SL R5: Horsens - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Konsulen »

Administrator skrev:
12. aug 2019, 20:52
Var jeg personlig?

Nej, jeg generaliserede. Det er den store forskel. Er du klar over hvor meget lort der skal læses herinde? Det er med pladen i samme rille, og helt uden nuancer.
Der er vel også nogen der, med rette, kunne sige, at din betragtning omkring kampen mod Rangers er unuanceret? Jeg tænker da f.eks., at det er temmelig unuanceret at tilskrive det som rent held fra Rangers side, når man ser kampen igennem....ligesom det heller ikke virker særligt nuanceret blot at tilskrive resultatet som værende “typisk for vores europæiske kampe”. Det er da ikke særligt nuanceret når man blot stiller sig tilfreds med resultatet som nærmest værende “en del af skæbnen” - hvor dine nuancer der?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Stoffer »

Administrator skrev:
12. aug 2019, 19:29
Hold kæft nogle brokkerøve.

Brok over de lange bolde under Jess.
Så skifter vi til en mere boldbesiddende formation, så er det sgu også lort.

Ting tager tid, og lige nu er vi desværre i en genopbygningsfase eller generationsskifte om i vel. Relationerne tager op til 6 måneder at få på plads, og der er sgu lang tid til endnu. Hvorfor ikke bare glæde os over at vi lige nu ligner et hold der resultatmæssigt kan følge med Fck?

Europa var selvfølgelig ikke godkendt, men Glasgow var nu altså også en decideret katastrofelodtrækning. At de så i torsdags faldt ned i en spand lort 5 gange og kom op med nye cykler uden at få beskidte støvler hele 4 gange, er bare så typisk for vores europæiske kampe. Denne gang har vi desværre ikke en chance til.

Personligt synes jeg:
1. halvleg mod Esbjerg er ret så glemt af langt de fleste, der mener vi var svineheldige med sejren. Havde vi ført med 2-3 ved pausen ville ingen kunne pille ved det.
2. halvleg mod Fcn får vi reageret på de fejl vi lavede i første halvleg, det koster så lidt på offensiven, men vi tog endnu en typisk FCK sejr.
AGF spiller vi med stor kontrol i stort set hele kampen, desværre var det lidt på bekostning af offensiven.
AaB stod så dybt som aldrig før. Vi bliver bortdømt, og får en fortjent scoring til sidst, netop fordi vi går efter sejren og ikke fedter efter en uafgjort.
Horsens kontrollerer vi 100% de første 18 minutter. Så sker der det der ofte sker i en kamp hvor der ikke scores, at Horsens fik en chance og lidt tro på tingene. Ja, vi var nok møgheldige med at de ikke scorer midt for mål, men de 10-15 minutter hvor de tror på det er den eneste periode i kampen hvor jeg synes de har noget som helst at byde ind med.

Nu snakkes der om mangle på åbne chancer, og 3 scoringer på straffe. Man skal altså ind i feltet og lave en farlig situation før en forsvarsspiller kan lave straffe. Når de samtidig forsvarer dybt, er vi ude i endnu flere tilfældigheder når vi ikke får et tidligt mål.

Jeg priser mig bare lykkelig for at vi tror på tingene i 90+++ minutter, og ikke stiller os tilfredse med 0-0.
Den baseline, som jeg vurderer klubben på, er vores status, og hvad klubben selv melder ud. Den første har været støt stigende, og det samme har forventningerne. At klubben selv prikker yderligere til forventningerne kan ikke lægges os fans og vores skuffelse til last.

Vi er ikke i nogen væsentlig grad mere posessionorienteret end under Thorup. Det så kort sådan ud, da KA tog over, men siden vores dårlige periode i foråret, er der ikke meget, der er ændret. Vi har fået spillere med større individuelle færdigheder, men de spiller netop som individer, der skal gå ind og skabe ting helt isoleret.

I den nye sæson er det kun blevet værre. I store dele af kampene står vi - som tidligere under Thorup - i en dyb organisation og satser på omstillinger. Når vi er i boldbesiddelse, så spiller vi den rundt i fase 1 og fordi vi ikke magter at skabe en meningsfuld fase 2 overgang, så bliver det ofte lange violiner i forsøg på skift eller ned i frimærket.

Det korte af det lange er, at i den nye sæson er hele fodbolddanmark og xG målinger enige om, at vi er et middel hold, der har fået rigtig gode resultater. Vi skaber meget lidt, og vores forsvar er godt, men ikke fantastisk. Vi har altså været kyniske, undtagen der hvor det talte: i EL kval. Er det virkelig tilfredsstillende? - Særligt når man sammenholder med det - igen fra klubben selv! - erklærede mål, at vi skal toppe nu, så vi kan komme i europa?

Til dine punkter:
Indledningsvist kan man sige, at der problematisk, at du sådan må udvælge dine kirsebær fra dele af kampene, og at vi endnu ikke har spillet en helstøbt kamp.

Mod Esbjerg: Du tager fejl, hvis du mener, at vi burde have scoret 2 eller 3 i første havleg. Vi havde chancer til 1 mål i 1. Og i 2. havde Esbjerg chancer til 1 mål. Baseret på chancerne var det cirka 50/50 om vi vandt eller fik uafgjort/tabte.

Mod FCN: Du får det til at lyde som om, vi havde lidt problemer i første halvleg, hvor faktum er, at vi blev udstillet defensivt. Og "det koster lidt" offensivt betyder, at vi skaber chancer til under 33% sandsynlighed for scoring - det er ikke et lille offensivt tab. Det hænger så også sammen med at Okosun scorer relativt tidligt i halvlegen, det medgiver jeg.

Mod AGF: I åbent spil og på standard (minus straffe) skaber vi ikke engang chancer til et enkelt mål. "Lidt på bekostningen af offensiven"? Come on. Det er pauvert. Vi er heldige, at Evander og Anderson viser klasse, se i øvrigt ovenfor, det er - som jeg skriver - det eneste vi kan offensivt i denne sæson.

Mod AaB: Vi bliver bortdømt, men det passer simpelthen ikke, at AaB står dybt. Endnu engang er det individuel klasse og ikke systemet, der redder os.

Mod Horsens. KA fremstod som komiske Ali i pausen, da journalisten spørger, hvordan han synes, det er gået. Vi var svineheldige med ikke at være bagefter med i al fald 1 pind efter 1 halvleg. Og igen, igen underdriver du. Det var os, der havde 10 minutter, og så havde Horsens resten af 1. halvleg. Og igen, igen er det ikke systemet men individuel klasse, der giver os fordelen.

Faktum er, at holdet i øjeblikket får resultaterne, men spiller dårligt fodbold. Det skyldes - som du påpeger - at vi skaber enkelte momenter af klasse, fordi vi efterhånden har spillere af god kvalitet (hvilket for pokker er baggrunden for "brokken", altså at vi har høje forventninger, fordi vi har gode spillere). Men hvis vi ikke skal "brokke" os over de strukturelle problem, så ved jeg sgu snart ikke, hvad vi skal diskutere, uden at nogen herinde føler sig truffet. Hvis vi så bare kunne hænge hatten på, at vi spiller på en måde hvor den individuelle klase og kynisme skal bære os igennem, men Rangers kampen viste, at heller ikke vores kynisme eller individuelle klasse er fem flade øre værd mod nogenlunde europæisk modstand.

Kan ovenstående forklares med generationsskifte og en svær lodtrækning, ja, noget af det kan. Det ændrer ikke på, at man kan være skuffet, og at det er værd at analysere, hvorfor vi har været så dårlige til at gennemføre et generationsskifte og overkomme en svær lodtrækning. FCK har brilleret i begge discipliner år efter år - og nej, vi er sgu ikke FCK, men FCM har selv talt meget om at bide skeer med FCK. Sæsonstarten har vist, at vi er milevidt efter.

-----
Det her med at anklage folk for at være brokrøven er simpelthen det mest banale og kedelige forsvar for klubben. Og det bliver hevet frem af stalden gang på gang. Argumentet er røvirriterende, fordi det egentlig ikke er et forsvar - det er en implicit anklage af personen: at nogen er mindre gode/loyale fans. Det underliggende er så i øvrigt mærkværdigt, hvilken forskel gør "brok" på et internetforum, der vel netop eksisterer for diskussionens skyld?

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Matjavsen »

Spillet er ikke godt nej, men som Admin siger så er vi en genopbygnings fase hvor mange af vores erfarne spillere enten er væk eller er ved at være væk.

Og vi har fået max point efter 5 kampe, kan folk huske hvad der sidst skete med Fck da de var i en genopbygnignsfase?

De endte 30 point efter nummer 1.

Så jeg syntes sgu vi gør det udemærket, men håber da på der snart kommer flow i spillet.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
13. aug 2019, 09:09
Spillet er ikke godt nej, men som Admin siger så er vi en genopbygnings fase hvor mange af vores erfarne spillere enten er væk eller er ved at være væk.

Og vi har fået max point efter 5 kampe, kan folk huske hvad der sidst skete med Fck da de var i en genopbygnignsfase?

De endte 30 point efter nummer 1.

Så jeg syntes sgu vi gør det udemærket, men håber da på der snart kommer flow i spillet.
Baseret på hvilken forventning? - Din egen?

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af henker »

Stoffer skrev:
13. aug 2019, 11:05
Matjavsen skrev:
13. aug 2019, 09:09
Spillet er ikke godt nej, men som Admin siger så er vi en genopbygnings fase hvor mange af vores erfarne spillere enten er væk eller er ved at være væk.

Og vi har fået max point efter 5 kampe, kan folk huske hvad der sidst skete med Fck da de var i en genopbygnignsfase?

De endte 30 point efter nummer 1.

Så jeg syntes sgu vi gør det udemærket, men håber da på der snart kommer flow i spillet.
Baseret på hvilken forventning? - Din egen?
Nu stopper vi sgu det her!!!

Vi har fået Max point, hvad brokker vi da over?!?!

Pga spilstil?

Glem nu ikke!!! At Vi har da fået en ny cheftræner og han har skaffet os sølv og pokalen!!

Han har valgt at oprette en generationsskifte i denne sæson og fået max point.. Hvilket er imponerende!!

Selvfølgelig er vi ikke sammenstødet endnu det tager tid.. På uheldig tidspunkt rammer program for europæisk plan med en generationsskifte.. Det kan vi ikke gør noget ved. Men vi burde måske tænker over at skaffe os bedre kvalificeret internationale træner hvor man lære spillere mere højere niveau. Man behøver ikke peger finger ad KA for han gjorde det dårlige.. Come on!! Han er sgu ikke Thorup nr 2.. Han er sin egen person med ny tænkelige version som har skaffet os Max point.. Simpelthen rigtig flot at kunne klarer det uden profil og veteran!!

Så stopper nu for pokker med at brokker dig og lad være med at skabe splittet herinde..

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Cortez »

Arh... come on, Henker. Fint at du har en anden holdning, men at nogen skulle skabe splid må stå for din egen regning. Dette er et debatforum, hvor forskellige synspunkter kastes på bordet. Hvis ikke det er meningen, så ved jeg ikke, hvad vi skal bruge et debatforum til.

/Cortez

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Densestar7430 »

Selvfølgelig skal der være plads til at lufte positive såvel som negative holdninger på et debatforum.

Det der, for mig at se, gør det ekstra relevant, at mange FCM fans er negativ omkring spillet i øjeblikket, trods pointhøsten, er ledelsens kommentarer senest Thorup var under pres.

Her fortalte de jo åbent omkring, at de ikke kiggede på den officielle superliga stilling, men at Thorup i stedet blev vurderet ud fra table of justice. Det er vel fair at forvente, at det samme er gældende for Kenneth Andersen.

Nu er det en kamps tid siden jeg så den sidst (expected points på twitter), men her var vi altså et midterhold, der havde fået langt flere point end fortjent. Jeg tænker ikke at det har ændret sig meget til den positive side efter Horsens kampen.

Så jo, hvis Kenneth Andersen vurderes ud fra efter 5 kampe, at have ført FCM til en plads midt i tabellen, så skal der selvfølgelig være plads til kritik. Alt hvad jeg har læst her på forummet vil jeg også kalde for sagligt kritik og det skal der være plads til!

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Cortez »

Densestar7430 skrev:
13. aug 2019, 12:19
Selvfølgelig skal der være plads til at lufte positive såvel som negative holdninger på et debatforum.

Det der, for mig at se, gør det ekstra relevant, at mange FCM fans er negativ omkring spillet i øjeblikket, trods pointhøsten, er ledelsens kommentarer senest Thorup var under pres.

Her fortalte de jo åbent omkring, at de ikke kiggede på den officielle superliga stilling, men at Thorup i stedet blev vurderet ud fra table of justice. Det er vel fair at forvente, at det samme er gældende for Kenneth Andersen.

Nu er det en kamps tid siden jeg så den sidst (expected points på twitter), men her var vi altså et midterhold, der havde fået langt flere point end fortjent. Jeg tænker ikke at det har ændret sig meget til den positive side efter Horsens kampen.

Så jo, hvis Kenneth Andersen vurderes ud fra efter 5 kampe, at have ført FCM til en plads midt i tabellen, så skal der selvfølgelig være plads til kritik. Alt hvad jeg har læst her på forummet vil jeg også kalde for sagligt kritik og det skal der være plads til!
Det er jo netop pointen i en nøddeskal, som også Stoffer m.fl. har forsøgt at forklare. Klubben kigger jo ikke engang selv på Table of Justice i forhold til Suppen, men mod andre europæiske "top"-klubber - kan lige nu kun komme i tanke om Basel på den liste, der blev vist i "Oprøret fra Heden".

/Cortez

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Acebone »

Cortez skrev:
13. aug 2019, 12:27
Det er jo netop pointen i en nøddeskal, som også Stoffer m.fl. har forsøgt at forklare. Klubben kigger jo ikke engang selv på Table of Justice i forhold til Suppen, men mod andre europæiske "top"-klubber - kan lige nu kun komme i tanke om Basel på den liste, der blev vist i "Oprøret fra Heden".
Foruden os var det:

Lazio
RB Salzburg
Sevilla
Lyon
Ajax
Slavia Prag
Dinamo Zagreb
Club Brugge
Basel

Jeg gad godt vide, hvad den tabel siger for tiden.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Noe »

Cortez skrev:
13. aug 2019, 12:27
Densestar7430 skrev:
13. aug 2019, 12:19
Selvfølgelig skal der være plads til at lufte positive såvel som negative holdninger på et debatforum.

Det der, for mig at se, gør det ekstra relevant, at mange FCM fans er negativ omkring spillet i øjeblikket, trods pointhøsten, er ledelsens kommentarer senest Thorup var under pres.

Her fortalte de jo åbent omkring, at de ikke kiggede på den officielle superliga stilling, men at Thorup i stedet blev vurderet ud fra table of justice. Det er vel fair at forvente, at det samme er gældende for Kenneth Andersen.

Nu er det en kamps tid siden jeg så den sidst (expected points på twitter), men her var vi altså et midterhold, der havde fået langt flere point end fortjent. Jeg tænker ikke at det har ændret sig meget til den positive side efter Horsens kampen.

Så jo, hvis Kenneth Andersen vurderes ud fra efter 5 kampe, at have ført FCM til en plads midt i tabellen, så skal der selvfølgelig være plads til kritik. Alt hvad jeg har læst her på forummet vil jeg også kalde for sagligt kritik og det skal der være plads til!
Det er jo netop pointen i en nøddeskal, som også Stoffer m.fl. har forsøgt at forklare. Klubben kigger jo ikke engang selv på Table of Justice i forhold til Suppen, men mod andre europæiske "top"-klubber - kan lige nu kun komme i tanke om Basel på den liste, der blev vist i "Oprøret fra Heden".

/Cortez
Så vidt jeg ved, bliver KA ikke draget til ansvar for nogen af de to "tabeller". Det ville også være urimeligt, at hans job skulle være afhængigt af, hvor mange penge FCK eller Basel hælder i deres trupper. Klubben sætter sig derimod nogle ambitiøse mål. En af måderne man kan måle fremgangen, er ved at konstruere fiktive tabeller, og stræbe efter at forbedre sig ifht. andre hold.

KA bliver derimod målt på, hvordan holdet performer på underliggende data. Altså "Expected Goals", "Expected Goals imod" osv. Det er gode værktøjer, når man ønsker at måle holdets generelle udvikling over tid. Hvis man ønsker det, kan disse data konverteres til en "table of justice", hvor man sammenligner f.eks. superligaholdene, men det er ikke det vigtigste. Det vigtigste er, at vi kan måle performance på vores egent hold. Her ser det ganske rigtigt ikke ret godt ud lige nu. KA vil nok argumentere, at vi står midt i et generationsskifte, men det bliver bestemt spændende, om tallene retter sig op i den næste tid.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Cortez »

Noe skrev:
13. aug 2019, 13:03
Så vidt jeg ved, bliver KA ikke draget til ansvar for nogen af de to "tabeller". Det ville også være urimeligt, at hans job skulle være afhængigt af, hvor mange penge FCK eller Basel hælder i deres trupper. Klubben sætter sig derimod nogle ambitiøse mål. En af måderne man kan måle fremgangen, er ved at konstruere fiktive tabeller, og stræbe efter at forbedre sig ifht. andre hold.

KA bliver derimod målt på, hvordan holdet performer på underliggende data. Altså "Expected Goals", "Expected Goals imod" osv. Det er gode værktøjer, når man ønsker at måle holdets generelle udvikling over tid. Hvis man ønsker det, kan disse data konverteres til en "table of justice", hvor man sammenligner f.eks. superligaholdene, men det er ikke det vigtigste. Det vigtigste er, at vi kan måle performance på vores egent hold. Her ser det ganske rigtigt ikke ret godt ud lige nu. KA vil nok argumentere, at vi står midt i et generationsskifte, men det bliver bestemt spændende, om tallene retter sig op i den næste tid.
Du har helt ret, så tak for uddybningen. Min pointe er - og den tror jeg, du er med på - at når vi kigger på status pt., så kan det godt være at vi i virkelighedens verden har klaret det flot pointmæssigt, men når man kigger på ToJ i forhold til Suppen, så not so much. Og kan - som du også skriver - kun gisne om, hvordan vi ligger på den liste med Basel m.fl. Mit bud er: miles away. I hvert fald i forhold til de offensive KPIer.

Edit: Når jeg læser dit indlæg igen, Noe, så skriver jeg ikke noget nyt, men giver dig egentlig bare ret. Min post er derfor redundant og må gerne slettes, hvis det forstyrrer billedet.

/Cortez

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af THenry »

Cortez skrev:
12. aug 2019, 12:50
THenry skrev:
12. aug 2019, 11:46
Cortez skrev:
12. aug 2019, 10:54
Tror ikke der er nogen, der er utilfredse med pointhøsten. Grimme sejre har bestemt sin berettigelse. Problemet er jo at der ikke er nogen modvægt på skalaen. Vi spiller jo ikke brandkampe i ny og næ. Når vi gang på gang er heldige (og dygtige) til at få fordelen over på vores banehalvdel, kan jeg jo ikke lade være med at tænke hvornår det ikke går længere. Det er her frustrationen med ikke at se fremgang på det spillemæssige plan kommer ind.
Vi er klart i en transitionsfase, hvor grundlæggende elementer som spillestil ændres, og de gamle profiler bliver skibbet videre, og alligevel vinder vi alt (med undtagelse af 90 minutter mod Rangers) i den nye sæson. Jeg er helt enig i, at det ikke er kønt at se på (men det var den gamle stil jo heller ikke ligefrem), men vi kan vel hellere ikke forvente at lave så grundlæggende ændringer uden, at det får en (negativ) effekt på banen, når der skal køres så mange nye spillere ind samt et nyt system?

Spillet bliver forhåbentlig bedre, relationerne stærkere og udtrykket mere sammenhængende i løbet af efteråret, når vi har arbejdet i længere tid med de mange nye tiltag. Tingene tager desværre tid, men hvis vi ikke ser en spillemæssig fremgang i efteråret, så skal vi da naturligvis være bekymret (for så bliver vores point sandsynligvis hentet via en kombination af held og svage modstandere i Superligaen, der er niveauer under dem, som vi skal slå i Europa).
Det store spørgsmål er jo hvor lang en sådan transitionsfase må være. Og hvornår skal man begynde at ane konturerne af ændringerne? Hvordan måler vi fremgangen?

Jamen, KA har jo kun haft ansvaret i mindre end et år, vil nogen sige? Ja, det er korrekt, men arbejdet var startet under Thorup, og KA har altså haft en vinter- OG en forårsopstart til at implementere sine tanker. Ville en dygtigere træner være nået længere pt.? Måske... Sandsynligvis?

Er det ikke godt nok at vi vinder? Det synes jeg, jeg har svaret lidt på ovenfor. Jo, indtil vi ikke gør det.

/Cortez

/Cortez
Det er et godt spørgsmål ift., hvornår vi kan forvente spillemæssig fremgang. Det afhænger sikkert også af, hvem du spørger.

Personligt tror jeg der går noget tid endnu. Jeg ser pt. et usammenspillet hold med mange nye og eksotiske spillere i en nye formation (Selvom KA har været træner siden sidste efterår, så har vi jo kun spillet 3-5-2 i 6 kampe plus træningskampe), hvor begge wing backs har spillet ude af deres naturlige position i 4,5 kamp eller noget i den dur. Der er mange spillere, der skal spilles ind (og har KA og co. egentlig fundet ud af, hvem der skal spille 6'eren for os eller hvem skal være angrebsmakker til Kaba?), så det positive for mig er, at vi langt fra har toppet med det hold her, selvom vi pointmæssigt ikke kan gøre det bedre i Superligaen.

Jeg mener ikke, at KAs position som træner er truet, så det diskussion orker jeg ikke at gå ind i (og vil i stedet for henvise til mit sidste indlæg i den tråd, der omhandler det emne). Selvom KA var træner henover vinteren, så det er vel først for alvor denne sommer, at vi er begyndt på den helt store transition med 3-5-2 i stedet for brug af kantspillere samt indkøring af næste generation?

Med undtagelse af næstsidste kamp i Brøndby i sidste sæson, så var det primært den gamle garde, der spillede henover foråret frem mod pokalfinalen, som jeg husker det. Man kan kritisere KA for ikke at have startet generationsskiftet tidligere i foråret, da vi røg ud af guldkampen, men ift. implementering af den nye spillestil, så mener jeg kun, at han har haft denne sommer (altså rimelig kort tid!) til at arbejde med det. Og han havde sgu nok også fået kritik herinde, hvis han startede første kamp i foråret (mens vi var med i guldkampen) i 3-5-2, og vi så havde tabt...

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
11. aug 2019, 22:56
Vi er langt fra (hvilket ikke er overraskende) kommet i mål med den nye stil (igen tror jeg Paulinhos skade har hæmmet os alvorligt samt at vi er ved at spille et halvt hold sammen i denne transitionsfase), og det er elendig timing, når vi ved, at de vigtigste kampe spilles i august. Jeg tror stadigvæk på, at projektet med den nye stil kan blive godt over tid, men Rom blev heller ikke bygget på én dag, så der vil gå tid inden, vi ser det fulde potentiale, og i mellemtiden er det fint, når vi hiver 3 points på en dårlig dag i Horsens. Jeg synes det er tydeligt, at vi agerer meget langsigtet i øjeblikket, og er ved at køre næste generation af profiler i stilling. Desværre har det så nok kostet mod Rangers på den korte bane, så vi må håbe, at belønningen kommer næste august for timeglasset løber hurtigt, som du selv nævner, og vi har et sidste og virkelig vigtigt skudt i bøssen til næste sommer…
Nej, Rom blev ikke bygget på en dag. Men jeg synes bare at det var her vi skulle have topperformet. Vi havde plovet, sået og gødet. Det var nu der skulle høstes. Men høsten slog fejl. Er det så pga. dårligt vejr eller dårlig forberedelse, og steppene op til ikke blev gjort godt nok?

Alt transfers, alt ageren indtil nu, handlede om nu. Og så fejler man.
Med mindre der sker et mirakel på torsdag, må man jo evalurer, bider i det sure æble og erkende nederlaget, og så sigter imod næste mål, august 2020.
Administrator skrev:
12. aug 2019, 19:29
Hold kæft nogle brokkerøve.

Brok over de lange bolde under Jess.
Så skifter vi til en mere boldbesiddende formation, så er det sgu også lort.

Ting tager tid, og lige nu er vi desværre i en genopbygningsfase eller generationsskifte om i vel. Relationerne tager op til 6 måneder at få på plads, og der er sgu lang tid til endnu. Hvorfor ikke bare glæde os over at vi lige nu ligner et hold der resultatmæssigt kan følge med Fck?

Europa var selvfølgelig ikke godkendt, men Glasgow var nu altså også en decideret katastrofelodtrækning. At de så i torsdags faldt ned i en spand lort 5 gange og kom op med nye cykler uden at få beskidte støvler hele 4 gange, er bare så typisk for vores europæiske kampe. Denne gang har vi desværre ikke en chance til.
Nu er jeg vist tidligere blevet kaldet jubeloptimist eller noget i den dur, herinde på forum, så ved ikke om brokrøve, inkludere mig, men.

Jeg har ikke noget imod grimme sejre, og under Thorup var jeg måske også en af dem der forsvarede Thorup.
Men det bliver et problem når det bliver SÅ tilfældigt og at det ligner et uhomogent hold, der kun er baseret på inviduelle præstationer, og ikke noget hold udtryk.

Kan meget vel være den skizofrene spillestil, at man er i en overgangsfase og vil vælge mellem 2 stole og ender med at sidde på gulvet.

Når vi så får sådan en lussing, som mod Rangers, vebder det sku lidt i mig. Det var målet, det var som sagt der vi skulle have peaket.

Min personlige kritik er så sammenfaldende med at jeg ikke ved hvad det er for et FCM vi har.
Hvad er den regionale identitet, hvad er ens symbolske identitet (grimme trøjer), grim sag i pressen med anfører og klublegende, skizofren spillestil, manglende kommunikation generelt. Hvem er det der tegner klubben, hvem tegner spillertruppen?

Omkring JP er kun negative historier, MDH og Sparv er stille. Scholz og Sviatchenko som man burde hører meget fra, synes jeg ikke fylder det de burde, men måske også svært, hvis de ikke kender deres plads i hierarkiet?

Og hvad vil man? Vil vi være det nye FCN med korte pasninger hele vejen igennem? Mod Horsens havde vi for nærmest første gang indspil fra kanten med Mabil, i stedet for opspil gennem midten, samt en akademiet debutant. Meget glædeligt, men hvorfor først nu?

Vi var SÅ gode på power og dødbolde før. Hvorfor er vi ikke det længere?

Besvar