Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

I min verden er processen for sæsonen vigtigere end de enkelte resultater, og i de første to kampe har man ikke været god nok: https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes

Jeg ser det i konteksten, at vi mangler balance. Vi har så umådeligt svært ved at skabe chancer uden at åbne meget op bagud, det synes jeg begge kampe viser. For mig at se starter og slutter det med midtbanen, der i den nuværende konstellation (og heller ikke med JP eller andre mulige) har problemer med at dominere centralt og sætte spillet og omvendt dæmme (proaktivt/forudseende) op.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så blev Fcm's chance for endnu et mesterskab lige marginalt bedre efter Robert Skov salg, dog kræves der så noget af de nye angribere vi har.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af SimonH »

TrueWolfMidt skrev:
27. jul 2019, 15:21
Så blev Fcm's chance for endnu et mesterskab lige marginalt bedre efter Robert Skov salg, dog kræves der så noget af de nye angribere vi har.
Uenig.
Robert skov overpræstede imo vildt meget sidste år, og har virket meget sløv og ringe her i starten af denne sæson.

Med de 75 mil. så kan FCK købe en spiller til ca. 30 mio, som er langt bedre og mere afgørende i åbent spil.

Super ærgelig Transfer, hvor FCK virkelig har formået at sælge på det rette tidspunkt.

75 mio. Er vandvittigt meget for en 23 år gammel spiller.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

SimonH skrev:
27. jul 2019, 15:47
TrueWolfMidt skrev:
27. jul 2019, 15:21
Så blev Fcm's chance for endnu et mesterskab lige marginalt bedre efter Robert Skov salg, dog kræves der så noget af de nye angribere vi har.
Uenig.
Robert skov overpræstede imo vildt meget sidste år, og har virket meget sløv og ringe her i starten af denne sæson.

Med de 75 mil. så kan FCK købe en spiller til ca. 30 mio, som er langt bedre og mere afgørende i åbent spil.

Super ærgelig Transfer, hvor FCK virkelig har formået at sælge på det rette tidspunkt.

75 mio. Er vandvittigt meget for en 23 år gammel spiller.
Ahhhh. Der er vi så ikke enige. Overpræstere, Nej vel. Manden har scoret på samlebånd.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af henker »

TrueWolfMidt skrev:
27. jul 2019, 16:07
SimonH skrev:
27. jul 2019, 15:47
TrueWolfMidt skrev:
27. jul 2019, 15:21
Så blev Fcm's chance for endnu et mesterskab lige marginalt bedre efter Robert Skov salg, dog kræves der så noget af de nye angribere vi har.
Uenig.
Robert skov overpræstede imo vildt meget sidste år, og har virket meget sløv og ringe her i starten af denne sæson.

Med de 75 mil. så kan FCK købe en spiller til ca. 30 mio, som er langt bedre og mere afgørende i åbent spil.

Super ærgelig Transfer, hvor FCK virkelig har formået at sælge på det rette tidspunkt.

75 mio. Er vandvittigt meget for en 23 år gammel spiller.
Ahhhh. Der er vi så ikke enige. Overpræstere, Nej vel. Manden har scoret på samlebånd.
Overprænstrer sig?!? Nej.. Han har talent for det. Og har niveau til superligaen.. Men internationale??? Nej det har han ikke.. Men ja god forretning for FCK pga hans succesrate her i superligaen med hans dødbolde og venstrebenet er rigtig sjældent..

Enig med Simon h at de har nu penge nok til at købe en bedre potentielle end skov.. Så nu er FCK foran fcm.. Håber at fcm ikke sover i timen ved at ikke skaffe os nye back, sandsynligvis måske en central forsvar?? Eller noget position vi ikke føle os sårbare hvis skadelidte vokser..

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg er enig i at Skov overpræsterede sidste sæson. Men ville han bare have scoret 10, ja næsten 15 mål mindre i denne sæson så er det stadig en væsentlig svækkelse.

Selvom de kan købe en 30 mio kr spiller, så er det stadig en spiller der skal tilvende sig ligaen, kulturen, spillestil osv. Så der vil både være en indkøringsperiode, ligesom der vil være en reel risiko for at spilleren ikke slår til.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af SimonH »

Densestar7430 skrev:
27. jul 2019, 18:04
Jeg er enig i at Skov overpræsterede sidste sæson. Men ville han bare have scoret 10, ja næsten 15 mål mindre i denne sæson så er det stadig en væsentlig svækkelse.

Selvom de kan købe en 30 mio kr spiller, så er det stadig en spiller der skal tilvende sig ligaen, kulturen, spillestil osv. Så der vil både være en indkøringsperiode, ligesom der vil være en reel risiko for at spilleren ikke slår til.
Der er rygter om Lucas A bla.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
27. jul 2019, 16:07
SimonH skrev:
27. jul 2019, 15:47
TrueWolfMidt skrev:
27. jul 2019, 15:21
Så blev Fcm's chance for endnu et mesterskab lige marginalt bedre efter Robert Skov salg, dog kræves der så noget af de nye angribere vi har.
Uenig.
Robert skov overpræstede imo vildt meget sidste år, og har virket meget sløv og ringe her i starten af denne sæson.

Med de 75 mil. så kan FCK købe en spiller til ca. 30 mio, som er langt bedre og mere afgørende i åbent spil.

Super ærgelig Transfer, hvor FCK virkelig har formået at sælge på det rette tidspunkt.

75 mio. Er vandvittigt meget for en 23 år gammel spiller.
Ahhhh. Der er vi så ikke enige. Overpræstere, Nej vel. Manden har scoret på samlebånd.
Selvfølgelig overpræsterede Robert Skov for vanvittigt i sidste sæson. Det bør være åbenlyst for alle. Han er en god spiller men det han lavede sidste år kopierer han formodentlig aldrig igen. Folk har det med at undervurdere varians. Sidste sæson skulle Skov nærmest kun nyse på bolden før den kunne krybe 10 cm ind over stregen fordi 4 forsvarspillere faldt i egne i ben. Prisen på "kun" 75 mio afspejler også dette.

På et tidspunkt sidste sæson havde Robert Skov scoret på 7 af 14 direkte frispark ! Det er helt vanvittigt. Tænk på hvor hyped Christiano Ronaldo var engang med sine frispark. Manden har måske aldrig været blandt de bedste til den disciplin i verden, men bare haft tur i den. Eks så scorede Ronaldo til VM på et direkte frispark. Det var det første mål på direkte frispark til VM for Ronaldo på 46 forsøg udtalte kommentatorerne lige efter. Han har haft en tørke på ca 0-1 mål på over 80 spark over alle turneringer for Real Madrid. Kan ikke huske det nøjagtigt.
Hvad med Christian Eriksen. Hvor hyped var han? Sidste sæson var det ikke engang givet længere at han var første valg for Tottenham på direkte frispark.
Der er enorm varians i den slags hvor sandsynligheden for at score er ret lille.

Robert Skov overpræsterede i den grad !

De salg som FCK har lavet i dette vindue (185 mio) fortæller med alt tydelighed at vi med nuværende strategi altid vil være lysår efter FCK. Vi har været gode til at sælge men det kan FCK også finde ud af, forskellen er blot at FCK med flere stabile indtægtskilder er mindre sårbare overfor forandringer. Hvis FCM vil være langtidsholdbar og muligvis endda komme op på FCK niveau, så er vi nødt til at finde alternative indtægtskilder ude i "den virkelige verden". Silkeborg er lykkedes meget godt med den del ved fornuftige investeringer i ejendomme for at tage et eksempel
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Steffen am »

Kan vi snakke lidt om Cann tabellen.
Billede

Så vildt at der efter 8 runder er lige så langt imellem nr. 2 og nr. 3,
som mellem nr. 3 og nr. 13.

Der er i hvert fald noget der ville foreslå at ligaen (også) bliver et 2-horse-race i denne sæson.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Steffen am skrev:
5. sep 2019, 17:15
Kan vi snakke lidt om Cann tabellen.
Billede

Så vildt at der efter 8 runder er lige så langt imellem nr. 2 og nr. 3,
som mellem nr. 3 og nr. 13.

Der er i hvert fald noget der ville foreslå at ligaen (også) bliver et 2-horse-race i denne sæson.
Man kan vel så argumentere for at ligastrukturen gør, at de andre hold kan nå at komme med i toppen igen og at det derfor er alt for tidligt at tale om en 2-horse-race.

Hvis man ser bort fra tabellen synes jeg faktisk at Superligaen 19/20 har et unikt antal klubber med en klar strategi. Specielt OB, AGF og Sønderjyske synes jeg virker lovende. AABs virker mest bare som om, de har besluttet sig at bruge flere penge igen. FCN synes jeg mangler noget rutine/lederegenskaber, men imponerende hvis de kommer i top-6 igen. BIF er kaos igen, men vigtigt for dem at de beholdte Wilzek og Niels Frederiksen er god til at få meget ud af lidt (OL-holdet), så mon ikke de også kommer med i top-6.

Nicolai

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Steffen am »

Nicolai Kammersgaard skrev:
6. sep 2019, 12:13
Man kan vel så argumentere for at ligastrukturen gør, at de andre hold kan nå at komme med i toppen igen og at det derfor er alt for tidligt at tale om en 2-horse-race.

Hvis man ser bort fra tabellen synes jeg faktisk at Superligaen 19/20 har et unikt antal klubber med en klar strategi. Specielt OB, AGF og Sønderjyske synes jeg virker lovende. AABs virker mest bare som om, de har besluttet sig at bruge flere penge igen. FCN synes jeg mangler noget rutine/lederegenskaber, men imponerende hvis de kommer i top-6 igen. BIF er kaos igen, men vigtigt for dem at de beholdte Wilzek og Niels Frederiksen er god til at få meget ud af lidt (OL-holdet), så mon ikke de også kommer med i top-6.

Nicolai
I hvert fald enig så langt at det er tidligt at konkludere noget som helst, sæsonen er stadig lang og 28 spillerunder tilbage.

I forhold til Brøndby og AGF er det rimelig klart henholdvis den klub der har den 3. og 4. største økonomi i riget, så hvis 80 % af sportslige resultater kan forklares på baggrund af økonomi, underpræstere de stadig, og forkert at sige Niels Frederiksen skal få noget ud af lidt. Ud fra objektive kriterier har han altså noget at rutte med, men klart at utallige fejlsignings ikke gør det nemmere.

I AGF havde jeg faktisk regnet med David Nielsen ville ryge inden sæsonen var omme, i forhold til AGF's normale træner rotation må det være tid igen og også snart længe siden de har ændret strategi, men baseret på de seneste resultater i hvert fald, tænker jeg David Nielsen har lidt snor.

SønderjyskE tror jeg virkeligt også på, OB tegner vel også af noget, men er måske lidt belastet af at AK trækker en stor en del af lønbudgettet uden at spille. Tror OB bliver rigtig gode næste sæson. Michelsen er vel også PT DK's mest interessante træner (uden for vores egen andedam selvfølgelig)

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

[/quote]

I hvert fald enig så langt at det er tidligt at konkludere noget som helst, sæsonen er stadig lang og 28 spillerunder tilbage.

I forhold til Brøndby og AGF er det rimelig klart henholdvis den klub der har den 3. og 4. største økonomi i riget, så hvis 80 % af sportslige resultater kan forklares på baggrund af økonomi, underpræstere de stadig, og forkert at sige Niels Frederiksen skal få noget ud af lidt. Ud fra objektive kriterier har han altså noget at rutte med, men klart at utallige fejlsignings ikke gør det nemmere.

I AGF havde jeg faktisk regnet med David Nielsen ville ryge inden sæsonen var omme, i forhold til AGF's normale træner rotation må det være tid igen og også snart længe siden de har ændret strategi, men baseret på de seneste resultater i hvert fald, tænker jeg David Nielsen har lidt snor.

SønderjyskE tror jeg virkeligt også på, OB tegner vel også af noget, men er måske lidt belastet af at AK trækker en stor en del af lønbudgettet uden at spille. Tror OB bliver rigtig gode næste sæson. Michelsen er vel også PT DK's mest interessante træner (uden for vores egen andedam selvfølgelig)
[/quote]


Udover at Sønderjyske og OB virker til også at bruge flere penge nu synes jeg at det, som gør en forskel ift. de tidligere sæsoner er at de og AGF virker til at have en klar strategi, som de henter spillere efter og som de har træneren til at implementere. Måske også derfor David overlevede i Aarhus.

Enig i at Brøndby har et noget større budget end de andre tre klubber, men når man ser på deres trup er den jo skandaløs ringe. Vigen og Wilzek er vel de eneste profiler, mens resten mest bliver hyped fordi de spiller i Brøndby. Hvis Frederiksen får spillet deres masterclass "talenter" ind og samtidig får dem i top-6 synes jeg sgu det er lidt imponerende på trods af deres stor budget.

Nicolai

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Steffen am »

Ved vi om pokallodtræningen nu her kl. 13. kan følges live?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Vijen »

Steffen am skrev:
12. sep 2019, 12:51
Ved vi om pokallodtræningen nu her kl. 13. kan følges live?
Ude imod fremad Amager. Så må vi huske at have vagter i omklædningen.

Live på eb.dk

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Steffen am »

HIK - Silkeborg IF

Skive IK - Brøndby IF

Fremad Amager - FC Midtjylland

I det mindste er der ikke nogen gentagelser....

Besvar