Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Lupus1999 »

Aral Simsir spillede dælme en god 2. halvleg på midtbanen.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af ABT »

Lupus1999 skrev:
17. jan 2020, 15:47
Aral Simsir spillede dælme en god 2. halvleg på midtbanen.
Enig! Man skulle måske overveje at bombe ham foran Isaksen i hierarkiet, for han var da godt nok langt mere toneangivende end Isaksen har været i hele det sidste halve år tilsammen.

I øvrigt også en fin præstation af Paulinho. Synes det er ret tydeligt, at han har en markant bedre fod end Dyhr.
/ ABT

Billede

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Benzo »

ABT skrev:
17. jan 2020, 15:49
Lupus1999 skrev:
17. jan 2020, 15:47
Aral Simsir spillede dælme en god 2. halvleg på midtbanen.
Enig! Man skulle måske overveje at bombe ham foran Isaksen i hierarkiet, for han var da godt nok langt mere toneangivende end Isaksen har været i hele det sidste halve år tilsammen.

I øvrigt også en fin præstation af Paulinho. Synes det er ret tydeligt, at han har en markant bedre fod end Dyhr.
Enig i at Simsir spillede godt, men synes det er liiige tidligt nok at snakke ham ind på førsteholdet foran Isaksen, især på baggrund af en træningskamp. Kan feks huske adskillige træningskampe hvor Dovbyk har lignet en topangriber, men synes ikke han har niveauet til at være starter for os.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af 974 »

ABT skrev:
17. jan 2020, 15:49
Lupus1999 skrev:
17. jan 2020, 15:47
Aral Simsir spillede dælme en god 2. halvleg på midtbanen.
Enig! Man skulle måske overveje at bombe ham foran Isaksen i hierarkiet, for han var da godt nok langt mere toneangivende end Isaksen har været i hele det sidste halve år tilsammen.

I øvrigt også en fin præstation af Paulinho. Synes det er ret tydeligt, at han har en markant bedre fod end Dyhr.
Man spiller jo ikke kun med de helt unge fordi de skal være mere toneangivende end andre!
Man spiller med dem fordi de skal udvikle sig, og der kan sagtens være spillere som ender med at blive langt bedre end andre, selv om lige nu og her ikke præsterer på det niveau de forventes at kunne nå

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Steffen am »

Nu det godt nok mere om næste sæson, end denne.
Ved ikke hvilken tråd det hører til.

Men kalenderen er oppe for næste sæson.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ny- ... -december/

Runde 5 og 6 i pokalen
(Pokalkvartinaler og semifinaler) bliver dobbelt opgør,
men med lang vinterpause.

Så næste sæson skal vi virkelig gerne enten komme i europæisk gruppespil eller pokalkvartfinale, ellers bliver det en lang vinter.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Vijen »

Problemet med VAR i dens nuværende form er at de leder efter minimale ting. Fx. i england, hvor de sidder og tegner streger for at finde en mulig offside. Der skal kun køre 2 klip et fra den ene side og en fra den anden side. Er der ikke en tydelig fejldom, står dommer og linjedommers dom ved magt.. Det andet er noget plat... Generelt burde reglen være, at hvis ikke dommerne i var rummet kan ændre dommen på 10 sekunder, så er gælder dommen på banen.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Vijen skrev:
20. jan 2020, 18:09
Problemet med VAR i dens nuværende form er at de leder efter minimale ting. Fx. i england, hvor de sidder og tegner streger for at finde en mulig offside. Der skal kun køre 2 klip et fra den ene side og en fra den anden side. Er der ikke en tydelig fejldom, står dommer og linjedommers dom ved magt.. Det andet er noget plat... Generelt burde reglen være, at hvis ikke dommerne i var rummet kan ændre dommen på 10 sekunder, så er gælder dommen på banen.
Det lyder til at de vil have en anden tilgang til det i DK.

Det lyder ikke til de gider spilde tid på om der er 2 cm offside, men kun fokusere på de store kendelser.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Benzo skrev:
18. jan 2020, 00:58
ABT skrev:
17. jan 2020, 15:49
Lupus1999 skrev:
17. jan 2020, 15:47
Aral Simsir spillede dælme en god 2. halvleg på midtbanen.
Enig! Man skulle måske overveje at bombe ham foran Isaksen i hierarkiet, for han var da godt nok langt mere toneangivende end Isaksen har været i hele det sidste halve år tilsammen.

I øvrigt også en fin præstation af Paulinho. Synes det er ret tydeligt, at han har en markant bedre fod end Dyhr.
Enig i at Simsir spillede godt, men synes det er liiige tidligt nok at snakke ham ind på førsteholdet foran Isaksen, især på baggrund af en træningskamp. Kan feks huske adskillige træningskampe hvor Dovbyk har lignet en topangriber, men synes ikke han har niveauet til at være starter for os.
Man kunne jo godt sige at det ikke er Simsir der spiller sig foran Isaksen, men Isaksen der har spillet sig ned. Tror dog heller ikke at det er tilfældet. Der skal mere til end en træningskamp eller to. Fortsætter Simsir med at spille godt så gør han sig fortjent til at få en indhop i løbet af sæsonen. Ærgeligt for de unge at vi nossede i den mod Fremad Amager, det har kostet værdifuld spilletid for de unge
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Ravnen »

Brøndby får 10 millioner for Wilczek, av av hvem skal nu score deres mål :-)

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Lupus1999 »

Ravnen skrev:
21. jan 2020, 21:52
Brøndby får 10 millioner for Wilczek, av av hvem skal nu score deres mål :-)
Junior Brumado 😁

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Lupus1999 skrev:
21. jan 2020, 22:20
Ravnen skrev:
21. jan 2020, 21:52
Brøndby får 10 millioner for Wilczek, av av hvem skal nu score deres mål :-)
Junior Brumado 😁
Du bliver lige offeret her. Jeg beklager på forhånd.

Men hvad fuck sker der herinde og blandt fcm fans for hetz mod Brumado?

Han er 20 år gammel. Jeg er med på, at han var dyr, men come on altså. Hans erfaring udstrækker sig i vidt omfang til det han har spillet dette efterår i superligaen - det er det, det er alt, som I dømmer ham ude på. Medmindre I sidder og har set ham tidligere. Har I det?

Han scorer ikke mål, hans afleveringer sidder ikke altid lige i skabet og hans duelspil er dybt frustrerende grundet timing. Derudover har han vist abnorm styrke, vanvittig teknik for en spiller på den størrelse og - når han rammer - fornuftig vision i spillet. Fx. hans afslutning per 90 burde være højere, end ca. 2,5 men er alligevel kun lidt ringere end Kabas 3,8 og Skud på mål per 90 er helt lig Kaba med ca. 0,6. (https://fbref.com/en/players/bccc1bb4/J ... k_shooting / https://fbref.com/en/players/d29202c2/Sory-Kaba )

Hvad er det, som stikker jer? Hvordan kan fans i en klub som er eksplicit proces fokuseret være så vanvittigt outcome biased?

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Stoffer skrev:
22. jan 2020, 11:06
Lupus1999 skrev:
21. jan 2020, 22:20
Ravnen skrev:
21. jan 2020, 21:52
Brøndby får 10 millioner for Wilczek, av av hvem skal nu score deres mål :-)
Junior Brumado 😁
Du bliver lige offeret her. Jeg beklager på forhånd.

Men hvad fuck sker der herinde og blandt fcm fans for hetz mod Brumado?

Han er 20 år gammel. Jeg er med på, at han var dyr, men come on altså. Hans erfaring udstrækker sig i vidt omfang til det han har spillet dette efterår i superligaen - det er det, det er alt, som I dømmer ham ude på. Medmindre I sidder og har set ham tidligere. Har I det?

Han scorer ikke mål, hans afleveringer sidder ikke altid lige i skabet og hans duelspil er dybt frustrerende grundet timing. Derudover har han vist abnorm styrke, vanvittig teknik for en spiller på den størrelse og - når han rammer - fornuftig vision i spillet. Fx. hans afslutning per 90 burde være højere, end ca. 2,5 men er alligevel kun lidt ringere end Kabas 3,8 og Skud på mål per 90 er helt lig Kaba med ca. 0,6. (https://fbref.com/en/players/bccc1bb4/J ... k_shooting / https://fbref.com/en/players/d29202c2/Sory-Kaba )

Hvad er det, som stikker jer? Hvordan kan fans i en klub som er eksplicit proces fokuseret være så vanvittigt outcome biased?
Voldsom reaktion Stoffer ;)

Jeg er selv en af dem, der er lidt efter Brumado og den primære grund til den hårde medfart er klart prisskiltet. Han er i top 5 af vores dyreste transfers nogensinde. Havde vi taget en chance til 1 mio. med en spiller, der måske, måske ikke kunne blive til noget (Chuma f.eks.) så havde folk heller ikke haft nogle forventninger.

Så kan man diskutere om det er fair, at de går udover og Brumado og ikke ledelsen...

Største delen af alle fans i alle klubber i verden vil være outcome biased, så det kan jeg ikke se at du kan hænge folk op på, men fedt at du kan komme med lidt indspark til at nuancere debatten.

Jeg har set alle Brumado's kampe, samt en 15 træninger med ham og han kan mange ting, men at score mål er bare ikke en af dem (endnu). Så er det fint at han lykkedes med nogle driblinger nede i banen eller ude på kanten, det er bare ikke det han skal bruges til. Det er fedt (og heldigt), at han stadig er så ung som han er, så han stadig kan nå at få skærpet målnæsen. Med det jeg har set til ham, så tror jeg desværre bare ikke på at det bliver i FCM det sker i første omgang. En udlejning til et lavere niveau med fast spilletid vil IMO give rigtig god mening.
På nuværende tidspunkt ser jeg ham ikke gøre nogen forskel for os i mesterskabskampen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:
21. jan 2020, 21:52
Brøndby får 10 millioner for Wilczek, av av hvem skal nu score deres mål :-)
De skrev faktisk i underkanten af 10 millioner, og har nu hørt at det var 8.
Så Kaiser, Wilcek, Pukki og Rønnow til sammen, bliver cirka 11,8 ;)

Så kan være Mukthar også skal med, der vel solgt for 13-14 stykker, men ikke nogen vanvittige salg må man sige.

Så en på twitter der skrev:

"Håber Brøndby huskede at gemme"

:lol: :lol:

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Benzo »

Steffen am skrev:
22. jan 2020, 13:50
Ravnen skrev:
21. jan 2020, 21:52
Brøndby får 10 millioner for Wilczek, av av hvem skal nu score deres mål :-)
De skrev faktisk i underkanten af 10 millioner, og har nu hørt at det var 8.
Så Kaiser, Wilcek, Pukki og Rønnow til sammen, bliver cirka 11,8 ;)

Så kan være Mukthar også skal med, der vel solgt for 13-14 stykker, men ikke nogen vanvittige salg må man sige.
Rønnow? Han blev da vidst solgt for noget i omegnen af 3 millioner €.
Mukthar røg for i omegnen af 20 millioner kr.
Men nej, ingen vanvidssalg som nogle af dem har haft :)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
22. jan 2020, 12:25


Voldsom reaktion Stoffer ;)

Jeg er selv en af dem, der er lidt efter Brumado og den primære grund til den hårde medfart er klart prisskiltet. Han er i top 5 af vores dyreste transfers nogensinde. Havde vi taget en chance til 1 mio. med en spiller, der måske, måske ikke kunne blive til noget (Chuma f.eks.) så havde folk heller ikke haft nogle forventninger.

Så kan man diskutere om det er fair, at de går udover og Brumado og ikke ledelsen...

Største delen af alle fans i alle klubber i verden vil være outcome biased, så det kan jeg ikke se at du kan hænge folk op på, men fedt at du kan komme med lidt indspark til at nuancere debatten.

Jeg har set alle Brumado's kampe, samt en 15 træninger med ham og han kan mange ting, men at score mål er bare ikke en af dem (endnu). Så er det fint at han lykkedes med nogle driblinger nede i banen eller ude på kanten, det er bare ikke det han skal bruges til. Det er fedt (og heldigt), at han stadig er så ung som han er, så han stadig kan nå at få skærpet målnæsen. Med det jeg har set til ham, så tror jeg desværre bare ikke på at det bliver i FCM det sker i første omgang. En udlejning til et lavere niveau med fast spilletid vil IMO give rigtig god mening.
På nuværende tidspunkt ser jeg ham ikke gøre nogen forskel for os i mesterskabskampen.
Tak for at tage det positivt og som oplæg til debat.. Jeg skal nok skrue ned, jeg skulle lige ventillere.

Altså jeg følger, at vi kan tillade os at have høje forventninger, men der er gået en halvsæson reelt ifht. "fast" spilletid. Min grundlæggende kritik er nok, at mange simpelthen er alt for utålmodigt med en spiller på 20. Det er helt uanset pris, you name it af grunde. Skal han have en leje? - Ja, måske. Det er ikke verdens ende. Han har kontrakt til 31. december 2023 - til den tid har han Kabas alder. Tænk hvor meget, der kan ske.

Ifht. din pointe ovenfor med fed: Hvorfor ikke? Jeg kan nemt se en spiller med et vanvittigt hold up spil blive fremragende. Se hvordan Joelinton er blevet brugt. Haller. Benzama (før Ronaldo forlod Real Madrid). Spillere på en helt anden hylde, men de er alle rene 9'ere, som ikke har haft mål som fremmest kompetence. Se på os selv i opstillingen under Priske, som har været med to offensive kanter, en hængende angriber, to midtbanespillere som kommer i feltet med sene løb. Det er en central dyd, at vores 9'er kan holde spillet op og spille med ryggen til mål. Bare tænk på, hvor ofte vi spiller en direkte bold fra en CB eller Hansen i fase 1 eller tidligt i fase 2. Jeg tror, trænerteamet er mindst ligeså optaget af det, som antallet af afslutninger fra den position.

Besvar