SL R9: Lyngby - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Vi har skabt en friløber til Andersson, et frit hovedstød til Kaba på bagerste stolpe, en fumle situation med Mabil på stregen udover målet. Imponerende vi har skabt så meget med så lidt flow i spillet.

På trods af at ingen af spillerne har spillet op til sit topniveau, så er vi klart det bedste hold i stiv modvind. Jeg tror på spillerne begynder at finde hinanden i 2. Halvleg og vi tager en sikker 3-0’er, med en kasse fra Kaba og en fra Evander på straffe.

blackfcm1
Indlæg: 43
Tilmeldt: 1. sep 2019, 10:42

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af blackfcm1 »

Konsulen skrev:
15. sep 2019, 14:51
Anderson og Andersson er de svage led på dette hold. Andersson har ikke vænnet sig til den ændrede rolle i forsvaret, og Anderson tager jo ikke spillet seriøst - han tror han kan spille med en “fissefod”, men har jo ikke teknik til det
Nej nej nej nej.🤦🏻‍♂️. fair nok det er din mening, men Andersson har gjort det fint indtil videre og det samme har Anderson, Anderson burde ha’ afsluttet den chance han fik, men det er fantastisk at se at Marcodens fik lige den assist, det er det eneste man har set til ham i kampen næsten. MDH burde slet ikke spille kampen..

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Mazower skrev:
15. sep 2019, 14:59
Vel en nogenlunde 1. halvleg. Men vi sløser for meget og virkelig ikke rigtigt oppe i omdrejninger.
Evander fungerer desværre ikke særligt godt i den mere defensive rolle. Han kommer for langt fra modstandermålet. Det er hvert fald tydeligt, at de omvendte trekant ikke sidder lige i skabet og at rollefordelingen ikke er så klar, som når vi har Sparv med. Han må gerne blive klar til næste weekend.
Man kunne sagtens forestille sig at Sparv kun har været småskadet og kunne have spillet hvis det var FCC vi skulle møde. Nu er det i stedet næste runde og så tager man ikke risikoen og giver ham en ekstra uges pause
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

blackfcm1
Indlæg: 43
Tilmeldt: 1. sep 2019, 10:42

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af blackfcm1 »

Framragende af Mikael Anderson, fantastisk aflevering og fantastisk mål!

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg går snart amok på Onyeka! Det er 2. Gang han giver en kontra væk fordi han tror han er bedre på bolden end han er. Lav nu for helvede da bare en simpel aflevering!!!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Flot hovedstød af Erik.
Fornuftige udskiftninger
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Kan vi få en scoring af Kaba eller Marcondes så ville det være super. De tørster begge eftr den succes
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Hvorfor fanden giver dommeren Kaba et gult kort der. Det er jo helt vanvittigt. Han gør jo absolut intet der berettiger til et kort
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

MFKM skrev:
15. sep 2019, 14:59
Vi har skabt en friløber til Andersson, et frit hovedstød til Kaba på bagerste stolpe, en fumle situation med Mabil på stregen udover målet. Imponerende vi har skabt så meget med så lidt flow i spillet.

På trods af at ingen af spillerne har spillet op til sit topniveau, så er vi klart det bedste hold i stiv modvind. Jeg tror på spillerne begynder at finde hinanden i 2. Halvleg og vi tager en sikker 3-0’er, med en kasse fra Kaba og en fra Evander på straffe.
Godt ramt,,, :)

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Solid professionel sejr, hvor der aldrig var tvivl om resultatet. Vi er stadig 10-20% fra vores top niveau, men med MDH og Marcondes som nye i start 11-eren og en ny position til Evander skaber vi en fornuftig mængde chancer.

Hvis vi så lægger 10-20% på til på næste søndag, så kan det blive rigtigt stort.

Evander har et par rigtigt stærke hjørnespark i dag, hvor det ene af dem resulterer i mål. Kunne være godt hvis han kan komme tættere på JP’s tidligere niveau.

Vi ligger altså med uhørte 25 point efter 9 kampe - det er en vanvittig præstation! Det burde udløse en kæmpe eufori, alligevel føler jeg at vi alle inkl. Mig selv sidder lidt tilbagelænet uden at være begejstret. Vi burde være helt oppe at køre.

En sejr over FCK på næste søndag, så tror jeg vi får tændt en gnist og tro hos fansene, hvor vi kan begynde at få udsolgt på hjemmebane mod de mindre hold og et kæmpe type omkring klubben - af den grund, lige så meget som for de 3 point, er kampen på søndag så uhyre vigtig!

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Fordelen med Marcondes på den plads i stedet for Evander, er at det er lidt som at spille med to angribere, hvor Evander går mere tilbage i banen så fylder Marcondes mere fremad. Men mod FCK er Sparv forhåbentlig klar igen, og så skal Priske træffe et valg og det ender nok med Marcondes i stedet for Anderson på kanten og Evander frem igen.

Det her kunne sagtens have været en svær kamp. Andre hold har haft det svært ude mod Lyngby. Men vi gør det så godt og har så meget kvalitet at vi vinder den uden problemer. Jeg synes vi har al mulig grund til optimisme, det eneste jeg savner er at Kaba får gang i scoringen, ret beset var kampen i dag hans dårligste (og den var slet ikke dårlig ;-) ) men han skaber meget plads til de andre.

Nøglekamp i næste runde...

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Dejligt med en 3-0 sejr. Jeg synes nu ikke den var så sikker som cifrene antyder. Der er vist bare ingen lette hold tilbage i ligaen, se bare på Hobro som lige nu er foran mod FCK.

Optur:
Mikael, han vil noget offensivt og lykkes ofte med det. Ikke med alt og der er plads til forbedringer, men igen gør han bare en forskel for holdet.
Mabil, en af goderne bag den nye formation. Han udviser glæde og gejst og så kæmper han for holdet.

Det bliver så spændende mod FCK på søndag. Mister de point i dag, er der virkelig pres på dem.

blackfcm1
Indlæg: 43
Tilmeldt: 1. sep 2019, 10:42

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af blackfcm1 »

Ravnen skrev:
15. sep 2019, 16:57
Fordelen med Marcondes på den plads i stedet for Evander, er at det er lidt som at spille med to angribere, hvor Evander går mere tilbage i banen så fylder Marcondes mere fremad. Men mod FCK er Sparv forhåbentlig klar igen, og så skal Priske træffe et valg og det ender nok med Marcondes i stedet for Anderson på kanten og Evander frem igen.

Det her kunne sagtens have været en svær kamp. Andre hold har haft det svært ude mod Lyngby. Men vi gør det så godt og har så meget kvalitet at vi vinder den uden problemer. Jeg synes vi har al mulig grund til optimisme, det eneste jeg savner er at Kaba får gang i scoringen, ret beset var kampen i dag hans dårligste (og den var slet ikke dårlig ;-) men han skaber meget plads til de andre.

Nøglekamp i næste runde...
Synes bestemt ikke at Anderson skal fjernes fra start 11, efter de her kampe osv. Han fortjener den plads. Og at høre på kommentatorerne de mener at han var en af de bedste i dag.
Selvom man ikke kunne se noget af Marcondes i første halvleg udover den assist.. så er jeg slet ikke overbevist om at han tager pladsen i stedet for MA. Drengen har vist at han ejer den plads lige pt. Marcondes kan spille den plads har gjorde i dag, ellers så er det bænken for mit vedkommende.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
15. sep 2019, 15:54
MFKM skrev:
15. sep 2019, 14:59
Vi har skabt en friløber til Andersson, et frit hovedstød til Kaba på bagerste stolpe, en fumle situation med Mabil på stregen udover målet. Imponerende vi har skabt så meget med så lidt flow i spillet.

På trods af at ingen af spillerne har spillet op til sit topniveau, så er vi klart det bedste hold i stiv modvind. Jeg tror på spillerne begynder at finde hinanden i 2. Halvleg og vi tager en sikker 3-0’er, med en kasse fra Kaba og en fra Evander på straffe.
Godt ramt,,, :)
Mjah, jeg kalder det ikke en friløber (flueknepperi måske) når manden aldrig har haft bolden under kontrol (og heller ikke får afsluttet). Det var en ganske pæn chance men målmanden kommer flot og hurtigt ud og jeg synes egentlig at MA gør hvad han kan og skal, men keeperens flotte spil gør at man stort set aldrig vil score i den situation. Godt lukket af må man sige. Graulund sagde at det var et dårligt touch fra MA og han burde have scoret, men Graulund siger så meget uintelligent.

Anden halvleg var bedre og helhedsindtrykket er en god indsats men der er godt nok meget at arbejde med. Niveauet skal hæves mod FCC, men det samme vil deres tilhængere også sige om deres hold.

Mit gæt er at vi får den højeste xG vi har haft i denne sæson og det er positivt/tiltrængt. Vi mangler at få Kaba frem til lidt større chancer og gerne langs jorden. Hans hovedstødsafslutninger synes jeg har efterladt meget tilbage at ønske men udover det har han gjort et stærkt indtryk
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R9: Lyngby - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

MFKM skrev:
15. sep 2019, 16:00
Vi ligger altså med uhørte 25 point efter 9 kampe - det er en vanvittig præstation! Det burde udløse en kæmpe eufori, alligevel føler jeg at vi alle inkl. Mig selv sidder lidt tilbagelænet uden at være begejstret. Vi burde være helt oppe at køre
Tror jeg godt jeg kan svare på. Mon ikke de fleste godt ved at spillet har været skidt det meste af vejen og at vi har været ret heldige med at få resultaterne. Sådan noget varer bare ikke ved, som vi også så i 16/17 sæsonen hvor vi fik en næsten identisk start. Vi har dog fået pointene og spillet er siden Priske trådte til i bedring. Der er absolut grund til optimisme og måske endda eufori hvis vi kan nappe en sejr i parken
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar