FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af Stoffer »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbejdsklub

I et interview deler Steinlein tanker om klubbens nye planer for udvikling..

Jeg må bare igen konstatere, at jeg ikke forstår behovet for at spille med så åbne kort. Jeg forstår, at man ønsker omtale, siden man (også) lever af opmærksomhed. Men helt ærligt: Hvorfor ikke lade resultaterne tale? - Jeg kan da se, at opmærksomheden er støt stigende for fcm, og det skyldes altså ikke Steinleins opmærksomhedssøgende medieoptrædner, men at nogle af de gode tiltag virker og avler succes.

Det kan være, at jeg slet ikke er klog nok til at forstå (kommunikations)strategien. For mig fremstår det udelukkende som en leder af en klub med seriøse mindreværdskomplekser.

Artiklen nævner nogle forskellige ideer, som man går og tygger lidt løst på, så der er ikke meget konkret:
"Vi overvejer, hvad næste skridt er. Om det er en ekstra klub i Skandinavien, et samarbejde med en klub i Skandinavien, om vi skal dyrke vores nigerianske koncept endnu mere, for eksempel ved at bygge en kunstgræsbane i FC Ebedei, og hvad det koster. En anden ballon er, at Ove Pedersen har lige været i USA i tre uger, hvor han har set på spillere og været til training camps. Vi skal være enige om, hvor mange bolde, vi har i luften. Jeg vil hellere satse 100 procent på to områder end forsøge at favne fem nye projekter."

Tanker?

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Stoffer skrev:
10. jan 2019, 17:36
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbejdsklub

I et interview deler Steinlein tanker om klubbens nye planer for udvikling..

Jeg må bare igen konstatere, at jeg ikke forstår behovet for at spille med så åbne kort. Jeg forstår, at man ønsker omtale, siden man (også) lever af opmærksomhed. Men helt ærligt: Hvorfor ikke lade resultaterne tale? - Jeg kan da se, at opmærksomheden er støt stigende for fcm, og det skyldes altså ikke Steinleins opmærksomhedssøgende medieoptrædner, men at nogle af de gode tiltag virker og avler succes.

Det kan være, at jeg slet ikke er klog nok til at forstå (kommunikations)strategien. For mig fremstår det udelukkende som en leder af en klub med seriøse mindreværdskomplekser.
Enig i at det måske er fordel ikke at spille med åbne kort, men på den anden side gør BIF og FCK jo hvad de vil alligevel og jeg tænker ikke at andre SL klubber kan kapre vores idé. Selvom ideerne ikke er så unikke, da FCN jo også allerede har et akademi i Afrika og Helsingørs nye ejere også vil satse på USA. Så jeg synes faktisk at det er fint at han kommer ud med en interessant historie, som viser at vi stadigvæk er ambitiøse og innovative, samt måske får Dubai sagen til at blive nedprioriteret. Fordi det her er en bedre historie. Mht. til Kommunikationsstrategien tror jeg netop at det er grunden til at han går ud nu, så Dubai sagen kommer i baggrunden.

[/quote]
Artiklen nævner nogle forskellige ideer, som man går og tygger lidt løst på, så der er ikke meget konkret:
"Vi overvejer, hvad næste skridt er. Om det er en ekstra klub i Skandinavien, et samarbejde med en klub i Skandinavien, om vi skal dyrke vores nigerianske koncept endnu mere, for eksempel ved at bygge en kunstgræsbane i FC Ebedei, og hvad det koster. En anden ballon er, at Ove Pedersen har lige været i USA i tre uger, hvor han har set på spillere og været til training camps. Vi skal være enige om, hvor mange bolde, vi har i luften. Jeg vil hellere satse 100 procent på to områder end forsøge at favne fem nye projekter."
[/quote]

Synes da helt sikkert at vi skal opgradere faciliteterne i Nigeria, så vores afrikanske spillere får endnu bedre chancer for at slå igennem før de bliver 21, nu når vi ikke må tage dem herop så tidligt længere.
Desuden virker USA på basis af de medlemstal som jeg har læst om spændende og hvis vi kan finde en partner eller en stat hvor der ikke er et MLS hold i tænker jeg at det også kan være en god mulighed.
De andre ideer er jeg lidt mer lunkne ved.

Nicolai

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af Noe »

Stoffer skrev:
10. jan 2019, 17:36

Tanker?
At man vist skal have et horn i siden på Steinlein, for at kunne læse mindreværdskomplekser ud af den artikel. Sådan læser jeg det overhovedet ikke. Come on, det er bare hans stil at nævne den historiske modstand mod vores tiltag. Det har han altid gjort, og det er efterhånden tydeligt, at det er selve den modstand, som grundlæggende motiverer Steinlein og resten af ledelsen til hele tiden at rykke klubben fremad. Hvis det er mindreværdskomplekser, er det samtidig det højoktan-brændstof, som FCM-motoren kører på. Og det er effektivt, viser historien. Det var en anden sag, hvis vi havde tradition for luftkasteller, imo.

Jeg er enig i at tankerne er forholdsvis ukonkrete, men jeg synes da at det er ret interessant at få et indblik i de overvejelser, der gøres i forhold til klubbens fremtid. Jeg synes faktisk, at det er en af de helt store styrker ved FCM, at man er villig til at dele den slags, om det så er i Tipsbladet, Mediano eller Sort Snak. Det er faktisk den slags, jeg finder allermest interessant at høre om.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af THenry »

Det er spændende tanker, som reelt kan være det næste lag på i hvert fald en eller to (eller begge) af de stier, som man tidligere har talt om: "Transfermarkedet som FCMs Lalandia" og "talentudvikling som hjertet i klubben"

En ekstra samarbejdsklub ligger fint i forlængelse af strategien om, at akkumulere flere talentfulde spillere samt hente dem til tidligere og derudover sælge de næstbedste med fortjeneste. Hvis vi skal have mange spillere på kontrakt (både akademispillere og folk der bliver købt udefra), så har vi behov for at tilbyde mange spilleminutter. Synes derfor det vil give god mening, hvis man kan finde en klub, der niveaumissægt er tættere på FCM end Fredericia, så man kan sende unge talenter først til Fredericia, og så videre til en lidt bedre klub, der kan gøre springet til FCMs førstehold mindre. Tanken er interessant, da niveauet på vores 1. hold er stigende (og må forventes fortsat at stige i de kommende år jf. "dynastiambitionerne"), da vi køber bedre og dyrere spillere ind udefra ift. tidligere.

Hvis vi fortsætter med at købe spillere for at leje dem ud med det samme (kan stadigvæk ikke finde ud af, hvor mange spillere man forestiller sig, der skal hentes ind på den måde), så er Fredericia jo slet ikke nok. De spilleminutter der er på deres førstehold bliver hurtigt fyldt op (vi har allerede 5 udlejede spillere der, så der er næppe plads til 5 mere).

En investering i bedre "infrastruktur" i Nigeria må være motiveret af, at det kan give bedre forudsætning for udvikling af de afrikanske talenter, som vi har førsteret til, således spillerne er bedre, når de kan hentes til DK, og dermed vil vi få en fordel den vej rundt. Ankersen har også tidligere snakket om, at vi skal hente større talenter ind til eget akademi end tidligere. Dette kan måske være en af måderne til det.

Det nordamerikanske marked er et spændende marked, som vi allerede har begivet os ind (bl.a. med køb af James og Hamid), og seneste med de tryouts og showcases, som FCM har deltaget i og afholdt i december for at finde talenter i USA, inden de bedste collegespillere bliver draftet af MLS-klubberne i disse dage. Vi havde også en amerikansk ungdomslandsholdsspiller til prøvetræning (dog uden at skrive med ham) i efteråret, så det er helt sikkert et marked, som vi følger.

Der er en stor talentmasse og mange spillere i USA. Der er samtidig relativt få klubber, og de amerikanske talenter har svært ved at få spilletid i MLS, så der er nogle spændende perspektiver i det marked. Danmark passer derudover som land fint integrationsmæssigt (alle taler f.eks. engelsk) for amerikanere og vi har lempelige regler for amerikanske statsborgere, hvilket vist ikke er tilfældet alle steder i Europa. Derudover er amerikanske sportsgrene typisk præget af kompetencer som fart, styrke og atletisk formåen. Kompetencer der passer rigtig fint ind i den spilfilosofi, som FCM praktiserer.

Jeg havde lidt håbet, at man som de første kunne tilbyde en "gateway" til en nordeuropæisk udviklingsliga, som kunne være interessant for amerikanske spillere, da vi har en dokumenterede track record med talentudvikling og salg til større og attraktive ligaer, men det er muligt, at Helsingør nu løber med den ide og mulighed for at blive et europæisk alternativ til at tage til Tyskland, hvor mange unge amerikanske stortalenter i dag havner.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af 974 »

Altså hvis der ikke er fejltolket noget fra Tipsbladet side, så læser jeg da noget fuldstændigt vildt i det her:

"Vi overvejer, hvad næste skridt er. Om det er en ekstra klub i Skandinavien, et samarbejde med en klub i Skandinavien"

Det læser jeg altså som om at der kan være tanker om at OPRETTE/OVERTAGE en hel anden fodboldklub!! Eller??
For bagefter står jo det mere traditionelle om at lave et samarbejde med en anden skandinavisk klub

Desuden tænker jeg da at det er nemmere at lade medierne overtage lidt af arbejdet med at fortælle om vores tanker end, at skrive en mail rundt til samtlige større fodboldklubber i Skandinavien :idea:

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af henker »

Fandt FCM ikke nogen nye samarbejdesklub?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af CasperA »

henker skrev:
8. feb 2019, 19:57
Fandt FCM ikke nogen nye samarbejdesklub?
Hvis du lytter til et af de nyeste afsnit af SortSnak podcasten, hvor de snakker med Rasmus Ankersen, forklarer han om strategien omkring potentielle samarbejdsklubber. Det er noget, som de stadigvæk arbejder på og lige skal finde ud hvordan der præcis skal fungere.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af henker »

CasperA skrev:
8. feb 2019, 21:04
henker skrev:
8. feb 2019, 19:57
Fandt FCM ikke nogen nye samarbejdesklub?
Hvis du lytter til et af de nyeste afsnit af SortSnak podcasten, hvor de snakker med Rasmus Ankersen, forklarer han om strategien omkring potentielle samarbejdsklubber. Det er noget, som de stadigvæk arbejder på og lige skal finde ud hvordan der præcis skal fungere.
Sry, jeg må skuffet dig, at jeg kan ikke lyttes.. For jeg er døv. Dog kan jeg godt læse.. 😊

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: FC Midtjylland overvejer endnu en samarbejdsklub

Indlæg af henker »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ke-eventyr

Lækkert at kunne fortsætte med samarbejde i en verdens største fodbold nationale..

Besvar