Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mousebreaker »

CasperA skrev:
20. jul 2019, 00:23
ABT skrev:
19. jul 2019, 23:57
https://mobile.twitter.com/SSorgenfri/s ... 3284552705

AFCON overstået - aftale done... Som et par stykker har nævnt - lugter af at denne aftale har været sat i stand længe.
Bliver spændende at se hvilken pris man lander på. Ifølge medierne startede vi med at kræve 10 mio. euro, men nu lyder det til, at vi "kun" kræver 9 mio. euro.
Genk bør ikke betale over 7 mio euro og selv det er for højt efter min mening, men mon ikke de ender på 7,5 - 8 mio. Hvis vi har sat prisen ned på Paul fortæller det at der ikke er nok bydere med store lommer på banen. Man kan undre sig over hvor bundesligaen bliver af.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

4096
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af 4096 »

Ifølge SS selv i twitter-tråden ender prisen på 5-6 millioner euro.
Er dette sandt, forventer jeg at klubben har fået massive klausuler og bonusser fofhandlet med i salget!?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mousebreaker »

4096 skrev:
20. jul 2019, 07:38
Ifølge SS selv i twitter-tråden ender prisen på 5-6 millioner euro.
Er dette sandt, forventer jeg at klubben har fået massive klausuler og bonusser fofhandlet med i salget!?
Det prisniveau er også mere rigtig for Paul tænker jeg. Han er 25 år, så skal Genk tjene på ham så skal han sælges som 27-28årig og så er det svært, specielt hvis England stadig ikke er inde i billedet. Selvom Paul er godt skolet så er han ikke nogen intelligent spiller så han kræver garanteret tid for at falde til i et nyt system. Han er ikke hamrende skarp foran kassen, men i den danske liga kommer han frem til virkelig mange chancer, så han får alligevel scoret sine mål. Spørgsmålet er så om han stadig kommer frem til nok chancer i en bedre liga. Gør han ikke det bliver han et flop. For Genk er risk/reward ikke god ved en højere pris og Belgiske klubber er stadig afhængige af salg. Jeg tror dog stadig at slutprisen bliver på 7+ mio

Vi synes altid at få gode klausuler med i vores aftaler, så det gør vi også denne gang
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mnm123 »

Efter hvad Jeg har hørt på linjen vil Stein godtage 6.5 mill euro for Poul.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ChristianJ »

THenry skrev:
19. jul 2019, 23:30

Jeg er faktisk også spændt på, om Scholz kan løfte sit niveau yderligere, hvis han ryger over i højre side, der må være mere naturlig for ham?

Reese må være efter både Nico og James lige nu, så tror ikke så meget på, at han er løsningen for os. Han er dog ventrebenet, hvilket er et plus, men ser ham mere som en fornuftig reservespiller, der ikke har samme topniveau som James og Nico, men til gengæld nok har et højere bundniveau, og er mere stabil end de to andre. Så spørgsmålet er, hvad vi satser på? Stabilitet eller topniveau?

Jeg tror mest på, at vi går med dem med det højeste topniveau (og videresalgspotentiale), da vejen til gruppespil og til at slå FCK, må gå via spillere med det højteste topniveau (så må vi håbe de rammer det i de store kampe...)
Scholz har vel været brugt i venstre side, netop fordi vi godt vidste at Kian var den svageste af de to i opspillet og at man dermed ikke ville hæmme ham mere, ved at tvinge ham over på sit svage ben.

Personligt håber (og tror) jeg vi satser på Nico til at tage pladsen, selvfølgelig afhængigt af om han kan holde sig fri fra skader. Syntes han er dygtigere i det opbyggende spil end Kian, og virker også som om han tager mere og mere ansvar. Det hvertfald nu, hvis han skal slå igennem. Vores spil med bolden vil blive langt bedre, hvis vi krydre forsvaret med en venstrebenet stopper, som samtidig også gør det sværere for modstanderne at ødelægge vores spil. Det ligner nogle gange at der har været en tendens til at Scholz bliver lukket ned, fordi man har luret at Kian ofte sparker den lange bold.

Hvis vi ender med at spille med James, tror jeg faktisk vi får en del problemer. Han er dygtig i duelspillet, men med bolden utroligt svag. Det bliver for nemt at ødelægge vores opbyggende spil, så hvis vi spiller med ham, er vi næsten tvunget til at at spille med 2/3 af Ayo, Brumado og Kaba, som så kan køre den hjem på fysiske dueller. Ikke nødvendigvis dårligt, men føler samtidig heller ikke det er den retning vi gerne vil gå med spillet. Mon ikke man giver chancen til dem vi har nu, og så kan man evt. hente en erstatning hvis ikke de slår igennem.

Når alt det er sagt, så er det en anelse frustrerende, at vi nu igen står med et hold op til Europæisk gruppespil, hvor der vil være 3-4 udskiftninger fra ideal opstillingen ift sidste år. Specielt hvis man insisterer på at holde JP på bænken. Det kommer til at tage noget tid at spille sammen og kan meget vel ende med at koste EL gruppespillet igen i år - desværre!

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Cortez »

Er også mest tilhænger af at bruge Nico og sende Scholle på højrekanten.

MEN det kræver at Nico hæver sit niveau betragtelig. Han har ikke leveret på samme niveau, som da han og Riis i sin tid kom frem. Faktisk har han været decideret dårlig i de kampe han fik i foråret og i de opstartskampe jeg har set med ham.

/Cortez

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mnm123 »

Kan også skifte system til 4-3-3 med scholtz og Erik centralt

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

mnm123 skrev:
20. jul 2019, 10:17
Kan også skifte system til 4-3-3 med scholtz og Erik centralt
Nej, det er bedre med 4231 system..

Med 433 system lade du midtbane arbejde hårdere.. Og det kan vi ikke lade dem gør. Da vi er ikke gode nok til den system. 😊

Jeg tror nu sikkert på at så snart fcm har solgt Onuachu og har penge nok i lommen, så handler fcm 1-2 mere ind.. Forhåbentlig mister vi ikke flere 11-mand

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

Ser ud til at de vil bruger Nicolaisen efter at Kian smuttede...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -forsvarer

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev:
20. jul 2019, 16:10
Ser ud til at de vil bruger Nicolaisen efter at Kian smuttede...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -forsvarer
Alt andet ville også være dumt. Der er mere i James end han har vist efter min mening, jeg tror han bliver god. Søren Reese som back-up er vel fint nok, han gjorde det godt i Horsens. Så skulle vi gerne have en af de unge fra akademiet samt Patrick når han kommer tilbage fra sin langtidsskade. Får vi problemer med skader/kvalitet så må vi tilbage til at spille med 2 centerforsvarere.
Korcsmar ser jeg som fortid, men hans skader gør måske at vi ikke kan komme af med ham.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
20. jul 2019, 17:36
henker skrev:
20. jul 2019, 16:10
Ser ud til at de vil bruger Nicolaisen efter at Kian smuttede...

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -forsvarer
Alt andet ville også være dumt. Der er mere i James end han har vist efter min mening, jeg tror han bliver god. Søren Reese som back-up er vel fint nok, han gjorde det godt i Horsens. Så skulle vi gerne have en af de unge fra akademiet samt Patrick når han kommer tilbage fra sin langtidsskade. Får vi problemer med skader/kvalitet så må vi tilbage til at spille med 2 centerforsvarere.
Korcsmar ser jeg som fortid, men hans skader gør måske at vi ikke kan komme af med ham.
Det bliver vi mere klogere efter d. 31 august.. 😂😂

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Jesper BW1100 »

EB melder også Onuachu til Belgien. Her meldes interesse fra Club Brugge. Og vi kender jo til Genks interesse. Også Tyrkiet skulle være på banen. Mon ikke interesse fra flere steder kan sikre os de 6-7 mio euro vi vidst har sænket kravet til nu.
Ydermere melder de om udenlandsk interesse for Døhr, men hvis det skulle glippe er en unavngiven dansk klub klar med et bud:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/7717502

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af JBT »

Jeg mener ligesom et par andre, at Jeppe Tverskov kunne være en fin direkte erstatning for Kian, hvis man eksempelvis fravælger Reese helt i form af salg elle leje.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af henker »

Er det stadigvæk "forbudt" sælg spiller til rivaler??

Mon vi kan sælg og tjene fedt i lommen.. på MDH??

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/s ... nstreback/

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Jesper BW1100 »

henker skrev:
21. jul 2019, 12:39
Er det stadigvæk "forbudt" sælg spiller til rivaler??

Mon vi kan sælg og tjene fedt i lommen.. på MDH??

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/s ... nstreback/
Vi sælger ikke til FCK og Brøndby

Låst