SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Ravnen »

Fed sejr og dejligt at komme på 1. pladsen! :-D

Vi var med afstand bedst, men vi burde have lukket kampen med en 2-0 scoring.

Hold da op Brøndby er dårlige.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Benzo »

Acebone skrev:
1. sep 2019, 20:46
Kabas dårligste kamp i FCM-trøjen?
Skal lige siges jeg ikke så anden halvleg, men studsede da lidt over at Kaba bliver kritiseret her i tråden, mens han af Tipsbladet bliver kåret til FCMs bedste..
Af det jeg så, blev jeg endnu engang imponeret af Kabas kropsstyrke og udfordringsiver, hvis han bliver lidt mere kynisk er det en spitzenklasse angriber vi har fået fat i dér.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Stoffer »

Benzo skrev:
2. sep 2019, 07:11
Acebone skrev:
1. sep 2019, 20:46
Kabas dårligste kamp i FCM-trøjen?
Skal lige siges jeg ikke så anden halvleg, men studsede da lidt over at Kaba bliver kritiseret her i tråden, mens han af Tipsbladet bliver kåret til FCMs bedste..
Af det jeg så, blev jeg endnu engang imponeret af Kabas kropsstyrke og udfordringsiver, hvis han bliver lidt mere kynisk er det en spitzenklasse angriber vi har fået fat i dér.
Spørgsmålet er, om man skal måle ham på det talent (og potentiale) han unægteligt har -som Tipsbladet gør - eller om man skal måle ham mere snævert på hans produktion - hvilket jeg blandt andet er efter.

Jeg forsøger ikke at sige, at han spillede dårligt - han gjorde mange god ting i hold up spil (hvilket Brumado også har gjort denne sæson for at være fair). Jeg konstaterer bare, at han ikke scorede, og han ikke var på enden af de par bolde som blev smidt hårdt ind foran kassen - til det sidste kan man sige, at kvaliteten af fx Dyhr indlæg ikke var optimal, og det er også sandt, men er det ikke netop forskellen på en god og topangriber, om de kan finde rum og mulighed for gode afslutninger (også på halvdårlige indlæg)? Det er slet ikke en stor sag, jeg tror på, at han får gang i målscoringen, jeg har nok bare svært ved at se forbi hans prisskilt pt.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Sniper »

Rigtig god sejr igår.
Spillet er blevet betydeligt bedre af formations skiftet, især den første halve time var fantastisk.
Defensivt ser det rigtig fornuftigt ud, vi holdt BIF fra de helt store chancer. Offensivt var det lidt so and so, vi producere chancer men ikke 100%s chancer og vi får ikke sat Kapa ordentligt op. Jeg synes vores indlæg i feltet er vores største mangel p.t, der er simpelthen ikke nok kvalitet eller ide i dem. Vi kunne dog have scoret et par stykker mere med lidt held. Evander havde ihvertfald to gode bud.

Hos de enkelte spillere er der flere med rigtig gode præstationer i min optik.

J.Hansen sikker både med hænder og fødder.

Dyhr har grebet chancen som jeg ser det, han er aggressiv og boldsikker og han kommer med i overlab. Og så elsker jeg det interview han gav til Boldsen efter kampen, der er sq krummer i den dreng.

Sparv spillede en god kamp, styrede midtbanen.

Frank spillede en af sine bedre kampe i denne sæson, håber han får et boost at hans Nigeria-udtagelse.

Erik-Scholz rigtig stærkt og stabilt. Super makkerpar.

Joel spillede faktisk en god kamp, brød flere angreb og kom med frem, men hans indlæg mangler kvalitet som jeg ser det.

Mabil var super spillende indtil han fik gult, så faldt han lidt i niveau men han er blevet endnu vigtigere nu hvor Wikheim er væk.

M.Andersson har jeg lidt svært ved at placere da han gør mange ting rigtig fint men synes også han mister for mange bolde, men han kan vise sig at være mere produktiv end Wikheim i det lange løb, ønsker mig dog en forstærkning på hans position.

Evander virker til at fungere fint på positionen men han skal mere på bolden og være bedre til at ligge sukkerballer i feltet. Elsker hans langskud men han rammer alt for sjældent målet. Han er dog altid med når vi bliver farlige og jeg tror han får en kongesæson i den nye opstilling.

Kapa viser igen hvor stærk han er og hans teknik fejler heller ikke noget. Vi får bare for sjældent ramt ham i feltet. I det hele taget har vi svært ved at få sat vores angribere i scoringspositioner. Han virkede en smule frustreret til tider og var træt til sidst. Måske Isaksen skulle have spillet ham istedet for Evander?!

Isaksen, uha den dreng er spændende, vidunderligt drev med bolden. Mistede bolden et par gange men fortsatte ufortrødent. Han bliver et stort salg på et tidspunkt. Med ham og Mabil til at dele pladsen er det én af vore bedst besatte pladser i min optik.

Cajuste havde ikke sit bedst indhop i sæsonen men rart at se ham på sin favorit position.

Brumado nåede ikke rigtig at gøre et indtryk.

Alt ialt en rigtig positiv kamp som giver forhåbninger for sæsonen, bliver et par vanvittigt spændende timer resten af dagen idag, det plejer ikke at være kedeligt at være Fcm’er på sidste transferdag.
Men at gå på landsholds pause som nr 1 er fantastisk og må give hele truppen og klubben et boost, fantastisk sæsonstart. Det burde ikke være muligt med den udskiftning vi har haft hen over sommeren.
Lykkedes vi med en enkelt forstærkning eller to i de sidste timer så ser jeg meget fortrøstningsfuld på fremtiden, eller ihvertfald endnu mere 😉

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
2. sep 2019, 07:47
Benzo skrev:
2. sep 2019, 07:11
Acebone skrev:
1. sep 2019, 20:46
Kabas dårligste kamp i FCM-trøjen?
Skal lige siges jeg ikke så anden halvleg, men studsede da lidt over at Kaba bliver kritiseret her i tråden, mens han af Tipsbladet bliver kåret til FCMs bedste..
Af det jeg så, blev jeg endnu engang imponeret af Kabas kropsstyrke og udfordringsiver, hvis han bliver lidt mere kynisk er det en spitzenklasse angriber vi har fået fat i dér.
Spørgsmålet er, om man skal måle ham på det talent (og potentiale) han unægteligt har -som Tipsbladet gør - eller om man skal måle ham mere snævert på hans produktion - hvilket jeg blandt andet er efter.

Jeg forsøger ikke at sige, at han spillede dårligt - han gjorde mange god ting i hold up spil (hvilket Brumado også har gjort denne sæson for at være fair). Jeg konstaterer bare, at han ikke scorede, og han ikke var på enden af de par bolde som blev smidt hårdt ind foran kassen - til det sidste kan man sige, at kvaliteten af fx Dyhr indlæg ikke var optimal, og det er også sandt, men er det ikke netop forskellen på en god og topangriber, om de kan finde rum og mulighed for gode afslutninger (også på halvdårlige indlæg)? Det er slet ikke en stor sag, jeg tror på, at han får gang i målscoringen, jeg har nok bare svært ved at se forbi hans prisskilt pt.
https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes for at undbygge min vurdering, der går modsat Tipsbladet.

Kaba med 0,36 xG. Det er ikke meget, og det kan ikke kun tilskrives manglende leverancer, eller at Isaksen vælger en (anden ligeså fri) løsning i en omstilling.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Benzo »

Ift prisskilt er jeg mere bekymret for Brumados end Kabas. Håber de bruger landskampspausen til at forbedre relationerne mellem wings/offensiv midt og angriber (medmindre Kaba skal afsted med landshold?).

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Vijen »

https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... gcFCmkKaIE

Ærgerligt, at der igen er problemer i forbindelse med en Brøndby kamp.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af THenry »

Benzo skrev:
2. sep 2019, 07:11
Acebone skrev:
1. sep 2019, 20:46
Kabas dårligste kamp i FCM-trøjen?
Skal lige siges jeg ikke så anden halvleg, men studsede da lidt over at Kaba bliver kritiseret her i tråden, mens han af Tipsbladet bliver kåret til FCMs bedste..
Af det jeg så, blev jeg endnu engang imponeret af Kabas kropsstyrke og udfordringsiver, hvis han bliver lidt mere kynisk er det en spitzenklasse angriber vi har fået fat i dér.
Synes han leverede en ganske fornuftig kamp. Vandt mange dueller og arbejdede hårdt for holdet, men han havde svære betingelser i går, da vores indlæg var svage. Dyhr kommer alene i en 3-4 gode indlægssituationer, hvor kvaliteten var for dårlig (fik høvlet bolden bag om mål et par gange). Generelt skabte vi meget lidt udover en stor kontrachance til Evander.

Jeg vil give Kaba et 7-tal for præstationen i går, men hvis man vurderer, at han har været bedre i de andre og få kampe, som han har spillet, så kan han jo godt have spillet både en fornuftig kamp, der samtidig var hans dårligste i FCM-trøjen :D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Steffen am »

Er ulvegraven ikke lidt negative?

Vi slog Brøndby og ligger nr. 1?

Er dog ikke uenig i at det bliver lidt for lidt i offensiven, under Kenneth Andersen var det ideløst igennem midten, nu formår vi da at spille bredt, men laver kun indlæg i en mellemhøjde, som oftest ikke rigtig bliver til noget, og man ikke helt ved hvad man skal gøre ved?

Vi fik dog vores mål på et indlæg, ja efter et fejlagtigt Brøndby indkast. Meget sjovt, når nu de ynder at drille med at have en indkasttræner.

Men fed kamp, og fedt at vi ligge på 1. pladsen nu :D

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
2. sep 2019, 16:41
Benzo skrev:
2. sep 2019, 07:11
Acebone skrev:
1. sep 2019, 20:46
Kabas dårligste kamp i FCM-trøjen?
Skal lige siges jeg ikke så anden halvleg, men studsede da lidt over at Kaba bliver kritiseret her i tråden, mens han af Tipsbladet bliver kåret til FCMs bedste..
Af det jeg så, blev jeg endnu engang imponeret af Kabas kropsstyrke og udfordringsiver, hvis han bliver lidt mere kynisk er det en spitzenklasse angriber vi har fået fat i dér.
Synes han leverede en ganske fornuftig kamp. Vandt mange dueller og arbejdede hårdt for holdet, men han havde svære betingelser i går, da vores indlæg var svage. Dyhr kommer alene i en 3-4 gode indlægssituationer, hvor kvaliteten var for dårlig (fik høvlet bolden bag om mål et par gange). Generelt skabte vi meget lidt udover en stor kontrachance til Evander.

Jeg vil give Kaba et 7-tal for præstationen i går, men hvis man vurderer, at han har været bedre i de andre og få kampe, som han har spillet, så kan han jo godt have spillet både en fornuftig kamp, der samtidig var hans dårligste i FCM-trøjen :D
Enig i det hele

Dyhr imponerer defensivt og hans ro. Indlæggene er dog for ringe. Jeg troede faktisk at han afsluttede på det ene af dem der røg et godt stykke over mål, men det var nok et indlæg. Der var ellers en masse medspillere i gode positioner i feltet i den situation (hvad der ellers manglede lidt). Jeg ser også helst Paulinho på banen igen fordi han er langt bedre offensivt og det er der skoen trykker lige nu. Paulinho har heller ikke spillet sig af. Jeg er godt klar over at med Paulinho på banen lægges der et større pres på specielt Scholz, Sparv og Frank for at dække bagrummet Paulinho efterlader af.

Kaba arbejder virkelig flot inde på midten og er svær at styre for modstanderne. Nu slap de ellers lige for Paul som de garanteret har ønsket sig længe, men så får vi bare en endnu mere fysisk stærk spiller ind som kan mere med bolden og tilsyneladende ikke har de samme problemer med flakkende albuer. Ærgeligt at vi ikke kan fodre ham med kvalitet. Savner at Evander forsøger stikningen lidt oftere og afslutter langt udefra lidt mindre.
Kaba tager nok heller ikke altid de forventede positioner i feltet. Ser frem til at de får opbygget nogle indbyrdes relationer. Det skal nok blive godt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Copenhagenwolf
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Copenhagenwolf »

Hvis man skal have den sidste rest af underholdning med fra kampen i søndags, kan jeg anbefale den nyeste udgave af Brøndby-podcasten Brøndby-lyd: https://soundcloud.com/user-96657238/brondbylyd-3-9-19

Lyt fra minuttal 59:50 og fem minutter frem.

Værten for podcasten - det er vel overflødigt at nævne at hun omtrent hvert kvarter fremhæver Brøndbys fans som noget helt særligt for Danmark, ja sågar Europa! (det er jo utænkeligt at vi andre brænder lige så meget eller mere for vores klub) - var i Herning for at dække kampen for Brøndby-fans.

Nå, men trunten er i den grad tøsefornærmet over FCMs håndtering af stort set alt omkring kampen. Ja, selv det at hun af en FCM-fan blev spurgt om hun kunne finde noget positivt at skrive, ser hun som en krænkelse. Herre Jemini!

Højdepunktet indtræffer da podcastens vært og tre mand store panel laver teenage tøsefnis og bræklyde som reaktion på FCMs nye hymne.

Podcasten bruger fem minutter på at være fornærmet - og slutter af med at opfordre FCM til at lade være med at være så fokuseret på Brøndby! Ha, haha - grotesk og vildt underholdende.
Brøndby-fans er efterhånden helt Aab' ske i deres indebrændthed over at vi har sat dem skakmat over nu flere år.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Stoffer »

Copenhagenwolf skrev:
5. sep 2019, 09:40
Hvis man skal have den sidste rest af underholdning med fra kampen i søndags, kan jeg anbefale den nyeste udgave af Brøndby-podcasten Brøndby-lyd: https://soundcloud.com/user-96657238/brondbylyd-3-9-19

Lyt fra minuttal 59:50 og fem minutter frem.

Værten for podcasten - det er vel overflødigt at nævne at hun omtrent hvert kvarter fremhæver Brøndbys fans som noget helt særligt for Danmark, ja sågar Europa! (det er jo utænkeligt at vi andre brænder lige så meget eller mere for vores klub) - var i Herning for at dække kampen for Brøndby-fans.

Nå, men trunten er i den grad tøsefornærmet over FCMs håndtering af stort set alt omkring kampen. Ja, selv det at hun af en FCM-fan blev spurgt om hun kunne finde noget positivt at skrive, ser hun som en krænkelse. Herre Jemini!

Højdepunktet indtræffer da podcastens vært og tre mand store panel laver teenage tøsefnis og bræklyde som reaktion på FCMs nye hymne.

Podcasten bruger fem minutter på at være fornærmet - og slutter af med at opfordre FCM til at lade være med at være så fokuseret på Brøndby! Ha, haha - grotesk og vildt underholdende.
Brøndby-fans er efterhånden helt Aab' ske i deres indebrændthed over at vi har sat dem skakmat over nu flere år.
Bekræfter du ikke netop deres tese med din post?

Copenhagenwolf
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Copenhagenwolf »

Nej, jeg gør opmærksom på et indlæg fra Brøndbys podcast som opfølgning på kampen. Lyt eller lad være :-)

Jeg synes altid, det er interessant at høre modstanderholdets og deres fans vurdering efter en kamp mod FCM, uanset hvilken klub det er. Jeg hørte fx også Sønderjyskes podcast efter kampen forrige uge.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af mousebreaker »

Jeg hører også rigtig mange podcasts. Brøndbylyd har jeg også flere gange været inde over.
De kan generelt ikke rigtig lide FCM, det skinner meget klart igennem. De er meget unuancerede på det punkt, men det er vel ikke så usædvanligt når det kommer til fan-podcasts. Bortset fra det så synes jeg faktisk det er en ganske fin podcast.

Aabs fan-podcast har jeg kun hørt ganske lidt. Mit indtryk er at værten er god til at stille intelligente spørgsmål og i det hele taget være saglig. Desværre har podcasten de få gange jeg har lyttet til den, været hård at komme igennem grundet de lav-intelligente gæster værten har i studiet. Så den har jeg opgivet (de har vist to forskellige podcast, men kun prøvet den ene)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: SLR8 FCM-Brøndby, 1. Sep. Kl. 18

Indlæg af Benzo »

Brøndbylyd er en rigtig god podcast som jeg også lytter til jævnligt (når Brøndby får dårlige resultater er det ren salve for sjælen), og Nanna Møller Karlsen er en rigtig dygtig vært sådan generelt.
Den podcast Fodbold FM lavede der hed "Jeg var der" der omhandler den der kamp i Horsens og det (for dem) tabte mesterskab er også en virkelig god enkelt stående podcast. Den er nok lidt sjovere for os FCM fans end for de gule, men alligevel.

Besvar