Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... edagskampe

Vor herre bevars. Undskyld mig mit franske, men hvem fa.... har lavet så meget lort for den danske superliga og så på så kort tid. Dette her komme til at gå voldsomt ud over Fcm, er jeg sikker på. Nå, men det må tiden så vise, men troede faktisk at fodbold var for folket og ikke for tv stationernes skyld. Personligt har jeg altid elsket Fredags og Lørdags kampe - Nu får jeg så de kampe jeg hader aller mest, nemlig Søndags og ikke mindst Mandags aftens kamp.Ja det ender nok med at jeg møder op alligevel som jeg plejer, men tror at især Fcm vil blive ramt på tilskuertallet, og nu var det ellers lige så godt. Jeg tror at storbyklubberne vinder på det og især Fcm bliver ramt af nedgang i tilskuertallet, og gad vide om ikke det er en Københavnerknold som har set dette scenario og tænkt, Fedt flere penge til os og mindre penge til Fcm, de har jo også Benham. Hvad synes i ? Jeg mener det er en katastrofe.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af Ravnen »

Enig, det er en katastrofe, mandagskampe er simpelthen ikke attraktive med så stort et geografisk opland FCM har, det kommer til at betyde færre tilskuere.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af CasperA »

Det er pisse irriterende, at de har fjernet lørdagskampene. Der er da da ikke noget bedre end at tage til fodbold på en lørdag, hvor man så kan give den lidt ekstra gas, da de fleste ikke skal arbejde dagen efter. Det er også om lørdagen, vi har haft de fedeste udebaneture, så det er virkelig skuffende, at de har vægtet pengene højere end fansne, selvom det ikke er nogen overraskelse.

Hvis vi derudover ender med at komme i EL-gruppespil, bliver fredag naturligvis skrottet for os, hvor vi så kun kommer til at spille søndag og mandag, håbløst.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af 974 »

Selvfølgelig er mandag aften et håbløst spilletidspunkt for rigtigt mange af os, som også gerne vil se kampen på stadion
(især for os på Sjælland og det modsatte hvis der spilles herovre...)
Når det er sagt, så kan jeg faktisk rigtigt godt lige mandagskonceptet med optakt, kamp, nedtakt og så Superliga XL eks.!

Der er også relativt mange der ser mandagskampen
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... til-toppen

En af grundene til at eks. Brøndby har fået mange fans skyldes givetvis kraftig TV-eksponering gennem flere årtier, så jeg tror også at det på sigt gavner nogle af de hold der har mandagskampen - eks. FCM!
Så når nogle ser kampen mandag, så tænker jeg også at de er disponerede for at vælge en live-kamp, når den eks. spilles en søndag en anden gang

edit:
rigtigt mange FCM-fans kan vel komme til MCH på ca. eller under en time i bil?
det være sig om man kommer fra Skive, Ringkøbing, Kolding eller sågar Århus

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af TrueWolfMidt »

974 skrev:
18. jun 2019, 18:04
Selvfølgelig er mandag aften et håbløst spilletidspunkt for rigtigt mange af os, som også gerne vil se kampen på stadion
(især for os på Sjælland og det modsatte hvis der spilles herovre...)
Når det er sagt, så kan jeg faktisk rigtigt godt lige mandagskonceptet med optakt, kamp, nedtakt og så Superliga XL eks.!

Der er også relativt mange der ser mandagskampen
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... til-toppen

En af grundene til at eks. Brøndby har fået mange fans skyldes givetvis kraftig TV-eksponering gennem flere årtier, så jeg tror også at det på sigt gavner nogle af de hold der har mandagskampen - eks. FCM!
Så når nogle ser kampen mandag, så tænker jeg også at de er disponerede for at vælge en live-kamp, når den eks. spilles en søndag en anden gang

edit:
rigtigt mange FCM-fans kan vel komme til MCH på ca. eller under en time i bil?
det være sig om man kommer fra Skive, Ringkøbing, Kolding eller sågar Århus
Så du tænker at Fcm vil få gavn af det ? Når der uddeles tv-penge, vægtes det hvor mange fans der ser hjemmekampene på stadion. Jeg er overbevist om, at Fcm fremadrettet vil få færre tilskuere på stadion, end vi ellers kunne have haft. At Brøndby er blevet en storklub, pga. kraftig eksponering, mener jeg er noget vrøvl. Jeg kan så lige fortælle, at hvis der fremover, kun bliver Søndags og Mandags kampe, ja så opsiger jeg samtlige af de dyre abonnementer jeg betaler til, for at have muligheden for at se samtlige superliga kampe. Hvis alle så gør det, JA så bliver det sjovt at høre hvad deres næste undskyldning bliver.

Jeg kan så lige tilføje, at jeg desværre fremover, ikke kommer til at tage mine dejlige børnebørn med på stadion, hvilket jeg og de altid har glædet sig til. Gad vide om de så bliver fans, hvis de ikke engang kan komme med på stadion og se deres idoler. De små som vi skal bygge vores klub op omkring, bliver nu gidsler i dette cirkus af økonomi og seertal. Tillykke med at i er ved at smadre Superligaen.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af 974 »

Når der udbetales TV-penge har det da ikke noget at gøre med hvor mange der ser kampen på stadion, men hvor mange der ser kampen på TV + de andre kriterier:

Solidaritetspuljen
Placeringspuljen
Markedspuljen
Kamppuljen

"I modsætning til solidaritetspuljen tilgodeser markedspuljen de store hold. Her får Superliga-klubberne nemlig penge alt efter, hvornår deres kampe bliver sendt i TV. "

https://sportnyt.dk/sadan-forgylder-tv- ... klubberne/

At Brøndby har fået så stor en fanskare har helt sikkert noget at gøre med den eksponering de har haft på TV!
Jeg har endda personligt været med i debatprogram på TV, hvor alle andre superliga-fanklubber var trætte af det kun var de 2 store der dengang blev vist på TV...

Nu kommer det jo ikke til at blive sådan at FCM bare kommer til at spille samtlige mandagskampe resten af året :)
Ved da at især AGF og FCN kommer til at "konkurrere" med os om de kampe ;)
se gerne listen fra sidste sæson her:
https://superstats.dk/tv

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af TrueWolfMidt »

974 skrev:
18. jun 2019, 19:21
Når der udbetales TV-penge har det da ikke noget at gøre med hvor mange der ser kampen på stadion, men hvor mange der ser kampen på TV
Fedt, så rammer jeg netop tv selskabet ved at stoppe mit dyre abonnement, der gør at jeg kan se samtlige superliga kampe. Det eneste jeg nu vil, er at se mit holds kampe og ikke alle andre og de skal ses på stadion.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af henker »

Sry jeg sprang fra rød tråd.. Mon får vi ny trøje iår til kommende ny sæson?

Eller først til næste år?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af Vijen »

henker skrev:
19. jun 2019, 15:57
Sry jeg sprang fra rød tråd.. Mon får vi ny trøje iår til kommende ny sæson?

Eller først til næste år?
Der kommer nok nye udebanetrøjer. De forære nærmest de nuværende væk i ulveshoppen.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af TrueWolfMidt »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen

Ja hvad skal man ellers gøre når tv stationerne ikke vil os det godt.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af Due »

Nu har AGF kørt et forløb med stemningsboykot af mandagskampene. Er det noget med han snakket om at bakke op om i fanklubben? Evt. med et banner.

Personlig er jeg mega træt af mandagskampene. Synes dog ikke vi har været så hårdt ramt af dem på det seneste, men derfor kunne vi vel godt støtte AGF i kampen mod mandagskampene.

Mit indtryk er at folk generelt er trætte af mandagskampene.

Snakker man sammen med andre fanklubber om de trælse mandagskampe?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af 974 »

I det link som ham AGF´eren har lagt i et andet emne, så viser det sig at i sidste sæson havde 7 ud af 14 klubber FLEST tilskuere om mandagene, inkl. os selv endda med 1700 flere tilskuere i snit.. 8628 mod eks. et søndagssnit på 6914
Ved godt at der kan være forskellige årsager osv osv

Se alle tallene på denne https://www.facebook.com/media/set/?set ... _tn__=HH-R

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af Due »

Okay det undre mig lidt.

Men som du selv skriver er der forskellige årsager til det. Og en væsentlig en må man sige i dette tilfælde. 2 gang Brøndby som er den klub der trækker flest. Og har flest udebanefans med. Vil have set MEGET anderledes ud hvis vi ikke havde haft dem 2 gange.

Vores mandagskampe sidste sæson. FCM-Brøndby tilskuer 10106. FCM-AaB 7442. FCM-FCN 6840. FCM -Brøndby 10124.

På mandag gør man også ekstra at få tilskuerne ud, med invitation af fritidsklubber. Synes bare det er så ærgerligt med de mandagskampe. Gør det svært for stemningen når udenbane tilhængerne heller ikke møder så mange op pga det dårlige tidspunkt.
Og nogen af vores fans langvejs fra, bliver desværre hjemme, når det bliver så sent. ( hvilket jeg godt forstår, med familien osv.)

Tænkte bare at hvis man skulle rykke noget i forhold til TV, skulle alle fanklubber koordinere det. Så var egentlig bare nysgerrig i forhold til om fanklubberne snakker sammen om problemet?
Synes også jeg kan huske BIF fans havde et banner med engang de spillede mandag på MCH.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af 974 »

Jeg kan jo heller ikke komme om mandagen fra Sjælland af - det er i hvert fald ret meget opad bakke :-)
Så det er jeg naturligvis rigtig ærgerlig over
Når det er sagt, så kan jeg faktisk godt lide at se mandagsbold på TV, specielt med programmerne efter sidste rundekamp

Jeg er overbevist om at DFF (Danske Fodbold Fans) har været MEGET inde over med holdninger og forsøg på at påvirke så meget som muligt
du kan sikkert selv granske lidt igennem deres Facebook-side
https://www.facebook.com/fairfans/
Eller deres hjemmeside fairfans.dk

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Den NYE superlige - Kampdage på Søndag/Mandage.

Indlæg af Administrator »

DFF har ytret sig rigtig meget, men har tilsyneladende ikke været klare nok i mælet. Den forhadte mandagskamp er der stadigvæk, men nu forsvinder de fanvenlige fredags og lørdags kampe.

Besvar