SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af Christian »

OB har efter en svær start på sæsonen fået vendt kajakken, og har relativt ubemærket sneget sig op på en 3. plads i ligaen.
De har ikke tabt siden 14. september hvor de mødte Esbjerg og møder op til fredagens kamp på FCH med 4 sejre i træk.

De fleste husker sikkert at vi smed to unødvendige point mod dem i Odense i de døende sekunder af overtiden, og det skal selvfølgelig revancheres.

Vi har Erik og Paul ude med karantæne, så Paul får desværre ikke lov at gøre skaden god igen, men kan på den anden side heller ikke gentage bedriften.

Det efterlader os med et par halv åbne spørgsmål:
- Forsvar uden Erik
- Angreb uden Paul
- Er Sparv klar til en plads på midtbanen eller har han tabt pladsen?
- MDT eller MHD?

Alle mand på stadion og god kamp.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af Stoffer »

Ikke en nem kamp. OB har iflg. TapIn lavet gode præstationer hele sæsonen, og deres nuværende placering er ganske fortjent.

Michelsen kan noget defensivt, og spørgsmålet er, om et mål på dødbold ikke bliver måden, som denne kamp skal åbnes på.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
4. dec 2018, 16:11
Ikke en nem kamp. OB har iflg. TapIn lavet gode præstationer hele sæsonen, og deres nuværende placering er ganske fortjent.

Michelsen kan noget defensivt, og spørgsmålet er, om et mål på dødbold ikke bliver måden, som denne kamp skal åbnes på.
Det bliver et problem med vores to største trusler ude.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af Christian »

SimonH skrev:
4. dec 2018, 16:35
Stoffer skrev:
4. dec 2018, 16:11
Ikke en nem kamp. OB har iflg. TapIn lavet gode præstationer hele sæsonen, og deres nuværende placering er ganske fortjent.

Michelsen kan noget defensivt, og spørgsmålet er, om et mål på dødbold ikke bliver måden, som denne kamp skal åbnes på.
Det bliver et problem med vores to største trusler ude.
Måske Nicolaisen tager Eriks plads. Han har da vist sig målfarlig med hovedet.

Hvis man har glemt kampen, vil jeg anbefale at læse mindst de 3 sidste sider af kamptråden fra Odense igennem. Det er god underholdning ;)

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af CasperBW »

Kunne man forestille sig at se Sparv tilbage på midtbanen, og Evander som 10’er/falsk 9’er?

Eller bliver det mon bare George for Paul uden videre. Jeg hælder nok til det sidste, men tror godt KA kunne finde på at prøve det første af, også med henblik på Paul måske snart er fortid i klubben.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af THenry »

Christian skrev:
4. dec 2018, 14:25

Det efterlader os med et par halv åbne spørgsmål:
- Forsvar uden Erik
- Angreb uden Paul
- Er Sparv klar til en plads på midtbanen eller har han tabt pladsen?
- MDT eller MHD?

Alle mand på stadion og god kamp.
- Jeg vil antage, at forsvaret bliver som sidst Erik var ude med karantæne. Nico-Kian-Scholz
- Hvis MDH er klar, så starter han helt sikkert. Jeg tvivler på, at en god kamp af MDT er nok til at bringe ham ind i start 11.
- Der er en del muligheder i angrebet, men vil gætte på, at George får chancen
- Sparv-spørgsmålet er klart det sværeste. Polle spiller helt sikkert centralt, og så er det vel et spørgsmål om, hvilket kampbillede man forventer, men lige nu vil jeg gætte på Evander er i start 11. Han må være svær at bænke, og kan Sparv alligevel spille 90 minutter, eller er det bedre at starte med ham på bænken(hvis han bliver klar)?

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tror mere på følgende:

George Mabil
Evander
Dal Hende Poulsen Sparv Andersson
Nicolaisen Kian Scholz

3-5-2 med Evander som 10’er.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
4. dec 2018, 21:11
Jeg tror mere på følgende:

George Mabil
Evander
Dal Hende Poulsen Sparv Andersson
Nicolaisen Kian Scholz

3-5-2 med Evander som 10’er.
Jeg håber du får ret. Kan leve med Wikheim i stedet for George.
Vil meget gerne se Sparv tage trykket af for Poulsen når Evander er med. Det koster så en mand i front, men jeg tror det er fremtiden for os. Alternativet er at Evander starter ude efter min mening (med Sparv klar) og det er spild. Ser også helst Evander på midten i stedet for kant
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
4. dec 2018, 16:35
Stoffer skrev:
4. dec 2018, 16:11
Ikke en nem kamp. OB har iflg. TapIn lavet gode præstationer hele sæsonen, og deres nuværende placering er ganske fortjent.

Michelsen kan noget defensivt, og spørgsmålet er, om et mål på dødbold ikke bliver måden, som denne kamp skal åbnes på.
Det bliver et problem med vores to største trusler ude.
Tja, RN er ikke ueffen, George er undervurderet i det aspekt, hvis han spiller. - Der er et fald i kvaliteten, men jeg mener ikke, at det er markant.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af THenry »

Stoffer skrev:
5. dec 2018, 18:47
SimonH skrev:
4. dec 2018, 16:35
Stoffer skrev:
4. dec 2018, 16:11
Ikke en nem kamp. OB har iflg. TapIn lavet gode præstationer hele sæsonen, og deres nuværende placering er ganske fortjent.

Michelsen kan noget defensivt, og spørgsmålet er, om et mål på dødbold ikke bliver måden, som denne kamp skal åbnes på.
Det bliver et problem med vores to største trusler ude.
Tja, RN er ikke ueffen, George er undervurderet i det aspekt, hvis han spiller. - Der er et fald i kvaliteten, men jeg mener ikke, at det er markant.
Jeg er helt enig i, at Nico er en stærk header, og ikke nødvendigvis dårliere end Erik på hovedet, men George er altså ret langt fra Pauls niveau ift. sine evner i hovedspillet. Paul er ligaens bedste, når spillet er i 2. sals højde. Derimod synes jeg, at George - selvom han er stor, stærk og har fysik på PL-niveau - er bedre når spillet foregår langs jorden, hvor han med sine eksplosive ryk kan slippe væk fra sin modstander, og i højere grad skal fodres med stikninger i dybden.

Jeg synes f.eks., at George var fremragende for Lyngby sidste efterår, da han spillede sammen med Mikkel Rygaard, der netop var eminent til at lægge denne type af pasninger, som George så kunne løbe efter. Vi har Evander, der kan lægge de samme typer af pasninger, så jeg tror vi får mere ud af George på den måde end, hvis vi hælder en masse indlæg ind i feltet (hvor Paul er bedst).

Rent statistisk laver George faktisk heller ikke så mange mål med hovedet som Paul, der er topklasse som opspilsstation og trussel inde i boksen, mens George er mere eksplosiv og en bedre afslutter med (begge) fødderne, hvis du spørger mig. Jeg synes faktisk, at der er en del forskel på Paul og George, selvom de fysisk minder en del om hinanden.

https://www.transfermarkt.co.uk/mayron- ... ler/195162
https://www.transfermarkt.com/paul-onua ... ler/272855

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
5. dec 2018, 20:42
Stoffer skrev:
5. dec 2018, 18:47
SimonH skrev:
4. dec 2018, 16:35


Det bliver et problem med vores to største trusler ude.
Tja, RN er ikke ueffen, George er undervurderet i det aspekt, hvis han spiller. - Der er et fald i kvaliteten, men jeg mener ikke, at det er markant.
Jeg er helt enig i, at Nico er en stærk header, og ikke nødvendigvis dårliere end Erik på hovedet, men George er altså ret langt fra Pauls niveau ift. sine evner i hovedspillet. Paul er ligaens bedste, når spillet er i 2. sals højde. Derimod synes jeg, at George - selvom han er stor, stærk og har fysik på PL-niveau - er bedre når spillet foregår langs jorden, hvor han med sine eksplosive ryk kan slippe væk fra sin modstander, og i højere grad skal fodres med stikninger i dybden.

Jeg synes f.eks., at George var fremragende for Lyngby sidste efterår, da han spillede sammen med Mikkel Rygaard, der netop var eminent til at lægge denne type af pasninger, som George så kunne løbe efter. Vi har Evander, der kan lægge de samme typer af pasninger, så jeg tror vi får mere ud af George på den måde end, hvis vi hælder en masse indlæg ind i feltet (hvor Paul er bedst).

Rent statistisk laver George faktisk heller ikke så mange mål med hovedet som Paul, der er topklasse som opspilsstation og trussel inde i boksen, mens George er mere eksplosiv og en bedre afslutter med (begge) fødderne, hvis du spørger mig. Jeg synes faktisk, at der er en del forskel på Paul og George, selvom de fysisk minder en del om hinanden.

https://www.transfermarkt.co.uk/mayron- ... ler/195162
https://www.transfermarkt.com/paul-onua ... ler/272855
Enig i hele din vurdering. Det var ikke min mening at sætte ham på samme niveau som Paul. Min tanke var bare den, at han spidskompetencer (som du så fint redegør for) skygger lidt for, at han er habil på de standarder, der alligevel vil opstå.

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af bifr05t »

SimonH skrev:
4. dec 2018, 16:35
Stoffer skrev:
4. dec 2018, 16:11
Ikke en nem kamp. OB har iflg. TapIn lavet gode præstationer hele sæsonen, og deres nuværende placering er ganske fortjent.

Michelsen kan noget defensivt, og spørgsmålet er, om et mål på dødbold ikke bliver måden, som denne kamp skal åbnes på.
Det bliver et problem med vores to største trusler ude.
Det er så godt at vi har investeret i Alexander Scholz :p

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af bifr05t »

Repost.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af Christian »

Man skulle vist have tippet på at vi scorede mindst 3 mål :D

bifr05t
Indlæg: 365
Tilmeldt: 1. dec 2016, 19:27

Re: SL R19 FCM-OB, Fredag d. 7. december kl. 19.00

Indlæg af bifr05t »

For pokker, hvor er Evander dog vigtig på vores midtbane! Den teknik han har samtidig med den iskolde tilgang han har til spillet, er simpelthen så forfriskende! Der skal simpelthen skrives kontrakt med ham her i vinteren.

Besvar