Dokumentarserie Fc Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Danand123 skrev:
2. jun 2019, 19:09
Enig i at det er en super udsendelse. Men hvorfor skal Glen skyde igen og sige, at han havde vundet guld i 15/16. Han har da heller ikke præsteret noget i Europa, hvilket Thorup gjorde i den sæson. Jeg har ikke noget imod ham, men det klæder ham ikke at komme med sådan en udtalelse.
Glen er Glen på godt og ondt. Sådan vil det altid være. En dedikeret og dygtig træner, som dog også kan være tåkrummende pinlig, når det aldrig var vores egen eller hans skyld når noget gik galt. ;)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Til jer der ikke har set den endnu - det er en must-see for alle! :D
Hvis de andre 3 afsnit var gode, så er 4. afsnit - Virkeligt godt!
https://video.eurosport.dk/all-sports/f ... ideo.shtml
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

bobthebuilder_dk skrev:
3. jun 2019, 11:15
Til jer der ikke har set den endnu - det er en must-see for alle! :D
Hvis de andre 3 afsnit var gode, så er 4. afsnit - Virkeligt godt!
https://video.eurosport.dk/all-sports/f ... ideo.shtml
Tak for linket. Manglede at se de sidste 3 afsnit. Jeg synes i hovedtræk at det er en god serie. Når man kigger på det historiske så åbnes der op også for de negative historier. Det kniber det derimod med i de nutidige klip, hvor jeg har en fornemmelse af at FCM har været rigtig gode til at kontrollere hvad der kom ud af informationer. Jeg synes ikke der er mange af de nutidige klip hvor man ser andet en fælles rygklapperi. Jeg håber der er mere intern kritik af tingenes tilstand end det programmet viste, ellers vil jeg være chokeret. Vi har store problemer fra kamp til kamp specielt spillemæssigt, men det fremstår som om at vi mener at alt er godt og helt som det skal være men at vi blot mangler lidt tur i den. Det vil være rystende for mig hvis man ikke formår at være mere kritiske. Desuden tror jeg ikke et sekund på at spilletiden til akademiet er på 27% (målet er 40%). De kan kunne komme derop af hvis de medtager Erik Sviatchenko og Rilwan og det giver bare slet ikke mening. Det er mere manipulation med statistik for at kunne sige at vi giver tid til unge spillere. Hvis akademi målet kunne opnås ved at købe tidligere spillere hjem i deres karrieres peak/efterår så giver det jo ikke meget mening. Det eneste nutidige jeg rigtig kunne bruge til noget var at man fik lov til at komme tæt på Mads Døhr Thychosen. Jeg tror at klubben har har sagt til Mads at han godt måtte være hudløs ærlig og derfor vil jeg da gerne trække min kritik fra tidligere tilbage hvor jeg giver MDT på puklen for at klynke i medierne.

Der hvor dokumentaren efter min mening er rigtig god er når man kigger på det historiske. Der var rigtig mange gode historier og man fejer ikke tingene ind under gulvtæppet omkring sagen med inderen. Ingen tvivl om at man var tæt på at være kriminelt grove over for Dempo (hvis man ikke var det). Det var ikke ligefrem stolthed Johnny Rune udstrålede da han sagde at "man ikke lige have fået sat Dempos penge til et akademi på en spærret konto, så de røg ind i driften i stedet". Man skal ikke have gået længe i skole for at regne ud at Dempo reelt blev bondefanget og det sætter unægtelig ledelsen i et helt andet lys. Det fortæller noget om hvor lidt integritet der er at finde hos dem når de er virkeligt pressede. Ikke noget der ligefrem er rosende men fedt at de ikke har afvist at snakke om den sag.

Der var flere gode historier fra tiden med Jens Ørgaard som sportschef. Vilde ting de kom ud for i Nigeria må man sige. Interessant var det også med Erik Rasmussen, hans forhold til Ørgaard og det aftryk han har efterladt sig i klubben. Tiden omkring akademistarten var også interessant at høre om. Man må sige at de ikke kom sovende til tingene - det lader til at der blev arbejdet benhårdt og ambitiøst for sagen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar