Nyt fra træningsbanen.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg smuttede inden den endelige afslutningstræning (hvis de lavede sådan en som de gjorde i går). Indtil da tror jeg dog ikke jeg så et eneste mål fra Brumado heller.

Desværre har vi set det samme med Kaba. Det er i hvert fald ikke til træning han har spillet sig på holdet, så hvis han starter eller kommer ind i stedet for f.eks. Dovbyk skyldes det nok nærmere hans prisskilt.

Hvem ved, nogen gør nok også bedre til kamp end til træning, og omvendt :)

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af ABT »

Densestar7430 skrev:
25. jul 2019, 15:08
Hvem ved, nogen gør nok også bedre til kamp end til træning, og omvendt :)
... og det er der med garanti! Simon Kroon er det bedste eksempel. Konsekvent blandt de bedste på træningsbanen - håbløs i kamp.
/ ABT

Billede

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af henker »

Lad mig spørger det igen.. Er der ingen af jer som ved noget om Paulinho?? Er han alvorlig skadet?

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Administrator »

Paulinho blev skadet i søndags. Thats it. Den nye datalovgivning gør at der ikke per automatik må lækkes info om skader. Det vi kan gøre at er holde øje med truppen når den udtages, det må vi jo bare nøjes med.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
26. jul 2019, 10:30
Paulinho blev skadet i søndags. Thats it. Den nye datalovgivning gør at der ikke per automatik må lækkes info om skader. Det vi kan gøre at er holde øje med truppen når den udtages, det må vi jo bare nøjes med.
Er vi ikke enige om at den nye datalov bare er en passende undskyldning?

Man kan jo også se at nogen klubber fortæller, mens andre klubber henviser til loven.
Som jeg har forstået loven, må det bare ikke stride med spillerens ønske, altså skal spilleren spørges først, hvis det udsendes af klubben.

Og uanset kan fanrygter vel ikke gå ind under loven.
Om klubben så har en interesse i at det ikke kommer ud, det er så noget helt andet.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af henker »

Administrator skrev:
26. jul 2019, 10:30
Paulinho blev skadet i søndags. Thats it. Den nye datalovgivning gør at der ikke per automatik må lækkes info om skader. Det vi kan gøre at er holde øje med truppen når den udtages, det må vi jo bare nøjes med.
Det har intet noget med opstilling at gør.

Klubber plejer at melde sig ud med spillerens skade omfang...

Men okay at klubben ønsker ikke at melde sig ud med skadet omfang.. Det er første gang jeg har hørt.. Respekt for det. 👍

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Densestar7430 »

FCM har altid været dårlige til at melde ud omkring skader, hvor FCK f.eks. melder hurtigt og ærligt ud, hvor længe spillerne forventes ude.

Jeg tror FCM bruger det på samme måde som der altid udtages en 19-21 mands trup, for at ligge lidt røgslør.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Administrator »

Uanset hvad, så er det altså en gigabøde der kan komme hvis de får en straf for at bryde lovgivningen. Jeg er også helt sikker på at de hellere ser røgslør end afsløre om en spiller ikke er klar så tidligt at modstanderen kan indrette træningen derefter.

Så ja, det er sikker bare en passende undskyldning, men det er jo op til klubben.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
26. jul 2019, 19:57
Uanset hvad, så er det altså en gigabøde der kan komme hvis de får en straf for at bryde lovgivningen. Jeg er også helt sikker på at de hellere ser røgslør end afsløre om en spiller ikke er klar så tidligt at modstanderen kan indrette træningen derefter.

Så ja, det er sikker bare en passende undskyldning, men det er jo op til klubben.
Bare som eksempel er der jo også den her, der er relativ frisk fra FCK (bemærk at det er FCK selv der er afsender)
Og selvfølgelig mange lignende artikler rundt om, og har endnu ikke hørt om nogen der har fået bøde.

Meget muligt at der er en høj bøde hvis man overtræder, men indtil andet er bevidst ser jeg det i hvert fald mere som en belejelig undskyldning.
Og ja, med skader har FCM altid være meget diskret.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af tubbe93 »

Administrator skrev:
26. jul 2019, 19:57
Uanset hvad, så er det altså en gigabøde der kan komme hvis de får en straf for at bryde lovgivningen. Jeg er også helt sikker på at de hellere ser røgslør end afsløre om en spiller ikke er klar så tidligt at modstanderen kan indrette træningen derefter.

Så ja, det er sikker bare en passende undskyldning, men det er jo op til klubben.
Det er rigtigt, at man kan få en bøde. Det var også derfor, at Divisionsforeningen sidste forår på et seminar om GDPR opfordrede klubberne til ikke længere at fortælle om skader på spillere.

Det er dog forholdsvis let at komme ud af situationen. Det er blot at skrive ind i kontrakten, at klubben må melde ud om eventuelle skader. For eksisterende kontrakter kan man lave en tillægskontrakt. Det gjorde en superligaklub (kan ikke huske hvilken) sidste forår for at komme uden om GDPR.

Alternativt kan man gøre som FCK gør. Bare melde ud hvor længe en spiller er ude og ikke noget om hvilken skade, der er tale om.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -om-skader

Det er altså tydeligt, at FCM blot benytter GDPR som endnu en undskyldning for ikke at melde ud om omfanget på skader. Det var jo heller ikke fordi, at klubben var meget informativ før GDPR.
FCM!
FCM!
FCM!

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Vijen »


Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg var ude og se træning i dag og det hele var meget interessant, så vidt jeg lige kunne se ud af det spillede de ikke i dag med et regulært a og b hold, så udfra det jeg så i dag kan man ikke sige at det er den og den der starter inde mod Silkeborg.

Paulinho var en af de spillere jeg lagde mest mærke til. Han startede på vb med MA foran, på et tidspunkt blev han dog flyttet frem på kanten, og MA gik så over på den anden kant. Jeg synes faktisk Paulinho gjorde det rigtig fint både som back og som kant, umiddelbart synes jeg dog at han gjorde det bedst på kanten. Men nu må vi se hvad der sker.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Densestar7430 »

Flotte kasser fra Brumado og Isaksen i reserveholdskampen mod SIF.

I sær Isaksen der stak af ned af højre flanken og banker bolden over i side nettet med venstre.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Densestar7430 »

I øvrigt rigtig god stream med kommentering på SIF’s YouTube kanal.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Nyt fra træningsbanen.

Indlæg af Densestar7430 »

3-1 til FCM

Klasse indlæg fra Paulinho til Brumado der næsten ikke kan undgå at score.

Lige nøjagtigt det vi mangler at se fra Dyhr.

Besvar