SL R3: AGF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af HKP »

Og vi vil i Europa??

Nok det ringeste bold der er vist i ligaen i denne sæson...... 2 skudforsøg på 95 minutter - heraf ingen inden for målrammen (tæller ikke straffesparket med)

Det er nærmest et mirakel at vi kommer derfra med point..... og vi snakker GEEEE ÆFFF

Piv ufortjent den sejr...

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af Christian »

Jeg synes ikke sejren var ufortjent. Uafgjort eller AGF-sejr havde heller ikke været ufortjent.
En lige kamp hvor vi heldigvis havde marginalerne til sidst - igen.

Ros til forsvaret og til Mikael der igen er afgørende. Flot.

Midtbanen fungerer ikke godt i første halvleg. Måske en ændring der til næste kamp.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Nej, ikke ligefrem nogen magt demonstration fra os.
Omvendt kan man sige at vi er kyniske og har nok til at vinde, ligesom i øvrigt også FCK har gjort, der heller ikke på den måde har virket skræmmende.

I forhold til hvor mange gange vi har lukket dumme mål ind til sidst, er det dejligt at se vi bevare roen og holder fokus indtil slutfløjtet,
også en god tro på egne evner at vi ikke bliver utålmodige og går i panik.

Når/hvis vi får sammensat 90 gode minutter, kan det djælvme blive godt.

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af HKP »

Steffen am skrev:
28. jul 2019, 18:43
Nej, ikke ligefrem nogen magt demonstration fra os.
Omvendt kan man sige at vi er kyniske og har nok til at vinde, ligesom i øvrigt også FCK har gjort, der heller ikke på den måde har virket skræmmende.

I forhold til hvor mange gange vi har lukket dumme mål ind til sidst, er det dejligt at se vi bevare roen og holder fokus indtil slutfløjtet,
også en god tro på egne evner at vi ikke bliver utålmodige og går i panik.

Når/hvis vi får sammensat 90 gode minutter, kan det djælvme blive godt.
Der er noget du totalt har misforstået i sammenligningen med FCK .... Her får du lige statistikken fra igår:

Boldbesiddelse 31-69%

Målforsøg 8-19 i FCK favør

Boldbesiddelse i Århus 58-42

Målforsøg i Århus var 16-9 i GF favør.......

Vi er sku ikke til stede.... trods pointene... sorry to say....

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
28. jul 2019, 18:24
Er med på AGF kommercielt og økonomisk er i top 4,
men rent sportsligt er det vel kun AGF selv der mener at de er i top 4. Kan ikke se de hvordan de skulle komme i top 6.

Selvom der en ledig plads,(anser SønderjyskE og OB som sikrer top 6 hold)
Fedt at der er forskellige synspunkter i fodbold :)
Jeg mener AGF har en trup til top 5 og kampen mod FCK i Parken og nu den her mod os modsiger mig ikke.
De har vældig godt fat i deres struktur og har flere spændende offensive kort, men vores tre midterforsvarere spiller en rigtig god kamp idag, kommer flere gange ned og blokerer afslutninger i farlige situationer.

Onyeka spiller som sædvanlig også en kamp hvor han er over det hele og hjælper godt til defensivt. Jeg synes ikke Sparv bidrog med det store. Okosun havde en hovedstødschance som var ganske stor men har ikke kvalitet. Ikke imponeret over ham i dag.

Meget tilfreds med at bænken har ageret tidligt i de sidste to kampe. Godt at se.

Organisatorisk store fremskridt i dag, men vi har bare ikke nøglen til at skabe noget i åbent spil mod et AGF hold i dag som jeg synes spiller en rigtig god kamp, med tanke på at vi er bedre spiller for spiller på alle pladser.

Det Sory Kaba laver ved hjørneflaget mod tre AGF spillere i overtiden, det var sgu klasse. Ville gerne have set den kasse dog 8-)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
28. jul 2019, 18:55
Steffen am skrev:
28. jul 2019, 18:24
Er med på AGF kommercielt og økonomisk er i top 4,
men rent sportsligt er det vel kun AGF selv der mener at de er i top 4. Kan ikke se de hvordan de skulle komme i top 6.

Selvom der en ledig plads,(anser SønderjyskE og OB som sikrer top 6 hold)
Fedt at der er forskellige synspunkter i fodbold :)
Jeg mener AGF har en trup til top 5 og kampen mod FCK i Parken og nu den her mod os modsiger mig ikke.
De har vældig godt fat i deres struktur og har flere spændende offensive kort, men vores tre midterforsvarere spiller en rigtig god kamp idag, kommer flere gange ned og blokerer afslutninger i farlige situationer.

Onyeka spiller som sædvanlig også en kamp hvor han er over det hele og hjælper godt til defensivt. Jeg synes ikke Sparv bidrog med det store. Okosun havde en hovedstødschance som var ganske stor men har ikke kvalitet. Ikke imponeret over ham i dag.

Meget tilfreds med at bænken har ageret tidligt i de sidste to kampe. Godt at se.

Organisatorisk store fremskridt i dag, men vi har bare ikke nøglen til at skabe noget i åbent spil mod et AGF hold i dag som jeg synes spiller en rigtig god kamp, med tanke på at vi er bedre spiller for spiller på alle pladser.

Det Sory Kaba laver ved hjørneflaget mod tre AGF spillere i overtiden, det var sgu klasse. Ville gerne have set den kasse dog 8-)
AGF mangler en bred trup til at være et top 4 hold, offensivt og defensivt har de mangler, deres styrke er nok midtbanen, men det deres nye målmand viser i dag, det stiller nogle spørgsmål til defensiven.

Tabellen lyver ikke, de har tabt til FCK og FCM og har 1 point

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Jeg tvivler lidt på, at vores bedste midtbanekonstellation er med Ayo. En finsk landsholdsgeneral tilbage fra skade vil været et langt sikrere valg i den kommende tid med en utrolig svær opgave mod Rangers.
Og hold nu op, hvor er Joel en anden spiller i højresiden. Vi skal have en venstrefodet VWB, og Dyhr må undre sig over, hvorfor han i det mindste ikke er på bænken. Giv ham nu chancen.
Cajuste har desuden været god på HWB - men også et stort midtbanetalent, der sagtens kunne spille en rolle dér allerede imo.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Synes vi spillede en stærk professionel europæisk udebanekamp.

Det er langt fra alle der vinder i Århus, så jeg synes vi spillede med henblik på at styrke os i Europa.

Vi har Superligaens bedste defensiv og det er tydeligt, at vi har arbejdet med den del. Fysisk styrke og defensivt robusthed er det, der kan få os i Europa. Desuden er det et spørgsmål om tid før vi kommer til at dominere mere. Brumado og Kaba er nogle vilde dyr, der kommer til at spise alle i Superligaen, da de har Europæisk klasse.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Lupus1999 skrev:
28. jul 2019, 19:23

Vi har Superligaens bedste defensiv
Og i sidste uge var den mere hullet end en si

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af mnm123 »

Defensiven er Superligaens bedste, ingen tvivl om det. Offensiven har meget tilbage at ønske sig. Vores kant spil er næsten ikke eksisterende i dag og fe første kampe. Midtbanen mangler altså fart i spillet fra oku og Frank frem i banen mod evander og wik. Mere oplagt at bruge Tim som decideret def midt da han er den mest naturlige til det. Stærk start med 3 sejre, så må spillet gerne komme i de næste kampe.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Lige kommet hjem fra Århus. Dejligt at hente tre point til sidst i kampen efter trælse oplevelser i Esbjerg. Nu har vi hentet fire point i de døende minutter i denne sæson.I sidste sæson hentede vi ikke et eneste point til sidst... vi satte til gengæld til.

Spillemæssigt er der stadig plads til en del forbedringer, men tiden burde arbejde for os. Husk stadig at det er en ny opstilling.

Og så burde det give en masse selvtillid med tre sejre.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af henker »

AltidFCM skrev:
28. jul 2019, 19:15
Jeg tvivler lidt på, at vores bedste midtbanekonstellation er med Ayo.
Mener du at vi har en bedre midtbanekonstellation sammen med Onyeka eller Ayo i vores truppen eller mener du at vi bør finde en bedre sammenhæng i centrale midtbane uden Poulsen og sparv..?

Efter at have set sparv idag kan jeg godt se at sparv virker måske lidt langsom.. Det kan være af to forskellige årsager. 1. Kommer tilbage efter skadet. 2 pga alder og har udløbs dato til næste sommeren..

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Jeg ser Frank og Evander som sikre på midtbanen. Jeg kunne godt tænke mig at se enten mabil eller Andersson fra start i næste kamp i stedet for Okosun, selvom jeg egentligt godt kan lide ham.

Mabil har spillet 8’er hos os før, og jeg er sikker på at man også kan lære Andersson det. Sparv er bare for stillestående imo. til at indgå i en dynamisk og flexende midtbane.

Cajuste ville også være en fin mulighed, men nu spiller han nok HB indtil slutningen af sommerprogrammet.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

SimonH skrev:
28. jul 2019, 20:12
Lupus1999 skrev:
28. jul 2019, 19:23

Vi har Superligaens bedste defensiv
Og i sidste uge var den mere hullet end en si
Se nu frem.

Når man erkender at der var huller i defensiven mod FCN og træner hele ugen på at lukke dem, og når de så lykkes og har forbedret sig på netop det kritiske punkt på en uge, så er det dælme positivt.

Nu kan de bruge næste uge på at finpudse offensiven og så vil du se en perfekt spillet kamp mod AaB på søndag, hvor vi sprudler offensivt og defensivt. Så er holdet klar til at køre Rangers FC over om torsdagen og Kenneth Andersen og co. har så timet opstarten helt perfekt, så vi topper i August og kommer i EL gruppespil.

Husk også at offensiven vinder fodboldkampe og defensiven vinder mesterskaber. 😉

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R3: AGF - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

mnm123 skrev:
28. jul 2019, 20:15
Defensiven er Superligaens bedste, ingen tvivl om det. Offensiven har meget tilbage at ønske sig. Vores kant spil er næsten ikke eksisterende i dag og fe første kampe. Midtbanen mangler altså fart i spillet fra oku og Frank frem i banen mod evander og wik. Mere oplagt at bruge Tim som decideret def midt da han er den mest naturlige til det. Stærk start med 3 sejre, så må spillet gerne komme i de næste kampe.
Hvorfor er der ikke tvivl om at vi har superligaens bedste defensiv???
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar