Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

henker skrev:
22. jul 2019, 15:13
Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 14:50
Vi er enige om at næste sæson er vores sidste med de 7 point vi fik år tilbage?
Hvad mener du med det?
Koff points.
De glæder kun for de seneste 5 sæsoner.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Jeg tror roligt du kan regne med vi ikke fyrer en træner på baggrund af to specifikke kampe.
Hvis Kenneth på et tidspunkt ikke længere skal træne os bliver det på baggrund af helt andre parametre end enkeltstående kampe. Og heldigvis for det da.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 15:16
henker skrev:
22. jul 2019, 15:13
Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 14:50
Vi er enige om at næste sæson er vores sidste med de 7 point vi fik år tilbage?
Hvad mener du med det?
Koff points.
De glæder kun for de seneste 5 sæsoner.
Øhh det kan jeg ikke svar på..

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

Jesper BW1100 skrev:
22. jul 2019, 15:17
bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Jeg tror roligt du kan regne med vi ikke fyrer en træner på baggrund af to specifikke kampe.
Hvis Kenneth på et tidspunkt ikke længere skal træne os bliver det på baggrund af helt andre parametre end enkeltstående kampe. Og heldigvis for det da.
Kan sige at han er ihver fald bedre end Thorup.. 😊

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Europa League 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

Dem som prøver at snakke sig til spilletid i medierne, giver jeg ikke meget for, det skal dog siges, at jeg beundrer Jacob Poulsen og hans spil, men hvis Kenneth af en eller anden grund foretrækker en anden spiller i en eller flere kampe og vi ikke kender begrundelsen derfor, ja så skal vi ikke blande os. Han træffer de valg han skønner er rigtige i den givne kamp og pt. har han ikke fejlet. Ved godt vi er mange trænere herinde, med hver vores mening, men mediestunt hvor man prøver at snakke sig til spilletid er en NO go. Det burde Jacob også vide, men han ved også hvordan han skal få medierne til at sluge hans udtalelser og lave røre i andedammen. Hvis spillere har et problem, så gå da til træneren og prøv at forklare / få en snak om hvorfor tingene nu er som de er.

Det skal lige med, at jeg var iblandt dem der klappede da Jacob kom på banen i Fcn kampen, men mener stadigvæk at mediestunt er NO go og skal være det for alle i truppen, det burde være en aftale spillerne og trænere imellem.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Europa League 19/20

Indlæg af MFKM »

henker skrev:
22. jul 2019, 15:19
Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 15:16
henker skrev:
22. jul 2019, 15:13


Hvad mener du med det?
Koff points.
De glæder kun for de seneste 5 sæsoner.
Øhh det kan jeg ikke svar på..
Så bare lad vær med at skriv. Det er lidt trættende at 50% af indlæggene herinde kommer fra dig af, særligt dem der er fuldstændig uden indhold.

Det samme gælder når du citerer hele indlæg, for at skrive “enig” eller “amen”. Hvis du ikke har noget at bidrage med, så lad vær med at kommentere.

Tænk gerne hver gang du slår noget op: “Hvad får folk ud af at læse det her?” Det korrekte svar på det spørgsmål vil for 50% af dine indlæg være intet. Dermed byrde de indlæg slet ikke laves.
Senest rettet af MFKM 22. jul 2019, 15:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Stoffer »

I øvrigt. Hvis man tror, at vi møder et kick n rush old school britisk hold, så tager man fejl: https://www.thescottishsun.co.uk/sport/ ... n-gerrard/ (Ja, ja. Det er the sun, men udtalelserne er jo citater)

Mowbray said: “In the first half especially they had good possession of the ball.

“He is putting together a team which has an identity I would suggest.

“I can say hand on heart I have never watched a moment of Rangers play this season but we played Liverpool this time last season and they play the same 4-3-3 formation."

Lad os håbe, at holdet har lært noget af kampene mod Malmø, hvor vi blev udstillet mod et boldspillende hold.

mousebreaker
Indlæg: 3448
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 14:50
Vi er enige om at næste sæson er vores sidste med de 7 point vi fik år tilbage?
Korrekt. Næste år er sidste år vores 2015 gruppedeltagelse tæller med. Denne sæson har DK sammenlagt kun 2,9 point at forsvare, men fra næste sæson er det mindst 5. Så det er ærgeligt at vi alle har fået hårde lodtrækninger for et godt år i år ville kunne bringe os op hvor det er rigtig sjovt
https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2019

https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2019

Vi ligger nr 103 som klub og 16 som land
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

MFKM skrev:
22. jul 2019, 15:47
henker skrev:
22. jul 2019, 15:19
Matjavsen skrev:
22. jul 2019, 15:16


Koff points.
De glæder kun for de seneste 5 sæsoner.
Øhh det kan jeg ikke svar på..
Så bare lad vær med at skriv. Det er lidt trættende at 50% af indlæggene herinde kommer fra dig af, særligt dem der er fuldstændig uden indhold.

Det samme gælder når du citerer hele indlæg, for at skrive “enig” eller “amen”. Hvis du ikke har noget at bidrage med, så lad vær med at kommentere.

Tænk gerne hver gang du slår noget op: “Hvad får folk ud af at læse det her?” Det korrekte svar på det spørgsmål vil for 50% af dine indlæg være intet. Dermed byrde de indlæg slet ikke laves.
Det er den du lige har gjort.. Uden indhold af fodbold.. Men for personlig.. 👎

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
22. jul 2019, 15:54
I øvrigt. Hvis man tror, at vi møder et kick n rush old school britisk hold, så tager man fejl: https://www.thescottishsun.co.uk/sport/ ... n-gerrard/ (Ja, ja. Det er the sun, men udtalelserne er jo citater)

Mowbray said: “In the first half especially they had good possession of the ball.

“He is putting together a team which has an identity I would suggest.

“I can say hand on heart I have never watched a moment of Rangers play this season but we played Liverpool this time last season and they play the same 4-3-3 formation."

Lad os håbe, at holdet har lært noget af kampene mod Malmø, hvor vi blev udstillet mod et boldspillende hold.
En analyse fra statsbomb fra i vinters: https://statsbomb.com/2018/12/rangers-v ... ide-title/ - det er optakt til Old Firm, men bygger på begge holdes samlede arbejde i ligaen. Hvis nogen har set analyser af deres kampe i EL, så er jeg meget interesseret.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Saemala »

Ikke optimal lodtrækning, men lad os nu ikke gøre det værre end det er.
Rangers er langt fra fordums styrke, og har ikke været synderlig imponeret over deres kampe europæisk.
Ikke at vi har været meget bedre selv de senere år, men til forskel fra før, så har vi altså vist langt bedre takter fra starten af sæsonen, end de sidste mange år.

Har kigget lidt på flere af deres forums, og de er heller ikke glade for lodtrækning. Svær modstander og ingen seedning til dem i PO, hvis de slår os ud.
Vores statistik mod holdene ovre fra øerne, er altså også virkelig solid. 12W 2D 2L.
Høvdingen af Herning

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Europa League 19/20

Indlæg af SimonH »

Det positive er de mulige modstandere til runde 4 som lige blev en tand lettere, hvis altså EFB og BIF går videre til 3. Runde.

De svære

Eintracht Frankfurt
Wolverhampton Wanderers
PSV/Basel
Plzen/Olympiacos
Feyenoord
Espanyol

De “overkommelige”

Legia Warsaw
Malmo
Gent
Partizan Belgrade
Sparta Prague
Steuea Bucharest

2 Svære hold som vi i så fald ikke vil kunne trække
Braga (BIF)
Torino (EFB)


Det er altså ca. 50/50 om vi trækker en svær eller overkommelig lodtrækning. Det er trods alt ok.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Acebone »

bifr05t skrev:
22. jul 2019, 14:49
Jeg tænker at det er en kamp, der virkelig kommer til at teste om KA er god nok til at være træner for en klub som vores, med den målsætning vi har. Jeg vil se det som en falliterklæring, hvis han stadig er træner skulle det glippe. Men 7-9-13, jeg håber og beder for et europæisk gruppespil!
Om vi kommer i EL-gruppespil eller ej i år, så er det ikke det, der afgør Kenneth Andersens videre skæbne i FCM. Der er for mange tilfældigheder, der spiller ind, og det hænger altså ikke alt sammen på ham. Klubbens ledelse har direkte sagt, at de bagvedliggende stats og den overordnede udvikling og performance over tid er langt mere væsentlig end enkeltstående resultater, og at trænerens betydning i øvrigt er voldsomt overvurderet. En smule utur under knockoutkampe i et low-scoring game som fodbold, og så er du ude. Eller omvendt.

Hvis vi skal være tro mod hele grundtanken i vores nuværende setup, så fyrer vi naturligvis ikke KA på baggrund af, om vi kvaller eller ej. Til gengæld kan dårlige dispositioner og præstationer i disse og andre kampe være med til at afgøre det. Lige nu vil jeg tro, at KA sidder endog meget sikkert i sædet.

Overordnet er det mest realistiske scenario i mine øjne, at vi ikke kommer i gruppespil, og at KA fortsætter som træner. Så bered dig på "falliterklæringen".

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Europa League 19/20

Indlæg af SimonH »

Candeias er fortid

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Acebone »

SimonH skrev:
22. jul 2019, 21:30
Candeias er fortid
https://www.bbc.com/sport/football/49073569

Steven Gerrard om Candeias:

"He's a good man and been a good servant so we'll see how that one develops. I have to respect Daniel and keep a lot of the conversation private but it boils down to him wanting to be a regular starter."

Så det lader trods alt ikke til, at Gerrard mente, han var så vigtig.

Anyway, det er alt sammen ligegyldigt, når de ryger ud til Progres Niederkorn - igen. ;)

Besvar