Sory Kaba

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Sory Kaba

Indlæg af Stoffer »

https://www.youtube.com/watch?v=ndhChfZ ... e=youtu.be

Der er godt nok mange mål baseret på ringe forsvarsarbejde og fejl i offside fælder. Det er der naturligvis også en del af i superligaen, men stort set ingen mål kommer mod etableret forsvar i åbent spil.

Hvis hans spidskompetencer er illustreret med denne video - og det er de jo retfærdigvis nok ikke med en highlight video - så kan man sige, at Sory nærmere bliver manden, der lukker kampen på omstillinger, når man er foran, end manden med første mål mod et etableret forsvar. Det ligner dog, at han - som forventet - har gode evner på standard situationer.

Vi har kaldt ham arvetager til Paul pga prisen, men hans stil minder mig mere om George end Paul.

h/t til Kent for linket.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Sory Kaba

Indlæg af mousebreaker »

Sory Kaba har så vidt jeg ved kun spillet for bundhold, hvorfor mål på omstillinger sandsynligvis er det langt mest frekvente.
Han virker dog efter min mening ikke overbevisende i de videoer der er og det er da bekymrende, da youtube normalt kan få en overvægtig 58-årig til at ligne en Messi-klon. Der er nok heller ikke meget videomateriale at vælge ud fra med de uimponerende stats han har.
Bliver spændende at se hvad Kaba indeholder for selvfølgelig er et 3mio euro indkøb gennemanalyseret af mange involverede internt i klubben samt hos smart odds. Helt sikkert at de ikke ser ham som en lottokupon, men som et scoop og de har en særdeles god track record i den her slags sager. Mon ikke han bliver et hit?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Sory Kaba

Indlæg af Christian »

Jeg var ret imponeret over den video, og synes den viser både alsidighed, styrke og fart.

Jeg er klart mere positiv over købet nu, og er meget spændt på at se ham fungere i superligaen.

Glæder mig rigtig meget til ligaen går i gang.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Sory Kaba

Indlæg af Dondinho »

Christian skrev:
7. jul 2019, 13:02
Jeg var ret imponeret over den video, og synes den viser både alsidighed, styrke og fart.

Jeg er klart mere positiv over købet nu, og er meget spændt på at se ham fungere i superligaen.

Glæder mig rigtig meget til ligaen går i gang.
Fuldt ud enig - god med hovedet, god timing, brøl stærk, fin fart og gode afslutninger.

Glæder mig til at se ham i FCM trøje, mon han er med på fredag ?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Sory Kaba

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dondinho skrev:
7. jul 2019, 14:21
Christian skrev:
7. jul 2019, 13:02
Jeg var ret imponeret over den video, og synes den viser både alsidighed, styrke og fart.

Jeg er klart mere positiv over købet nu, og er meget spændt på at se ham fungere i superligaen.

Glæder mig rigtig meget til ligaen går i gang.
Fuldt ud enig - god med hovedet, god timing, brøl stærk, fin fart og gode afslutninger.

Glæder mig til at se ham i FCM trøje, mon han er med på fredag ?
Det er han ikke. Han er fortsat med Guinea til ACN og spiller 1/8 finale i aften. Og selv hvis de skulle ryge ud her når han ikke retur til FCM og er klar til kamp fredag

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Sory Kaba

Indlæg af THenry »

Det er sjovt, som vi ser videoen helt forskelligt :D

Jeg ser en spiller, der laver mål på mange forskellige måder. Med hovedet, med højre ben, med venstre ben, og ser en brølstærk og hovedstødstærk spiller, som jeg tror kan blive giftig på et tophold, hvis han får gode indlæg at arbejde med. Jeg ser ham som meget mere end en omstillingsspiller a la George.

Jeg glæder mig til at se ham i aktion i aften, for jeg er enig med Mouse ift. at Youtube-videoer ikke altid giver et retvisende billede.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Sory Kaba

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
7. jul 2019, 15:04
Det er sjovt, som vi ser videoen helt forskelligt :D

Jeg ser en spiller, der laver mål på mange forskellige måder. Med hovedet, med højre ben, med venstre ben, og ser en brølstærk og hovedstødstærk spiller, som jeg tror kan blive giftig på et tophold, hvis han får gode indlæg at arbejde med. Jeg ser ham som meget mere end en omstillingsspiller a la George.

Jeg glæder mig til at se ham i aktion i aften, for jeg er enig med Mouse ift. at Youtube-videoer ikke altid giver et retvisende billede.
ok, jeg havde været omkring youtube og set hvad jeg kunne finde om Sory Kaba, så jeg tjekkede ikke engang det link trådstarter kom med. Det var så en ny video som med afstand er den bedste tilgængelige video. Håber han kommer til at sparke os igennem til gruppespillet i år
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Sory Kaba

Indlæg af Densestar7430 »

Kan han være blevet skadet? Virker mærkeligt at han er startet inde i alle gruppe kampene og nu har siddet på bænken i hele playoff kampen mod Algeriet?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Sory Kaba

Indlæg af Vijen »

De havde heller ikke Keita med. Måske de vidste de ikke ville komme videre og lod spillere der kæmper for et klubskifte få chancen for at vise sig frem

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Sory Kaba

Indlæg af tatoo »

Hvorfor skulle han være skadet. Det er da ganske logisk at man ikke vil risikere et korsbånd når han skal starte hos os om en uge. Jeg tror han lander inden længe. Han vil jo selv igang hurtigt.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Sory Kaba

Indlæg af Densestar7430 »

Ved nu ikke hvor “logisk” jeg synes det er.

Hvis Danmark spillede sig videre fra gruppespillet til EM. Kunne du så se spillere sige nej tak til at spille den afgørende kamp fordi de lige har skiftet klub?

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Sory Kaba

Indlæg af Sniper »

Har godtnok aldrig hørt om nogen der ikke vil spille en slutrunde kamp for sit land fordi de netop har skrevet en ny kontrakt.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Sory Kaba

Indlæg af tatoo »

OK så siger vi han var "skadet" - hvilket der ikke er oplyst noget omkring på transfermarkt

https://www.transfermarkt.com/sory-kaba ... in_id/3856

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Sory Kaba

Indlæg af Matjavsen »

Han er ikke skadet, for så havde han jo ikke engang været på bænken.

Måske Guinea bare ville 100% friske spillere i offensiven.


Men måske han bare var træt?
Han spillede 3 næsten hele kampe på 8 dage.
Når vi så tænker på han næsten ikke har spillet de sidste 6 måneder

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Sory Kaba

Indlæg af Kent »

Hvis I ikke er på twitter, så kom det. Det er der alt det sjove foregår. Fx Ankersens transfer-teasers. Og hvis man har brug for at vide, hvorfor Kaba ikke spillede i går, så får man en dansker til at spørge landstræneren om det ved pressekonferencen: https://twitter.com/BusterEmil/status/1 ... 23621?s=20

Besvar