Dokumentarserie Fc Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... cB7tGJMm6Y

Nu er det vores tur til at få et TV-hold i omklædningsrummet.

Håber ikke der er ligeså meget drama som i Randers og AGF :D

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Som altid fatter jeg ikke den her lyst til cirkus tiltag.

Skab nu bare interesse for klubben med gode sportslige præstationer.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det er da fedt at få et indblik, og det er jo heller ikke første gang at et TV-hold følger FCM, det er gået godt de andre gange.

Anyway, hvis referencepunktet er AGF og Randers, bliver det da en gang sødsuppe at følge FCM :-D

Raat33
Indlæg: 24
Tilmeldt: 27. maj 2017, 15:19

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Raat33 »

Jamen hvad foregår der? Jeg håber vitterligt at man har tænkt sig om her, jeg kunne godt forestille mig at dette ville kunne fjerne fokus fra fodbolden og desværre koste og afgørende procenter i mesterskabs kampen!

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Peter »

Raat33 skrev:
4. feb 2019, 14:28
Jamen hvad foregår der? Jeg håber vitterligt at man har tænkt sig om her, jeg kunne godt forestille mig at dette ville kunne fjerne fokus fra fodbolden og desværre koste og afgørende procenter i mesterskabs kampen!
Tv3 havde nogle afsnit med Thorup sidste forår også.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Cortez »

Min holdning til dette afhænger meget af formatet. Hvis det er for at få et indblik i klubben, er det helt fint, men hvis det er for at lave reality-drama ud af det der foregår på træningsbanen, i omklædningsrummet og generelt mellem spillerne, er det selvsagt idiotisk.

Lad os se hvad resultatet bliver.

Helt generelt kunne jeg måske godt tænke mig, at klubben begynder at hvile lidt mere i sig selv, og ikke altid jagter eksponeringen. På den anden side, så er det jo netop det der gør FCM til FCM.

/Cortez

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Willigenburg »

Cortez skrev:
5. feb 2019, 11:06
Min holdning til dette afhænger meget af formatet. Hvis det er for at få et indblik i klubben, er det helt fint, men hvis det er for at lave reality-drama ud af det der foregår på træningsbanen, i omklædningsrummet og generelt mellem spillerne, er det selvsagt idiotisk.

Lad os se hvad resultatet bliver.

Helt generelt kunne jeg måske godt tænke mig, at klubben begynder at hvile lidt mere i sig selv, og ikke altid jagter eksponeringen. På den anden side, så er det jo netop det der gør FCM til FCM.

/Cortez
Jeg er meget enig. Synes f.eks. dokumentarene der har været om Sunderland og Juventus har været rigtig gode. Sunderland dokumentaren giver f.eks. et fedt indblik i en nedadgående klub (sæsonen hvor de rykker ud af Championship), uden alt det jammerlige reality-drama (som jeg synes) de danske dokumentarer har haft.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Kent »

Jeg synes AGF-dokumentaren har været rigtig fin. Kan slet ikke se, at der skulle være reality-drama over den. Hvis det er formatet, så er det udelukkende positivt og kan skabe vigtig eksponering af klubben. Det er jo en kamp om fans, og hvis vi vil sætte os på den jyske trone eksponeringsmæssigt (som vi pt deler med AGF), så kan tiltag som disse være vigtige.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
5. feb 2019, 17:28
Jeg synes AGF-dokumentaren har været rigtig fin. Kan slet ikke se, at der skulle være reality-drama over den. Hvis det er formatet, så er det udelukkende positivt og kan skabe vigtig eksponering af klubben. Det er jo en kamp om fans, og hvis vi vil sætte os på den jyske trone eksponeringsmæssigt (som vi pt deler med AGF), så kan tiltag som disse være vigtige.
Hvis ikke små børn (eller andre klubløse) bliver indpodet at være fan af fars hold, så bliver de fan af de hold, der vinder. Positiv eksponering og succes går hånd i hånd.

Fcm skal nok blive eksponeret tilstrækkeligt, så længe man gør det rigtig godt sportsligt, og hvis man ikke gør, så tvivler jeg stærkt på, at man vinder fans ved dokumentardeltagelse, og det er uanset eksponering.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af tubbe93 »

Stoffer skrev:
5. feb 2019, 17:50
Kent skrev:
5. feb 2019, 17:28
Jeg synes AGF-dokumentaren har været rigtig fin. Kan slet ikke se, at der skulle være reality-drama over den. Hvis det er formatet, så er det udelukkende positivt og kan skabe vigtig eksponering af klubben. Det er jo en kamp om fans, og hvis vi vil sætte os på den jyske trone eksponeringsmæssigt (som vi pt deler med AGF), så kan tiltag som disse være vigtige.
Hvis ikke små børn (eller andre klubløse) bliver indpodet at være fan af fars hold, så bliver de fan af de hold, der vinder. Positiv eksponering og succes går hånd i hånd.

Fcm skal nok blive eksponeret tilstrækkeligt, så længe man gør det rigtig godt sportsligt, og hvis man ikke gør, så tvivler jeg stærkt på, at man vinder fans ved dokumentardeltagelse, og det er uanset eksponering.
Jeg mindes at have læst, at Randers FC havde flere tv-seere mens Randers Backstage kørte. Det var ikke fordi, at resultaterne på det tidspunkt var prangende. Alligevel tunede flere end på deres kampe i den halvsæson end ellers.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
5. feb 2019, 17:50
Kent skrev:
5. feb 2019, 17:28
Jeg synes AGF-dokumentaren har været rigtig fin. Kan slet ikke se, at der skulle være reality-drama over den. Hvis det er formatet, så er det udelukkende positivt og kan skabe vigtig eksponering af klubben. Det er jo en kamp om fans, og hvis vi vil sætte os på den jyske trone eksponeringsmæssigt (som vi pt deler med AGF), så kan tiltag som disse være vigtige.
Hvis ikke små børn (eller andre klubløse) bliver indpodet at være fan af fars hold, så bliver de fan af de hold, der vinder. Positiv eksponering og succes går hånd i hånd.

Fcm skal nok blive eksponeret tilstrækkeligt, så længe man gør det rigtig godt sportsligt, og hvis man ikke gør, så tvivler jeg stærkt på, at man vinder fans ved dokumentardeltagelse, og det er uanset eksponering.
Tja.. Hobro vandt nu en del sympati med deres dokumentar serie på DR i sin tid.
At de desværre lidt har formøblet deres good will siden, er så bare ærgerligt.

Hvis FCM ellers bygger videre på det vi har, og serien i lære som Stjerne og ellers dyrker vores akademi tankegang kan det godt blive godt.
Men hvis man går Brøndby vejen og satser på Oscar og for mange udenlandske talenter kan jeg også godt se det går den anden vej.
Ligeledes med Esbjerg og Randers (og AGF?) som nok fik dyrket deres cirkus lidt for meget, og mistede noget goodwill den vej rundt.

Jeg ser det lidt som satset. Der nogle tidligere skræmme eksempler.
Men med erfaringer på disse, samt at FCM indtil videre har vidst at man har ret godt styr på hvad man laver, kan det godt blive godt.
Man må forvente at man har spurgt trænerteamet, BS og spillertruppen og alle har vist positive tilkendegivelser. Hvis ikke, tænker jeg det kan blive farligt.

Hvis det går godt, kan jeg VIRKELIG se at det bliver godt. Kanal 6 har vist at de kan lave noget klasse TV med deres tidligere dokumentarer. Følge FCM i en evt. mesterskabsssæson og 20 års junilæums sæson. Kunne være SÅ smukt.
Sportslig succes eksponering gange 10.

Hvis det ikke går så godt. Tja.. så bliver det i hvert fald nemt at give TV skylden, og kan evt. blive lidt småbittert.

Men man må sige, FCM har været gode til at lave kalkulrede risiko vurderinger og handlet på det. Så vil være forsigtig optimist.
Og som fan og fodboldelsker glæder jeg mig bare til at se det.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

tubbe93 skrev:
5. feb 2019, 18:26

Jeg mindes at have læst, at Randers FC havde flere tv-seere mens Randers Backstage kørte. Det var ikke fordi, at resultaterne på det tidspunkt var prangende. Alligevel tunede flere end på deres kampe i den halvsæson end ellers.
Folk bremser også for at få et kig på biluheld. Ikke al interesse er positiv.

Steffen am skrev:
5. feb 2019, 18:37

Tja.. Hobro vandt nu en del sympati med deres dokumentar serie på DR i sin tid.
At de desværre lidt har formøblet deres good will siden, er så bare ærgerligt.

Hvis FCM ellers bygger videre på det vi har, og serien i lære som Stjerne og ellers dyrker vores akademi tankegang kan det godt blive godt.
Men hvis man går Brøndby vejen og satser på Oscar og for mange udenlandske talenter kan jeg også godt se det går den anden vej.
Ligeledes med Esbjerg og Randers (og AGF?) som nok fik dyrket deres cirkus lidt for meget, og mistede noget goodwill den vej rundt.

Jeg ser det lidt som satset. Der nogle tidligere skræmme eksempler.
Men med erfaringer på disse, samt at FCM indtil videre har vidst at man har ret godt styr på hvad man laver, kan det godt blive godt.
Man må forvente at man har spurgt trænerteamet, BS og spillertruppen og alle har vist positive tilkendegivelser. Hvis ikke, tænker jeg det kan blive farligt.

Hvis det går godt, kan jeg VIRKELIG se at det bliver godt. Kanal 6 har vist at de kan lave noget klasse TV med deres tidligere dokumentarer. Følge FCM i en evt. mesterskabsssæson og 20 års junilæums sæson. Kunne være SÅ smukt.
Sportslig succes eksponering gange 10.

Hvis det ikke går så godt. Tja.. så bliver det i hvert fald nemt at give TV skylden, og kan evt. blive lidt småbittert.

Men man må sige, FCM har været gode til at lave kalkulrede risiko vurderinger og handlet på det. Så vil være forsigtig optimist.
Og som fan og fodboldelsker glæder jeg mig bare til at se det.
Jeg ser det også som lidt satset, og bevares, du har da ret i, at klubben har taget en række risici i den seneste tid, som har betalt sig.

Jeg forstår nok bare ikke behovet. - Som du selv skitserer, så kommer det sportslige under alle omstændigheder formentlig til at afgøre udfaldet.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Jeg tror, Sunderland har fået en del nye sympatisører efter Netflix-dokumentaren. Og den beskriver ikke ligefrem sportslig succes.

Så længe det er sobert, og folkene i klubben får vist et sympatisk ansigt, så kan det godt blive okay. Men på den anden side kan man godt ærgre sig lidt over, at omklædningsrummet ikke er off-limits i fodbold. Det bidrager også lidt til magien, hvis der er nogle ting, der ikke nødvendigvis er allemandseje.

Nuvel, jeg vil se det, før jeg dømmer det.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
7. feb 2019, 11:00
Nuvel, jeg vil se det, før jeg dømmer det.
Tænker jeg er den rette tilgang.

Der skal nok komme ting hvor man bare tænker "nej nej kunne de ikke bare have holdt kæft" (ellers ville det vel ikke være FCM....), men der vil også være en eksponering af klubben og akademiet som er svær at gøre op i penge. Fangrupperinger rundt omkring vil køre had uanset indhold og fordreje ord og handlinger så det passer ind i deres tunnelsyn. Det det drejer sig om er alle andre. Spørgsmålet er så hvad der står klarest i erindring til slut. Altid en fare med journalister som kan fordreje en harmløs udtalelse til et stort drama, men det ved klubben jo på forhånd. Desuden stopper klubberne jo med at give disse tilladelser hvis dokumentaren ikke er retvisende, så det er nok ikke et tema man behøver frygte

Bliver spændende at følge
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Dokumentarserie Fc Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Det ser ud til at vi nok får Evander at se til et interview i hjemmet, hvor han i øvrigt også laver mad. Han har nemlig haft besøg af et kamerahold i dag.

Besvar