til at tro mere på dig end sportsjournalister, der har undersøgt sagen. Så dine kommentarer fremstår som rent gætværk.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Brian Priske

Indlæg af JBT »

EsbenVest skrev:
6. jun 2021, 12:27
JBT skrev:
6. jun 2021, 09:24
EsbenVest skrev:
6. jun 2021, 09:15


Det er et meget mystisk indlæg af JBT, det her. Der står jo helt tydeligt i artiklen, at det ikke handlede om Priskes resultater eller præstation som træner, men om, at Priske ville skifte væk fra FCM, fik nej til det, og at der derfor kom en konflikt mellem Priske og ledelsen.
Nu skal man jo ikke tro på alt der står - self har det handlet om resultaterne.
Jeg har ikke én eneste grund til at tro mere på dig end sportsjournalister, der har undersøgt sagen. Så dine kommentarer fremstår som rent gætværk.
Jeg tror nu deres grundlag for dette, hverken er større eller mindre end dit og mit. De har ikke fået mere at vide, end hvad andre kan se og høre på vandrørene.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brian Priske

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:
6. jun 2021, 09:24
EsbenVest skrev:
6. jun 2021, 09:15
JBT skrev:
6. jun 2021, 08:52
Jeg husker, at nogen skrev at en fyring var det rene utopi og uhørt. At det aldrig skete i nogen klubber nærmest, efter et mesterskab osv.

Nogen har vel blot mere fingeren på pulsen end andre indimellem.

Godt set af ledelsen, og at ingen meritter vedr gruppespil i Europa sikre en, et halvt år senere.

Man skal være vedholdende i præstationerne, og med fcm på nye hylder, må og skal det koste, at spille to pokaler væk og at det spilmæssige udtryk var helt i skoven for længe.
Det er et meget mystisk indlæg af JBT, det her. Der står jo helt tydeligt i artiklen, at det ikke handlede om Priskes resultater eller præstation som træner, men om, at Priske ville skifte væk fra FCM, fik nej til det, og at der derfor kom en konflikt mellem Priske og ledelsen.
Nu skal man jo ikke tro på alt der står - self har det handlet om resultaterne.

Det vil være helt latterligt hvis ledelsen vil være tilfredse med høsten, så det ligger implicit i det.

Hvis der er succes i klubben er der ingen grund til for ledelsen side at krakke et forhold- og hvis resultaterne var der - så skulle det være fra priskes side udelukkende.

Priske har en kontrakt at forholde sig til - stop den pigefornærmelse. Mange bække små giver en stor å.

Priske vil væk, spillet fungerer ikke, store egoer og slåskamp og udtalelser fra fx Kaba, Mabil, Anderson, sisto, Evander, Hansen

Det er naivt at tro at det faktum priske vil til Belgien, er eneste årsag.
Det er sgu med skyklapper på ikke at ligge to og to sammen når man spiller to historisk lette pokaler væk

Manden har ikke kunnet håndtere holdet, længere er den ikke
Nu gør ledelsen og Matthew Benham jo en stor dyd af at kigge på de underliggende data, og lade det være styrende. Det var det der reddede Thorups røv efter de første to rædselsfulde sæsoner vi havde under ham. Det er ikke to missede trofæer der ville være årsagen til en fyring. Skulle det være det rent sportslige, der skulle forårsage en fyring, så ville det være en længere nedgang på de parametre man måler på internt. Det vil jeg dog også tro kunne være tilfældet, for hold nu kæft hvor performede holdet ringe i foråret. Har kostet et 3 cifret millionbeløb og ikke i den helt lave ende, hvis vi kigger på den akkumulerede effekt over de næste 5 år, hvis vi ikke bryder seedningen og kvaller til EL+ i år.

Jeg er helt enig med din bemærkning om, at Priske tilsyneladende ikke har kunnet håndtere holdet. Skriver tilsyneladende, fordi de forskellige sager der har været, jo er blevet flot lukket ned.
Det er i modgang fårene skilles fra bukkene. Den prøve bestod han ikke. Nu må vi se hvad han er lavet af i Belgien.

Man skal altid være kritisk overfor det man læser i avisen. Tror dog BT har kilderne på plads, og jeg bider mærke i, at der er 3 journalister på sagen. Det lyder bestemt også plausibelt, at Priske og Steinlein har fået kurrer på tråden, hvis Priske er blevet tøsefornærmet over ikke at få skiftet ført igennem. Husk på, at vi VED at Priske ikke har FCM i hjertet, men at det mere var et arbejde for ham (fair nok), ellers var han aldrig skiftet til FCK dengang. Det er ambitionerne der driver værket, og Steinlein kom i vejen, da han var nødt til at agere for klubbens bedste.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brian Priske

Indlæg af Ravnen »

Mon ikke pressen pisker det her lidt op. Jeg har svært ved at tro at Priske skulle være så urealistisk. Vi gav ham chancen som cheftræner. Med den profil sådan en stilling skal have, så står man ikke og vil afsted efter et år, så ved man godt at det hele skal passe før det kan lade sig gøre. FCM sendte også Thorup afsted da pengene passede. Så mon ikke vi lige skal vende skråen og tage pressens skriverier med et gran salt?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brian Priske

Indlæg af Steffen am »

Der er noget interessant her, og vi kommer desværre nok næppe til at kende den fulde sandhed, og vi ender nok også med at tro på forskellige ting, men vi kan selvfølgelig gøre vores bedste for at kredse os ind.

I et interview til den sidste eller anden sidste kamp siger Steinlein at man ikke er tilfreds med de underliggende parametre. Undre mig faktisk over at det interview ikke har fået mere opmærksomhed. Jeg forstod det sådan at man ikke er tilfreds, og prøver at være ærlig omkring situationen, men ikke nødvendigvis skyde efter træneren, i hvert fald ikke i en grad hvor der ikke er tillid, men selvfølgelig at der er noget der skal rettes op. Jeg forstod det også som der var noget snor efter det første mesterskab og champions league.
I bagklog skabens klare lys, kan det selvfølgelig også have været en forvarsel omkring at træneren ikke er fredet, og det kan skride til afskedelse.

Men som mousebreaker og EsbenVest er inde på, mener jeg baseret kun på det sportslige at det vil være fjollet at fyre Priske.
Men hvis der har været en konflikt er det jo lige meget. Riddersholm stoppede også på toppen. Kuhn blev fyret i Sverige efter at være blevet svensk mester, og Ove P. blev fyret i Hobro da de lå nr. 1 i 1. division.

Som tingene har udviklet sig, ved vi selvfølgelig heller ikke om trænerens ærgelse eller mistet fokus har kostet på banen, men har da før set at en skuffet træners hold falder lidt i kadence, men det er spekulationer. Spillerne må i hvert fald bære en del af skylden for at mangle sult mod de mindre hold.

I forhold til konflikt i truppen, den er svær. Også meget muligt at Brian kunne have håndteret det bedre, men kampene kom også tæt, og han har også tidligere sagt ærligt nok, at når der er 24 kampe på 100 dage (gange 2), er der desværre bare mindre tid til truppleje. Måske assistenter skulle have været der mere, måske BS? Måske det er nogen svære spillere at have med at gøre. Vi har jo en relativ bred trup med mange dygtige spillere, som heldigvis alle vil spille og hjælpe holdet (og sig selv).
Som Troels Bech sagde i en podcast. Midtjylland har kvalificeret sig til det næste niveau af problemer.
Havde Priske bedt om Sisto og Lössl? Det ved vi ikke, men nok næppe. Skal han have skylden, tja.. måske delvis.

Det har også været en skør sæson. Det er vel egentlig gået ok til trods for manglende tilskuere, og måske andre hold er mere ramt af det end FCM. Men det meget tætte kampprogram, og så et hold med mange udlændinge, der måske ikke har været hjemme i lang tid. Mener bl.a. Mabil ikke har været hjemme i næsten 2 år, og heller ikke har haft ferie. Man kan da godt forstå hvis det kan gøre noget ved et menneske. Og måske i forhold til manglende ferie og rejserestriktioner, er det ikke kun en fordel at vi nu er blevet et af de hold der har mange internationale spillere og truppen skal rumme kultur fra 6 forskellige kontinenter.

Og ja, jeg var en af dem der sagde at det var useriøst at snakke omkring trænerfyrring, og i hvert fald med isoleret fokus på det sportslige.
Og det står jeg ved.
Forrige sæson var tænkt som en semi mellemsæson, men hvor vi præstere virkelig flot, og i Priskes første sæson.
SÅ her i 2. sæson præstere vi virkelig flot i Champions League, og er endda herbmeister, men falder desværre i kadence i 2021.

Men det første mesterskab og Young Boys og Slavia Prag kampene, er altså stadig noget der står og skinner pænt i Midtjyllands historie fremover, og som normalt vil give lidt snor til en træner.
Synes også vi skal huske hvor tæt vi egentlig var på. Vi underpræsterede desværre markant i mod Sønderjyske, Randers og Nordsjælland, men vi kun nogle meget hårde, måske endda forkert røde kort imod Brøndby og/eller FCK fra at genvinde mesterskabet, og være det første hold fra provinsen siden 70'erne til det. Lige nu er det så fucking ærgerligt det ikke skete, og heller ikke for at forsvare holdet, for det var en underpræstation, men for at have det med.

Nu skal man jo ikke nødvendigvis sammenligne 1:1.
Jeg er ret begejstret for Bo Henriksen, og ret positiv og glæder mig til 2021/2022 starter igen, og overbevist om at det bliver godt med BH.
Men min største bekymring er også forskellene fra Horsens. Ikke en dansk kultur, men en international kultur, klubsprog på engelsk og så væsentlige flere kampe, som gør den samme "trup-pleje" sværere. Og selvfølgelig hvordan man laver en "sund rotation" i holdopstillingen.
Der kan så også være et spørgsmål omkring de 5 udskiftninger bliver ved, men det er en anden snak.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brian Priske

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
6. jun 2021, 17:12
Mon ikke pressen pisker det her lidt op. Jeg har svært ved at tro at Priske skulle være så urealistisk. Vi gav ham chancen som cheftræner. Med den profil sådan en stilling skal have, så står man ikke og vil afsted efter et år, så ved man godt at det hele skal passe før det kan lade sig gøre. FCM sendte også Thorup afsted da pengene passede. Så mon ikke vi lige skal vende skråen og tage pressens skriverier med et gran salt?
Jeg er enig i, at man skal være kritisk overfor (sports)pressen, men jeg vil ikke afskrive det som dårlig journalistik. Det ville også være alt for ukritisk. Artiklen virker faktisk troværdig for mig.
For en uge siden skrev en Tattoo herinde, at Priske faktuelt stod til en fyreseddel, men har ikke kommenteret på det siden (mig bekendt). Måske en fejl fra hans side og hans kilde har bedt ham om ikke at sige mere? Om Tattoo har fået mundkurv på Eller ej, har dog ikke betydning for sammenhængen. Der er bare masser af røg, så mon ikke ser også er en brand et sted?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Brian Priske

Indlæg af JBT »

mousebreaker skrev:
6. jun 2021, 20:44
Ravnen skrev:
6. jun 2021, 17:12
Mon ikke pressen pisker det her lidt op. Jeg har svært ved at tro at Priske skulle være så urealistisk. Vi gav ham chancen som cheftræner. Med den profil sådan en stilling skal have, så står man ikke og vil afsted efter et år, så ved man godt at det hele skal passe før det kan lade sig gøre. FCM sendte også Thorup afsted da pengene passede. Så mon ikke vi lige skal vende skråen og tage pressens skriverier med et gran salt?
Jeg er enig i, at man skal være kritisk overfor (sports)pressen, men jeg vil ikke afskrive det som dårlig journalistik. Det ville også være alt for ukritisk. Artiklen virker faktisk troværdig for mig.
For en uge siden skrev en Tattoo herinde, at Priske faktuelt stod til en fyreseddel, men har ikke kommenteret på det siden (mig bekendt). Måske en fejl fra hans side og hans kilde har bedt ham om ikke at sige mere? Om Tattoo har fået mundkurv på Eller ej, har dog ikke betydning for sammenhængen. Der er bare masser af røg, så mon ikke ser også er en brand et sted?

+1

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brian Priske

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror også de to ting er separate. Altså tanken om Brian Priske var blevet sur over ikke at få lov at skifte klub tidligere, og det andet muligheden for at han kunne være blevet fyret efter den afslutning på foråret.

Jeg tror ikke Priske ville blive sur over ikke at kunne skifte når han selv havde lyst. Det kræver simpelthen mere professionalisme at være cheftræner på det her plan. Han vidste godt at han ville få lov, før eller siden.

Men jeg er ikke afvisende overfor at Steinlein og co. blev reddet af gongongen da Antwerpen henvendte sig, der var tegn i sol og måne på at foråret ikke havde det niveau der blev forventet. Vi kunne alle se det, der var synlig uro i truppen. Noget skulle ske.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Brian Priske

Indlæg af Stoffer »

ABT skrev:
6. jun 2021, 08:35
Stoffer skrev:
31. maj 2021, 08:48
tatoo skrev:
31. maj 2021, 08:41
Nu ved jeg ikke hvor længe der har været interesse for Priske fra Belgien, men fakta er at han var blevet fyret hvis ikke han var blevet solgt. Så mon ikke der bliver rokeret godt og grundigt i staben idag.

Det kan jo godt tænkes at Priske har været medansvarlig for de pauvre indsatser qua styring af omklædningsrummet.
ahva? Har du en kilde på det faktum?
Den viste sig at holde stik...:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... konflikter
props til tatoo

Jeg synes, der er flere gode overvejelser i tråden. Det er en kompleks fortælling Priske efterlader.

Besvar