Superliga start! FCM-EfB (1)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af RandomHero »

Så er det endelig tid til at komme på stadion igen.
Vi får besøg af sidste sæsons overraskelse og bronze vindere fra Esbjerg.
Personligt glæder jeg mig til at se, hvem KA starter med, og i hvilken formation. Personligt håber jeg på:
Jesper
Joel- Erik - Scholz - Paulinho
Jakob - Tim
Evander
Mabil - Brumado - Wikheim

Jeg tror vi napper en 3-1 sejr.
God kamp, lad os få en masse folk på stadion og lav noget larm for de danske pokalvindere 👏🏻

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Stoffer »

Jeg gætter på, at vi holder fast i startopstillingen fra sidste træningskamp, med følgende potentielle ændringer.

Jesper
Kian - Svia - Scholtz
Joel - Frank - Ayo/JP - MDH/Paul
Evander
Wikheim - Brumado/Kaba

Om MDH spiller vurderer jeg afhænger af, hvor man pt. er med eventuelle forhandlinger, hvis de ikke er i de allersidste stadier, så tror jeg MDH holder pladsen. Det samme gør sig for så vidt gældende for Svia, men der tror jeg måske nok, man er lidt længere fra.

Okosun har virkelig set skarp ud i opstarten og baseret på det, ser jeg gerne, at han får lov at bære den form med ind i opstarten. Men Bach Baks kommentarer i seneste Sort Snak gør mig i tvivl om, man fortsat stoler fuldt ud på JP og gerne vil starte op med ham og så hvile ham, når man er kommet lidt i gang med et fuldt kampprogram.

Jeg tror, at Brumado starter, men hvis Kaba har set vanvittig ud til træning, så får han vel pladsen næsten per automatik.

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Peter »

Kaba er ikke engang i DK endnu - kommer han heller ikke inden EFB kampen

Tror på Paulinho foran Marc og Ayo foran Polle ellers helt den samme!

Dyhr er nok også foran Marc

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af THenry »

Jep. Kaba lander vist tidligst i næste uge. Jeg føler mig rimelig sikker på, at det bliver Brumado-Wikheim i front.

Jeg tænker, at Jesper, Kian, Erik, Scholz, Joel, Evander Wikheim, Brumado er rimelig sikre i start 11, hvis de er klar. Jeg hælder til, at Marc starter på VWB, men det kan sagtens bliver Paulinho.

Det største spørgsmål er de 2 centrale midtbanepladser bag Evander. Jeg tror Ayo tager den ene, og så må vi se, om det bliver Frank eller Polle på den anden. Det er svært at forestille sig en start 11 uden vores anfører, men han har ikke spillet de seneste 2 træningskampe, så det kan være tegn på nye tider.

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Sniper »

THenry skrev:
11. jul 2019, 13:44
Jep. Kaba lander vist tidligst i næste uge. Jeg føler mig rimelig sikker på, at det bliver Brumado-Wikheim i front.

Jeg tænker, at Jesper, Kian, Erik, Scholz, Joel, Evander Wikheim, Brumado er rimelig sikre i start 11, hvis de er klar. Jeg hælder til, at Marc starter på VWB, men det kan sagtens bliver Paulinho.

Det største spørgsmål er de 2 centrale midtbanepladser bag Evander. Jeg tror Ayo tager den ene, og så må vi se, om det bliver Frank eller Polle på den anden. Det er svært at forestille sig en start 11 uden vores anfører, men han har ikke spillet de seneste 2 træningskampe, så det kan være tegn på nye tider.
Enig i dine picks, dog mener jeg da at Polle spillede 2.halvleg i de to sidste træningskampe?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af THenry »

Sniper skrev:
11. jul 2019, 13:49
THenry skrev:
11. jul 2019, 13:44
Jep. Kaba lander vist tidligst i næste uge. Jeg føler mig rimelig sikker på, at det bliver Brumado-Wikheim i front.

Jeg tænker, at Jesper, Kian, Erik, Scholz, Joel, Evander Wikheim, Brumado er rimelig sikre i start 11, hvis de er klar. Jeg hælder til, at Marc starter på VWB, men det kan sagtens bliver Paulinho.

Det største spørgsmål er de 2 centrale midtbanepladser bag Evander. Jeg tror Ayo tager den ene, og så må vi se, om det bliver Frank eller Polle på den anden. Det er svært at forestille sig en start 11 uden vores anfører, men han har ikke spillet de seneste 2 træningskampe, så det kan være tegn på nye tider.
Enig i dine picks, dog mener jeg da at Polle spillede 2.halvleg i de to sidste træningskampe?
Det er korrekt, at han blev skiftet ind i begge kampe, men han startede ikke kampene sammen med resten af "A-kæden". Det var det, jeg mente, men det kunne sikkert være bedre formuleret ;)

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af hviid »

Dal Hende er ikke med i truppen, så det bliver nok denne startopstilling:

Hansen
Kian - Erik - Scholtz
Joel - Frank - Okosun - Evander - Paulinho
Wikheim - Brumado

Bænk: Mikkel A, James, Polle, Mikael Anderson, Dovbyk, Cajuste, Mabil

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af tatoo »

Jeg må sige at jeg overhovedet ikke kan se hvordan Mikael Andersson kan være i truppen. Vi har 40 mand at vælge imellem, og der burde være en der er bedre. Andersson har i mine øjne INTET at bidrage med.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af CasperA »

Jeg ved ikke om det bare er mig, der har startnerver på, men jeg er virkelig nervøs omkring den centrale midtbane i efteråret, nu hvor Jakob Poulsen stadigvæk er alt for svingende. I mine øjne er det klart det største spørgsmålstegn hos os, men lad os håbe, at trænerteamet får fundet den rigtige konstellation af spillere, som fungerer sammen.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Lupus1999 »

tatoo skrev:
11. jul 2019, 17:09
Jeg må sige at jeg overhovedet ikke kan se hvordan Mikael Andersson kan være i truppen. Vi har 40 mand at vælge imellem, og der burde være en der er bedre. Andersson har i mine øjne INTET at bidrage med.
Hvor mange kampe/minutter har du set ham spille?

Han er en af de absolut største talenter vi har haft fra den årgang, og så ligner hans træningsindsatser noget vi då fra Awer Mabil i seneste opstart.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af hviid »

tatoo skrev:
11. jul 2019, 17:09
Jeg må sige at jeg overhovedet ikke kan se hvordan Mikael Andersson kan være i truppen. Vi har 40 mand at vælge imellem, og der burde være en der er bedre. Andersson har i mine øjne INTET at bidrage med.
Kristian Bak sagde i Sort Snak, at Anderson var vendt tilbage med en god attitude og havde fået noget hår på brystet i Holland. Man tror sikkert på, at han kan lave en "Awer Mabil". Bedømt ud fra træningskampene burde Isaksen nok have fortjent en plads på bænken i stedet for.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af ABT »

hviid skrev:
11. jul 2019, 17:33
tatoo skrev:
11. jul 2019, 17:09
Jeg må sige at jeg overhovedet ikke kan se hvordan Mikael Andersson kan være i truppen. Vi har 40 mand at vælge imellem, og der burde være en der er bedre. Andersson har i mine øjne INTET at bidrage med.
Kristian Bak sagde i Sort Snak, at Anderson var vendt tilbage med en god attitude og havde fået noget hår på brystet i Holland. Man tror sikkert på, at han kan lave en "Awer Mabil". Bedømt ud fra træningskampene burde Isaksen nok have fortjent en plads på bænken i stedet for.
Nu er det jo ikke sådan at fordi Bach Bak siger at han har forbedret sin attitude, at Anderson er blevet en gudsbenådet seniorspiller. Hans attitude var i forvejen fuldstændig uacceptabel og utilstedelig, og generelt en type spiller vi ikke har brug for i vores klub. Som både folk i klubben og mange fans påpeger, gider man ikke den mentalitet der hedder, at man forsøger at tale sig på holdet i pressen. Noget som Anderson har været undisputed verdensmester i, kun udfordret af Mads Døhr i løbet af den seneste sæson.

Så kan man spørge, hvor meget man hver især har set Anderson spille - Faktum er, at han har spillet hvad der svarer til under en halvleg pr. kamp i snit hos en hollandsk bundklub, der desuden rykkede ned; ikke synderligt imponerende i mine øjne. Så kan man snakke om at han ligger en god indsats for dagen til træning - Det kan man ikke bruge til det store, når han vel reelt har været en skuffelse i Holland, og i mine øjne har været blandt de dårligste på banen i træningskampene.

Og lad please vær med at hæng jer i at han har været blandt de største talenter i sin årgang og blabla. Der render mange evighedstalenter rundt, hvilket ikke retfærdiggør deres berettigelse.

Enig i hvad du skriver omkring Isaksen - Har klart fortjent pladsen over Anderson bedømt på træningskampene.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af tatoo »

Lupus1999 skrev:
11. jul 2019, 17:30
tatoo skrev:
11. jul 2019, 17:09
Jeg må sige at jeg overhovedet ikke kan se hvordan Mikael Andersson kan være i truppen. Vi har 40 mand at vælge imellem, og der burde være en der er bedre. Andersson har i mine øjne INTET at bidrage med.
Hvor mange kampe/minutter har du set ham spille?

Han er en af de absolut største talenter vi har haft fra den årgang, og så ligner hans træningsindsatser noget vi då fra Awer Mabil i seneste opstart.
Jeg så ham bl.a. lidt da han spillede i Vendsyssel, og da var han heller ikke fast mand, men hans attitude var a.h.t. - han er der bare ikke for holdet.

Har du set nogen træninger med ham ?

Man sagde nøjagtig det samme om Simon Kroon, at han var rigtig god til træning, men hvor er han i dag. Ikke FCM

Når vi snakker talenter har vi jo set mange der ikke er kommet videre bl. a Morten Knudsen (bænk i VFF) Nikolai Laursen i Brøndby og Patrick Olsen - disse var også udskreget til at være kæmpe talenter.

Jeg håber ikke at MA er FCM spiller efter 31.8.2019, men hvis vi skal blive med at nurse spillere så lejer vi ham vel ud !!!!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
11. jul 2019, 13:44
Jep. Kaba lander vist tidligst i næste uge. Jeg føler mig rimelig sikker på, at det bliver Brumado-Wikheim i front.

Jeg tænker, at Jesper, Kian, Erik, Scholz, Joel, Evander Wikheim, Brumado er rimelig sikre i start 11, hvis de er klar. Jeg hælder til, at Marc starter på VWB, men det kan sagtens bliver Paulinho.

Det største spørgsmål er de 2 centrale midtbanepladser bag Evander. Jeg tror Ayo tager den ene, og så må vi se, om det bliver Frank eller Polle på den anden. Det er svært at forestille sig en start 11 uden vores anfører, men han har ikke spillet de seneste 2 træningskampe, så det kan være tegn på nye tider.
Arh, jeg er åbenbart gået helt skævt af, hvornår Kaba ankommer.

Jeg er enig i, at det største spørgsmåltegn er den centrale midtbane. Men jeg har umiddelbart svært ved at se en midtbane bestående af JP, Ayo og Evander. Der er for lidt løbepensum (og vilje/aggressivitet) til presspillet der, er mit bud.

Jeg er så også enig i, at det er svært at se en sæsonstart uden anføreren.

Noget, jeg har svært ved at lure, er, hvor tæt kampen er mellem Døhr og Joel. Jeg undervurderer personligt nok lidt Døhr til tider, da jeg tror, at trænerteamet egentlig er glade for hans stil på banen, der stemmer godt med vores fokus på fart og power. Jeg hæftede mig ved, at KBB i Sort Snak talte om udtrykket her i de første kampe, hvor han bemærkede, at det først og fremmest var et spørgsmål om udtrykket, og så må det flotte spil bygges ovenpå - måske ikke helt korrekt gengivet, men sådan cirka. I den kalkule passer Døhr godt ind med den power, han bringer. Når man så lægger det oveni, at vi møder et Esbjerg hold, hvor fysikken absolut også er tilstede, vil man så prøve at overmatche dem på power?

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Superliga start! FCM-EfB (1)

Indlæg af ABT »

Stoffer skrev:
11. jul 2019, 20:08
THenry skrev:
11. jul 2019, 13:44
Jep. Kaba lander vist tidligst i næste uge. Jeg føler mig rimelig sikker på, at det bliver Brumado-Wikheim i front.

Jeg tænker, at Jesper, Kian, Erik, Scholz, Joel, Evander Wikheim, Brumado er rimelig sikre i start 11, hvis de er klar. Jeg hælder til, at Marc starter på VWB, men det kan sagtens bliver Paulinho.

Det største spørgsmål er de 2 centrale midtbanepladser bag Evander. Jeg tror Ayo tager den ene, og så må vi se, om det bliver Frank eller Polle på den anden. Det er svært at forestille sig en start 11 uden vores anfører, men han har ikke spillet de seneste 2 træningskampe, så det kan være tegn på nye tider.
Arh, jeg er åbenbart gået helt skævt af, hvornår Kaba ankommer.

Jeg er enig i, at det største spørgsmåltegn er den centrale midtbane. Men jeg har umiddelbart svært ved at se en midtbane bestående af JP, Ayo og Evander. Der er for lidt løbepensum (og vilje/aggressivitet) til presspillet der, er mit bud.

Jeg er så også enig i, at det er svært at se en sæsonstart uden anføreren.

Noget, jeg har svært ved at lure, er, hvor tæt kampen er mellem Døhr og Joel. Jeg undervurderer personligt nok lidt Døhr til tider, da jeg tror, at trænerteamet egentlig er glade for hans stil på banen, der stemmer godt med vores fokus på fart og power. Jeg hæftede mig ved, at KBB i Sort Snak talte om udtrykket her i de første kampe, hvor han bemærkede, at det først og fremmest var et spørgsmål om udtrykket, og så må det flotte spil bygges ovenpå - måske ikke helt korrekt gengivet, men sådan cirka. I den kalkule passer Døhr godt ind med den power, han bringer. Når man så lægger det oveni, at vi møder et Esbjerg hold, hvor fysikken absolut også er tilstede, vil man så prøve at overmatche dem på power?
Døhr er slet ikke udtaget, så Joel spiller med garanti i morgen.
/ ABT

Billede

Besvar