Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Superligaen 19/20

Indlæg af Vijen »

Det ser ud til, at vi skal vende os til at spille søndag kl. 16.

http://www.superliga.dk/artikel/kamptid ... r-nu-klart

Egentlig er jeg godt tilfreds med det tidspunkt. Så kan man nå hjem i ordentlig tid selv på de længere ture.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af oros »

Vijen skrev:
25. jun 2019, 19:54
Det ser ud til, at vi skal vende os til at spille søndag kl. 16.

http://www.superliga.dk/artikel/kamptid ... r-nu-klart

Egentlig er jeg godt tilfreds med det tidspunkt. Så kan man nå hjem i ordentlig tid selv på de længere ture.
Hmm det ændrer sig vel lige så snart, FCK er færdige i CL

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Vijen »

oros skrev:
25. jun 2019, 20:22
Vijen skrev:
25. jun 2019, 19:54
Det ser ud til, at vi skal vende os til at spille søndag kl. 16.

http://www.superliga.dk/artikel/kamptid ... r-nu-klart

Egentlig er jeg godt tilfreds med det tidspunkt. Så kan man nå hjem i ordentlig tid selv på de længere ture.
Hmm det ændrer sig vel lige så snart, FCK er færdige i CL
Det gør det nok. Ved ikke lige hvilke af de nye tidspunkter, der er kamp 3.

Men med FCK i Europa hele efteråret, så får vi nok pladsen søndag eftermiddag i den periode.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Lupus1999 »

FCK er seedet hele vejen til CL gruppespil, så de skal dumme sig, hvis det skal slutte før tid.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af THenry »

Vijen skrev:
25. jun 2019, 20:51
oros skrev:
25. jun 2019, 20:22
Vijen skrev:
25. jun 2019, 19:54
Det ser ud til, at vi skal vende os til at spille søndag kl. 16.

http://www.superliga.dk/artikel/kamptid ... r-nu-klart

Egentlig er jeg godt tilfreds med det tidspunkt. Så kan man nå hjem i ordentlig tid selv på de længere ture.
Hmm det ændrer sig vel lige så snart, FCK er færdige i CL
Det gør det nok. Ved ikke lige hvilke af de nye tidspunkter, der er kamp 3.

Men med FCK i Europa hele efteråret, så får vi nok pladsen søndag eftermiddag i den periode.
"Rettighedshaverne for Superligaen, NordicBet Liga og Sydbank Pokalen vil fortsat være de samme - også efter 2021. Det betyder, at NENT, som står bag TV3's kanaler, kommer til at sende Superligaens første, tredje, fjerde og sjette valg, mens andet og femtevalget ligesom nu bliver sendt på Discoverys platforme" https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/7676958

Jeg vil gætte på at kamp 3 er mandagskampen, og kamp 4 er fredag, mens Kamp 1 som hidtil er søndag kl 18 (3 plus) og kamp 2 søndag kl 16 (Canal 9). Jeg vil derfor tro, at vi får en del kampe på mandage og fredage, når kampprogrammet bliver "normaliseret" på den anden side af de europæiske kampe. I de første 8 runder spiller de 3 EL-klubber f.eks. stort set kun på søndage (tror de har været skånet for mandag og fredag pga. torsdagskampe i EL, hvorfor AGF har trukket nitten med mandagskampene), men det er da super fedt, at vi har fået en masse søndagskampe til at starte med, selvom jeg frygter at mønsteret ændrer sig i løbet af sæsonen..

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af henker »

Jeg vil gerne vide om den er A-holdet

Målmænd:
1. Jesper Hansen
31. Mikkel Andersen

Forsvar:
2. Kian Hansen
4. Zsolt Korcsmar - sælg
5. Marc Dal Hende - sælg
6. Joel Andersson -
13. Søren Reese - sælg
14. Alexander Scholz -
18. Kristian Dirks Riis - sælg/leje?
20. Rasmus Schmidt Nicolaisen
24. Mads Døhr Thychosen - sælg?
25. Manjrekar James
28. Erik Sviatchenko
29. Paulo "Paulinho" Victor da Silva
44. Nikolas Dyhr - trykket op til A-holdet?
52. Patrick da Silva Ferreira Souza - 30. juni 2020 (Lejet i Flamengo) Købe ham??

Midtbane:
3. Tim Sparv - 30. juni 2020
7. Jakob Poulsen - 30. juni 2020
8. Ayo Simon Okosun - 30. juni 2023
10. Evander da Silva Ferreira - 31. december 2023
11. Awer Mabil - 30. juni 2022
15. Bozhidar Kraev - sælg?
34. Mikael Anderson - 30. juni 2021
38. Frank Onyeka - 30. juni 2024
40. Jens-Lys Cajuste - 30. juni 2023
43. Nicolas Madsen - trykket op til A-holdet?
45. Gustav Isaksen - trykket op til A-holdet?
88. Gustav Wikheim

Angreb:
9. Sory Kaba
19. Mayron George - sælg
33. Paul Onuachu - sælg
56. Artem Dovbyk
74. Junior Brumado

Right???


Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Flere hold fik afviklet første spillerunde flot. Brøndby, FCK, Sønderjyske og OB så alle stærke ud igennem mine fedtede briller.

Nogle mindre godt. ÅB spillede decideret skidt.

Om de andre:
Glen er ved at have sat sit præg på Sønderjyske. Rilwan spillede i øvrigt en god kamp. Meget hænger på om deres midtbane kan løfte sig. Albæk skal nok vise sig pengene værd, men kvaliteten hos de andre svingende.

Jeg gruer for FCKs styrke, når Bjelland (for ikke at tale om Boilesen) kommer tilbage. Deres offensiv ser kun mere skræmmende ud end sidste sæson. Wind tilføjer en ny dimension i takt med at han får flere kampe. Og så må Ndoye godt snart begynde at vise alderstegn..

OB spillede egentlig en god kamp mod FCK. (Jeg indrømmer, at jeg har fidus til Michelsen, så måske er jeg forudindtaget)

Brøndby ser allerede komfortable ud i Niels Frederiksens system. Nogle ser endda ud til decideret at trives med det here mere varierende tempo og opbygning. Jeg ser paralleller mellem Jung og den måde som Novak skinnede på, når han var med til at bygge op som en af de tre bagerste. Det bliver spændende, når de skal på udebane, om de kan holde det her niveau fra deres første to kampe.

Jeg så ikke FCN mod Horsens. Men FCN er simpelthen bare imponerende, de får så meget ud af deres unge spillere, så snart de får chancen.

Det er kun første runde, så tag ovenstående for hvad I vil. Hvis jeg skal gætte på en tendens, så er det, at der bliver et brud over midten, hvor nogle hold bliver decideret prygelknaber, i al fald ser det meget svært ud for fx Horsens, Hobro og Silkeborg, som holder fast i nogle simple koncepter. Midterholdene OB, FCN og Sønderjyske spiller ganske ambitiøs eller taktisk intelligent fodbold, og det kan ende med at gøre ondt, hvis holdet er bygget op om størrelse og fysisk. Af samme årsag bliver det også interessant, hvordan vi matcher op mod fx Sønderjyske og FCN, hvor vi bare skal have vores point - jeg sidder i al fald og bliver urolig for om Okosuns kan fungere, når man ikke er på bolden. Men igen, første runde. :lol:

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af henker »

Måske er det for tidligt at forud allerede nu
. Men måske vente til efter 5-10 kampe..

Men ja det er visse ting som overrasket mig er Lyngby og fc Nordsjælland klarer sig flot i den først kamp

Jeg så også kamp mellem FCK og frygter jeg for at vi måske sakke bagud.. Men som sædvanlige klarer vi det flot.

Jeg tror at fc Nordsjælland og sønderjyske måske (AGF) vil blive en joker i superligaen. Men jeg tror også at Aab er den mest taber.. må jo vent og se.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af bifr05t »

Er der egentligt blevet offentliggjort en målsætning for den indeværende sæson fra klubbens side?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Vijen »

bifr05t skrev:
18. jul 2019, 15:22
Er der egentligt blevet offentliggjort en målsætning for den indeværende sæson fra klubbens side?
Guld, og det er det hvert år.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af bifr05t »

Vijen skrev:
18. jul 2019, 15:46
bifr05t skrev:
18. jul 2019, 15:22
Er der egentligt blevet offentliggjort en målsætning for den indeværende sæson fra klubbens side?
Guld, og det er det hvert år.
Jeg vil være ekstatisk, hvis det bliver indfriet. Jeg forholder mig dog retten til at være skeptisk, især med det spil, der blev lagt for dagen i sæsonpremieren i mente.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Benzo »

bifr05t skrev:
18. jul 2019, 16:02
Vijen skrev:
18. jul 2019, 15:46
bifr05t skrev:
18. jul 2019, 15:22
Er der egentligt blevet offentliggjort en målsætning for den indeværende sæson fra klubbens side?
Guld, og det er det hvert år.
Jeg vil være ekstatisk, hvis det bliver indfriet. Jeg forholder mig dog retten til at være skeptisk, især med det spil, der blev lagt for dagen i sæsonpremieren i mente.
Sidst vi vandt guld var premieren langt værre, ser ingen grund til at male fanden på væggen ;)

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af henker »

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/b ... tter-bare/

Sagde jo også i sidste sæson at jeg var imponeret over FCN.. Men få nu se om de kan klare sæson ud uden de 3 guld fugle.. 😊

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Haha, så fik Esbjerg lige lavet en FCM. Har bolden 2m20 sekunder i 4m overtid, oppe ved modstandernes felt og så prøver angriberen gudhjælpemig at lave en dribling som ikke helt lykkedes men som alligevel bringer ham til afslutningsmulighed uden for feltet. Den har han jo ikke hjerne til at afstå fra og træde på bolden, så gik det stærkt den anden vej. Kæmpe fejl i forsvaret og så 1-1

Hvorfor er spillernes bare så dumme - jeg fatter det ikke. Der må ikke være nogen der snakker om den slags i klubberne eller er det instinktet der tager over? Uanset hvad så er det bare torskedumt. Jeg er godt klar over at det ikke er angriberens skyld at der bliver scoret men han må bare aldrig sætte bolden på spil i den situation.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar