Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ABT »

FCM2000 skrev:
2. sep 2019, 23:12
Hvis man skal være retfærdig, svenskeren oscar Hiljemark, så var/er han altså heller ikke i topform, har ikke været med i optakten til Genoas sæsonstart.

Det vil selvfølgelig være godt hvis Marcondes kan give holdet noget, men kan han det når han ikke er i topform ??? det må jo stå sin prøve

Tror det er sværet at hive de der spillere hjem i topform til den danske liga.
For mig er det ikke nødvendigvis afgørende om spilleren kommer i form eller ej. Det springende punkt er, at man skal opbygge et hold der er konkurrencedygtigt frem mod næste sommer og Europa-kvalen. Kan man hive et mesterskab på den rejse, tager man naturligvis det med. Pointen er, at Hiljemark ville være en perfekt spiller at bygge noget nyt op omkring på den centrale frem mod sommer. Allerede inden der er gået 2 minutter efter offentliggørelsen af Marcondes, tyder alt på, at han ikke er en del af fremtiden. Altså bidrager han kun med forbedrede chancer for et mesterskab i år (måske), men bidrager samtidig med, at vi i min optik bliver dårligere stillet i genopbygningen af et nyt hold, der er kompetent i Europa-sammenhæng. Det skuffer mig enormt.

Og jeg køber ikke den der med at det er svært at hente spillere ind med kvalitet. Vi har jo fra første fløjt vidst, hvilke spillere der skulle finde nye græsgange. Alligevel virker det til, at man først finder tilstrækkelige emner mindre end en uge inden vinduet klapper i.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg hører nu at han ikke udelukker et længere ophold i FCM, da klubben tidligere har vist at de kan sælge spillere til udlandet.
Jeg vælger igen at have tillid til ledelsen og tror på, at vi får lov at købe ham til vinter, såfremt at han viser sig at være den spiller der forlod Superligaen for 18 måneder siden.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ABT »

Lupus1999 skrev:
2. sep 2019, 23:26
Jeg hører nu at han ikke udelukker et længere ophold i FCM, da klubben tidligere har vist at de kan sælge spillere til udlandet.
Jeg vælger igen at have tillid til ledelsen og tror på, at vi får lov at købe ham til vinter, såfremt at han viser sig at være den spiller der forlod Superligaen for 18 måneder siden.
Man kan også vende den om - Havde du forventet at han i første interview gik ud og kategorisk afviste at fortsætte i Midtjylland? Det ville jo kandidere til den mest stupide udtalelse i dette årti. Selvfølgelig skal han holde døren åben, ellers vil han nok ikke ligefrem blive en elsket mand af nogen som helst de næste 4 måneder.
Senest rettet af ABT 2. sep 2019, 23:32, rettet i alt 1 gang.
/ ABT

Billede

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af FCM2000 »

ABT skrev:
2. sep 2019, 23:20
FCM2000 skrev:
2. sep 2019, 23:12
Hvis man skal være retfærdig, svenskeren oscar Hiljemark, så var/er han altså heller ikke i topform, har ikke været med i optakten til Genoas sæsonstart.

Det vil selvfølgelig være godt hvis Marcondes kan give holdet noget, men kan han det når han ikke er i topform ??? det må jo stå sin prøve

Tror det er sværet at hive de der spillere hjem i topform til den danske liga.
For mig er det ikke nødvendigvis afgørende om spilleren kommer i form eller ej. Det springende punkt er, at man skal opbygge et hold der er konkurrencedygtigt frem mod næste sommer og Europa-kvalen. Kan man hive et mesterskab på den rejse, tager man naturligvis det med. Pointen er, at Hiljemark ville være en perfekt spiller at bygge noget nyt op omkring på den centrale frem mod sommer. Allerede inden der er gået 2 minutter efter offentliggørelsen af Marcondes, tyder alt på, at han ikke er en del af fremtiden. Altså bidrager han kun med forbedrede chancer for et mesterskab i år (måske), men bidrager samtidig med, at vi i min optik bliver dårligere stillet i genopbygningen af et nyt hold, der er kompetent i Europa-sammenhæng. Det skuffer mig enormt.

Og jeg køber ikke den der med at det er svært at hente spillere ind med kvalitet. Vi har jo fra første fløjt vidst, hvilke spillere der skulle finde nye græsgange. Alligevel virker det til, at man først finder tilstrækkelige emner mindre end en uge inden vinduet klapper i.
Det kan du have ret i, men husk at der skal spilles 36 kamp før man har kvalificeret sig til europa spillet

Men jeg fornemmer også en vis dobbeltmoral fra os alle FCMfans, for hvem udlejer om nogen spiller ??? FCM !!! og alle skriger om at David skal hjem og at udleje er godt for udviklingen !!! *-)

Vi skal lige huske at se os selv i spejlet

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Steffen am »

Er jeg den eneste der undrer mig over at man ikke kunne bruge MDH i Europa, fordi han var på vej væk, men man kunne godt bruge Wikheim, der ikke ligefrem spillede sine bedste kampe, og er væk nu?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Lupus1999 »

Du har selvfølgelig en pointe lige så meget som jeg har.

Jeg tror på, at han spiller et over middel efterår, og at vi køber ham fri med et potentielt mesterskab og CL kval for øje.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af tatoo »

Jeg er efterhånden så pisse træt af at høre på Graversen og Steinlein.

Vi blæser denne transfer op til at være rigtig stor og en klasse spiller - det er det så ikke
Vi skal være første udfordrer til FCK og gerne på højde med dem - det er vi ikke og tvivlsomt om vi bliver det
Vi skal gøre os klar til Europa - det bliver vi heller ikke
Vi skal hente klassespillere fra en højere hylde end vore konkurrenter - det lykkes vi meget sjældent med

Og jeg kunne blive ved

Fakta er at vi ikke bevæger os en skid i forhold til FCK og Europa. Ståle står da bare og griner

Hvad med at de 2 holdt deres kæft og førte en lidt lavere cigarføring, og så prøvede at holde sig til deres løfter.

Vi har vel haft det dårligste transfervindue i flere år denne sommer.

Der er ingen sammenhæng mellem de meldinger der kommer og så det vi gør.

Synes dette vindue bærer meget præg af panik. Hvor panikken så kommer fra må de 2 herrer jo nok vide

Jeg tror "klassens frække dreng" er ved at løbe fra os.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af FCM2000 »

FCK henter Bendtner ?
Senest rettet af FCM2000 2. sep 2019, 23:54, rettet i alt 1 gang.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af SimonH »

FCM2000 skrev:
2. sep 2019, 23:52
FCK henter Bendtner også 4 mdr. ?
han er ude af form.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af FCM2000 »

SimonH skrev:
2. sep 2019, 23:53
FCM2000 skrev:
2. sep 2019, 23:52
FCK henter Bendtner også 4 mdr. ?
han er ude af form.
nemlig

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af EsbenVest »

SimonH skrev:
2. sep 2019, 23:53
FCM2000 skrev:
2. sep 2019, 23:52
FCK henter Bendtner også 4 mdr. ?
han er ude af form.
Marcondes er i hvert fald i bedre kampform 😀

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Matjavsen »

tatoo skrev:
2. sep 2019, 23:40
Jeg er efterhånden så pisse træt af at høre på Graversen og Steinlein.

Vi blæser denne transfer op til at være rigtig stor og en klasse spiller - det er det så ikke
Vi skal være første udfordrer til FCK og gerne på højde med dem - det er vi ikke og tvivlsomt om vi bliver det
Vi skal gøre os klar til Europa - det bliver vi heller ikke
Vi skal hente klassespillere fra en højere hylde end vore konkurrenter - det lykkes vi meget sjældent med

Og jeg kunne blive ved

Fakta er at vi ikke bevæger os en skid i forhold til FCK og Europa. Ståle står da bare og griner

Hvad med at de 2 holdt deres kæft og førte en lidt lavere cigarføring, og så prøvede at holde sig til deres løfter.

Vi har vel haft det dårligste transfervindue i flere år denne sommer.

Der er ingen sammenhæng mellem de meldinger der kommer og så det vi gør.

Synes dette vindue bærer meget præg af panik. Hvor panikken så kommer fra må de 2 herrer jo nok vide

Jeg tror "klassens frække dreng" er ved at løbe fra os.
Skal vi ikke lige se hvordan de nye spillere klarer sig inden du kalder det den værste transfervindue i flere sæsoner?

Og hvis man fuldte lidt med, så vidste man godt der ville være generationsskifte i dette vindue.

Hvis vi havde købt for 100 mil, så havde du sikkert klaget over vi ikke ville bruge talenter

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Ravnen »

FCK med Bendtner, jeg ved godt mange ynder at tale kritisk om ham, og han har også dummet sig mange gange. Men det ændrer ikke på at han er en klasseangriber. Det kan komme til at gøre ondt på vores forhåbninger om at udfordre dem.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
2. sep 2019, 23:55
Skal vi ikke lige se hvordan de nye spillere klarer sig inden du kalder det den værste transfervindue i flere sæsoner?

Og hvis man fuldte lidt med, så vidste man godt der ville være generationsskifte i dette vindue.

Hvis vi havde købt for 100 mil, så havde du sikkert klaget over vi ikke ville bruge talenter
Du går da med skyklapper, hvis du ikke kan se at udmeldingerne på ingen måde står mål med handling?

Og selvfølgelig er det her vindue blandt de mest rodede i nyere tid. Det kan der vel næsten ikke være to meninger om.

Ingen grund til at være jubelidiot over de ting der udspiller sig, når man snakker i vest og handler i øst.

Når medierne ikke vil agere vagthund, må fans jo tage skeen i den anden hånd og råbe vagt i gevær, så vi undgår, at det bliver en glidebane.
/ ABT

Billede

RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af RandomHero »

Jeg synes det er en genial transfer med Marcondes.
Det har sikkert været svært at blive enige klubberne indbyrdes hvad han skulle koste, i en ren transfer. Emiliano har naturligvis heller ikke en drøm om at spille i FCM i de næste 5 år.
Vi lejer ham i 4 måneder, præsterer han okay, køber vi ham til en god pris til januar og skyder ham af igen i sommeren 21. Jeg er fan.
Han var i FCN en primadonna, med en “klam” opførsel til tider, men en rigtig god offensiv spiller, er som regel lidt skruk, og skal spille på alle tangenter for at frustrerer sin direkte modstander.
Jeg tror på han bliver en succes.

Iøvrigt- Respekt til FCK for at hente Bendtner. Han bliver klasse for dem.

Låst