Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Flemse »

Kent skrev:
24. jul 2020, 10:38
mousebreaker skrev:
24. jul 2020, 08:17
EsbenVest skrev:
24. jul 2020, 08:04
Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.
Du kigger meget overfladisk på tingene. Og den sidste bemærkning er bare forkert.
Nej, den er indiskutabelt korrekt.
Man skal ikke tro på alt, hvad Ståle og co siger. Men det er jo ikke helt løgn, at det er sværere både at præstere i Europa og i Superligaen samtidig. I forhold til at vinde mesterskabet er det derfor ikke udelukkende en ulempe for FCM, når FCK kommer langt i Europa.

At FCK så i denne sæson har sat flest point til i perioder, hvor der ikke har været europæiske kampe, er så en helt anden snak... :lol:

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Ravnen »

Det skader os vel ikke, hvis FCK skal have to kval-kampe mere. De bliver vel seedet, og det bliver formentlig en walk-over mod et mikrohold? Men kampene kommer oveni programmet, det æder noget af deres ferie og vil tage energi og fokus og dermed give os en lidt lettere start end dem.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af EsbenVest »

mousebreaker skrev:
24. jul 2020, 08:15
EsbenVest skrev:
24. jul 2020, 08:04
Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.
FCM skal ikke stille sig tilfredse med at vinde nationale titler. Vores forretningsmodel er afhængig af, at vi frekvent kommer i europæisk gruppespil. Lykkedes det ikke, så får vi mere end almindeligt svært ved at holde den kadence vi ser lige nu, over årtier. Det er der jeg gerne vil hen. De direkte og de indirekte økonomiske gevinster ved europæisk gruppespil er altafgørende for at det skal lykkedes.
Alt det, du skriver der, indeholder en præmis om, at FCM skal fortsætte med sin nuværende forretningsmodel. Men jeg er UENIG i, at FCM bør have en forretningsmodel, der er afhængig af, at vi skal komme “frekvent” i europæisk gruppespil. Jeg mener, det er alt for risikabelt, men det kan jeg uddybe i et fremtidigt og længere indlæg.
Læs evt nogle af indlæggene i Europatråden her på forum, der meget fint gennemgår, hvor usikkert det er at satse på en regelmæssig plads i europæiske gruppespil.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af EsbenVest »

Flemse skrev:
24. jul 2020, 10:46
Kent skrev:
24. jul 2020, 10:38
mousebreaker skrev:
24. jul 2020, 08:17


Du kigger meget overfladisk på tingene. Og den sidste bemærkning er bare forkert.
Nej, den er indiskutabelt korrekt.
Man skal ikke tro på alt, hvad Ståle og co siger. Men det er jo ikke helt løgn, at det er sværere både at præstere i Europa og i Superligaen samtidig. I forhold til at vinde mesterskabet er det derfor ikke udelukkende en ulempe for FCM, når FCK kommer langt i Europa.

At FCK så i denne sæson har sat flest point til i perioder, hvor der ikke har været europæiske kampe, er så en helt anden snak... :lol:
Du har selvfølgelig en halv pointe i, at nogle hold nogle gange har svært ved at præstere i to(eller tre) turneringer i samme sæson, men det er ikke givet. Og i nogle af FCKs mest suveræne sæsoner i ligaen har de også klaret sig godt i Europa.

På den lange bane giver det FCK en klar fordel over FCM, at FCK spiller i Europa, fordi københavnerne ganske enkelt tjener så meget på det, at de har råd til en langt dyrere og mere konkurrencedygtig trup.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Anbefaler at man går ind på Dan hammers Facebook hvor han er enig med RA om magt balancen

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Acebone »

Det er denne video, der refereres til:

https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
24. jul 2020, 10:38
mousebreaker skrev:
24. jul 2020, 08:17
EsbenVest skrev:
24. jul 2020, 08:04
Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.
Du kigger meget overfladisk på tingene. Og den sidste bemærkning er bare forkert.
Nej, den er indiskutabelt korrekt.
Bestemt diskutabelt.
Hvis du har en liga hvor alle hold konsekvent ryger ud af første runde i Europa, kontra en liga hvor alle hold kvalificerer sig. Hvilken liga tror du giver den bedste grobund for at skabe en god forretning, ikke bare for de hold der spiller europæisk, men også for de hold der ikke altid når adgangsbilletter til Europa?

Værdien på spillere, TV-aftaler, sponsorpenge m.m vil være en del større i den succesfulde liga, end i den elendige liga - også for de mindre hold. Når FCM vinder et dansk mesterskab i en liga med FCK, giver det vores spillere mere værdi end hvis ligaen var Horsens, Horsens, Horsens. Ligaen er som helhed afhængig af sportslig succes for at kunne profilere sig. Dårlig økonomi vil gøre det meget sværere at udvikle talenter.

Ville man kunne tiltrække de spillere man kan i dag, hvis ligaen var af førstnævnte karakter?

Det er selvflg oplagt at jo flere penge som FCK rager til sig i Europa, desto sværere bliver de at hamle op med nationalt. Derfor håber jeg heller ikke på CL gruppespil til dem, men jeg håber altid på EL-gruppespil og at de kryber videre derfra. CL er bare en anden størrelse økonomisk og forskellen på koefficient point er ikke tilsvarende stor.

Vi har brug for et lokomotiv i dansk fodbold - det har mere eller mindre alle ligaer - man kan så bare håbe at det kan blive os en dag. En af måderne hvorpå vi kan gå det sidste stykke, er at vi som FCN lukrerer på FCKs internationale resultater, og tager et direkte CL gruppespil eller to.

At håbe på at ingen danske hold klarer sig godt i Europa er snæversyn i min optik
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af EsbenVest »

mousebreaker skrev:
25. jul 2020, 09:36
Kent skrev:
24. jul 2020, 10:38
mousebreaker skrev:
24. jul 2020, 08:17


Du kigger meget overfladisk på tingene. Og den sidste bemærkning er bare forkert.
Nej, den er indiskutabelt korrekt.
Bestemt diskutabelt.
Hvis du har en liga hvor alle hold konsekvent ryger ud af første runde i Europa, kontra en liga hvor alle hold kvalificerer sig. Hvilken liga tror du giver den bedste grobund for at skabe en god forretning, ikke bare for de hold der spiller europæisk, men også for de hold der ikke altid når adgangsbilletter til Europa?

.....
At håbe på at ingen danske hold klarer sig godt i Europa er snæversyn i min optik
Din præmis er stadig, hvordan FCKs succes kan hjælpe FCM til at blive mere konkurrencedygtige på europæisk niveau. Det har jeg aldrig modsagt. Hele min præmis byggede på, hvordan vi skaber en edge i forhold til FCK i Superligaen. Og vi får ikke en relativt større chance for at vinde Superligaen ved, at FCK klarer sig godt i Europa. Det hjælper primært FCK.

Jeg er generelt ret ligeglad med, hvordan andre hold end FCM klarer sig, og det har jeg helt fint med, at du eller andre kalder snæversyn. Det er da bestemt sjovt at ens klub hvert andet eller hvert tredje år spiller kampe mod Manchester United eller Club Brügge, men jeg vil ti gange hellere vinde Superligaen end at nå til en ottendedelsfinale i Europa League eller Champions League.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

EsbenVest skrev:
25. jul 2020, 12:52
mousebreaker skrev:
25. jul 2020, 09:36
Kent skrev:
24. jul 2020, 10:38


Nej, den er indiskutabelt korrekt.
Bestemt diskutabelt.
Hvis du har en liga hvor alle hold konsekvent ryger ud af første runde i Europa, kontra en liga hvor alle hold kvalificerer sig. Hvilken liga tror du giver den bedste grobund for at skabe en god forretning, ikke bare for de hold der spiller europæisk, men også for de hold der ikke altid når adgangsbilletter til Europa?

.....
At håbe på at ingen danske hold klarer sig godt i Europa er snæversyn i min optik
Din præmis er stadig, hvordan FCKs succes kan hjælpe FCM til at blive mere konkurrencedygtige på europæisk niveau. Det har jeg aldrig modsagt. Hele min præmis byggede på, hvordan vi skaber en edge i forhold til FCK i Superligaen. Og vi får ikke en relativt større chance for at vinde Superligaen ved, at FCK klarer sig godt i Europa. Det hjælper primært FCK.

Jeg er generelt ret ligeglad med, hvordan andre hold end FCM klarer sig, og det har jeg helt fint med, at du eller andre kalder snæversyn. Det er da bestemt sjovt at ens klub hvert andet eller hvert tredje år spiller kampe mod Manchester United eller Club Brügge, men jeg vil ti gange hellere vinde Superligaen end at nå til en ottendedelsfinale i Europa League eller Champions League.
Det er helt fair. Jeg tænker bare at du også gerne vil have god fodbold med i processen. Jo bedre spillere desto bedre fodbold er muligt. Det kræver en sund økonomi.
Jeg synes det er fedt med mesterskaber, ellers burde jeg jo ikke skrive med i et forum som dette :) - men jeg tænker også på forretningsdelen. Udelukkende fordi jeg gerne vil se vores momentum vare ved, og også på den helt lange bane kan blive ved med at vinde titler og have et arsenal af dygtige spillere
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Husum
Indlæg: 62
Tilmeldt: 24. aug 2009, 12:12

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Husum »

Tillader mig lige at puste lidt liv i denne tråd igen. Jeg har lavet en lang kompilation med højdepunkterne fra samtlige FCM's superligakampe i mesterskabssæsonen (som jeg tidligere har gjort for de to foregående). Jeg laver dem primært til mig selv men tænkte at andre måske også kunne finde underholdning i dem. Videoen kan findes her:
https://youtu.be/WAZJFxp5Kug

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Husum skrev:
11. jan 2021, 18:36
Tillader mig lige at puste lidt liv i denne tråd igen. Jeg har lavet en lang kompilation med højdepunkterne fra samtlige FCM's superligakampe i mesterskabssæsonen (som jeg tidligere har gjort for de to foregående). Jeg laver dem primært til mig selv men tænkte at andre måske også kunne finde underholdning i dem. Videoen kan findes her:
https://youtu.be/WAZJFxp5Kug
Du er da et røvhul.

Nu skal jeg bruge 2 timer på dette mesterværk istedet for eksamen

Kraut
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21. maj 2009, 20:54

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Kraut »

Burde måske nærmere være i en 'Superliga 20/21'-tråd... :cry:

Men hvis I også savner den (og stadig får gåsehud ;) )

https://www.youtube.com/watch?v=pWBXBo7ZH-E

Selv tak 8-) :fcm:

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Danand123 »

Og her kommer så de 11 udvalgte ulve...FC MIDTJYLLAND

https://youtu.be/f71i93EhP_c

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Nogle tanker om testkampen mod AaB?

Den første del hvor førsteholdet spillede så godt ud. Særligt de første tyve minutter var imponerende, hvor spillerne havde AaB i en skruetvinge. Al restforsvarsarbejde var på højt højt niveau. Den måde hvorpå restforsvaret straks erobrede og så bragte bolden frem gjorde man fastholdte presset på AaBs banehalvdel hele tiden. Der var mange interessante positioneringskift, det hele virkede meget flydende, hvilket ser godt ud når det fungerer, men jeg er også spændt på om en bedre modstander havde straffet det. Mange kunne fremhæves, men mine øjne blev særligt fanget af Paulinho og Cools. Der var meget spil i og indlæg fra halvrum, og jeg så ikke mange tidlige indlæg - hvilket jeg personligt er begejstret for. En anden ting jeg bemærkede var, at Hansen spillede endnu højere end normalt.

Der var et par svinestreger. Først blev Evander flæsket af Prica, og så delte han tilsvarende ud på Børsting (tror jeg det var). Unødvendigt i en træningskamp og spørgsmålet er, om det vidner om en frustreret Evander at han føler behov for at tage hævn.

Det er svært at vurdere, hvor stærke AaB var. Mit bud er, vi skal passe på med at lægge for meget i deres præstation. De er tydeligvis undervejs og er endnu ikke en færdig udgave.

Den anden del som primært var U19 spillere blev presset noget mere af Aab, men uden at være sikker så mener jeg, den opstilling de bragte der bestod af en del seniorspillere, så jeg er ikke skuffet. Værd at bemærke at deres mål kom fra en eklatant Madsen fejl - dem skal han have elimineret. Vores mål var flot - både Lind indlæg og Heiselberg hovedstød af høj klasse.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Saemala »

Vi spillede en rigtig fin kamp, indtil der blev skiftet ud. Så ikke de sidste 60.
Kombinationerne var gode, og organisationen solid.

Det jeg dog har bidt mest mærke i, er at Evander startede på midten over Jens Lys. Der er vel ingen tvivl om at vi startede med de stærkeste, og det er interessant i forhold til kampen på midten, hvis trænerne har Evander foran Jens her i opstarten.
Skal ikke sige om der kunne være andet bag, men undrer mig over at jeg ikke har set det nævnt nogen steder.
Høvdingen af Herning

Besvar