Superliga start! FCM-EfB (1)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Konsulen »

Matjavsen skrev:
12. jul 2019, 21:51
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/b ... t-skuffet/


Lyder til det hele er på Poulsen og ikke træner teamet som nogle folk giver skylden
Hvordan udleder du dog det? - det er en intetsigende artikel, direkte taget fra interviewet på tv

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Matjavsen »

Konsulen skrev:
12. jul 2019, 21:56
Matjavsen skrev:
12. jul 2019, 21:51
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/b ... t-skuffet/


Lyder til det hele er på Poulsen og ikke træner teamet som nogle folk giver skylden
Hvordan udleder du dog det? - det er en intetsigende artikel, direkte taget fra interviewet på tv

Men du kan sige han har mistet omklædningsrummet fordi Poulsen ikke er der i pausen?

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Jakla »

Sikken en første halvleg hvor vi kørte rundt med Esbjerg, der slet ikke kunne følge med teknisk. Det resulterede bare ikke i særligt store chancer. Man står og savner nogle der kan sende skud afsted udefra, nu vi ikke har Paul at sigte efter.
Anden halvleg var en kæmpe dukkert og det skyldes overvejende at kræfterne og ideerne ebbede ud og trænerstaben alt, alt for sent reagerede med udskiftninger. Et mirakel at vi ikke tabte kampen med de megachancer Esbjerg brændte. Til sidst virkede forsvaret træt og hullet som en si.
Det gik, men det var ikke trænerens fortjeneste.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1
Indlæg: 360
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

:fcm:

JP som lillepige-tøsefornærmet curlingbarn.....

Hvilken skidt skidt skidt attitude.........
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af mousebreaker »

Selvflg er der ikke krise i omklædningsrummet - medmindre Polle ønsker det sådan, og hvorfor skulle han det?
Ikke overraskende viste kampen nok engang at der hvor vi halter mest efter FCK er på trænerbænken, men der er altså også flere hundrede kampes erfaring til forskel.

Jeg synes første halvleg viste at oplægget til kampen sad i skabet, mens evnen til at justere tingene ikke var prangende omend det var en indskifter det scorede det afgørende mål

Tre point er trods alt det vigtigste og vi skyldte Esbjerg et ufortjent pointtab efter sidste sæson, så der fik vi en bytter. Nu håber jeg ikke trenden fortsætter fra forårets kampe hvor vi ikke kunne sætte en hel kamp sammen, men det må tiden vise. Sæsonåbninger er sjældent kønne, i dag var ingen undtagelse.

Dejligt med lidt (nej en del....) marginaler vores vej
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af hviid »

Synes faktisk at det så ret fornuftigt ud hele vejen rundt. Godt pres, fin kreativitet i opspillet og forsvaret stod godt imod. Synes ikke der var nogen, som spillede en decideret dårlig kamp. Var dog tydeligt, at der har været en del udskiftninger og bærende spillere som Paul, Dal Hende, Polle og Sparv manglede, så det hang ikke altid lige godt sammen. Var mange situationer som kunne blive farlige, men som ikke blev det på grund af manglende blik for hinanden. Desuden manglede vi klart noget på dødbolde, nok ikke kun fordi vi var uden Poulsen, men også Paul og Dal Hende.

Vores forventninger er høje, og vi mener, at Esbjerg bør vi kunne slå hjemme til hver en tid, men det er altså et ret godt hold, der er pivfarlige på kontra. Vores midtbane brækker lidt over i 2. halvleg, og de får en del omstillinger mod os, og derfor kommer det til at se skidt ud.

Super med en sejr efter en svær premierekamp, hvor vi var uden flere bærende kræfter i forhold til sidste sæson.

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af HKP »

Godt med meget meget heldig sejr. Det trængte vi til imod fiskerne

Men elendigt trænerarbejde at vente til 80 minut med at justere på en ekstrem forfærdelig 2. halvleg. Det er helt latterligt så heldig han så er med at Anderson scorer på en chance ud af ingenting

Det er helt galt hvis man mener kampene kan vendes på 10 min. Det er hul i hovedet....

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Lupus1999 »

Stærk første halvleg, hvor Esbjerg bliver spiller ned under græstæppet.
Synes vi skaber fint med chancer, hvor Brumado nok lider lidt i hans søgen efter det første mål. Han kom frem til to store hovedstødchancer og to hvor han desværre sparker forbi bolden. På en anden dag scorer han helt sikkert en.

Anden halvleg bærer præg af træthed og manglende kvalitet, men ikke desto mindre, så henter vi 3 point på en indskiftning af en hjemvendt ulv. Han var tidligere udråbt til sin årgangs største talent og måske griber han nu chancen.

Et andet vigtigt element var at fik spillet til 0. Dette kan være selvforstærkende i de kommende kampe. Det vigtigste i starten er at samle 3 point uanset hvordan, så vi ikke halter efter senere i næste måned, når Europa kommer til at stjæle fokus.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af mnm123 »

Heldig sejr og videre til næste ksmp. Polle må være starter næste gang i mine øjne, de 3 centrale midtbane spillere var langt under niveau, især deres bold omgang ikke godt og bold tab fra Okodun bliver altså straffet mod bedre hold, samt han burde jo have haft 2 gule kort. Brunado som kampens spiller er helt væk, Jesper var i mine øjne bedste mand.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Jesper BW1100 »

mnm123 skrev:
12. jul 2019, 23:18
Heldig sejr og videre til næste ksmp. Polle må være starter næste gang i mine øjne, de 3 centrale midtbane spillere var langt under niveau, især deres bold omgang ikke godt og bold tab fra Okodun bliver altså straffet mod bedre hold, samt han burde jo have haft 2 gule kort. Brunado som kampens spiller er helt væk, Jesper var i mine øjne bedste mand.
Enig. Hvis ikke det var fordi han opførte sig som en forkælet 19-årig primadonna pga hans fravalg i dag. Det er pinligt af en rutineret spiller som ham.
Fair nok at være skuffet, men lad dog være med at hænge dit beskidte vasketøj til tørre til offentlig skue. Hvis han vil være sin anfører-post voksen skal det håndteres internt....

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Danand123 »

Sad her i Frankrig og så kampen på ipaden. Jo, vi var heldige til sidst, men når vi ikke vandt et eneste point i de døende minutter i hele sidst sæson, så var det rart at det igen kunne lade sig gøre. Og så lige mod EfB, der kostede os fire point i overtiden.

Ser mest positivt på, at vi spillede en fin 1. halvleg...så ved vi det kan lade sig gøre. Uanset tidspunktet vil det altid være svært , når Polle ikke er på holdkortet mere med alt hvad han har givet klubben.

Vi ligger nr. 1 indtil de næste kampe i runden. Op med humøret.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af ChristianJ »

Et par reflektioner fra dagen derpå. Der er nok flere der burde overveje det samme, fremfor lige efter kampen :)

- 1. Halvleg var vel stil-mæssigt noget af det bedste vi har set. Havde vi scoret på 1-2 af vores chancer, havde folk snakket om den på højde med Aab halvlegen. Ærgeligt, men vigtigt at trænerteamet kigger på det store billede - det kan blive rigtigt interessant!

- Paulinho ser spændene ud. Utrolig offensiv allerede og bedre teknisk med bolden en MDH. Han kommer til at ændre udtrykket i vores spil en hel del tror jeg. Der mangler stadig lidt i relationerne, samt taktisk hvor han kunne spille chancerne større. Det er også tydeligt at Scholz kommer på arbejde i år, for der kommer noget plads bag ham.

- Det ligner at teamet gerne vil have to midtbanespillere bag Evander, der kan ligge et højere pres på modstanderne. Det er derfor Ayo og Frank spiller, fremfor JP. Det så ud til at virke i går, men jeg mener vi får et afgørende problem, når ikke de er bedre på bolden. Ayo har en række dumme boldtab, og Frank ved vi stadig mangler det sidste i hans boldomgang. Lægger han det på, kan han bliver en af de bedste midtbanespillere vi nogensinde har haft i klubben, hans arbejdsrate er vanvittig. Jeg er i tvivl om hvorvidt det er den rigtige konstellation til at spille os i Europa. Det hele skal lidt komme fra Evander, som så bliver nem at lukke ned.

- Brumado er en meget rå diamant - men hvor er potentialet stort! Fysisk er det tydeligt at han er meget stærkere end sine modspillere, selv Austin blev den lille flere gange. Hans største udfordring, er hans hovede. Han tager nogle lidt mærkelige beslutninger og trækker tempo ud af kampen på de forkerte tidspunkter. Kan vi få ham til at indgå lidt bedre i spillet, samt få puttet nogle bolde i kassen, så bliver han rigtigt meget værd. Kan godt se hvad man har købt her.

- Såvel som 1. halvleg var noget af det bedste, var 2. noget af det allerværste vi har set længe. Presset faldt fra hinanden. Hvis man vil spille den stil, så kan man bare ikke acceptere at man stopper halvvejs. Det er svært at lave ændringer i løbet af kampen, men deler observationen om at man burde have skiftet system tidligere. Det var mere held end forstand at vi ikke tabte kampen i går. Tak til Jesper og Evander for at steppe op da det gjalt.

Det er tydeligt at det nye system har en masse potentiale, men også at spillerne stadig er en smule på glat is. Derfor tror jeg som fans vi skal have en smule koldt vand i blodet, inden vi vurdere både spillere samt systemet. Man må gå ud fra at trænerteamet har 100X så meget information som vi har, så at sidde som bøddel og bedømme spillere efter at have set dem i 2 halvlege er svært. Men der er bestemt plads til forbedring, hvilket jeg også tror KA, Priske og de andre kunne se i går.

Det var mine 5 cent.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af henker »

ChristianJ skrev:
13. jul 2019, 08:41
Et par reflektioner fra dagen derpå. Der er nok flere der burde overveje det samme, fremfor lige efter kampen :)

- 1. Halvleg var vel stil-mæssigt noget af det bedste vi har set. Havde vi scoret på 1-2 af vores chancer, havde folk snakket om den på højde med Aab halvlegen. Ærgeligt, men vigtigt at trænerteamet kigger på det store billede - det kan blive rigtigt interessant!

- Paulinho ser spændene ud. Utrolig offensiv allerede og bedre teknisk med bolden en MDH. Han kommer til at ændre udtrykket i vores spil en hel del tror jeg. Der mangler stadig lidt i relationerne, samt taktisk hvor han kunne spille chancerne større. Det er også tydeligt at Scholz kommer på arbejde i år, for der kommer noget plads bag ham.

- Det ligner at teamet gerne vil have to midtbanespillere bag Evander, der kan ligge et højere pres på modstanderne. Det er derfor Ayo og Frank spiller, fremfor JP. Det så ud til at virke i går, men jeg mener vi får et afgørende problem, når ikke de er bedre på bolden. Ayo har en række dumme boldtab, og Frank ved vi stadig mangler det sidste i hans boldomgang. Lægger han det på, kan han bliver en af de bedste midtbanespillere vi nogensinde har haft i klubben, hans arbejdsrate er vanvittig. Jeg er i tvivl om hvorvidt det er den rigtige konstellation til at spille os i Europa. Det hele skal lidt komme fra Evander, som så bliver nem at lukke ned.

- Brumado er en meget rå diamant - men hvor er potentialet stort! Fysisk er det tydeligt at han er meget stærkere end sine modspillere, selv Austin blev den lille flere gange. Hans største udfordring, er hans hovede. Han tager nogle lidt mærkelige beslutninger og trækker tempo ud af kampen på de forkerte tidspunkter. Kan vi få ham til at indgå lidt bedre i spillet, samt få puttet nogle bolde i kassen, så bliver han rigtigt meget værd. Kan godt se hvad man har købt her.

- Såvel som 1. halvleg var noget af det bedste, var 2. noget af det allerværste vi har set længe. Presset faldt fra hinanden. Hvis man vil spille den stil, så kan man bare ikke acceptere at man stopper halvvejs. Det er svært at lave ændringer i løbet af kampen, men deler observationen om at man burde have skiftet system tidligere. Det var mere held end forstand at vi ikke tabte kampen i går. Tak til Jesper og Evander for at steppe op da det gjalt.

Det er tydeligt at det nye system har en masse potentiale, men også at spillerne stadig er en smule på glat is. Derfor tror jeg som fans vi skal have en smule koldt vand i blodet, inden vi vurdere både spillere samt systemet. Man må gå ud fra at trænerteamet har 100X så meget information som vi har, så at sidde som bøddel og bedømme spillere efter at have set dem i 2 halvlege er svært. Men der er bestemt plads til forbedring, hvilket jeg også tror KA, Priske og de andre kunne se i går.

Det var mine 5 cent.
Stor set er jeg enig med i den hele du skrev... Men vil lige hører om vi bør have to MC eller dmc og lad evander være playmaker omc.. Min holdning er at vi bør have to dmc.. Ikk MC.. For så risikerer man at vi kommer for meget fremme.. ?? Ikke?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af mousebreaker »

ChristianJ skrev:
13. jul 2019, 08:41
- 1. Halvleg var vel stil-mæssigt noget af det bedste vi har set. Havde vi scoret på 1-2 af vores chancer, havde folk snakket om den på højde med Aab halvlegen. Ærgeligt, men vigtigt at trænerteamet kigger på det store billede - det kan blive rigtigt interessant!
Jeg var glad for vores første halvleg ligesom du, for udtrykket var der og vi sad på Esbjerg fordi vores pres sad lige i skabet, men vi formåede ikke at skabe noget specielt. Vi har vel 3 afslutninger som sammenlagt vil give et mål hver anden/tredje kamp i snit. Den største efter et fantastisk forarbejde af Wikheim som spillede helt forrygende i første halvleg og var banens med meget stor afstand bedste spiller i den halvleg. Brumado får ikke timet sit hovestød ordentligt, men det var en fin chance. Derudover havde Brumado en lille hovedstødsmulighed lidt senere. Paulinho har også en afslutning som han dog ikke får ram ordentlig på fra rimelig spids vinkel og i fuldt løb.

Jeg tænkte at hvis vi kunne fortsætte de takter i anden halvleg så måtte Esbjerg gå trætte og give større rum, men i stedet kommer vi slet ikke ud, hvad der kan undre. Jeg køber ikke den med at kræfterne slap op for man har lige siddet på sin røv i 15 minutter. Det kan kun være mentalt og her har det helt sikkert ikke hjulpet at kaptajnen var pigesur over at være sat af. Det var ikke en anfører værdigt og noget han må adressere og lære af.

Jeg er enig med dig i at det kan blive rigtig interessant, selvom jeg ikke tror vi kan give FCK en tæt mesterskabskamp i denne sæson. Dertil vil vi være for svingende og vi er allerede bagud stort på point fra start pga trænerbænken. Det er svært at hamle op med Ståle og jeg synes man kan se at KA har brug for at hente mere erfaring. Tror dog stadig på 2 point i snit når sæsonen er slut
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af bifr05t »

ChristianJ skrev:
13. jul 2019, 08:41
- 1. Halvleg var vel stil-mæssigt noget af det bedste vi har set. Havde vi scoret på 1-2 af vores chancer, havde folk snakket om den på højde med Aab halvlegen. Ærgeligt, men vigtigt at trænerteamet kigger på det store billede - det kan blive rigtigt interessant!
Hvilke chancer er det du taler om? Hvis du refererer til Brumados hovedstød og Paulinhos skud direkte på målmanden, var de jo aldrig tætte på at gå i mål. Samtidig må jeg erklære mig fuldstæding uforstående overfor dem af jer herinde, der skriver at vi spillede en god første halveg. Jovist, var vi spilstyrende, men vi var jo på ingen måde farlige, og den ene situation Esbjerg kom frem til i første halveg, var vel i bund og grund lige så farlig som det vi kom frem til.

Første halveg udstiller jo lige netop det problem FC Midtjylland har haft under KA, netop at vi ikke har et koncept, og at spillerne i bund og grund ikke ved hvad de skal stille op med bolden, når vi angriber. Anden havleg var derimod horribel, og vi skal virkelig prise og lykkelige for at vi vinder kampen, da Esbjerg alt i alt kom frem til flest målgivende chancer.

Jeg lader i første omgang tvivlen komme trænerstaben til gode, da det er for tidligt at male fanden på væggen, men mønstret er næsten identisk med forårssæsonen, så det lover ikke godt.

Besvar