Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Så vi står i 2 opgør med ca 40-50% chance. Så chancen for et gruppespil er ca 20%
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Acebone »

Vi undgik PSV og Wolves, så vi kan ikke klage over lodtrækningen denne gang. Mulighederne er til stede, såfremt vi kan slå Rangers.

Ses på torsdag!

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

jeg synes at det er unægtelig at fcm skal ikke piver denne omgang!! da Scotland og polen er faktiske ligne lidt med dansk niveau. så det er fandeme os der skal tager sammen og overbeviser at FCM durer nok til europæiske turningen!! det er NU vi skal være gode nok til disse kamp og ikke flere undskyldninger - tak

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Europa League 19/20

Indlæg af CasperA »

Og hvis vi formår at slå Rangers ud, slutter vi af på hjemmebane mod Legia, hvilket også er positivt.

Super lodtrækning!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
5. aug 2019, 13:46
FCK skal hvis de slår Røde Stjerne møde Young Boys for at komme i CL
Taber de til Røde Stjerne skal de møde Riga eller Helsinki for at komme i EL

Unægtelig en blød lodtræknng aå jeg ser det som helt sikkert at FCK kommer i et gruppespil igen igen. Man kan sige at de har skaffet sig denne bløde lodtrækning via egne resultater fra tidligere. Jeg forbander stadigvæk at vi ikke har taget vare på egne chancer de sidste 3 år i Europa. Det bider os i den grad i røven for at sige det som det er
Som du nok ved er jeg langt fra uenig.
Med det sagt er UEFA access system også bare super ubarmhjertigt.
Dengang FCK for alvor brød seedningen, var det lidt nemmere, de endte så med at "breake" seedningen imod Ajax, så ikke fordi FCK kom nemt omme ved det.

Vi brød seedningen mod Southampton (og Legia og Club Brügge, og til dels ManU), inden UEFA så lavede systemet om, så vi skal breake seedningen endnu en gang. Nu har vi så været lidt heldigere i vores useedede lodtrækning at trække Legia, mens vi var uheldige som seedet at trække Rangers.

Lige for at sætte i lys hvor "åndsvag" lodtrækningen er.

i 4 runde har du et opgør mellem Torino og Wolwerhampton, hvor vinderen selvfølgelig går i gruppespil
og du har et opgør der der skal afgøres mellem
Ararat-Armenia or Saburtal v Dudelange or Kalju.

Altså har Dudelange bedre mulighed for at komme i gruppespil end Wolwerhampton.

Men meget enig i analysen om at vi har 2 lige opgør foran os, og ja hvis skal jo vende begge 2, før det alvor batter, så vel cirka 25 % chance for gruppespil. Ved ikke om det er fair at sige sige vi i så fald vil pisse det væk, hvis det ikke lykkedes. Men ville selvfølgelig være SUPER ærgerligt.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

For Europa League er tallene således:
Gruppespillet: 2,75 mio. euro
1/16-finalen: 500.000 euro
1/8-finalen: 1,1 mio. euro

Kvartfinalen: 1,5 mio. euro

Semifinalen: 2,4 mio. euro

Finalen: 4,5 mio. euro

Vinder: 4 mio. euro

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa- ... l-handling

det ser ud til at rangers har det svære ved at scorer mål - såeh det ser ud til at det ligger til vores fordel... :-D

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
5. aug 2019, 14:11
Men meget enig i analysen om at vi har 2 lige opgør foran os, og ja hvis skal jo vende begge 2, før det alvor batter, så vel cirka 25 % chance for gruppespil. Ved ikke om det er fair at sige sige vi i så fald vil pisse det væk, hvis det ikke lykkedes. Men ville selvfølgelig være SUPER ærgerligt.
ja, det bliver kun mere og mere latterligt for hver gang pamperne i UEFA får sig en god frokost. Svært at forestille sig at de ikke har samme problemer med bestikkelse som FIFA og IOC

Sidste år var der hvor vi virkelig gjorde i nælderne. Vi havde vel 70-75% for et gruppespil - enten CL eller EL. Man skal tage sine chancer
Vi har i kvalifikationsfasen brudt vores seedning een eneste gang. Det var mod Southampton. Hvad der foregår i gruppespillene er i den sammenhæng ubetydelige. Det store slag er i kvalifikationsfasen for en klub som vores
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Brøndby skal igennem Braga og Spartak Moskva/FC Thun

Tak for kaffe. Den klarer de helt sikkert ikke. Så for at dansk fodbold kan træde et skridt op af den europæiske rangliste så SKAL vi igennem dette nåleøje.

Odds taler for at FCK igen igen bliver alene om det sjove i år
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
5. aug 2019, 14:21
Steffen am skrev:
5. aug 2019, 14:11
Men meget enig i analysen om at vi har 2 lige opgør foran os, og ja hvis skal jo vende begge 2, før det alvor batter, så vel cirka 25 % chance for gruppespil. Ved ikke om det er fair at sige sige vi i så fald vil pisse det væk, hvis det ikke lykkedes. Men ville selvfølgelig være SUPER ærgerligt.
ja, det bliver kun mere og mere latterligt for hver gang pamperne i UEFA får sig en god frokost. Svært at forestille sig at de ikke har samme problemer med bestikkelse som FIFA og IOC

Sidste år var der hvor vi virkelig gjorde i nælderne. Vi havde vel 70-75% for et gruppespil - enten CL eller EL. Man skal tage sine chancer
Vi har i kvalifikationsfasen brudt vores seedning een eneste gang. Det var mod Southampton. Hvad der foregår i gruppespillene er i den sammenhæng ubetydelige. Det store slag er i kvalifikationsfasen for en klub som vores
Måske kan jeg påpeger på at vi har problemer med at angriber scorer alt for lidt. Det havde FCK's angriber dog ingen problem med. Hvilket FCK 's midtbane også hjælper med at får bold ind i nettet.. Det har vi haft længe problemer med at det er midtbane som gør sin arbejde ofte færdige.. Det irriterer mig at vores angribere ikke fik gennembrud.. Det må virkelig meget gerne snart bliver en gennembrud for disse angriber vi har på truppen. Hvor jeg har mere tro på brumado og kaba.. Men ikke Dovbyk..

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Straarup »

Er jeg alene om at have optimismen i behold?
Vi skal huske hvordan vi har leveret i de kampe, hvor vi har været favoritter (internationalt).
Jeg er ikke sikker på vi forholder os bedst i den situation.

Hvis vi kigger på Rangers FC bliver fysikken et nøgleparameter. Her har vi en god mulighed for at matche skotterne. Vores bagkæde har international erfaring, og en god portion råstyrke. Sparv på midten ligeså. Rykker vi helt frem, ligner Kaba et monster, der netop er blevet matchet på et højt internationalt niveau i AFCON.
Derudover har vi udfordringer med at knalde bolden i kassen i øjeblikket. Holder vi nullet i Herning på Torsdag, tror jeg på avancement. Vi har en bundrutineret keeper, der særligt det seneste halvandet års tid, har vist et enormt højt niveau.

Personligt tror jeg vi skal starte ud med et fysisk betonet hold. Det kunne godt betyde Brumado og Kaba fra start, Mabil og Wikheim kan komme ind senere i kampen, og byde ind med noget fart, når intensiteten daler i 2 halvleg.

Jeg tror på vi napper det længste strå over Rangers, og jeg vil citere Kent - Det bliver en grim 1-0'er, og jeg ka' li' det!
// Straarup :fcmwolf:

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Vijen »

Brumado og Kaba fra start kunne være interessant.

Jeg tror på, at vi kan lukke det her på torsdag med en god 3-0.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Administrator »

henker skrev:
5. aug 2019, 18:26
mousebreaker skrev:
5. aug 2019, 14:21
Steffen am skrev:
5. aug 2019, 14:11
Men meget enig i analysen om at vi har 2 lige opgør foran os, og ja hvis skal jo vende begge 2, før det alvor batter, så vel cirka 25 % chance for gruppespil. Ved ikke om det er fair at sige sige vi i så fald vil pisse det væk, hvis det ikke lykkedes. Men ville selvfølgelig være SUPER ærgerligt.
ja, det bliver kun mere og mere latterligt for hver gang pamperne i UEFA får sig en god frokost. Svært at forestille sig at de ikke har samme problemer med bestikkelse som FIFA og IOC

Sidste år var der hvor vi virkelig gjorde i nælderne. Vi havde vel 70-75% for et gruppespil - enten CL eller EL. Man skal tage sine chancer
Vi har i kvalifikationsfasen brudt vores seedning een eneste gang. Det var mod Southampton. Hvad der foregår i gruppespillene er i den sammenhæng ubetydelige. Det store slag er i kvalifikationsfasen for en klub som vores
Måske kan jeg påpeger på at vi har problemer med at angriber scorer alt for lidt. Det havde FCK's angriber dog ingen problem med. Hvilket FCK 's midtbane også hjælper med at får bold ind i nettet.. Det har vi haft længe problemer med at det er midtbane som gør sin arbejde ofte færdige.. Det irriterer mig at vores angribere ikke fik gennembrud.. Det må virkelig meget gerne snart bliver en gennembrud for disse angriber vi har på truppen. Hvor jeg har mere tro på brumado og kaba.. Men ikke Dovbyk..
Det er sgu ikke vores angreb der skal skaffe os et gruppespil. Det er så møghamrende vigtigt at vores defensiv ser så god ud nu. Spil til 0 hjemme, gerne med en sejr, så tror jeg på avancement.


henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

Administrator skrev:
5. aug 2019, 22:57
henker skrev:
5. aug 2019, 18:26
mousebreaker skrev:
5. aug 2019, 14:21


ja, det bliver kun mere og mere latterligt for hver gang pamperne i UEFA får sig en god frokost. Svært at forestille sig at de ikke har samme problemer med bestikkelse som FIFA og IOC

Sidste år var der hvor vi virkelig gjorde i nælderne. Vi havde vel 70-75% for et gruppespil - enten CL eller EL. Man skal tage sine chancer
Vi har i kvalifikationsfasen brudt vores seedning een eneste gang. Det var mod Southampton. Hvad der foregår i gruppespillene er i den sammenhæng ubetydelige. Det store slag er i kvalifikationsfasen for en klub som vores
Måske kan jeg påpeger på at vi har problemer med at angriber scorer alt for lidt. Det havde FCK's angriber dog ingen problem med. Hvilket FCK 's midtbane også hjælper med at får bold ind i nettet.. Det har vi haft længe problemer med at det er midtbane som gør sin arbejde ofte færdige.. Det irriterer mig at vores angribere ikke fik gennembrud.. Det må virkelig meget gerne snart bliver en gennembrud for disse angriber vi har på truppen. Hvor jeg har mere tro på brumado og kaba.. Men ikke Dovbyk..
Det er sgu ikke vores angreb der skal skaffe os et gruppespil. Det er så møghamrende vigtigt at vores defensiv ser så god ud nu. Spil til 0 hjemme, gerne med en sejr, så tror jeg på avancement.
Selvfølgelig!! Er det ikke kun angriber der har ansvaret for at scorer.. Men Come on.. 4 kamp - 0 mål fra angribers side det er da bekymret.. Men jeg har stadigvæk tro på at der nok snart komme en gennembrud.. Forhåbentlig..

Besvar