Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Lupus1999 »

Synes egentlig det er okay, hvor vi vel skal håbe på Larnaca/Levski eller Pyunik/Jablonic.

De fire hold skal vi kunne slå ud.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Saemala »

Resultaterne fra de siste 5 sæsoner, for dem der forventes videre fra Q2.

Det er altså ikke uerfarne hold, og 3 ud af 5 mulige, var i gruppespillet sidste år.

Larnaca
2016: Q3 (Bordeaux)
2017: Q4 (Liberec)
2018: Q4 (Plzen)
2019: Gruppespil (3er)

Jablonec
2014: Q4 (Betis)
2016: Q4 (Ajax) De slog København ud det år.
2019: Gruppespil (4er) 1 point fra at gå videre.

Rangers
2018: Q1 (Niederkorn) Dem de skal møde igen i år.
2019: Gruppespil (3er)

Mauripol
2018: Q3 (Bordeaux)

Atromitos
2014: Q4 (Alkmaar)
2015: Q3 (Sarajevo)
2016: Q4 (Fenerbache)
2019: Q2 (Brest)

En tur til Athen eller Ukraine må være at foretrække.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Kent »

Ud fra værdi på transfermarkt samt clubelo vurderer jeg, at Atromitos/Dunajska og Mariupol er de bedste lodtrækninger.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Kent skrev:
21. jul 2019, 09:54
Ud fra værdi på transfermarkt samt clubelo vurderer jeg, at Atromitos/Dunajska og Mariupol er de bedste lodtrækninger.


Håber på Levski, dem burde vi kunne slå uden de store problemer.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Europa League 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Vi SKAL i det gruppespil i år, så simpelt er det, men vi skal godt nok have en god lodtrækning for at jeg får troen på det, men ved ikke om den gode lodtrækning eksisterer hvor vi BØR komme videre. Synes vi har for mange spørgsmålstegn på banen og især på bænken, så jeg sidder lidt med den fornemmelse at de sidste tre års skuffende indsatser under Thorup kommer til at bide os i røven rigtig mange år frem. Vi havde en masse gode muligheder som mindst var ca 50/50. Men ok, den eneste gang det er lykkedes at komme igennem til gruppespillet var vi David mod Goliath, så måske vi blot skal være store underdogs for at spillerne kan præstere. Så vil træneren også have en taktik klar som spillerne finder helt naturlig i den givne situation, noget jeg tror manglede under Jess Thorup og havde indflydelse på de bovlamme præstationer vi oplevede de sidste tre europæiske sæsoner.
Kender ikke rigtig de hold vi kan trække bortset fra Rangers som vel også må være dårligste lodtrækning.
Jeg kender ikke den måde gruppeindelingerne foregår på, men jeg kunne forestille mig at det er via en algoritme som sørger for at grupperne har ca samme styrke ifht koefficient point. Så et gruppespil i et af de sidste tre år tænker jeg ville have givet os en på papiret lettere gruppe i år, da vi selv ville have bragt flere koefficient point med os.

Adgang til gruppespillene er en stor del af det vores forretning bygger på, det er også derfor at jeg op til sidste sæson i Europa sagde at jeg hellere ville i gruppespil fremfor at vinde the double. Det samme følelse har jeg op til denne sæson. Et gruppespil ville også bringe vores danske ranglisteplacering så højt op at det ikke ville være umuligt at man “blot” skulle vinde et trofæ i den hjemlige liga for at gå direkte i et gruppespil. Medmindre der kommer (eller er kommet) en masse ændringer fra pamperorganisationen UEFA
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Saemala »

mousebreaker skrev:
21. jul 2019, 11:40
Jeg kender ikke den måde gruppeindelingerne foregår på, men jeg kunne forestille mig at det er via en algoritme som sørger for at grupperne har ca samme styrke ifht koefficient point.
Niks. Grupperne bliver lavet udfra, at der er nogle lande der ikke skal trække hinanden pga. konflikter. Der er intet system i det, og det har altid virket lidt shady, den måde grupperne bliver delt op på.
Høvdingen af Herning

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... odstandere

Mulig lodtrækning af modstander vi skal spille mod..

Helt nyt holdene som fcm ikke har set før..

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

henker skrev:
22. jul 2019, 11:14
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... odstandere

Mulig lodtrækning af modstander vi skal spille mod..

Helt nyt holdene som fcm ikke har set før..

Kom så med Levski!!!

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Europa League 19/20

Indlæg af THenry »

Matjavsen skrev:
21. jul 2019, 10:01
Kent skrev:
21. jul 2019, 09:54
Ud fra værdi på transfermarkt samt clubelo vurderer jeg, at Atromitos/Dunajska og Mariupol er de bedste lodtrækninger.


Håber på Levski, dem burde vi kunne slå uden de store problemer.
Levski vil være en rigtig fin modstander. Til gengæld tror jeg Larnaca er ubehagelige for os. Det er et halvt spansk hold bestående af meget rutinerede spillere med erfaring fra de 2 bedste spanske rækker. Det lugter langt væk af spansk teknik og klogskab (kynisme) krydret med varmen på Cypern, og så har vi bare en dårlig historik mod denne type hold. Jeg tror Larnaca slår Levski.

Min ønskelodtrækning er:

1. FC Mariupol
2. FC DAC Streda (Slovakiet) / Atromitos FC (Grækenland)

Min hadelodtrækning er:

1. Rangers
2. AEK Larnaca (Cypern) / Levski Sofia (Bulgarien)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

THenry skrev:
22. jul 2019, 12:19
Matjavsen skrev:
21. jul 2019, 10:01
Kent skrev:
21. jul 2019, 09:54
Ud fra værdi på transfermarkt samt clubelo vurderer jeg, at Atromitos/Dunajska og Mariupol er de bedste lodtrækninger.


Håber på Levski, dem burde vi kunne slå uden de store problemer.
Levski vil være en rigtig fin modstander. Til gengæld tror jeg Larnaca er ubehagelige for os. Det er et halvt spansk hold bestående af meget rutinerede spillere med erfaring fra de 2 bedste spanske rækker. Det lugter langt væk af spansk teknik og klogskab (kynisme) krydret med varmen på Cypern, og så har vi bare en dårlig historik mod denne type hold. Jeg tror Larnaca slår Levski.

Min ønskelodtrækning er:

1. FC Mariupol
2. FC DAC Streda (Slovakiet) / Atromitos FC (Grækenland)

Min hadelodtrækning er:

1. Rangers
2. AEK Larnaca (Cypern) / Levski Sofia (Bulgarien)

Larnaca kunne kun lige slå dette hold ud
https://www.transfermarkt.com/fc-petroc ... on_id/2019

Og det er nummer 4 i Moldova ( 3 sidste sæson)

Syntes alså ikke det lyder særlig skræmmende.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Hører muligvis til under “alt det andet”, men FCK trækker Røde Stjerne i CL kvalen.

Ift. Koefficient point må de for min skyld gerne komme i Europa, men gerne i EL i stedet for CL grundet økonomien. Ligesom det nok vil gøre dem svagere i året 3F Superligaen at de skal spille i Europa.

Tænker kampen 50/50 eller med en lille bitte fordel til FCK?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Saemala »

Ønske lodtrækningen må være Atromitos/Streda.
Hvad jeg kan forstå på grækerne, er de et hold der lejer deres profiler, og det bliver først gjort i slutningen af transfervinduet, så de kan få på en lidt højere hylde. Derfor mangler de også flere profiler fra sidste sæson, da lejeaftalerne er udløbet.
Deres 1. Prioritet er at slutte godt i ligaen, og ikke kvalle i EL.

Samtidig er Athen også en fed away!
Høvdingen af Herning

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Det var da det værste der kunne ske (Rangers)

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Vijen »

Og hjemme først. Jeg tror på vi har en god chance.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Europa League 19/20

Indlæg af ABT »

Mareridtslodtræning for alle danske hold...
/ ABT

Billede

Besvar