FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af SimonH »

Ang. dal hende og mulige bøssetilråb.

Der bliver sagt tusindvis i løbet af en fodboldkamp, og der er til hver kamp spillere, som burde blive smidt ud for lignende. Det ville være vandvittigt hvis man gav karantæne på baggrund af utydelige tv-billeder, som der sjældent bliver opfanget.

Due
Indlæg: 169
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Due »

MFKM skrev:
19. feb 2019, 07:36
Marc Dal Hende skulle efter sigende have råbt bøsse efter en AaB spiller - nogle der så/hørte det på tv? På twitter/bold.dk er der hvertfald enighed om det er tilfældet.

I såfald kunne det vel sagtens være noget der blev taget op efterfølgende og som koster minimum 2 dages karantæne?
Og pinligt fangruppen stadig er på hulemands niveau med deres bøssesange.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af MFKM »

Jeg er meget uenig i at bøssetilråb sker tusindvis af gange i løbet af en kamp. Jeg troede dig “beviset” var mere tydeligt end en omgang mundaflæsning. Enig i at det ingen konsekvens skal have hvis det ikke kan bevises entydigt.

Jeg er ikke i tvivl om at en dommer der hører et bøssetilråb fra en spiller straks vil give rødt kort.

At FCK ikke tidligere har kæmpet mod homofobi passer ikke. Der har tidligere været situationer med et regnbueflag der blev fjernet fra tribunen af vagterne, hvor dette skabte meget stor debat i FCK forums.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af THenry »

MFKM skrev:
19. feb 2019, 10:12
Jeg er meget uenig i at bøssetilråb sker tusindvis af gange i løbet af en kamp. Jeg troede dig “beviset” var mere tydeligt end en omgang mundaflæsning. Enig i at det ingen konsekvens skal have hvis det ikke kan bevises entydigt.

Jeg er ikke i tvivl om at en dommer der hører et bøssetilråb fra en spiller straks vil give rødt kort.

At FCK ikke tidligere har kæmpet mod homofobi passer ikke. Der har tidligere været situationer med et regnbueflag der blev fjernet fra tribunen af vagterne, hvor dette skabte meget stor debat i FCK forums.
Min pointe er, at Twitter-debatten udelukkende handler om at trække en karantæne på Dal Hende, og nu kunne mundaflæsning måske tolkes i retningen af Bøsse...Kunne det i stedet for have været tolket i retning af racisme, så havde FCK-fans spillet "racisme-kortet"...og kunne det have været tolket i en 3. retning, der kunne give karantæne, så havde man spillet dette kort...

Og havde det været andre klubber, der var involveret, så kunne du også udskifte FCK med XX klub i denne sætning. Det var mere for at give et billede i, hvordan twitter og krænkelse fungerer :D

Hvis Dal Hende skal have karantæne, så er det netop fordi dommeren har hørt noget på banen, og evt. laver en indberetning. Der er ikke noget entydigt "bevis" udfra TV-billederne...selvom alle landets højtråbende mundaflæsningseksperter åbenbart er FCK-fans, og befinder sig på twitter i disse dage ;)

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af THenry »

Due skrev:
19. feb 2019, 09:46
MFKM skrev:
19. feb 2019, 07:36
Marc Dal Hende skulle efter sigende have råbt bøsse efter en AaB spiller - nogle der så/hørte det på tv? På twitter/bold.dk er der hvertfald enighed om det er tilfældet.

I såfald kunne det vel sagtens være noget der blev taget op efterfølgende og som koster minimum 2 dages karantæne?
Og pinligt fangruppen stadig er på hulemands niveau med deres bøssesange.
Enig. Der er i hvert fald plads til forbedring ift. visse sange...det er ikke kun på banen, at man kan kræve et højere niveau.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af MFKM »

Hvis dommeren har hørt noget på banen tror jeg netop ikke der sker noget, da han så har skønnet på hvad der blev sagt.

Det er nærmere såfremt han ikke har hørt det jeg er nervøs for efterfølgende sanktioner.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Kent »

THenry skrev:
19. feb 2019, 10:36
MFKM skrev:
19. feb 2019, 10:12
Jeg er meget uenig i at bøssetilråb sker tusindvis af gange i løbet af en kamp. Jeg troede dig “beviset” var mere tydeligt end en omgang mundaflæsning. Enig i at det ingen konsekvens skal have hvis det ikke kan bevises entydigt.

Jeg er ikke i tvivl om at en dommer der hører et bøssetilråb fra en spiller straks vil give rødt kort.

At FCK ikke tidligere har kæmpet mod homofobi passer ikke. Der har tidligere været situationer med et regnbueflag der blev fjernet fra tribunen af vagterne, hvor dette skabte meget stor debat i FCK forums.
Min pointe er, at Twitter-debatten udelukkende handler om at trække en karantæne på Dal Hende, og nu kunne mundaflæsning måske tolkes i retningen af Bøsse...Kunne det i stedet for have været tolket i retning af racisme, så havde FCK-fans spillet "racisme-kortet"...og kunne det have været tolket i en 3. retning, der kunne give karantæne, så havde man spillet dette kort...

Og havde det været andre klubber, der var involveret, så kunne du også udskifte FCK med XX klub i denne sætning. Det var mere for at give et billede i, hvordan twitter og krænkelse fungerer :D

Hvis Dal Hende skal have karantæne, så er det netop fordi dommeren har hørt noget på banen, og evt. laver en indberetning. Der er ikke noget entydigt "bevis" udfra TV-billederne...selvom alle landets højtråbende mundaflæsningseksperter åbenbart er FCK-fans, og befinder sig på twitter i disse dage ;)
Lad os lige slå helt fast, at der her drejer sig om en tilfældig FCK-fan, der hjemme i sin sofa har siddet og set kampen, og så ud fra en slow-optagelse på tv har bestemt sig for, at Dal Hende siger ordet bøsse. Det er helt godnat. Der er intet, der på nogen måde tilsiger, at man skal tage det alvorligt. Jeg synes til gengæld, at det er dybt problematisk, at man går ud med så alvorlige anklager på sådan et grundlag. Det biiver jo lynhurtigt en internet-sandhed, og jer her helt sikker på, at du nu vil kunne finde nogen, der ikke kender ophavet til denne omgang Fake News, men som tror, at der er nogen, der har hørt MDH sige bøsse.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
19. feb 2019, 12:33
THenry skrev:
19. feb 2019, 10:36
MFKM skrev:
19. feb 2019, 10:12
Jeg er meget uenig i at bøssetilråb sker tusindvis af gange i løbet af en kamp. Jeg troede dig “beviset” var mere tydeligt end en omgang mundaflæsning. Enig i at det ingen konsekvens skal have hvis det ikke kan bevises entydigt.

Jeg er ikke i tvivl om at en dommer der hører et bøssetilråb fra en spiller straks vil give rødt kort.

At FCK ikke tidligere har kæmpet mod homofobi passer ikke. Der har tidligere været situationer med et regnbueflag der blev fjernet fra tribunen af vagterne, hvor dette skabte meget stor debat i FCK forums.
Min pointe er, at Twitter-debatten udelukkende handler om at trække en karantæne på Dal Hende, og nu kunne mundaflæsning måske tolkes i retningen af Bøsse...Kunne det i stedet for have været tolket i retning af racisme, så havde FCK-fans spillet "racisme-kortet"...og kunne det have været tolket i en 3. retning, der kunne give karantæne, så havde man spillet dette kort...

Og havde det været andre klubber, der var involveret, så kunne du også udskifte FCK med XX klub i denne sætning. Det var mere for at give et billede i, hvordan twitter og krænkelse fungerer :D

Hvis Dal Hende skal have karantæne, så er det netop fordi dommeren har hørt noget på banen, og evt. laver en indberetning. Der er ikke noget entydigt "bevis" udfra TV-billederne...selvom alle landets højtråbende mundaflæsningseksperter åbenbart er FCK-fans, og befinder sig på twitter i disse dage ;)
Lad os lige slå helt fast, at der her drejer sig om en tilfældig FCK-fan, der hjemme i sin sofa har siddet og set kampen, og så ud fra en slow-optagelse på tv har bestemt sig for, at Dal Hende siger ordet bøsse. Det er helt godnat. Der er intet, der på nogen måde tilsiger, at man skal tage det alvorligt. Jeg synes til gengæld, at det er dybt problematisk, at man går ud med så alvorlige anklager på sådan et grundlag. Det biiver jo lynhurtigt en internet-sandhed, og jer her helt sikker på, at du nu vil kunne finde nogen, der ikke kender ophavet til denne omgang Fake News, men som tror, at der er nogen, der har hørt MDH sige bøsse.
Helt enig. Det er ulempen, når tingene går stærkt på de sociale medier, og "internet-myter" hurtigt opstår...Egelund havde jo også en god pointe, da I snakkede med ham om, at folk hurtigt glemmer, hvor kilden til et rygte startede. I dette tilfælde handler det ikke om, hvor et transferrygte startede, men noget langt værre nemlig, at hænge en mand ud som homofob uden videre at kunne dokumentere påstanden...

Synes også det er sørgeligt, at flere prominente journalister og kommentatorer (Har dog set en der har trukket i land igen, så respekt for det), der i høj grad lever af deres troværdighed bruger deres platform til hurtig og ukritisk at videreformidle det, der efterhånden nu er blevet en "internet sandhed"...til masserne, hvilket ikke ligefrem gør det lettere at stoppe "mytedannelsen" igen...

Har dog set mere end en FCK-fan køre i denne sag, og for mig handler det udelukkende om, at de forsøger at få disciplinærudvalget til at tage sagen op...

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Vijen »

Situationen med MDH kørte i slow på TV og det er tydeligt at der IKKE bliver sagt bøsserøv.

Det er i en situation, hvor MDH tackler både bold og mand. Det MDH siger iøvrigt henvendt til dommeren er: Jeg rammer fandme bolden mand.

NCQAH
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. nov 2018, 14:45

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af NCQAH »

To hurtige ting. FCK fjernede ikke et Pride flag fra Parken, som historien går på. FCK fjernede et Pride flag med reklametekst til et firma der ikke har betalt for at være i Parken.
Var det bare et regnbueflag var det blevet der, men fordi det var et banner med www.etellerandet.internet fjernede man det. Det havde man også gjort hvis det var et piratflag med den samme reklame.

Og så er det lidt vildt, hvor hurtigt en rimeligt ukendt twitterbruger kan skabe en storm ud af ingenting. Det er lidt skræmmende så gerne folk gerne vil løbe med en halv vind. Det er dog helt sikkert et bevidst forsøg på at ramme FCM med en karantæne. Indlæggene omkring diciplinærudvalget kommer fra folk, der køber præmissen om at Dal Hende har sagt noget homofobisk. Havde han faktisk gjort det - så skulle de jo på banen, det kan der vel ikke være tvivl om?

Jakla
Indlæg: 354
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Jakla »

...skulle fanafsnittet med de "såkaldte fans" så ikke en gang for alle stoppe deres bøssesange, der er stilet til dommeren i grønt og også "alle fra Aab"....Pinligt, pinligt

https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... forklaring

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af mousebreaker »

Altså, det klip jeg så på twitter som angiveligt er ophav til hele bøsse debatten der råber MDH 99% sikkert ikke bøsse. Det eneste jeg med sikkerhed kan tyde er: “Heeeey, din fucking ..... mand”
Bøsse kan han dog aldrig sige som han former sin mund. Om det så er endnu værre sprogbrug han har gang i skal jeg ikke kunne sige. Når man siger bøsse så kan man ikke undgå at “spidse munden” lidt. Lidt som et tantekys :)
Det gør Dal Hende ikke. Så det hele er et falsum
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ret tydeligt at Dal Hende råber. “Heeeeeey. Det er fucking bolden mand!”
Og heldigvis for det. For homofobi hører ingen steder hjemme.
Heller ikke på en fodboldbane eller på tribunen.
Jeg synes det er håbløst primitivt at bruge “bøsse” som skældsord.

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af levis »

Jakla skrev:
19. feb 2019, 16:07
...skulle fanafsnittet med de "såkaldte fans" så ikke en gang for alle stoppe deres bøssesange, der er stilet til dommeren i grønt og også "alle fra Aab"....Pinligt, pinligt

https://www.bt.dk/superligaen/superliga ... forklaring
Spot on!

Dal Hende historien er dybt godnat. Helt vildt så mange der hoppede på den "sandhed" på Twitter.

Til gengæld er der en sandhed i, at der står en ret betydelig mængde af vores fans på CC og råber "Bøsser går i grønt"(ret mig gerne ift ordlyd) efter dommeren. Dét er fandme for tåbeligt.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FC Midtjylland - Aalborg Cricketklub (Runde 22)

Indlæg af THenry »

Jeg fornemmer retfærdigvis en vis selvransagelse bl.a. visse dele af kommentarer og journalister på twitter, der trods af de lever af kritisk sans og troværdighed i deres job, var med til at give en flok idioter med hang til FCK (der efter min vurdering var motiveret af, at bringe Dal Hende i fedtefadet) en platform, der førte til at Dal Hende blev hængt ud som homofob i en sag, hvor 5 fjer blev til 5 høns på ingen tid.

Baseret på mængden af slettede tweets og undskyldninger, så fornemmer jeg røde øre rundt omkring i branchen blandt de implicerede, så lad os lukke den der, komme videre og lade det være en huskekage til fremtiden I øvrigt sjovt, at de mest ukritiske journalister og meningsdannere alle vist sad mere end 200-300 km fra MCH Arena, mens den udbredte opfattelse blandt de journalister, der sad på hovedtribunen lige ud for, hvor Dal Hende brølede (ser sådan ud på TV-billederne) sit udbrud opfattede det som "bolden" i stedet for "bøsse"...Der er ingen grund til, at bedrive lige så ukritisk og unuanceret journalistisk som en vis Rodrigo Errasti engang gjorde i Viborg ;)

Anyway så hjælper vi heller ikke os selv, når der fra tribunen bliver sunget bøsser (efter dommeren). Det må være på tide snart, at komme op med noget bedre vedmindre vi gerne vil have et renomme som nogen, der lever i fortiden, hvilket andre i hvert fald gerne vil karikere FCM-fans som...

Besvar