FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af FCM2000 »

Del Hende er lige til at smide ud af holdet, det er ham der sælger holdet med AAbs mål og han har intet at byde ind med fremad, Andersson mangler kvalitet i hans indlæg, Paul virker slet ikke i fysisk form til 2 halvleg. Hassan ligner ikke en der kan holde wickheim ude.

Jeg synes KA som hans første kamp, dumper, han burde have sat den store ind på midtbanen.

Skandaløs at kampen kan få den drejning, men her må KA tage sin del af ansvaret, han reagerede med forkerte indskiftere
Senest rettet af FCM2000 18. feb 2019, 21:00, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Stoffer »

Virkelig, virkelig flot spil i 55 minutter. Derefter ser spillerne meget trætte ud.

Jeg synes rigtig mange gør det flot. Evander MoM. Fantastisk indsats. Han løfter holdet et niveau, når han spiller centralt.

To ting kræver lidt kritik: Kraev tager simpelthen ikke chancen, når han får den som indskifter. Han kan ikke slå en mand, hans passninger er ikke noget særligt. Han løb i dybden skaber lidt, men altså det er ikke ekstraordinært. Jeg gad vide, hvad han gør til træning, der retfærdigør, at han får chancen kontinuerligt.
Den anden ting er, at jeg synes KAs indskiftninger manglede virkning, og de var også for sene med tanke på hvor slidt og presset man så ud allerede efter en time.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af mousebreaker »

Tillykke med sejren. 3-målstimen brudt desværre. Vild første halvleg hvor det hører med at Cricketspillerne gjorde det nemt for os. De gav os godt nok meget plads. Anden halvleg spiller vi skidt, kommer for langt ned i tempo og lukker nordjyderne ind i kampen.
Rilwan med en skidt kamp og han må ganske enkelt ikke starte inde i næste kamp, selvom han er god i presspillet. Evander fik masser af plads og dominerede derfor første halvleg, men han manglede kvalitet/skarphed i for mange situationer. Synes specielt Erik i forsvaret spillede godt hvor alle tre midtstoppere gør det godt. Dal Hende uheldig ved deres mål og helt anonym.

En kamp der fortæller at vi slet ikke er oppe på alle tangenter endnu, forståeligt nok, men også at indstillingen er helt i top. Der bliver kæmpet for sagen. Fuldt fortjent sejr som burde være lukket i første halvleg
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af HKP »

Rigtigt dejligt med tre points!

men hvis vi virkelig skal "claime" den titel, så skal vi LUKKE sådan en kamp her og slet ikke komme på hælene i 30 minutter hjemme imod ålborg....

Altså.... det var kun betinget godt det her.... Evander er en nydelse og en kæmpe gevinst, men han bør også arbejde med afslutningerne!

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af HKP »

og hvis Kraev er vores alternativ oppe foran, så har vi absolut ingen bredde i den kæde!!!

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Christian »

Dejligt med 3 point, men hvor er det ærgerligt at man her bagefter skal sidde med en nedtursfornemmelse.
Optur:
Vores topniveau er klasser bedre end åb.
Evander som gjorde det rigtig godt. Min skepsis overfor ham er helt væk.
Andersson. Min mom. Ham kommer vi til at tjene gode penge på.
1. Halvleg. fantastisk flot spillet.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af THenry »

3 points og flot spil i den første time. Ærgerligt at vi ikke vinder større, men fuld fortjent sejr. Jeg synes vi stort set holder dem fra chancer, men det bliver unødvendigt nervøst efter de får et dumt mål på den ene chance, som jeg lige kan huske, at AAB skaber i åbent spil.

MOM: Evander, der var fantastisk i 1. halvleg. Joel Andersson spiller også en stærk kamp, og så synes jeg som nævnt at vores 3 stoppere og Jesper Hansen ser stærke ud. Vi har ikke givet mange chancer væk i de 2 første kampe i foråret.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af MFKM »

Marc Dal Hende skulle efter sigende have råbt bøsse efter en AaB spiller - nogle der så/hørte det på tv? På twitter/bold.dk er der hvertfald enighed om det er tilfældet.

I såfald kunne det vel sagtens være noget der blev taget op efterfølgende og som koster minimum 2 dages karantæne?

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Christian »

Offensivt:
Måske MDH er faldet lidt i niveau og er måske knap så synlig offensivt som tidligere, men vi har kun Paul som har scoret flere mål end ham i denne sæson, så at skrive at han intet bidrager med offensivt, er i bedste fald useriøst. Han er ikke en komplet spiller, men generelt gør han det ret godt.

Defensivt:
Vi har lukket 20 mål ind i denne sæson, kun overgået af FCK med 19 mål. Måske MDH ikke er vores bedste defensivt, men hans mangler har ikke resulteret i en si af et forsvar.

Jeg har ikke statistikken, men hvor mange spillere i superligaen på hans position, bidrager med flere mål end MDH?
Jeg er med på at man bør måle på andre kvaliteter også, men mål er ofte temmelig vigtige.

Mål FCM 2018/2019:
1. Paul:12
2. Poulsen, Mabil og MDH: 5

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af SimonH »

Christian skrev:
19. feb 2019, 09:10

Jeg har ikke statistikken, men hvor mange spillere i superligaen på hans position, bidrager med flere mål end MDH?
Jeg er med på at man bør måle på andre kvaliteter også, men mål er ofte temmelig vigtige.
Jesper Lauridsen: 7 point
Casper Højer Nielsen: 7 point
Peter Ankersen: 7 point
Joel Andersson: 6 point
Johan Larsson: 6 point
Jacob Barett Laursen: 6 point
Marc Dal Hende: 6 point

Der er flere andre, som samtidig også kan forsvare. Han er dog vigtig for udtrykket, synes jeg

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Christian »

SimonH skrev:
19. feb 2019, 09:18
Christian skrev:
19. feb 2019, 09:10

Jeg har ikke statistikken, men hvor mange spillere i superligaen på hans position, bidrager med flere mål end MDH?
Jeg er med på at man bør måle på andre kvaliteter også, men mål er ofte temmelig vigtige.
Jesper Lauridsen: 7 point
Casper Højer Nielsen: 7 point
Peter Ankersen: 7 point
Joel Andersson: 6 point
Johan Larsson: 6 point
Jacob Barett Laursen: 6 point
Marc Dal Hende: 6 point

Der er flere andre, som samtidig også kan forsvare. Han er dog vigtig for udtrykket, synes jeg
Er point lig med mål scoret af spilleren, eller hvordan opnår man et point i din opstilling?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af THenry »

MFKM skrev:
19. feb 2019, 07:36
Marc Dal Hende skulle efter sigende have råbt bøsse efter en AaB spiller - nogle der så/hørte det på tv? På twitter/bold.dk er der hvertfald enighed om det er tilfældet.

I såfald kunne det vel sagtens være noget der blev taget op efterfølgende og som koster minimum 2 dages karantæne?
Så kampen på TV, og lagde ikke mærke til denne episode, og TV havde heller ikke fokus på det. Jeg så Twitter efter kampen eksploderede med forargede, bestyrtede og krænkede (hovedsageligt FCK) fodboldfans, der pludselig var meget optaget af, at få homofobi ud af fodbold(og få sanktioner mod spillere, der udtaleler sig homofobisk), og jagtede et hvert lille strå til at få sendt en konkurrent i karantæne for at vinde en sportslig fordel. Det er udelukkende det, som dette kampagneforsøg handler om. Det handler på ingen måde om fodboldsfans over det ganske land ud af det blå begynder en større kampagne på tribunene mod homofobi i dansk fodbold (i næste uge har de samme personer glemt at de følte sig "forarget" og "krænket" i denne uge) ...men Twitter har en uhørt høj grad af krænkelsesparathed, og det her er udelukkende et forsøg på, at få Dal Hende i karantæne, og i denne uge passede det så lige med krænkelse på baggrund af homofobi. I næste uge er det noget helt andet, som man er forarget over, hvis man kan vinde sit hold en sportslig fordel...

Og tilbage til den videosekvens, som det virker til, at særligt landets sjællandske (og måske nordjyske) fodboldfans på twitter alle meget entydigt kan mundaflæse til ordet bøsse...jeg er ikke selv god til mundaflæsning, men jeg kan ikke se noget bevis for, at han siger bøsse. Det kan lige så vel tolkes, som noget andet. Der skal i hvert fald i værksættes en større undersøgelse, hvis han skal have karantæne for dette. Videobillederne viser ikke entydigt nogen homofobisk kommentar fra Dal Hende, og han får i hvert ikke karantæne alene på baggrund af TV-billederne...

OfWolfandman
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. apr 2018, 23:39

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af OfWolfandman »

Jeg kan sku ikke følge de folk som er åh så betaget af det fodbold vi leverer i 1. halvleg mod cricketholdet. Jo jo der er da ok bold, men for at det skulle have været perfekt fodbold, mangler vi altså målene og dem burde vi altså kunne levere imod en så svag en modstander, som åb var i første halvlegen igår. Målene kan jo i den sidste ende også blive en faktor, som dem skal vi altså bare blive bedre til at få prikket ind, som fx. FCK var det i denne runde. De spillede en lortekamp, men vinder med 2 mål. Vi leverer fint spil og kreerer chancer og har overtaget igennem det meste af kampen, men vinder blot med et mål. De opnår endda chancer til at udligne, hvilket havde fuldstændig imod spil og chancer.
Problemet var at vi ikke fik lukket kampen. Sidst imod Vendsyssel var heller ikke prangende, målmæssigt så det skal forbedres prompte.
Senest rettet af OfWolfandman 19. feb 2019, 09:34, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af DenStolteJyde »

Christian skrev:
19. feb 2019, 09:20
SimonH skrev:
19. feb 2019, 09:18
Christian skrev:
19. feb 2019, 09:10

Jeg har ikke statistikken, men hvor mange spillere i superligaen på hans position, bidrager med flere mål end MDH?
Jeg er med på at man bør måle på andre kvaliteter også, men mål er ofte temmelig vigtige.
Jesper Lauridsen: 7 point
Casper Højer Nielsen: 7 point
Peter Ankersen: 7 point
Joel Andersson: 6 point
Johan Larsson: 6 point
Jacob Barett Laursen: 6 point
Marc Dal Hende: 6 point

Der er flere andre, som samtidig også kan forsvare. Han er dog vigtig for udtrykket, synes jeg
Er point lig med mål scoret af spilleren, eller hvordan opnår man et point i din opstilling?
Gætter på at det er mål+assist.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af SimonH »

DenStolteJyde skrev:
19. feb 2019, 09:31
Christian skrev:
19. feb 2019, 09:20
SimonH skrev:
19. feb 2019, 09:18


Jesper Lauridsen: 7 point
Casper Højer Nielsen: 7 point
Peter Ankersen: 7 point
Joel Andersson: 6 point
Johan Larsson: 6 point
Jacob Barett Laursen: 6 point
Marc Dal Hende: 6 point

Der er flere andre, som samtidig også kan forsvare. Han er dog vigtig for udtrykket, synes jeg
Er point lig med mål scoret af spilleren, eller hvordan opnår man et point i din opstilling?
Gætter på at det er mål+assist.
godt gættet :lol:

Besvar