SL R31 FCM-Brøndby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af henker »

Hvad sagde steinlein i tv+? Kan nogen forklare mig hvad han sagde om kampen?

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af Konsulen »

Længden af KA’s snor afhænger præcis af Steinleins😉 - så længe Steinlein sælger spillere med så stor fortjeneste, så er der intet pres på ham. FCM’s succeskriterie er udvikling af spillere til salg - mesterskaber og titler er blot en bonus. Vi må så bare håbe på, at både salg, titler og godt spil kan forenes

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af mousebreaker »

henker skrev:
22. apr 2019, 20:37
Hvad sagde steinlein i tv+? Kan nogen forklare mig hvad han sagde om kampen?
Han siger tillykke til FCK med mesterskabet (næsten) og mener at det er de små marginaler der afgør det i dag og i dette forår generelt. Modsat sidste år har vi ikke heldet i år. Han nævnte at sålænge de kigger på at det går fremad med det de vil så er han tilfreds og det mener han det gør iflg deres table of justice.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af henker »

mousebreaker skrev:
22. apr 2019, 20:41
henker skrev:
22. apr 2019, 20:37
Hvad sagde steinlein i tv+? Kan nogen forklare mig hvad han sagde om kampen?
Han siger tillykke til FCK med mesterskabet (næsten) og mener at det er de små marginaler der afgør det i dag og i dette forår generelt. Modsat sidste år har vi ikke heldet i år. Han nævnte at sålænge de kigger på at det går fremad med det de vil så er han tilfreds og det mener han det gør iflg deres table of justice.
Tak...

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af MFKM »

Brøndby redder 2 på stregen i dag, Mabil brænder 2 store chancer og de scorer på 2 afrettede skud. Marginalerne er i den grad imod os.

På den lyse side fik Brøndby lidt skader og de kom tættere på at have noget at spille for(3/4 pladsen), hvilket forhåbenligt vil kræve kræfter fra deres trup, imens vi kan fokusere 100 % på pokalen.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af Stoffer »

Til jer der allerede betvivler KAs arbejde:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 7418235904

FCM: Nr. 1 og xPoint på 59,7, xG: 56,4 og xG imod: 28,9, faktisk målforskel på +34

Og samme tidspunkt sidste år:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 5025062913

FCM: Nr. 2 (efter Brøndby) og xPoint på 57,6, xG: 59,93 og xG imod: 34,8, faktisk målforskel på +33


Måske vi liige skal slå koldt vand i blodet og anerkende 1) at der er marginaler på spil, 2) at FCK har en anden erfaring med sådan et mesterskabs run in, end Brøndby havde og 3) at FCK normalvis har et super godt hold med dygtige individualister qua en vild økonomi.

Ingen af disse parametre kan trænerstaben styre. Det er alt sammen aldeles udenfor deres kontrol. Siger jeg dermed at alt er rosenrød, nej. Jeg siger bare, at vi må være tålmodige. Under alle omstændigheder har KA ikke engang haft en hel sæson. Jeg mener, at man skal være meget virkelighedsfjern, hvis man seriøst mener, at hans ansættelse bør overvejes til sommer.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
22. apr 2019, 19:45
Diebesten skrev:
22. apr 2019, 19:39
Endnu engang kan vi se hvor stort et tab Thorup er.
De første to år under Thorup var decideret brutale at komme igennem. Han var fremragende sidste forår med de betingelser han havde. Det KA vil, er dog en hel del mere ambitiøst og svært end det primitive spil Thorup stod for. Jeg er dog heller ikke imponeret og gruer allerede for hvad der sker til august.

Den flotte start KA fik skal man ikke glemme blev lavet på Thorups arbejde. Foråret er naturligvis KAs ansvar. Det der bekymrer mig er at vi er så ineffektive og har så lidt kvalitet bagude med de stoppere vi har. Det er ikke systemets skyld. Jeg tænker det er træningen der har fejlet, hvordan skal man ellers forklare alle de simple tekniske fejl der bliver begået igen og igen. Det er bekymrende.

Poulsen må på bænken. Han bidrager med ingenting og hans dødbolde er helt væk
Et tu, Mousebreaker?

Kampen i går viser vel perfekt, hvad KA kæmper med. De forreste mangler held (og evner) til at sætte den ind, når chancerne byder sig. Hvis nogen har underpræsteret i dette forår, så er det de offensive spillere. Vores spil ligger an på den grundlæggende tilgang, at vi skal komme foran, og at vi derefter dræber kampen med omstilling, det mener jeg er åbenbart.

Mabil og Onuachu har slet ikke været på samme niveau som i efteråret. Igår var endnu et vidnesbyrd. De er uheldige, men der mangler også noget af den klasse, som vi så Dame havde i Parken til at tvinge det igennem. Mit bud er, at vi skaber chancer til 2 mål forud for deres andet mål, og så havde kampen været en hel anden. (Det er en kliche, men det gør det ikke mindre sandt)

Ifht. skyld hos KA ifht træningen: Jeg ser hos KA en langt mere ambitiøs tilgang til det opbyggende spil end hos Thorup. Mere ansvar bliver placeret hos CBs, og dermed stiger risikoen. Det kan man kritisere, men hvis vi vil noget mere i EL, så mener jeg, at det er nødvendigt, at vi får flere strenge at spille på i netop den del. Det, der fungerer nationalt, har jo vist sig at være utilstrækkelig fx mod Malmø (som egentlig var en god lodtrækning). Sådan nogle processer kan man (tror jeg) ikke kun opbygge i løbet af sommeren, derfor er man gået i gang. Det synes jeg ikke, at man (jeg) kan kritisere, hvis man (jeg) har råbt efter større ambitioner på bolden. Jeg husker ikke, om du har kaldt på mere ambition. Vi kan da i al fald konstatere, at Thorups tilgang var utilstrækkelig ifht. konsekvent succes i europa.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:
23. apr 2019, 09:23
mousebreaker skrev:
22. apr 2019, 19:45
Diebesten skrev:
22. apr 2019, 19:39
Endnu engang kan vi se hvor stort et tab Thorup er.
De første to år under Thorup var decideret brutale at komme igennem. Han var fremragende sidste forår med de betingelser han havde. Det KA vil, er dog en hel del mere ambitiøst og svært end det primitive spil Thorup stod for. Jeg er dog heller ikke imponeret og gruer allerede for hvad der sker til august.

Den flotte start KA fik skal man ikke glemme blev lavet på Thorups arbejde. Foråret er naturligvis KAs ansvar. Det der bekymrer mig er at vi er så ineffektive og har så lidt kvalitet bagude med de stoppere vi har. Det er ikke systemets skyld. Jeg tænker det er træningen der har fejlet, hvordan skal man ellers forklare alle de simple tekniske fejl der bliver begået igen og igen. Det er bekymrende.

Poulsen må på bænken. Han bidrager med ingenting og hans dødbolde er helt væk
Et tu, Mousebreaker?

Kampen i går viser vel perfekt, hvad KA kæmper med. De forreste mangler held (og evner) til at sætte den ind, når chancerne byder sig. Hvis nogen har underpræsteret i dette forår, så er det de offensive spillere. Vores spil ligger an på den grundlæggende tilgang, at vi skal komme foran, og at vi derefter dræber kampen med omstilling, det mener jeg er åbenbart.

Mabil og Onuachu har slet ikke været på samme niveau som i efteråret. Igår var endnu et vidnesbyrd. De er uheldige, men der mangler også noget af den klasse, som vi så Dame havde i Parken til at tvinge det igennem. Mit bud er, at vi skaber chancer til 2 mål forud for deres andet mål, og så havde kampen været en hel anden. (Det er en kliche, men det gør det ikke mindre sandt)

Ifht. skyld hos KA ifht træningen: Jeg ser hos KA en langt mere ambitiøs tilgang til det opbyggende spil end hos Thorup. Mere ansvar bliver placeret hos CBs, og dermed stiger risikoen. Det kan man kritisere, men hvis vi vil noget mere i EL, så mener jeg, at det er nødvendigt, at vi får flere strenge at spille på i netop den del. Det, der fungerer nationalt, har jo vist sig at være utilstrækkelig fx mod Malmø (som egentlig var en god lodtrækning). Sådan nogle processer kan man (tror jeg) ikke kun opbygge i løbet af sommeren, derfor er man gået i gang. Det synes jeg ikke, at man (jeg) kan kritisere, hvis man (jeg) har råbt efter større ambitioner på bolden. Jeg husker ikke, om du har kaldt på mere ambition. Vi kan da i al fald konstatere, at Thorups tilgang var utilstrækkelig ifht. konsekvent succes i europa.
Der er noget der ikke stemmer, Dal Hende og Priske står frem og argumenterer for at det ikke har kørt i foråret for spillet og tændingen.

Samtidig står en steinlein og siger det går den rigtige vej med udviklingen tja ??? :evil:

Jeg mener at Thorup var i gang med at omstille holdet til at være lidt mere spilstyrende, så KA overtog et hold i en god process.

Opstarten på foråret har været en katastrofe, med nogle spillere der ikke var i form, men det vi har set den sidste måned, hvor en spiller som Evander er helt forsvundet, efter at han blev månedens spiller i marts, det tyder på at der er en eller andet helt galt, for det er ikke kun Evander der er forsvundet.

Ekstra Bladet Alllan Olsen skriver det meget rammende, KA har været den største trænerskuffelse i slutspillet, ingen tvivl om det, den peger på KA og hans stab.

https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... cm/7605802

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af Lupus1999 »

Stoffer skrev:
23. apr 2019, 09:11
Til jer der allerede betvivler KAs arbejde:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 7418235904

FCM: Nr. 1 og xPoint på 59,7, xG: 56,4 og xG imod: 28,9, faktisk målforskel på +34

Og samme tidspunkt sidste år:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 5025062913

FCM: Nr. 2 (efter Brøndby) og xPoint på 57,6, xG: 59,93 og xG imod: 34,8, faktisk målforskel på +33


Måske vi liige skal slå koldt vand i blodet og anerkende 1) at der er marginaler på spil, 2) at FCK har en anden erfaring med sådan et mesterskabs run in, end Brøndby havde og 3) at FCK normalvis har et super godt hold med dygtige individualister qua en vild økonomi.

Ingen af disse parametre kan trænerstaben styre. Det er alt sammen aldeles udenfor deres kontrol. Siger jeg dermed at alt er rosenrød, nej. Jeg siger bare, at vi må være tålmodige. Under alle omstændigheder har KA ikke engang haft en hel sæson. Jeg mener, at man skal være meget virkelighedsfjern, hvis man seriøst mener, at hans ansættelse bør overvejes til sommer.
Ud fra at stats må udligne sig, så tror jeg på 3 nederlag i træk til FCK, og det er helt seriøst.
Jeg synes virkelig de har haft heldet/skarpheden på de rigtige tidspunkter, og det må snart tippe over til os. Jeg ved det er sidste udkald, men et arrogant og selvsikkert FCK hold kan sagtens tabe til et bronzefightende OB hold, og runden efter vil Brøndby gøre alt for at slå FCK i parken.

Vi slår FCN, som er ved at knække, og derefter OB, som vi altid får 3 point mod.

3. sidste runde er i Herning, hvor vi virkelig ødelægger FCK og sender dem et signal om, at vi aldrig giver op.
Wupti, så er der 2 point imellem os inden de sidste to runder, og lur mig om ikke FCK bliver nervøse.

Jeg tror på det.


Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
23. apr 2019, 10:41

Der er noget der ikke stemmer, Dal Hende og Priske står frem og argumenterer for at det ikke har kørt i foråret for spillet og tændingen.

Samtidig står en steinlein og siger det går den rigtige vej med udviklingen tja ??? :evil:

Jeg mener at Thorup var i gang med at omstille holdet til at være lidt mere spilstyrende, så KA overtog et hold i en god process.

Opstarten på foråret har været en katastrofe, med nogle spillere der ikke var i form, men det vi har set den sidste måned, hvor en spiller som Evander er helt forsvundet, efter at han blev månedens spiller i marts, det tyder på at der er en eller andet helt galt, for det er ikke kun Evander der er forsvundet.

Ekstra Bladet Alllan Olsen skriver det meget rammende, KA har været den største trænerskuffelse i slutspillet, ingen tvivl om det, den peger på KA og hans stab.

https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... cm/7605802
Det er ganske almindeligt, at organisationer forsøger at tale med flere tunger, når tingene er svære/ikke kører. På den måde kan man både anerkende lidt skyld og samtidig skyde den fra sig, da situationer (også her mener jeg) sjældent tilsiger udelukkende det ene eller det andet.

Jeg synes, at Evander er et godt eksempel at drage frem. Det er da om nogen KAs fortjeneste, at Evander overhovedet er i diskussionen(!) - og det har da ikke været forventet, at en så ung spiller skulle gøre forskellen i guldkampen, i al fald ikke hos mig. KA er ikke herre over form, jeg tvivler meget, meget stærkt på, at Pauls ringe målform på det seneste kan tilskrives træningen. Det er de samme i Bach og Priske der er med indeover træningen, så hvad skulle der dog være sket, som KA har trumfet igennem?

Skribenter fra EB overbeviser mig ikke om noget som helst. De står på tæerne af hinanden for at udråbe krise osv. - Holdets resultater har været en skuffelse, men hvis man mener, at han som træner har skuffet, så har man ladet træerne vokse ind i himlen efter sidste sæson. Hvilke konkrete dispositioner er helt skæve? Han har fokuseret på balance ved at bruge Frank mere, og jeg synes egentlig at Frank har leveret ok. Folk tudede efter Sparv, da man i et par kampe havde det svært centralt - det hjalp heller ikke.

Det korte af det lange er, at holdet har manglet det sidste både offensivt og defensivt. Bliver det ved, er det selvfølgelige en tendens, men vi taler altså om ganske få kampe, hvis man forsøge at spore tendenser. Det nytter ikke at hælde barnet ud med badevandet, hver gang det går skævt, så er vi først i problemer.

En ting jeg vil medgive er fair kritik siden vinterpausen er problemet med, at man ikke sætter hele god kamp sammen. Der har været noget med mentaliteten, som man ikke har fået kalibreret. Jeg vil så tage KA i forsvar og sige, at de gode perioder har været noget af det mest ambitiøse og tiltalende jeg nogensinde(!) har set FCM spille, men niveauet i andre dele af de samme kampe har så omvendt været skræmmende lavt.

Hvis du nu skal se det fra min side, hvad tænker du så, når du ser stillingen, som jeg fremhæver ovenfor? - Er det alt sammen takket være Thorup? Og videre, husker du spillet efter vinterpausen sidste år? Der havde vi fans solgt guldet op til flere gange, fordi spillet var dårligt. Men der fik vi resultaterne. Skal Thorup kun huskes for det gode?

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Stoffer skrev:
23. apr 2019, 09:11
Til jer der allerede betvivler KAs arbejde:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 7418235904

FCM: Nr. 1 og xPoint på 59,7, xG: 56,4 og xG imod: 28,9, faktisk målforskel på +34

Og samme tidspunkt sidste år:

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 5025062913

FCM: Nr. 2 (efter Brøndby) og xPoint på 57,6, xG: 59,93 og xG imod: 34,8, faktisk målforskel på +33


Måske vi liige skal slå koldt vand i blodet og anerkende 1) at der er marginaler på spil, 2) at FCK har en anden erfaring med sådan et mesterskabs run in, end Brøndby havde og 3) at FCK normalvis har et super godt hold med dygtige individualister qua en vild økonomi.

Ingen af disse parametre kan trænerstaben styre. Det er alt sammen aldeles udenfor deres kontrol. Siger jeg dermed at alt er rosenrød, nej. Jeg siger bare, at vi må være tålmodige. Under alle omstændigheder har KA ikke engang haft en hel sæson. Jeg mener, at man skal være meget virkelighedsfjern, hvis man seriøst mener, at hans ansættelse bør overvejes til sommer.
Helt enig Stoffer. I værste fald ender vi sæsonen i pokalfinalen og med sølv i superligaen. Derved ikke sagt at jeg ikke bliver mega skuffet, hvis vi ikke vinder pokalfinalen, men jeg synes sgu det er en utopisk forventning at vi skal kunne blive mestre hvert år.
Som jeg ser det skal vi i Europa hvert år og gerne i gruppespillet. Desuden skal vi gerne spille med regionens talenter og scorer mange mål i kampene.

At forvente at vi kan dominere superligaen på samme måde som BIF i 90er og FCK i 00er er useriøst.

Nicolai

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af CasperA »

Hvis vi ender med at tabe pokalfinalen, har det været en decideret skuffende sæson, der ikke kan være til andet end dumpekarakter. Vi er røget ud af Europa og har misset 2020-målsætningen, vi er efterhånden langt fra mesterskabet og så selvfølgelig pokalfinalen, som endnu ikke er afgjort.

Med de offensive udmeldinger og målsætninger der kommer fra vores ledelse, som ligeledes siger, at vi skal være et dynasti og vippe FCK af pinden, må man som minimum forvente, at mindst én af de tre ovenstående ting bliver opfyldt i løbet af en sæson. Ellers må sæsonen betegnes som skuffende.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af henker »

CasperA skrev:
24. apr 2019, 02:54
Hvis vi ender med at tabe pokalfinalen, har det været en decideret skuffende sæson, der ikke kan være til andet end dumpekarakter. Vi er røget ud af Europa og har misset 2020-målsætningen, vi er efterhånden langt fra mesterskabet og så selvfølgelig pokalfinalen, som endnu ikke er afgjort.

Med de offensive udmeldinger og målsætninger der kommer fra vores ledelse, som ligeledes siger, at vi skal være et dynasti og vippe FCK af pinden, må man som minimum forvente, at mindst én af de tre ovenstående ting bliver opfyldt i løbet af en sæson. Ellers må sæsonen betegnes som skuffende.
👍 like

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 FCM-Brøndby

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

CasperA skrev:
24. apr 2019, 02:54
Hvis vi ender med at tabe pokalfinalen, har det været en decideret skuffende sæson, der ikke kan være til andet end dumpekarakter. Vi er røget ud af Europa og har misset 2020-målsætningen, vi er efterhånden langt fra mesterskabet og så selvfølgelig pokalfinalen, som endnu ikke er afgjort.

Med de offensive udmeldinger og målsætninger der kommer fra vores ledelse, som ligeledes siger, at vi skal være et dynasti og vippe FCK af pinden, må man som minimum forvente, at mindst én af de tre ovenstående ting bliver opfyldt i løbet af en sæson. Ellers må sæsonen betegnes som skuffende.
Wow! Dumpekarakter alligevel? Det vil være dybt skuffende, men det har jo ikke fordi vi har smidt en kæmpe føring i superligaen. Europa var ringe, hvilket jeg tror alle er enige om, men i superligaen ville vi være blevet mestre i mange andre sæsoner og FCK har bare en økonomi der gør, at vi ikke kan forvente at vinde hvert år. Bare se hvordan Bjelland lappede deres forsvar sammen og N'doye har taget ansvaret her i de afgørende kampe og afgjort mesterskabet for FCK. Mht. pokalfinalen, så spiller vi jo desværre på udebane mod Brøndby og alt kan ske i en kamp, så derfor synes jeg ikke at vi er favoritter til at vinde finalen.

En gang imellem må man give Erik Rasmussen ret i at fansne i Midtjylland er forvænte...

Besvar