Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Sniper »

Sq lidt af en bombe. Den havde jeg overhovedet ikke set komme.
Hvis beløbet på 11 millioner passer så synes jeg egentlig det er et ret godt salg imellem danske klubber tror ikke vi havde fået mere af en udenlandsk klub.

Jeg har aldrig været sindsyg imponeret af Kian men han har været en stabil forsvarer for os, synes hans stærkeste side er hans indkast, har aldrig været fan af hans lange sideskift. Tror ikke det er et salg vi kommer til mærke synderligt på banen.

Spændende hvad der kommer til at ske med de øvrige forsvarere i truppen. Man lejer vel næppe Reese ud p.t. Jeg har ikke været imponeret af James og Nico er meget skrøbelig. Korcsmar regner jeg ikke med. Hvem tager Kians plads af de tre? Er to reserver nok? Og er de overhovedet gode nok? Jeg kan godt li Nico men han har vist lidt glasben så tør man satse 100% på han kan tage Kians plads?

Vi kommer helt sikkert til at se flere salg og jeg er edderspændt på hvem der ryger, mest sandsynlige er selvfølgelig Paul, MDH og MDT som jeg personligt også håber vi får solgt. Men der er godtnok stille omkring de tre. Jeg har et lille håb om at Paul allerede er solgt, men at man venter med offentliggørelsen til han vender tilbage fra ferie, som jeg går ud fra han afholder p.t. Men det er kun et håb for synes ærligtalt ikke han har spillet sig til et stort salg det sidste halve år, det er dog positivt at han er kommet ind omkring landsholdet.
Der behøver i min bog ikke komme flere bomber i form af uventede spillersalg, gerne i form af profilsigning eller salg for lukrative beløb.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ChristianJ »

Godt nok noget af en bombe med Kian. Kan ikke huske hvornår jeg sidst var så forbavset over et skifte. Men hvis man har fået 11 mil, som rygtet siger, så har det næsten været for højt til at takke nej. Hvis der samtidig har været personlige årsager involveret, er det nok fint.

Vi har længe været hæmmet af ikke at have en venstrebenet centerforsvar, så nu har man chancen da både Reese, Nico, og sågar også Patrick er venstrebenet. Det kommer til at hjælpe vores opbyggende spil meget. Håber vi satser på Nico personligt.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ChristianJ »

B.T siger 7 Mil for Kian, hvilket også lyder mere realistisk: https://www.bt.dk/superligaen/b.t.-afsl ... -ny-profil

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af CasperA »

- Vi har lige pt. fem midtstoppere i truppen, og mon ikke, at de er i stand til at udfylde det hul, Kian efterlader med sit skifte til FC Nordsjælland, lyder det fra sportschefen i FC Midtjylland.

Mon ikke Nicolaisen bliver forfremmet, så vores forsvar fra nu af kommer til at hedde Nicolaisen - Erik - Scholz. Det gode ved dette er, at vi får en rigtig venstrebenet forsvarer, og Scholz får lettere ved at føre bolden frem i højre side.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ABT »

CasperA skrev:
19. jul 2019, 13:18
- Vi har lige pt. fem midtstoppere i truppen, og mon ikke, at de er i stand til at udfylde det hul, Kian efterlader med sit skifte til FC Nordsjælland, lyder det fra sportschefen i FC Midtjylland.

Mon ikke Nicolaisen bliver forfremmet, så vores forsvar fra nu af kommer til at hedde Nicolaisen - Erik - Scholz. Det gode ved dette er, at vi får en rigtig venstrebenet forsvarer, og Scholz får lettere ved at føre bolden frem i højre side.
Må sige at jeg er lidt bekymret ved at have en så urutineret mand som Nicolaisen i venstreside af 3-backkæden når man har Paulinho på VWB, som formodentlig skal guides og kommunikeres til en del - især her i starten af sæsonen formentlig. Nicolaisen er ikke en specielt vokal spiller, så kan godt være nervøs for at modstanderne ryger igennem i vores venstre side. Hans største kompetencer er venstrefoden og de offensive dødbolde. Det ville være et mere sikkert valg at erstatte Kian med James og så fastholde Scholz i venstresiden, så han kan bruge sin rutine til at guide og gardere for Paulinho.
/ ABT

Billede

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Christian »

Meget ærgerligt med kian. Klart et kvalitetsdyk for holdet at han nu er væk. Han har haft et utal af vigtige indgreb i vores forsvar og er altid rolig på bolden. Hans tendens til en lang bold på tværs til Paul, har også haft et fornuftigt niveau det sidste lange stykke tid.

Med hensyn til MDT, synes jeg også det er problematisk hvis han skifter. Jeg har altid været fan af Joel og er det stadig, men jeg mener ikke han bidrager med mere offensivt end MDT. Defensivt synes jeg Joel er den bedre af de to, men jeg mener vi ville være godt stillet hvis Joel blev skadet og MDT overtog den position i en længere periode.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Stoffer »

ABT skrev:
19. jul 2019, 13:25
CasperA skrev:
19. jul 2019, 13:18
- Vi har lige pt. fem midtstoppere i truppen, og mon ikke, at de er i stand til at udfylde det hul, Kian efterlader med sit skifte til FC Nordsjælland, lyder det fra sportschefen i FC Midtjylland.

Mon ikke Nicolaisen bliver forfremmet, så vores forsvar fra nu af kommer til at hedde Nicolaisen - Erik - Scholz. Det gode ved dette er, at vi får en rigtig venstrebenet forsvarer, og Scholz får lettere ved at føre bolden frem i højre side.
Må sige at jeg er lidt bekymret ved at have en så urutineret mand som Nicolaisen i venstreside af 3-backkæden når man har Paulinho på VWB, som formodentlig skal guides og kommunikeres til en del - især her i starten af sæsonen formentlig. Nicolaisen er ikke en specielt vokal spiller, så kan godt være nervøs for at modstanderne ryger igennem i vores venstre side. Hans største kompetencer er venstrefoden og de offensive dødbolde. Det ville være et mere sikkert valg at erstatte Kian med James og så fastholde Scholz i venstresiden, så han kan bruge sin rutine til at guide og gardere for Paulinho.
Jeg synes absolut ikke, at det har set sikkert ud med James heller. Personligt ønsker jeg, at vi benytter Nicolaisen, og det farver mig nok. - Men jeg ser det ikke nogen væsentlig forskel på at have James og Joel fremfor Nicolaisen og Paulinho.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af mnm123 »

Tillykke til Kian, et længe ønsket skifte for at komme tættere på fsmilien. Syntes at et spændende træk kunne være at trække Joel ind i forsvarets højre side og bruge Mdt som wb. Joel er ikke i mine øjne stærk nok i offensiven, men stærk defensiv og hurtig, Mdt er stærk i offensiven og mindre i defensiven. Hvis ambitioner er dansk mester og deltagelse i Europa skal vi forstærke id til forsvaret.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
19. jul 2019, 12:27
Håber på min. 1 top forsvarsspiller udefra, især hvis også Røven ryger
Hvem er det, du konsekvent kalder Røven, og hvorfor?

Lidt af en bombe med Kian. Trods alt glad for, at han ikke røg til BIF (eller FCK for den sags skyld).

Nissen til Salzburg er i øvrigt officiel nu. De har lige solgt deres højreback til Gladbach, så forhåbentlig er der god chance for spilletid og en fornuftig skilling til os.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Vijen »

Acebone skrev:
19. jul 2019, 14:16
JBT skrev:
19. jul 2019, 12:27
Håber på min. 1 top forsvarsspiller udefra, især hvis også Røven ryger
Hvem er det, du konsekvent kalder Røven, og hvorfor?

Lidt af en bombe med Kian. Trods alt glad for, at han ikke røg til BIF (eller FCK for den sags skyld).

Nissen til Salzburg er i øvrigt officiel nu. De har lige solgt deres højreback til Gladbach, så forhåbentlig er der god chance for spilletid og en fornuftig skilling til os.
Røven er Sviatchenko

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Acebone »

Vijen skrev:
19. jul 2019, 14:24
Røven er Sviatchenko
Så mangler jeg bare svar på "hvorfor"-delen af mit spørgsmål.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af PH1978 »

Vijen skrev:
Acebone skrev:
19. jul 2019, 14:16
JBT skrev:
19. jul 2019, 12:27
Håber på min. 1 top forsvarsspiller udefra, især hvis også Røven ryger
Hvem er det, du konsekvent kalder Røven, og hvorfor?

Lidt af en bombe med Kian. Trods alt glad for, at han ikke røg til BIF (eller FCK for den sags skyld).

Nissen til Salzburg er i øvrigt officiel nu. De har lige solgt deres højreback til Gladbach, så forhåbentlig er der god chance for spilletid og en fornuftig skilling til os.
Røven er Sviatchenko
Og hvorfor det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af JBT »

Eriks kalde- eller øgenavn på hele holdet er “Røven”. Af den simple årsag, at han har en kæmpe røv
Senest rettet af JBT 19. jul 2019, 14:55, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Jacob »

Her er forklaringen vedrørende Erik og Røven :-)
https://www.youtube.com/watch?v=QTyfB5n ... tu.be&t=81
Senest rettet af Jacob 19. jul 2019, 14:56, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Stoffer »

Se i øvrigt denne oversigt fra Benjamin Leander på Twitter: https://twitter.com/LeandinhoDK/status/ ... 8932510725

Desværre fremgår James ikke, da statistikkerne er lavet baseret på minimum 10 kampe.

Låst