Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Christian »

7 points forspring vil være rigtig godt, og var vel fuldstændig utænkeligt at gætte på inden sæsonstart, men jeg tror på at vi ender med mere end det.
FCK er hårdt ramt af både selvtillid, skader og kampprogram, og samtidig virker det til at stemningen og sammenholdet hos dem ikke fungerer så godt lige nu.
Jeg så nedtakten efter vores kamp mod dem, hvor Graulund havde fundet en sekvens med Fischer, hvor tolkningen gik på at han ikke ville aflevere til Santos. Hvis den tolkning er rigtig, tror jeg at Fischer, ligaens krukke nr. 1, er i stand til at skabe en masse dårlig stemning i deres trup.

Vi virker derimod til at have god stemning på holdet, og tilmed en opadgående formkurve, så selvom vi indimellem hører om utilfredshed i forhold til en tidlig udskiftning eller manglende spilletid, synes jeg Priske håndterer det helt rigtigt, og italesætter det som vindermentalitet. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad han gør bag kulissen, men jeg har en rigtig god fornemmelse med både Priske og truppen.

Marcondes, som jeg inden så som en meget selvisk spiller, udtalte endda at det var vigtigere at Kaba scorede, end at han selv gjorde (er det rigtig husket?)

Jeg er bare voldsomt positiv lige nu og mit bud er at vi inden jul fører med 12-15 point :shock:

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Jeg er også rigtig positiv i disse dage, dog tror jeg et sådan forspring er urealistisk.
FCC har et noget nemmere kampprogram i de sidste kampe end os synes jeg.
Fx har de Hobro hjemme i næste runde hvor vi skal en tur til odense, og vi ved jo allesammen at FCC må tage med hænder inde i feltet og sparke brystkassen ud af folk uden at dommerne rigtigt gider at gøre noget ved det ! :shock:
Vi har OB og Brøndby ude som de sværeste kampe, hvor jeg nok tror vi taber lidt point.
De har deres hademodstandere fra FCN ude og Brøndby hjemme som deres sværeste kampe. Hvor jeg tror det er mest realistisk at de mister point til Brøndby da de har en EL kamp nede i Lugano, 2 1/2 døgn før? Ellers tror jeg ikke de mister så mange flere point.
Så umiddelbart mener jeg det er mere realistisk at vi ender på en forskel på 7 point ( hvis det flasker sig ), men jeg håber da du har ret, det gør vi nok alle :D
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

12-15 point ville da være fantastisk, men ved ikke hvor realistisk jeg synes det er.

Vi ser bedre ud, men har lidt flere sværere kampe end de har. At holde de 7 points forspring eller udvide, ville være perfekt.

5 points forspring godkendt.

Alt under det, vil højst sansyneligt sætte et kæmpe pres på tidligt i mesterskabsspillet.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Christian »

Jeg medgiver at 12-15 point er meget optimistisk, men jeg er helt sikker på at jeg ikke vil sælge for et forspring på 7 point lige nu.

Vi gik ret meget ned i foråret i sidste sæson, så en større buffer end 7 point, vil være meget velkomment, og også realistisk som jeg ser det.

Jeg tror vi igen, også mig selv, har en tendens til at hænge os i historien, og derved forventer at FCK kommer stærkt igen.
Det synes jeg bare ikke der er noget der aktuelt tyder på at de gør. De har haft meget svært ved at finde deres gode spil i denne sæson, og deres stjerner leverer bare ikke for tiden. Det gælder både Fischer, Bjelland og Damen. Jeg ville ikke bytte de 3 med vores tilsvarende, selvom de navnemæssigt er større end de navne vi sætter på banen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Ravnen »

Hvis det skal blive større, så er det nu, hvor de har masser af kampe og formentlig er lidt ramt på selvtilliden efter lussingen på heden ;-)

Men jeg er egentlig bare taknemmelig over at der står 7 point, det kan let forsvinde hvis vi ikke er koncentrerede og gør arbejdet også i de "nemme" kampe. Men det er nu med de 7 points forspring, første gang i denne sæson at jeg tror på et nyt mesterskab i denne sæson.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Christian skrev:
13. nov 2019, 11:37
Jeg medgiver at 12-15 point er meget optimistisk, men jeg er helt sikker på at jeg ikke vil sælge for et forspring på 7 point lige nu.

Vi gik ret meget ned i foråret i sidste sæson, så en større buffer end 7 point, vil være meget velkomment, og også realistisk som jeg ser det.

Jeg tror vi igen, også mig selv, har en tendens til at hænge os i historien, og derved forventer at FCK kommer stærkt igen.
Det synes jeg bare ikke der er noget der aktuelt tyder på at de gør. De har haft meget svært ved at finde deres gode spil i denne sæson, og deres stjerner leverer bare ikke for tiden. Det gælder både Fischer, Bjelland og Damen. Jeg ville ikke bytte de 3 med vores tilsvarende, selvom de navnemæssigt er større end de navne vi sætter på banen.
Jeg forstår ikke din vurdering af FCK, den virker farvet af seneste runde. Den sejr mod fck er tre point værd - ikke mere ikke mindre. De er ikke er dårligere hold nu end før. De skal ikke undervurderes.

Bare lige for at illustrere: Mener du i ramme alvor, at Fischer ikke vil stryge direkte ind og være vores bedste kant spiller? Jeg mener ikke engang, det kan diskuteres. Selv i Fischers nuværende form er han et niveau over.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Christian »

Stoffer skrev:
13. nov 2019, 12:53

Jeg forstår ikke din vurdering af FCK, den virker farvet af seneste runde. Den sejr mod fck er tre point værd - ikke mere ikke mindre. De er ikke er dårligere hold nu end før. De skal ikke undervurderes.

Bare lige for at illustrere: Mener du i ramme alvor, at Fischer ikke vil stryge direkte ind og være vores bedste kant spiller? Jeg mener ikke engang, det kan diskuteres. Selv i Fischers nuværende form er han et niveau over.
Min vurdering er selvfølgelig farvet af sidste runde, ligesom 2 nederlag i træk til os i de næste 2 kampe, vil ændre min vurdering til noget helt andet.
FCK skal ikke undervurderes, men de skal heller ikke overvurderes, og jeg mener på ingen måde at de har virket skræmmende i denne sæson. Vi har været meget tæt på to sejre mod dem i denne sæson, og det havde været fuldt fortjent.

Jeg kan godt se at Fischers stats i superligaen er temmelig gode. Det var vist mine sympatier som farvede min vurdering.
Fischer vil være en opgradering.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Danand123 »

Arh, ulækkert med FCC som sejrherre igen efter at være tæt på at tabe til sidst. Både Hobro og Bif brænder jo kæmpe chance lige før FCCs scoringer. Nå, vi havde også selv nogle marginaler med os i starten af sæsonen. Men synes bare det lige lå til højrebenet at FCC igen satte point til efter en tur i Schweiz.

Nu tror jeg de hiver seks point mere inden jul.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Matjavsen »

FCK har det altid svært på plastic banen, så der kan de sagtens tabe point.

De sidste 9 kampe ser faktisk ikke så svære ud, der er lige Brøndby og Nordsjælland ude.
21-23 point i de sidste 9 kampe ville ikke været helt så ringe endda.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
1. dec 2019, 14:06
Arh, ulækkert med FCC som sejrherre igen efter at være tæt på at tabe til sidst. Både Hobro og Bif brænder jo kæmpe chance lige før FCCs scoringer. Nå, vi havde også selv nogle marginaler med os i starten af sæsonen. Men synes bare det lige lå til højrebenet at FCC igen satte point til efter en tur i Schweiz.

Nu tror jeg de hiver seks point mere inden jul.
De var sygt heldige i sidste sæson, men vinder dog mesterskabet fortjent. Denne sæson har de været uheldige med skader men deres pointsnit har de alligevel holdt, fordi de har haft alle øvrige marginaler med sig. Brøndby skal jo score 4 mål i dag og så ville de stadig gå fra banen og mene de efterlod et par mål på grøntsværen. Jeg er ikke sikker på at offsidekendelsen var korrekt, men uanset hvad så er det ok med en evt. fejldom der. Meget svær situation. Man må håbe at man med VAR har tænkt sig at placere flere kameraer på banen for det er sgu for sløjt af TV3 at man ikke har et kamera på højde med felterne. Det er useriøst.

Personligt tror jeg ikke på at FCK sætter flere point til i grundspillet. De har kun een kamp tilbage der umiddelbart kan give dem problemer, ude mod FCN. Den tror jeg de klarer, nu hvor Fischer har fået et ordentlig skud selvtillid og Damen er ved at komme i omdrejninger

Vi har BIF ude og FCN ude og AGF hjemme, resten bør vi også kunne vinde. Jeg tror vi sætter point til i en eller to af de tre kampe. Dermed bliver det uhyggelig tæt i mesterskabsspillet. Så irriterende at Brøndby laver alle de store fejl i begge ender af banen. Må håbe det kopieres i næste runde.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af THenry »

Ja. Træls start på denne runde. Først rødt kort til Kudus, og FCK tager 3 points, selvom de burde have sat points til. Synes også det lignede Hedlund var onside, men det her er bare en sæson, hvor der skal rigtig mange points til for at blive mester, så vi må klare os, og hente en masse points. Næste runde bliver en stor test. Vi har det ofte svært i Brøndby.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Cortez »

Skulle vi nu ikke lige klare SIF førend vi snakker om BIF-kampen?

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Ravnen »

Skidt af Brøndby, de havde det hele i deres hule hånd. Men når man brænder sådan en friløber har man næsten fortjent at tabe..

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
1. dec 2019, 18:01
Skidt af Brøndby, de havde det hele i deres hule hånd. Men når man brænder sådan en friløber har man næsten fortjent at tabe..
Det var ikke blot en friløber. Wilczek's hovedstød fra 30 cm uden målmand, Kaiser helt blanke hovedstød fra tæt hold, Hedman alene igennem. Wilczek der ikke spiller en fuldstændig fri og upresset (Kaiser tror jeg det var) og i stedet trækker bagud i banen, Wilczek der sparker forbi bolden midt i feltet med favoritbenet hvor FCK sejler rundt - og den friløber du omtalte - det var syge syge chancer som jeg slet ikke kan. Hvordan Tap-in kun fik det til 2,2 xG er mig en gåde.

I øvrigt: Håber der er nogen der kan hjælpe mig
understat.PNG
Understat.com har glimrende stats og god visualisering over spillere fra de 5 største ligaer. De har dog ikke EL/CL og landskampe med. Kender i et site der har det hele med?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
3. dec 2019, 10:41
Ravnen skrev:
1. dec 2019, 18:01
Skidt af Brøndby, de havde det hele i deres hule hånd. Men når man brænder sådan en friløber har man næsten fortjent at tabe..
Det var ikke blot en friløber. Wilczek's hovedstød fra 30 cm uden målmand, Kaiser helt blanke hovedstød fra tæt hold, Hedman alene igennem. Wilczek der ikke spiller en fuldstændig fri og upresset (Kaiser tror jeg det var) og i stedet trækker bagud i banen, Wilczek der sparker forbi bolden midt i feltet med favoritbenet hvor FCK sejler rundt - og den friløber du omtalte - det var syge syge chancer som jeg slet ikke kan. Hvordan Tap-in kun fik det til 2,2 xG er mig en gåde.

I øvrigt: Håber der er nogen der kan hjælpe mig
understat.PNG

Understat.com har glimrende stats og god visualisering over spillere fra de 5 største ligaer. De har dog ikke EL/CL og landskampe med. Kender i et site der har det hele med?
Ser først denne nu.

fbref.com er det mest pålidelige imo. tal leveret af statsbomb, men der er ingen visualiseringer. Jeg stoler ikke meget på understat personligt - det er uigennemsigtigt.

Besvar