Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
7. apr 2019, 11:27
Kunne man hente Mathias Jensen i Celta Vigo til sommer som afløser for Jakob Poulsen?
Ganske givet alt for dyr, men hvis de vil sælge ham for 10-12 mio så ville det da bestemt være interessant.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af ben2han »

en klassemålmand med evner ved hjørnespark, det må stå højt.

Hvis man har råd til at have en junior til 16 mill kr. siddende uden for, samtidig med at man har en aldrende målmand, som ikke bliver bedre, så har man vel råd til at investerer i en målmand til + 10 mill kr.

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af PH1978 »

ben2han skrev:en klassemålmand med evner ved hjørnespark, det må stå højt.

Hvis man har råd til at have en junior til 16 mill kr. siddende uden for, samtidig med at man har en aldrende målmand, som ikke bliver bedre, så har man vel råd til at investerer i en målmand til + 10 mill kr.
Ved vi overhovedet hvad planen med Hamid er?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Acebone »

PH1978 skrev:
7. apr 2019, 22:26
Ved vi overhovedet hvad planen med Hamid er?
Jeg forestiller mig, at planen er at afsætte ham til MLS, når man kan.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Jeg synes, at det er interessant i Oprøret fra Heden, at de snakker om, at der skal "gøres bedre plads til akademispillere", og de snarere skal være nr. 17-20 i truppen i stedet for som i dag nr. 20-22 i truppen.

Vi har en Rilwan med kontraktudløb til sommer, som stort set ikke spiller, og et ungt kæmpetalent på samme position i form af Gustav Isaksen. Det bliver spændende at se, om vi forlænger med Rilwan (det kan sikkert give skvulp, hvis man ikke gør det med en kulturbære og afrikaner-høvding), men udfra dagens afsnit, så vil det give mening, at Rilwan kommer til en anden klub (selvom den rådne pas-sag kan give begrænsninger i klubvalg) og vi i stedet for satser på Isaksen, som vi lige skal have overbevist om, at han skal signe en lang kontrakt med os fremfor at skifte til udlandet.

Kraev er en anden spiller, der er helt udenfor truppen, og som med fordel kan være på salgsrampen (har jo også været rygter om et skifte hjem til Bulgarien) for at gøre plads til yngre kræfter. Et salg(eller evt. ophævelse af kontrakt) ift. Korcsmar til sommer synes jeg også giver mening. Selv når han ikke er skadet, så spiller han jo efterhånden ikke ret meget (Han har vel også en 4-5 spillere foran sig), og det er vel mere oplagt at satse på akademispillere som Nicolaisen og Oliver Olsen, der har fremtiden foran sig.

En anden tanke er, om vi stopper "Lottokupon-strategien" fra sidste sommer med køb af spillere, der ikke var god nok til eget 1. hold, og derfor omgående skulle udlejes?

Indkøb af Skytte, Reese og Chuma virker modstridende med en strategi om, at indkøb udefra skal være bedre spillere, der kan forstærke holdet og gøre det lettere for en 17-årig at komme ind på holdet, da spillerne omkring ham er på et meget højt niveau, og dermed kan det lettere som ung spillere at komme ind på holdet.

James er en lottokupon fra sidste sommer med gevinst, men jeg har efterhånden svært ved at se, hvorfor vi skal placere betydelige transfer- og lønkroner i spillere, der skal spille andre steder - særligt hvis strategien indenfor de kommende 12 måneder er at gøre bedre plads til egne talenter.
Det er jo netop denne type af spillere, der ikke nødvendigvis er gode nok til at løfte holdet kvalitetsmæssigt, og derfor havner som spiller nr. 15-20 stykker, og dermed blokerer for egne talenter. Derudover har vi fået nogle spændende kontakter på det brasilianske marked, og synes egentlig det virker mere tillokkende, at smide pengene efter èn talentfuld brasser og satse på, at de bedste af vores egne akademispillere er klar (De gør det jo ret fornuftigt!) i stedet for at satse på yderligere 3-4 "Lottokuponer" som sidste sommer!

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

PH1978 skrev:
7. apr 2019, 22:26
ben2han skrev:en klassemålmand med evner ved hjørnespark, det må stå højt.

Hvis man har råd til at have en junior til 16 mill kr. siddende uden for, samtidig med at man har en aldrende målmand, som ikke bliver bedre, så har man vel råd til at investerer i en målmand til + 10 mill kr.
Ved vi overhovedet hvad planen med Hamid er?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej. Jeg tror umiddelbart vi ser tiden an. Hans lejeaftale udløber næste vinter, så vi kan bruge tiden på at se, om Jesper holder niveau, eller om det daler med alderen i løbet af det kommende års tid frem mod hans kontraktudløb sommeren 2020 (hvor vi skal træffe beslutning om at tilbyde forlængelse eller satse på en anden målmand), samtidig med at vi kan monitorere udviklingen hos Bill og vurderer, om vi tror han kan overtage trøje nr. 1 i FCM.

Jeg kan ikke se ham som 2. målmand igen, så hvis ikke han er bedre end Jesper (eller andre), så bliver han solgt, og et salg til MLS må være den mest oplagte destination, hvis det kommer dertil.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af 974 »

Strategien med at indkøbe spillere der skal udvikle sig i andre klubber går vel også ud på at de eks. købes for 1 millioner kroner og sælges for 2-3 gange så meget?
Skulle en af dem så ikke give overskud kan man trods alt potentielt hente penge ind på en af de andre...
Udvikler de sig nok til at klare cuttet til FCM´s førstehold er der jo bare basis for at de kan sælges for en højere pris efter en periode der

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Jeg ved ærligt talt ikke, hvad det præcise formål med strategien var, men når vi køber spillere for 2-3 mio. kr, så kan jeg ikke rigtig se os tjene de store penge på dem, hvis ikke de kommer ind på vores eget førstehold, og jeg tvivler netop på, at de fleste af dem får betydelige roller på vores 1. hold, når jeg ser på, hvor dygtige spillere vi har. Der er vel en grund til, at de omgående blev sendt på leje, og det er sjældent, at Horsens eller Sønderjyske betaler 3-4 mio kr. for en spiller. Så hvem skal vi sælge dem videre til?

Jeg vil gætte på, at vi brugte ca. 10 mio kr. på "lottokuponer" sidste sommer. Skytte kostede jo alene 3,5 mio kr. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... er/7195247

I min bog er det de færreste af lottokuponerne, som vi kan forvente, der bliver profiler i FCM, og derfor kommer de hurtigt til at "optage" en plads på en af truppens yderste mandater, hvor vi lige så godt kunne satse på et ungt talent, da vi jo selv udvikler nogle ret stærke unge spillere.

I stedet for at bruge måske 10 mio. på 4 "lottokuponer", så synes jeg alternativerne er mere interessante f.eks. tilknytning af én ung talentfuld brasser med købsoption som Patrick (bare ærgerligt at han er langtidsskadet), men jeg synes, at det er en mere interessant måde at investere på.

Jeg synes bare den type af indkøb, som vi foretog sidste sommer, er i modstrid med det, der blev sagt i Oprøret Fra Heden, og derfor er jeg spændt på, om vi ser en ændret tranferstrategi til sommer.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

THenry skrev:
8. apr 2019, 11:32
I stedet for at bruge måske 10 mio. på 4 "lottokuponer", så synes jeg alternativerne er mere interessante f.eks. tilknytning af én ung talentfuld brasser med købsoption som Patrick (bare ærgerligt at han er langtidsskadet), men jeg synes, at det er en mere interessant måde at investere på.
Så du vil heller investere i en tech-aktie, fordi den har en god investering historik, frem for at dele din investering ud på 3-5 forskellige markeder/brancher, som mindsker din risiko?

For det første synes jeg at det er alt for tidligt at evaluere på strategien og for det andet synes jeg ikke at der er tegn på at det ikke skulle blive en success, selvom det selvfølgelig havde været fedt hvis ikke Skytte og Reese var blevet skadet. Det er vel kun Acheme?, som indtil videre virker som en fiasko.

Nicolai

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Nicolai Kammersgaard skrev:
8. apr 2019, 12:18
THenry skrev:
8. apr 2019, 11:32
I stedet for at bruge måske 10 mio. på 4 "lottokuponer", så synes jeg alternativerne er mere interessante f.eks. tilknytning af én ung talentfuld brasser med købsoption som Patrick (bare ærgerligt at han er langtidsskadet), men jeg synes, at det er en mere interessant måde at investere på.
Så du vil heller investere i en tech-aktie, fordi den har en god investering historik, frem for at dele din investering ud på 3-5 forskellige markeder/brancher, som mindsker din risiko?

For det første synes jeg at det er alt for tidligt at evaluere på strategien og for det andet synes jeg ikke at der er tegn på at det ikke skulle blive en success, selvom det selvfølgelig havde været fedt hvis ikke Skytte og Reese var blevet skadet. Det er vel kun Acheme?, som indtil videre virker som en fiasko.

Nicolai
Jeg forstår "risikosprednings-argumentet", men hvis man gerne vil skabe bedre muligheder for akademispillere (som man må forstå i dokumentaren), så ser jeg bare en stor fare for, at vi ender med at få en stor kvantitet af middelmådige spillere ind (I min optik skal de indkøbte spillere udefra løfte vores sportslige niveau som Scholz og Erik, og så bør vi have kvalitet nok i akademiet til at vi kan fylde op med akademispillere til bredden), som optager de yderste pladser i truppen, hvor vi lige så godt kunne satse på nogle af vores egne (Hvis vi skal have et afkast på de 20 mio. kr. vi putter i akademiet, så skal vi jo enten sælge akademispillere til udlandet, eller få valuta for pengene i form af spilletid på eget 1. hold).

Jeg er enig i, at det er for tidligt at evaluere de 4 indkøbte fra i sommers, men jeg kigger mere på tendensen. Hvis vi henter 3-4 yderligere "lottokuponer" til sommer, kommer de to strategier så ikke til at konflikte?

Kan vi både købe en stak spillere hver sommer, som vi ikke umiddelbart selv skal bruge, samtidig med vi ønsker at lave bedre plads til akademispillerne?

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

THenry skrev:
8. apr 2019, 12:44
Jeg forstår "risikosprednings-argumentet", men hvis man gerne vil skabe bedre muligheder for akademispillere (som man må forstå i dokumentaren), så ser jeg bare en stor fare for, at vi ender med at få en stor kvantitet af middelmådige spillere ind (I min optik skal de indkøbte spillere udefra løfte vores sportslige niveau som Scholz og Erik, og så bør vi have kvalitet nok i akademiet til at vi kan fylde op med akademispillere til bredden), som optager de yderste pladser i truppen, hvor vi lige så godt kunne satse på nogle af vores egne (Hvis vi skal have et afkast på de 20 mio. kr. vi putter i akademiet, så skal vi jo enten sælge akademispillere til udlandet, eller få valuta for pengene i form af spilletid på eget 1. hold).

Jeg er enig i, at det er for tidligt at evaluere de 4 indkøbte fra i sommers, men jeg kigger mere på tendensen. Hvis vi henter 3-4 yderligere "lottokuponer" til sommer, kommer de to strategier så ikke til at konflikte?

Kan vi både købe en stak spillere hver sommer, som vi ikke umiddelbart selv skal bruge, samtidig med vi ønsker at lave bedre plads til akademispillerne?
Det er vel derfor at vi lejer dem ud, så vi kan have vores bedste talenter i klubben/kamptruppen, mens "lottospillerne" først skal bevise sig yderligere i en anden klub. Som du også nævner i et tidligere indlæg er problemet, når vi har en Korschmar, Rilwan og Kraev (Okosun/sparv kunne også nævnes) i truppen, som ikke øger niveauet. Der vil jeg også hellere give chancen til en af vores talenter, så de også føler at de er tætter på gennembruddet.

Så jeg ser ikke nogen konflikt mellem talent og "lottokupon" strategierne, så længe at vi kan udleje sidstnævnte til hold på et fornuftigt niveau.

Nicolai

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Nicolai Kammersgaard skrev:
8. apr 2019, 13:04
THenry skrev:
8. apr 2019, 12:44
Jeg forstår "risikosprednings-argumentet", men hvis man gerne vil skabe bedre muligheder for akademispillere (som man må forstå i dokumentaren), så ser jeg bare en stor fare for, at vi ender med at få en stor kvantitet af middelmådige spillere ind (I min optik skal de indkøbte spillere udefra løfte vores sportslige niveau som Scholz og Erik, og så bør vi have kvalitet nok i akademiet til at vi kan fylde op med akademispillere til bredden), som optager de yderste pladser i truppen, hvor vi lige så godt kunne satse på nogle af vores egne (Hvis vi skal have et afkast på de 20 mio. kr. vi putter i akademiet, så skal vi jo enten sælge akademispillere til udlandet, eller få valuta for pengene i form af spilletid på eget 1. hold).

Jeg er enig i, at det er for tidligt at evaluere de 4 indkøbte fra i sommers, men jeg kigger mere på tendensen. Hvis vi henter 3-4 yderligere "lottokuponer" til sommer, kommer de to strategier så ikke til at konflikte?

Kan vi både købe en stak spillere hver sommer, som vi ikke umiddelbart selv skal bruge, samtidig med vi ønsker at lave bedre plads til akademispillerne?
Det er vel derfor at vi lejer dem ud, så vi kan have vores bedste talenter i klubben/kamptruppen, mens "lottospillerne" først skal bevise sig yderligere i en anden klub. Som du også nævner i et tidligere indlæg er problemet, når vi har en Korschmar, Rilwan og Kraev (Okosun/sparv kunne også nævnes) i truppen, som ikke øger niveauet. Der vil jeg også hellere give chancen til en af vores talenter, så de også føler at de er tætter på gennembruddet.

Så jeg ser ikke nogen konflikt mellem talent og "lottokupon" strategierne, så længe at vi kan udleje sidstnævnte til hold på et fornuftigt niveau.

Nicolai
Jeg frygter bare, at vi kan få et lignende dilemma til sommer (eller sommeren derefter), som med de spillere vi er enige om, er lidt for meget fyld allerede nu, da jeg tror vi i højere grad får mere kvantitet ind, når vi køber "lottokuponer" frem kvalitet, og kvantiteten bør vi selv kunne skabe via akademiet.

Hvis vi kigger på Søren Reese, så tror jeg de fleste er enige i, at han ikke er bedre end vores 3 startere, men han er vel i dag god nok til at være stopper nr. 5-6 stykker i truppen (altså en ny "Korcsmar", der tager en plads yderst i truppen)?

Reese er sikkert pt. bedre end Oliver Olsen, men Olsen har sandsynligvis et større udviklingspotentiale på den lange bane, og kunne Olsen ikke tage pladsen som stopper nr. 6 i truppen i stedet for f.eks. en Reese (eller Korcsmar)?

Skytte vil hellere ikke være i nærheden af vores start 11, hvis han vender retur til sommer, men han har mere Superliga-erfaring, og er måske lidt bedre end nogle af de unge midtbanespillere, som vi selv har i truppen. Han kunne også sagtens tage en af de yderste pladser i truppen (som Reese) på bekostning af vores bedste akademispillere, hvis han vender retur til os til sommer. Jeg håber, at vi satser på en Torp eller Cajuste i stedet for Skytte, men jeg frygter, at vi får hentet for meget "fyld" ind med den strategi.

Vi må se, hvad planen er med Reese og Skytte til sommer, men de skal jo udvikle sig under leje, så vi har en tiltro til, at de kan bidrage til vores 1. hold, og hvis der ikke sker en nævneværdig udvikling, så står vi bare i samme dilemma 1 år senere (og med yderligere kamp om pladserne i truppen, hvis vi igen hiver en stak "lottokuponer" ind denne sommer). Med undtagelse af Skytte, så er de 3 andre indkøbte spillere jo i midt 20'erne (og spørgsmålet er derfor også, hvor stort et udviklingspotentiale har de egentligt?), så udviklingspotentialet og salgsværdien på dem er allerede væsentlig dårligere end på akademispillere.

Vi skriver også kontrakt med flere og flere akademispillere (og skal tjene penge på de næstbedste af dem) samtidig med vi skal købe profiler, der kan løfte os sportsligt, brasilianere med stort potentiale og lottokuponer. Jeg tænker, at der trods alt må være en øvre grænse for, hvor mange spillere vi skal have på kontrakt (og stadigvæk holde alle tilfredse med deres rolle), selvom vi kan sende mange på lejemål. Det ligger i hvert fald et stort og væsentligt arbejde i, som du nævner med, at finde gode partnere på det rette niveau, der vil aftage vores spillere på lejemål med den nuværende transferstrategi.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Diebesten »

Hvad tænker brugere af ulvegraven egentlig om vores midtbane? Jeg er lidt usikker på vores opstilling med Evander og Poulsen spillende samtidig, og synes lidt vi mangler en defensiv midt til at rydde op(Sparv type). Jeg har nu fulgt Kudos fra Nordsjælland i en del kampe, og synes at han har en utrolig stærk fysisk styrke, løbevillighed og er virkelig god til at rydde op. Samtidig er han kun 18 år- Jeg kunne sagtens se ham spille for os.

I forhold til Poulsen, er der jo også en fodboldmæssig slutdato på ham, selvom han lige har forlænget med 1 år. Vi så det samme med Sparv, som forlængede med 1 år, men han ikke rigtig fået spilletid her på det sidste(måske det samme vil ske med Poulsen). Da det jo er en vigtig position, og han har været kampafgørende i flere sæsoner tror i, at man allerede har en aftale med en spiller, ligesom man allerede havde en aftale med Drexler i marts måned sidste år?

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mnm123 »

det nærmere sig vel et nyt emne om transfer til sommer.

Målmands ønsker er vi køber Rønnow hjem fra Tyskland, prsi ca.15 mill.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Ravnen »

Jeg er ved at miste troen på Mayron George, en angriber skal kunne score på nogle af sine chancer.. Og hvad kan vi forvente af Artem Dovbyk efter den lange skadepause. Samtidig er Paul med temmelig stor sikkerhed fortid til sommer. Med andre ord, angrebet skal forstærkes.

Låst