Trænerjagt, igen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af Flemse »

Jens Berthel Askou bliver hentet ind som assistent - I hørte det her først.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af JBT »

Spild af penge i så fald, han har da intet at bidrage med målt på hvad man har set til af præstationer - vi må og skal sigte højere end sådan en mand, også til den stilling.
Brug Bach bak indtil jul og hæl både ham og priske ud med badevandet hvis alt går galt. En ny toptræner tager ofte et hold med sig ind, eller som minimum en mand.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
21. aug 2019, 08:40
Spild af penge i så fald, han har da intet at bidrage med målt på hvad man har set til af præstationer - vi må og skal sigte højere end sådan en mand, også til den stilling.
Brug Bach bak indtil jul og hæl både ham og priske ud med badevandet hvis alt går galt. En ny toptræner tager ofte et hold med sig ind, eller som minimum en mand.
Du ved godt hvad FCM er for en klub ikke? ;)

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af JBT »

Jo, på dette punkt har man desværre kørt i samme spor for længe…

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af Administrator »

JBT skrev:
21. aug 2019, 12:51
Jo, på dette punkt har man desværre kørt i samme spor for længe…
Så et mesterskab efterfulgt af sølv og en pokal er en fiasko?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af JBT »

Hvad er sammenhængen med Jens Berthel Askov til dette? Hvis man vælger ud fra hvad han har præsteret i hans træner karriere indtil videre, så famler man altså i blinde selv for en assistent.
Alt det du nævner at da fint nok, intern rekruttering i betragtning, som jo egentlig kun har været guld Glens og en pokal fra KA, i nyere tids fortjenester (ingen husker sølv og bronze i historiebøgerne), men alle ved at Europa er hvor det sjove sker, og det skaffer flere penge end de nævnte ting nogensinde vil gøre til sammen, bare på et enkelt gruppespil. Det er som vi alle ved, ikke indfriet helt nok gange.
Måler man iøvrigt kun på trænerne? Naturligvis ikke

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har ikke nogen holdning til JB Askou, men hvis man til jul beslutter sig for at fortsætte med Priske i chefrollen så skal der jo en assistent hentes ind. Hvis man anser Askov som værende et stort trænertalent med kompentencer der kunne passe godt ind, så bør han da være med i overvejelserne. Han bor endda i området.

Selv så jeg helst at man hentede inspiration udefra til at løse den gordiske knude som Europa er ved at udvikle sig til. Vi har kun 1 skud tilbage i bøssen før vi kan imødese at vi skal igennem to modstandere af samme styrke eller bedre, end dem vi tidligere har mødt i runde 4. Så bliver det for alvor svært. Det behøver ikke være cheftræner selvom det ville være at foretrække, det kan også være en assistent eller mere sandsynligt en konsulent.
Jeg tror dog ikke klubben går den vej.
Brian Priske synes jeg er et glimrende og oplagt valg når det ikke kan blive en udlænding. Han har også lidt med i posen fra FCK og som spiller, men det burde vi jo allerede have draget nytte af. En udlænding der ville indordne sig under vores lidt specielle ledelsesstruktur ville under alle omstændigheder være svær, måske umulig, at finde. Vi må se hvad der sker.

Det vigtigste er under alle omstændigheder at man får truppen på plads og ved hvad man vil med spilsystem til vinter med henblik på at præstere til august. Der må optimalt set ikke skiftes ud på mere end et par pladser til sommer næste år. I år har forberedelserne været intet mindre end en katastrofe i særdeleshed fra ledelsens side. I det lys skal Kenneth Andersens europæiske fiasko også ses
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af THenry »

Som jeg ser det, så er de to klart største favoritter til at blive kommende træner permanent enten Priske eller Thorup (hvis han får sparket i Belgien inden jul). Jeg tror ikke på et Glen-comeback, og har på nuværende tidspunkt svært ved at finde interessante bud på en træner med et dansk pas (udover Priske og måske Thorup, hvis muligheden byder sig).

Den eneste grund til, at vi skulle hente én ind, som ikke kender klubben i forvejen, er hvis vi kan få en træner med et fint internationalt CV (Ingen danske træner kan vist klare dette kriterium, og nej jeg tror ikke på, at Michael Laudrup er en realistisk mulighed for os), der med rette kan skabe tiltro til, at han kan knække koden til Europa, så de europæiske ambitioner kan realiseres. Jeg har ingen ide om, hvilken hylde vi kan rekruttere på internationalt (og om vi kan få en træner med en sådan profil) med de begrænsninger, som en cheftræner har i vores setup.

Jeg har derfor kigget på bookmakernes bud på en kommende træner. Først kiggede jeg på de trænere, der var nævnt ifbm. Brentfords trænerskifte sidste år, men ser ikke nogle af dem, passer på den profil, som jeg forventer vi kigger efter, hvis det skal være en udlænding.

Derefter har jeg kigget på de trænere, som Unibet har bragt i spil nu: https://www.bt.dk/betting/bookmaker-han ... te-traener

Lammers har jeg ikke den store fidus til er den rette træner for os. Ingen europæiske resultat og kunne ikke få EFB forbi et ligegyldigt hviderussisk hold. Hans One-Year-Wonder season i Esbjerg var i høj grad baseret på en stærk defensiv, og det er ikke ligefrem i defensiven, vi har problemer. Jeg kan ikke se, at han skulle være en bedre kandidat end f.eks. Priske.

Zornigers koncept virker heller ikke til at vejen frem i Europa (Kørt ud på røv og albuer mod Genk), og derudover fik han smadret Brøndbys ungdomsafdeling, så han vil være et chokerende valg for mig.

Deila kender jeg ikke, men synes ikke han virker interessant baseret på begrænsede resultater i Europa. Han var i Celtic i en periode, hvor Rangers var væk, og hans europæiske resultater med et formodentlig bedre hold (og med to skud i bøssen hvert år i Europa som mestre) end os, er jeg ikke imponeret over (han tabte bl.a. sammenlagt til hold som Maribor og Malmö og blev kørt over af Legia, men gik alligevel videre, da polakkerne brugte en karantæneramt spiller i 2 minutter, og derfor fik et 0-3 nederlag...).

Norling kender jeg heller ikke, men synes heller ikke han virker vildt interessant baseret på begrænsede resultater i Europa. Han har aldrig fået AIK i europæisk gruppespil, og tabte som bekendt sidste år til FC Nordsjælland, hvilket bestemt ikke var imponerende. Til gengæld fik han Malmö i EL (med to skud i bøssen) i 2011/2012 efter nøglesejr over Rangers (tror dog de var noget svagere dengang sammenlignet med i dag) og derefter sammenlet nederlag til Zagreb og derfra direkte i EL gruppespil.

Jeg har forgæves forsøgt at finde bookmakernes bud (og odds) fra oktober 2018, da vi sidste skiftede træner, men har ikke kunne finde dem. Er der nogen, der har en liste over mulige trænereemner fra dengang?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af mousebreaker »

Bare det at nævne Thorup får mig til at blive nervøs. For det første vil det skubbe Priske ud af klubben er jeg overbevist om, hvilket vil være en skam når vi ikke ved nok om hvad han kunne gøre som cheftræner. Derudover er Thorup ikke ligefrem en løsning til det europæiske. Tværtimod, det har vi jo set.
Jeg bliver aldrig fan af Thorup men anerkender hans arbejde i foråret 2018, men inden da havde han givet anledning til nok frustrationer.

Priske er i flere år kørt i stilling til cheftrænerposten. Jeg så det gerne vente 2-3 endnu med en international træner som han kunne lære mere af og først derefter give ham roret. Jeg er spændt på hvad han kan tilføre.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Bobar
Indlæg: 95
Tilmeldt: 27. jun 2009, 08:20

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af Bobar »

Hej

Lars Olsen må da qua sin trænergerning på Færøerne have lidt erfaring i forhold til det internationale (ja, Færøerne er ikke spaninen - jeg ved det)
men setup og tankegang i forhold til internationale kampe må da være bedre end både Thorup og KA.
Som jeg husker det kørte det godt i OB den tid han var dernede.
Han er vidst ikke blevet nævnt herinde...... måske af mig selv for 100 år siden :)

Mvh Bobar

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
22. aug 2019, 06:44
Bare det at nævne Thorup får mig til at blive nervøs. For det første vil det skubbe Priske ud af klubben er jeg overbevist om, hvilket vil være en skam når vi ikke ved nok om hvad han kunne gøre som cheftræner. Derudover er Thorup ikke ligefrem en løsning til det europæiske. Tværtimod, det har vi jo set.
Jeg bliver aldrig fan af Thorup men anerkender hans arbejde i foråret 2018, men inden da havde han givet anledning til nok frustrationer.

Priske er i flere år kørt i stilling til cheftrænerposten. Jeg så det gerne vente 2-3 endnu med en international træner som han kunne lære mere af og først derefter give ham roret. Jeg er spændt på hvad han kan tilføre.
For mig er Priske også den største favorit. Han får chancen nu (og burde have fået den for 10 måneder siden), og har derfor alle muligheder for at få jobbet permanent, hvis han gør det fornuftigt frem til jul. Det eneste der kan ændre på dette, er hvis vi får mulighed for at hente en trænerprofil ind (bedre CV og resultater end det Priske kan fremvise), som kan leve med de begrænsninger, der er i vores setup. Vi ved, at Jess kan leve med de begrænsninger, der er i FCM, og derfor er han relevant at nævne, men jeg tror kun, at du skal være "nervøs" for, at Thorup kommer retur, hvis han får sparket i Belgien. Sker dette, så er jeg dog også ret sikker på, at Ankersen og Steinlein har ham stående på listen over mulige træneremner. Selvom mange fans ikke kan lide ham, så er mit klare indtryk, at han har en stor stjerne hos den ledelse, der skal pege på den næste træner.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af Steffen am »

Hvis der er andre som mig, der havde lidt vrøvl med at finde listen, er den her.
https://www.unibet.dk/betting/sports/fi ... 1005723912

Men træner med international trænererfaring, er jo et vidt begreb.
David Nielsen har været i Norge, Michelsen og Kuhn i Sverige.
Michelsen har også været landstræner i Tanzania,
og Kuhn blev svensk mester.

Ja Lars Olsen på færørene, Jon Dahl i Holland.
Lars Friis og Flemming Pedersen i Brentford B. (Ja og selvfølgelig også Thomas Frank i Brentford A)

Og Thomas Christiansen diverse steder. ;)
Mads Davidsen i Kina, Henrik Pedersen i Østrig, Ghana, Tyskland og Norge
Mike Tullberg i Dortmund B,
Jimmy Nielsen i USA, Michael Silberbauer i Schweiz og Canada.

Vores egen Ove P har også været i Qatar.

Pointen var egentlig bare at have international erfaring kan betyde mange ting.
2,50 på Priske synes jeg faktisk er relativt højt. Stærkt bet i mine øjne.
Mærkelig liste i øvrigt. Zorninger odds 10, fandme dårlig bet, kommer aldrig til at ske, men måske fordi at bookmakeren satser på der kan komme bets på det?

Jakob Michelsen tror jeg meget mere på hvis det skal være en dansk træner, der skal rekrutteres ekstern.

Lønstrup 15? Det matchfixing var ikke så alvorligt alligevel?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
22. aug 2019, 18:18
Lønstrup 15? Det matchfixing var ikke så alvorligt alligevel?
Det var vel spillere i truppen der blev anklaget for matchfixing og ikke Lønstrup selv?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
22. aug 2019, 18:18
Hvis der er andre som mig, der havde lidt vrøvl med at finde listen, er den her.
https://www.unibet.dk/betting/sports/fi ... 1005723912
Tak for listen, Steffen. Der er et navn på denne liste, som jeg ikke havde tænkt på, men som jeg synes er rigtig interessant: Uwe Rösler.

Han har gjort det fremragende for Malmö, herunder i Europa. Derudover kender han Benhams måde at gøre tingene på fra sin tid som manager for Brentford (Rösler roste i øvrigt Benham sidste år i forbindelse med vores kampe mod svenskerne). Derudover synes jeg, at hans Malmö-hold spillede underholdende, teknisk og offensivt bold mod os.

Han er ved at føre MFF i europæisk gruppespil igen i år, så kan godt frygte, at det slet ikke er interessant for ham at skifte et svensk mesterhold ud med nr. 2 i DK. Derudover har han kontrakt med Malmö til udgangen af 2020, og med hans nuværende succes, så står han næppe til en fyreseddel, så han vil i givet fald skulle købes fri...

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Trænerjagt, igen

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
22. aug 2019, 23:38
Steffen am skrev:
22. aug 2019, 18:18
Hvis der er andre som mig, der havde lidt vrøvl med at finde listen, er den her.
https://www.unibet.dk/betting/sports/fi ... 1005723912
Tak for listen, Steffen. Der er et navn på denne liste, som jeg ikke havde tænkt på, men som jeg synes er rigtig interessant: Uwe Rösler.

Han har gjort det fremragende for Malmö, herunder i Europa. Derudover kender han Benhams måde at gøre tingene på fra sin tid som manager for Brentford (Rösler roste i øvrigt Benham sidste år i forbindelse med vores kampe mod svenskerne). Derudover synes jeg, at hans Malmö-hold spillede underholdende, teknisk og offensivt bold mod os.

Han er ved at føre MFF i europæisk gruppespil igen i år, så kan godt frygte, at det slet ikke er interessant for ham at skifte et svensk mesterhold ud med nr. 2 i DK. Derudover har han kontrakt med Malmö til udgangen af 2020, og med hans nuværende succes, så står han næppe til en fyreseddel, så han vil i givet fald skulle købes fri...
Lidt nye navne at overveje med den liste. Tak.

Ærgerligt at Kåre Ingebrigtsen lige er begyndt sit stint med Oostende. Jeg mindes, at mange var forundret over, hvorfor Rosenborg overhovedet skillede sig af med ham. Han er heller ikke på listen, jeg kom bare til at tænke på ham.

En som Uwe Rösler ville være fantastisk, men jeg _ingen_ mulighed for, at han kommer her. Det ville være et skridt ned fra Malmø i min optik.

Medmindre Priske gør det særdeles godt, så håber jeg, at man tager et grundigt kig på Norling også.

Besvar