Superligaen FCM -FCN (2)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Matjavsen »

Han gav også okosun plads ved at gøre sig bred

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
21. jul 2019, 20:12
mousebreaker skrev:
21. jul 2019, 20:06
Christian skrev:
21. jul 2019, 20:01
Jeg er vild med den nye stil vi spiller med, og jeg synes vi spiller en flot kamp. FCN er et godt hold, selvom de lige har solgt nogle af deres bedste.

Brumado med sin bedste kamp. Målene skal nok komme. Han byder ind med langt mere end George som jeg ser det.
Også plusser til Jesper Hansen som stod en god kamp, og var uheldig ved målet.

Fedt at se Poulsen i nogle minutter. Han er helt sikkert ikke færdig endnu.
Mjah, jeg ved ikke hvad jeg skal sige med Brumado. En angriber SKAL score mål med de chancer han får serveret. Vi får se hvad han er for en spiller når han får hul på bylden. Er han Mayron George vol 2 eller et stort salg?
Indtil videre så ligner han ikke en trussel for Sory Kaba hvis Kaba ellers er pengene værd
Helt enig i at han skal score mål. Men hvis han kan starte med at bidrage på alle andre fronter, og det synes jeg han gør, så tror jeg på at målene nok skal komme.

Edit. Vi plejer jo også at fordele vores mål på rigtig mange spillere, så det skal nok gå selvom han skal bruge lidt tid på at komme i gang. Et straffe fremtvunget i dag allerede. Det må give lidt selvtillid.
Det er lidt det sjove ved angribere. Folk tilgiver dem lettere for deres fejl når de ikke får udnyttet deres giga chancer fremfor forsvarspillere/målmænd som laver fejl der koster mål. Facit er dog ofte det samme. 1 mål
Brumado mangler timingen ser det ud til og det tolker jeg som manglende selvtillid og nervøsitet. Han er afgjort spændende og man ser godt hvorfor man har betalt så mange penge for ham. Så må man lære ham det med at score mål, for det er uden tvivl også det han ikke gjorde i Braislien i tilstrækkeligt omfang. Ellers var han ikke hos os nu. Duncan må lære ham nogle fif, for var det ham der var kommet til de chancer Brumado er kommet frem til i de seks kampe han har spillet så havde han lavet en god håndfuld.
Jeg er til gengæld meget tilfreds med hans boldomgang og løb. Alt ser lovende ud hvis han begynder at score. Han er en spændende spiller
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Densestar7430 »

Synes virkelig Brumado ser spændende ud. Han er kun lige blevet 20 år gammel og kan ikke tale sproget endnu.

Selvfølgelig skal en angriber score mål, men synes vi begynder at kunne se hans store potentiale.

Paulinho så spændende ud offensivt, men var meget medskyldig i FCN’s store chancer i 1. Halvleg. Håber snart han er tilbage.

Jeg glæder mig i øvrigt til at se mere til Jens lys!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af mousebreaker »

Enig i at Jens Lys Cajuste ser spændende ud. Han minder mig en lille smule om Femi med den måde han vender på og bevæger sig på. Det er en stor ros. Jeg tror han bliver virkelig god.
Spændende at se hvad vi kommer til at se med den nye stil. Det bør trække folk til stadion hvis de får bygget på. Ser fint ud synes jeg.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
21. jul 2019, 20:34
Enig i at Jens Lys Cajuste ser spændende ud. Han minder mig en lille smule om Femi med den måde han vender på og bevæger sig på. Det er en stor ros. Jeg tror han bliver virkelig god.
Spændende at se hvad vi kommer til at se med den nye stil. Det bør trække folk til stadion hvis de får bygget på. Ser fint ud synes jeg.
enig - jeg synes at jens lyn klarer det fint med den uvant plads... så jeg håber at paulinho er flight igen til næste kamp..

dejlig at se KA mener det ligesom os fans..

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbejde-med

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af mousebreaker »

Iøvrigt skal man passe på med at rose dommerne åbenbart. Godt nok grumt at ingen af dem kunne se det klokkeklare gule kort der ville give rødt. Det var jo ikke fordi det var svært at se fordi forsvareren stod i en klynge så udsynes var spærret. Det var godt nok skidt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af TrueWolfMidt »

Super indhop af Jens-Lys Cajuste, mere spilletid til ham. Havde håbet på lidt spilletid til Sory Kaba 10-15 min da Junior Brumado ikke fik hul på målscoringen i går. Savner lidt skyd fra distancen og hvor er vores hovedstøds stærke spillere blevet af. Er super glad for at Okosun er tilbage og bidrage med hans kvaliteter, han vil bare blive bedre og bedre, hvis han kan undgå skader.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Densestar7430 »

Hvis Paulinho skal sidde ude nogle uger, kan man så forestille sig at MDH trækker i kamptøjet indtil han bliver solgt? Eller er Dyhr klar til at tage nogle kampe som starter?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af 974 »

Densestar7430 skrev:
22. jul 2019, 11:40
Hvis Paulinho skal sidde ude nogle uger, kan man så forestille sig at MDH trækker i kamptøjet indtil han bliver solgt? Eller er Dyhr klar til at tage nogle kampe som starter?
Det kan man vel sagtens!
han er jo da for pokker stadig ansat :fcm:

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

974 skrev:
22. jul 2019, 11:43
Densestar7430 skrev:
22. jul 2019, 11:40
Hvis Paulinho skal sidde ude nogle uger, kan man så forestille sig at MDH trækker i kamptøjet indtil han bliver solgt? Eller er Dyhr klar til at tage nogle kampe som starter?
Hvis MDT nu ikke havde været et fjols og gået ud og beklaget sig i medierne vil det være oplagt at sætte Joel på venstreback og ham på højre. Men eftersom han virker til at havde opgivet sin karriere i Midtjylland giver det mest mening at Del hende spiller mod GF, så han er klar til de europæiske kampe. Derefter håber jeg så at Dyhr får superliga kampene, mens Del Hende spiller de europæiske kampe.

Nicolai

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg synes vi spiller en rigtig fin kamp imod FCN i går. Især offensivt er vi rigtig stærke hele kampen. Defensivt halter i 1.halvleg, mens vi får sat en prop i til 2.halvleg, som jeg synes vi i store træk dominerer og kontrollerer. Jeg er vild med vores nye mere spillende udtryk.
Fantastisk start pointmæssigt med 2 sejre; især vores nye spilsystem og relationer taget i betragtning.

Individuelle karakterer og kommentarer:

Jesper Hansen - 7
Prisgivet ved kassen. Redder vores røv ved Atangas friløber ved 0-1. Ser generelt rigtig sikker og stærk ud. På Superliga-niveau er Jesper en klasse-keeper.

Scholz - 4
Var sammen med det øvrige forsvar alvorligt på hælene i 1.halvleg, men spiller sig op efter pausen. Tror det bliver rigtig godt for ham og vores spil, såfremt han kommer ovre i højre side permanent

Erik - 4
Rædderlig første halvleg, hvor han bl.a. forærer Atanga en friløber, fordi han undervurderer hans fart. Hans røv bliver heldigvis reddet af Jesper i den pågældende situation. Var til gengæld rigtig stærk i 2.halvleg, hvor han, især i slutningen, afviser det hele med en brølstærk fysik.

Nicolaisen - 4
Hæderligt comeback i startopstillingen. Ligesom Erik og Scholz klart bedst i 2.halvleg, mens det så noget usikkert i "indianerforestillingen" i 1.halvleg.

Joel - 7
Starter lidt anonymt, men blomstrer op, sjovt nok efter han rykkes fra favoritsiden i højre til i stedet at spille venstre, da Paulinho går skadet ud. Er virkelig stærk defensivt, mens der lige mangler det sidste output offensivt

Paulinho - 4
Er virkelig stærk offensivt, men blev godt nok alvorligt udfordret defensivt af kuglelynet Atanga. Er også manden der "koster" det uheldige mål ved at lukke Atanga ind i banen til skud. Går desværre skadet ud efter 40 minutter. Håber ikke det er alvorligt, for det så virkelig interessant ud med ham på backen.

Onyeka - 7
Den knægt har en vanvittig arbejdsradius. Mangler stadig af og til kvalitet, når han er på bolden, hvorfor han ikke altid får det ønskede output på sine aktioner. Fungerede dog rigtig fint med Okusun centralt i går.

Okusun - 7
Får et stort 7-tal for sin præstation i går. Han spiller sig virkelig op i forhold til den svage indsats mod Esbjerg. Han er god på bolden, løber meget og dækker dermed et stort område af banen. Derudover har han gode løb ind i boksen og er farlig på dødbolde. Krydrer det med den afgørende scoring til 2-1.

Evander - 10
Er simpelthen fremragende som den fremskudte 10'er. Strør af og til boldene rundt som det passer ham. Virker også til at blive klogere og klogere i forhold til beslutningerne. Sikker scoring på straffesparket. Det er virkelig spændende at følge hans udvikling i denne sæson.

Wikheim - 10
Komplet ustyrlig i går. Har en teknik udover det sædvanlige, og et drev med bolden som er helt ekceptionelt. Det eneste der afholder ham fra topkarakter i min bog er det manglende output i form af scoring eller assist. Var min MOM i går.

Brumado - 7
Sniger sig lige op på et 7-tal. Gør mange ting rigtigt. Er god som opspilstation, har en god teknik og indgår godt i spillet. Er også manden der skaffer straffet til udligningsmålet. Dog er den altoverskyggende udfordring den manglende kynisme foran kassen. Jeg håber virkelig han snart kommer på tavlen, så det ikke bliver selvforstærkende for ham.

Cajuste - 7
Et virkelig flot indhop på en uvant plads som wing back af vores svenske midtbanetalent. Gør det ikke sværere end det er og leverer en rutineret og stærk præstation.

Polle - UB
For kort et indhop til at retfærdiggøre en karakter. Så dog noget rusten ud, men det var omvendt dejligt at få givet Polle sæsondebut.

Mabil - UB
Ligeledes for kort et indhop til en karakter. Gjorde det dog ganske fornuftigt.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Saemala »

Jesper BW1100 skrev:
22. jul 2019, 13:54

Paulinho - 4
Er virkelig stærk offensivt, men blev godt nok alvorligt udfordret defensivt af kuglelynet Atanga. Er også manden der "koster" det uheldige mål ved at lukke Atanga ind i banen til skud. Går desværre skadet ud efter 40 minutter. Håber ikke det er alvorligt, for det så virkelig interessant ud med ham på backen
Mener på ingen måde han kan klandres for det mål.
Han sidder jo helt oppe i hovedet på ham i den situation, og selv da han tager sit træk ind i banen, følger han ham og får blokeret skuddet. Det er bare ren utur, at det endte i et mål.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af ABT »

Saemala skrev:
22. jul 2019, 15:10
Jesper BW1100 skrev:
22. jul 2019, 13:54

Paulinho - 4
Er virkelig stærk offensivt, men blev godt nok alvorligt udfordret defensivt af kuglelynet Atanga. Er også manden der "koster" det uheldige mål ved at lukke Atanga ind i banen til skud. Går desværre skadet ud efter 40 minutter. Håber ikke det er alvorligt, for det så virkelig interessant ud med ham på backen
Mener på ingen måde han kan klandres for det mål.
Han sidder jo helt oppe i hovedet på ham i den situation, og selv da han tager sit træk ind i banen, følger han ham og får blokeret skuddet. Det er bare ren utur, at det endte i et mål.
Enig i at Paulinho ikke bærer den primære skyld for målet. Rigtigt at Paulinho skal lukke ham ud i banen, men han får trods alt blokeret skuddet, som Saemala påpeger, hvilket må siges at være det næstbedste. Uden at man skal plante skylden hos Jesper Hansen, så mener jeg, at han har større andel i det end Paulinho. Her vil man kunne udfordre hans placering i den givne situation samt hans reaktion. Den tvivlsomme aktion gør han så dog mere end rigeligt op for kort efter, med en fremragende approach ved FCN friløberen.
/ ABT

Billede

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af Jesper BW1100 »

Saemala skrev:
22. jul 2019, 15:10
Jesper BW1100 skrev:
22. jul 2019, 13:54

Paulinho - 4
Er virkelig stærk offensivt, men blev godt nok alvorligt udfordret defensivt af kuglelynet Atanga. Er også manden der "koster" det uheldige mål ved at lukke Atanga ind i banen til skud. Går desværre skadet ud efter 40 minutter. Håber ikke det er alvorligt, for det så virkelig interessant ud med ham på backen
Mener på ingen måde han kan klandres for det mål.
Han sidder jo helt oppe i hovedet på ham i den situation, og selv da han tager sit træk ind i banen, følger han ham og får blokeret skuddet. Det er bare ren utur, at det endte i et mål.
Også derfor jeg skrev “koster” ;-). Medgiver at den er hård at hænge på ham. Det er i lige så høj grad utur den går ind :-).

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen FCM -FCN (2)

Indlæg af mousebreaker »

Paulinho laver en uomtvistelig fejl ved at lukke ham ind i banen. Ja, han er tæt på ham, men er ikke herre over om han får lavet en succesfuld blokering. I min optik er det vanvittigt at tildele Jesper Hansen så meget som en promille skyld af den scoring. Det meste var uheld, godt krydret med Paulinhos fejl
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar